Positiivisuusketju

  • 2 176 466
  • 11 121

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näitä viestejäsi kun lueskelee, niin tulee mieleen, koska olet kirjoittanut jotakin?

Mitähän haluat, että kirjoitan? Olen käsitellyt pelikirjaa, valmentajia, seurajohto, juniorien peluutusta etc. Oikeaan osuneita mielipiteitä on varmasti enemmän kuin suurimmalla osalla kirjoittajista. Uraman kyvyistä olin itse pahasti väärässä mutta niin oli moni muukin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitähän haluat, että kirjoitan? Olen käsitellyt pelikirjaa, valmentajia, seurajohto, juniorien peluutusta etc. Oikeaan osuneita mielipiteitä on varmasti enemmän kuin suurimmalla osalla kirjoittajista. Uraman kyvyistä olin itse pahasti väärässä mutta niin oli moni muukin.

Siinä vastineessahan minä kyselin analyyttisen kirjoittelun perään. En löytänyt noista mainitsemistasi esimerkeistä semmoista. Ei analyyttinen kirjoittaminen, ainakaan minun mielestäni ole tyyliin; "jollei Elo pelaa tänään, Uramalle kenkää". Koita joskus perustella näitä vaatimuksiasi. Kyllähän me molemmat olemme nähneet, miten pienistä asioista se voi kiinni olla, tuo menestys. Kunhan vaan seuraa ottelua tarkkana, näkee monta pientä asiaa, jotka voisi tehdä toisin, tai vastaavasti tehtiin oikein.

Kuten runkosarjan viimeisen ottelun jälkeen kirjoitin, Haatajan kasvoilta näkyi tuska, syy siihen on nyt selvinnyt. Kuitenkin hän viimeisen 5 minuutin aikana laukoi kahdesti tolppaan. Toinen noista sisään ja olisimme olleet sääläreissä ottamassa kuonoon IFK:ta. Näin pienistä asioista kausi koostuu, eikä takulla Urama ollut Hadea käskenyt laukomaan tolppaan.

Mitä sinä olet viimeisimpien kausien aikana seurannut hallilla, jos ainoa johtopäätös on valmentajalle kenkää, ilman perusteellista analyysia, miksi kenkää?
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli mitään vallankumousta ei minun mielestäni tarvita mutta jonkinlaista vallan uudelleenjakoa pitäisi tapahtua.

Minun mielestäni Uraman tulee jatkaa Lukon päävalmentajan, ottaa opiksi virheistään, kuten koko muunkin organisaation, ja lähteä valoisalla mielellä rakentamaan tulevaisuuden menestysjoukkuetta. Ei joka vuosi voida aloittaa kaikkea alusta.

Juuri näistä asetelmista lähtisin itsekin rakentamaan ensi kautta. Rakennus ei valmistu koskaan, jos perustojen rakentaminen laitetaan koko ajan uusiksi.


Olen käsitellyt pelikirjaa, valmentajia, seurajohto, juniorien peluutusta etc. Oikeaan osuneita mielipiteitä on varmasti enemmän kuin suurimmalla osalla kirjoittajista.

Itseironian lajityyppi on Suomessa kohtuullisen harvojen hallinnassa. Tässä se osuu hienosti kohdalleen. Positiivista.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mitä vittua tekee nimimerkki 1963 ketjussa "Positiivisuusketju" ? Nyt on lähtenyt homma hanskasta ja ketjusta puhutaan jostain ihan muusta kuin ketjun alkuperäisenä ideana on ollut.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Positiivista, että 1963 on vihdoinkin kärsinyt vääryydellä saamansa pelikiellon. Tänä aikana Lukko hävisi ja hävisi, mutta palstalta ei saanut lainkaan lukea asiantuntevia mielipiteitä, kuten "Uramalle potkut ja heti", "Eero Elo on kuningas" tai "Oikeaan osuneita mielipiteitä on varmasti enemmän kuin suurimmalla osalla kirjoittajista". Mikä on muuten oikeaan osunut mielipide

Onneksi nyt on taas asiat normaalissa päiväjärjestyksessä ja tätä palstaa on taas ilo lukea.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Positiivista, että Rantasen Jannekin lukee näitä meidän juttujamme... :-)
Tuossahan se olikin hyvin tiivistettynä. Itse meinasin rustailla lähes vastaavan jutun tänne tämän päivän aikana, mutta Rantasen jutun allekirjoitan täysin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Positiivista on että saatiin viimein tapaus Toporowskiin selvyys tuosta ylläolevasta linkistä. Eli Raulille Topo ei kelvannut.

Tätähän olen yrittänyt sanoa jo viimeisen vuoden. Sanoo täällä mitä tahansa niin moni nimimerkki aloittaa heti kauhean vastaan vänkäämisen. Pääasiassa omat kirjoitukset perustuvat kuitenkin tietoon eikä arvaukseen.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätähän olen yrittänyt sanoa jo viimeisen vuoden. Sanoo täällä mitä tahansa niin moni nimimerkki aloittaa heti kauhean vastaan vänkäämisen. Pääasiassa omat kirjoitukset perustuvat kuitenkin tietoon eikä arvaukseen.

Minä muiden muassa. Edelleen julkisuudessa tuo sanottiin vasta nyt ja edelleenkään ei sanottu että miksi.

edit: No tuollahan se on "valmentajakandidaatit".

Jari Laiho kirjoitti:
Olimme ahtaassa raossa. Topo halusi ratkaista asian aikaisin, eikä meillä ollut siihen valmiutta. Valmentajakandidaatit olivat yhtä mieltä siitä, että sentteri ja puolustuksen vahvistaminen ovat etusijalla. Näytti, että joudumme käyttämään kolme ulkomaalaiskorttiamme näille paikoille.
On mahdollista, että pärjäämme sittenkin vain yhdellä ulkomaalaisella pakilla. Silloin voisimme ottaa sentterin lisäksi toisen hyökkääjän."
 
Viimeksi muokattu:

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pääasiassa omat kirjoitukset perustuvat kuitenkin tietoon eikä arvaukseen.

Henk.koht muistan nopeasti ainakin Elon lähtöaikeet ja Rintasen siltojen poltot ja kummassakin asiassa jauhoit paskaa eli nämä ilmeisesti perustuivat arvaukseen... jotka kuitenkin jostain syystä kirjoitit faktoina.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Henk.koht muistan nopeasti ainakin Elon lähtöaikeet ja Rintasen siltojen poltot ja kummassakin asiassa jauhoit paskaa eli nämä ilmeisesti perustuivat arvaukseen... jotka kuitenkin jostain syystä kirjoitit faktoina.

En sanonut, että Elo olisi juuri nyt lähdössä. Jos peliaikaa ei edustuksesta tule, niin siinä tapauksessa lähtö on melkoisen varma. Jo tällä kaudella Eero olisi toivonut saavansa näyttöpaikan.

Rintanen ei halua pelata Lukossa, jos vain suinkin saa muualta sopimuksen. Mitään kotiseuturakkautta ei Rintsillä ole pikemminkin päinvastoin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Positiivista on, ettei nuoria pelaajia vakisin yritetty istuttaa liian isoihin saappaisiin vaikka kausi oli katastrofi ja monella muulla paikkakunnalla varmaan olisi nain tehtykin jo pelkastaan faneja mielistellakseen. On ehdottoman hyva juttu, etta Elo, Palola, Kangasmaki ja muut saivat rauhassa keskittya A-junnujen VOITTAVAAN joukkueeseen kuin edustuksen pohjamutia kyntavaan luuserilaumaan. Voittamisen kulttuuria voi opetella A-junnuissakin.

Junnujen kehitys 18-22 vuoden iassa on useissa tapauksissa suuria harppauksia, ja tata taytyy toivoa myos naiden junnujen kohdalla...nyt he paasevat voittavasta joukkueesta mukavasti kesaharjoitteluun edustusjoukkueen kanssa, kehittyvat pelaajina, ja ovat ehka jo ensi kaudella valmiita haastamaan joukkueen "ulkoa tulleet" vastuunkantajat.

Toivottavasti muutama heista onnistuu samaan tapaan kuin Kalpan junnut onnistuivat menestyksekkaan A-juniorivuoden jalkeen. Liian isoa ruutua ei vielakaan kannata junnuille kaavailla, mutta selvaa on etta ensi kaudella tuosta pronssiryhmasta vahintaan kaksi pelaajaa pitaa olla pelaavassa kokoonpanossa jatkuvasti.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
1963 kirjoitti:
En sanonut, että Elo olisi juuri nyt lähdössä. Jos peliaikaa ei edustuksesta tule, niin siinä tapauksessa lähtö on melkoisen varma. Jo tällä kaudella Eero olisi toivonut saavansa näyttöpaikan.

Nyt haluan kuulla lähteen tälle "tiedolle". Mulla on nimittäin pikkusen erilaista tietoa asiasta.

Lainauksen lihavointi minun tekemä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt haluan kuulla lähteen tälle "tiedolle". Mulla on nimittäin pikkusen erilaista tietoa asiasta.

Lainauksen lihavointi minun tekemä.

Luuletko tosiaan, että Elo suostuu pelaamaan vielä monta kautta A:ssa? Voin kertoa sinulle, että ei suostu. Kaveri haluaa nuorten mm-kisoihin ja A:sta se ei onnistu. Kaveri on jo nyt taidoiltaan liigatasoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaveri on jo nyt taidoiltaan liigatasoa.

Taidoiltaan ehkä, mutta onko vielä muilta ominaisuuksiltaan? En ole nähnyt koskaan miehen pelaavan joten en käy väittämään mitään, en puolesta enkä vastaan. Mutta sinä kun tuossa mainostit että kaikki kirjoituksesi pohjautuu vankkaan faktaan niin onko tuo esim. ihan Elolta itseltään kuultua vai pelkkää olettamusta että hän olisi lähdössä jos ei ala paikkaa liigaporukasta irrota?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Luuletko tosiaan, että Elo suostuu pelaamaan vielä monta kautta A:ssa? Voin kertoa sinulle, että ei suostu. Kaveri haluaa nuorten mm-kisoihin ja A:sta se ei onnistu. Kaveri on jo nyt taidoiltaan liigatasoa.

Mä en luule tässä case Elossa mitään. Eerolla on ihan tarkka ohjelma, kuten muillakin akatemian pelaajilla. Kaveri ei ole vielä liigatasoa, kuten väität, hidas jopa A.n peleissä, mutta se on sivuseikka. Eero tulee pelaamaan ensikaudella sm-liigaa ja saa jopa kunnollisen näyttöpaikan, (oletko tyytyväinen?). Mulla on ihan vahingossa tästä tapauksesta "sisäpiirin"tietoa ja siksi kysyin sinulta lähdettä "tietoihisi". Joko kerrot ne?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taidoiltaan ehkä, mutta onko vielä muilta ominaisuuksiltaan?

Tottakai 18-vuotias kaveri kehittyy vielä kaikilta ominaisuuksiltaan. Elo tarvitsee nyt kovia pelejä alle kehittyäkseen eteenpäin. A:n taso alkaa olla Elolle turhan heppoinen. Miksi luulet, että esimerkiksi Vasili Tihonov halusi oman poikansa(nykyinen NHL pelaaja) pelaavan pari vuotta vanhempien kanssa Raumalla ollessaan?
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eerolla on ihan tarkka ohjelma, kuten muillakin akatemian pelaajilla. Kaveri ei ole vielä liigatasoa, kuten väität, hidas jopa A.n peleissä, mutta se on sivuseikka.

Elo on riittävän valmis miesten peleihin. Lukossa pelasi monta huonompaa kaveria tälläkin kaudella.
 

Juge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En sanonut, että Elo olisi juuri nyt lähdössä. Jos peliaikaa ei edustuksesta tule, niin siinä tapauksessa lähtö on melkoisen varma. Jo tällä kaudella Eero olisi toivonut saavansa näyttöpaikan.

Kannattaisi sinun olla näistä asioista ihan hiljaa, kun sinulla ei mitään totuuspohjaa näille jutuille ole. Olet näitä omassa tyhmässä päässä mietiskellyt, toiset kuulevat puhetta suoraan pelaajan suusta.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
No mietippä sitä. Olisikohan syy siinä ettei arvosta Lukon organisaation toimintaa. TPS:ssä pelatessaan kyllä kertoi mielipiteensä varsin suoraan.
Voi olla. Mutta kaikesta huolimatta Rintanen olisi tietääkseni ollut Lukon pelaaja ensi kaudella, mikäli lasten kouluasioita ei olisi Sveitsissä saatu kuntoon. Ja tähän on ihan oikeasti hyvä lähde.

Siinä mielessä tuo lässytys siitä, että Rintanen ei halua Lukossa pelata voidaan lopettaa.

Ja jottei mentäisi ihan sivuraiteille, niin onhan se positiivista, että enää ei tarvitse tämän kauden kärsimysnäytelmää seurata. Jälkipyykki ja jälkiviisastelu on aina hauskaa, joten nyt on hyvä keskittyä siihen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Voi olla. Mutta kaikesta huolimatta Rintanen olisi tietääkseni ollut Lukon pelaaja ensi kaudella, mikäli lasten kouluasioita ei olisi Sveitsissä saatu kuntoon. Ja tähän on ihan oikeasti hyvä lähde.

Saattaa olla osa totuus tässäkin, paitsi tuo ensi kauden Lukkoon tulo. Rintanen sai niin käsittämättömän sopimuksen Sveitsistä, ettei sitä olisi saanut edes lasten koulupaikan saamatta jääminen lähtemään pois sieltä. Niillä rahoilla joita Kimmo tienaa ostaa lapsilleen vaikka oman koulun.

Kimmolle tarjottiin vielä viime kaudella 10 (KYMMENEN) vuoden jatkosopimusta. En ihan tarkkaan muista miten se olisi mennyt, mutta jotain suuntaan 4-5 vuotta pelaamista ja loput seuran organisaatiossa muissa hommissa. Sitä en tiedä hyväksyikö se tuon tarjouksen. Mutta tuollaista tarjottiin. Tämä on tieto eikä mikään huhu.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Saattaa olla osa totuus tässäkin, paitsi tuo ensi kauden Lukkoon tulo. Rintanen sai niin käsittämättömän sopimuksen Sveitsistä, ettei sitä olisi saanut edes lasten koulupaikan saamatta jääminen lähtemään pois sieltä. Niillä rahoilla joita Kimmo tienaa ostaa lapsilleen vaikka oman koulun.
Paljon mahdollista. Nimittäin tuo "käsittämätön sopimus". En usko, että kovinkaan monelle muullekaan tuottaisi ongelmaa valita tuon "käsittämättömän sopimuksen" ja SM-Liigan (Lukon) väliltä. Mutta se ei varsinaisesti liity mitenkään ininään siitä, että Rintanen ei haluaisi Lukossa pelata. Kyllä minäkin tekisin omaa työtäni Sveitsissä tuplaliksalla, vaikka nykyisessä työpaikassakin on "ihan kivaa". No, se siitä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös