Positiivisuusketju

  • 2 166 795
  • 11 111

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Isot kiitokset sille, joka osasi ottaa huomioon, että voiton jälkeen tulee soittaa Nämäp poikki o vastin. Toivottavasti saamme ensi kerralla kuulla sen vielä isomman orkesterin soittamana.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Positiivista on se, että

- lähtökohtaisesti välieräsarja Tapparaa vastaan oli varmasti henkisesti kovempi paikka kuin finaali TPS:ää vastaan
- JVDT ei varmasti ole kylläinen finaaliin pääsyn myötä

Johtaja Virta on ollut häviämässä yhden finaalisarjan. Olen takuu varma, että yksikään pelaaja ei leiju, eikä kuvittele homman olevan helppo tästä eteen päin. Nyt vasta alkaa tosipelit, kun mitataan paineensietokykyä ja uskon Pexin osaavan tämän oikein ohjeistaa pelaajille.
 

lebak

Jäsen
On ihailtavaa seurata Lukon kevään pelien laukaisukarttoja aikajanalta ja huomata miten paljon vetoja blokataan. Tämän tietysti havainnoi jo ottelua seuraamallakin, mutta esimerkiksi eilisen ottelun alku antoi jo ymmärtää, että Lukko aikoo puolustaa päättäväisesti maaliaan. Vastustajan kudit eivät ole yksinkertaisesti tulleet juurikaan maalille asti kummassakaan sarjassa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Johtaja Virta on ollut häviämässä yhden finaalisarjan. Olen takuu varma, että yksikään pelaaja ei leiju, eikä kuvittele homman olevan helppo tästä eteen päin. Nyt vasta alkaa tosipelit, kun mitataan paineensietokykyä ja uskon Pexin osaavan tämän oikein ohjeistaa pelaajille.

Voisi kuvitella, että yön yli nukuttua siellä on pelaajilla päällimmäinen tunne: no niin, nyt ne pelit vasta alkaa. Tätä on odotettu koko kausi. Tämä on ollut tavoitteena alusta saakka. Jo kauden ensimmäisen pelin jälkeen haastattelussa Saarela totesi jotain, keväällä on mahdollisuus voittaa jotain erityistä. Tämä hetki on ollut mielessä jo alkusyksystä asti.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisi kuvitella, että yön yli nukuttua siellä on pelaajilla päällimmäinen tunne: no niin, nyt ne pelit vasta alkaa. Tätä on odotettu koko kausi. Tämä on ollut tavoitteena alusta saakka. Jo kauden ensimmäisen pelin jälkeen haastattelussa Saarela totesi jotain, keväällä on mahdollisuus voittaa jotain erityistä. Tämä hetki on ollut mielessä jo alkusyksystä asti.

Nyt Lukolla on vain voitettavaa. "Minimitavoite" on saavutettu ja henkiset stressitestit voitettu.

Puolivälierissä Ilves kaatui näytöstyyliin, mutta asetelma oli koko ajan selkeä. Lukolla oli siinä sarjassa vain hävittävää, koska runkosarjan ykkönen ei vain voi tipahtaa säälijengille.

Sitten kun siitä päästiin niin sitten vastaan tuli vanha vihollinen, Tappara, joka on niin monta kertaa juottanut katkeraa kalkkia raumalaisille. Historian tuoma kuorma ja ylipäätään Tapparan kestomenestyjä-status ei ollut todellakaan helppo paikka. Monen mielestä sarja oli jo keikahtamassa game 2 jälkeen Tapparalle, mutta Lukko teki hienon comebackin Tampereen matseihin.

Nyt pelataan siellä, jonne pitikin päästä.
Samalla on mahdollisuus tehdä ISOA historiaa.
Hieno asetelma.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Voisi kuvitella, että yön yli nukuttua siellä on pelaajilla päällimmäinen tunne: no niin, nyt ne pelit vasta alkaa. Tätä on odotettu koko kausi. Tämä on ollut tavoitteena alusta saakka. Jo kauden ensimmäisen pelin jälkeen haastattelussa Saarela totesi jotain, keväällä on mahdollisuus voittaa jotain erityistä. Tämä hetki on ollut mielessä jo alkusyksystä asti.
Jotkut odottaneet jo kaksi kautta.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Monet ovat odottaneet vuosikymmeniä. Nyt ollaan siellä, vihdoin, se jos mikä on positiivista.

Lisäksi mahdollisuus tuoda kahden SM-sarjan mestaruus Raumalle (edustus/A) samana keväänä. Ei taida niitäkään historiassa jonoksi asti olla.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä on mukavaa kävellä pitkin kaupunkia. Joka paikassa Lukon lippuja ja paitoja. Ihmisillä huppareita, takkeja, lippiksiä ja muuta kamaa päällä. Ei oikein mihinkään voi mennä ilman, että näkyy rakkaita värejä ja kaunein logo. Juuri kun luulee päässeensä paikkaan, josta ei varmasti löydy mitään näistä, silmiin iskee vastaantulija, talon ikkuna, lippusalko tai parveke, josta löytyy kuin löytyykin sitä.

Vaikka hallin ovet on kiinni ja joukkue käytännössä täysin eristyksissä muusta maailmasta, kyllä ne varmasti saa kavereilta ja perheiltä viestejä asiasta. Ne tietää ilman mitään merkittävää kontaktia ulkomaailmaan, että me ollaan heidän tukena.

Rivit harvenee, muodostelma pysyy.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
En tiedä, onko Lukolla vai SM-liigalla ollut asiaan viimeinen sana, mutta positiivista on se, että ensimmäinen finaali alkaa klo 18.30. Siihen on aikaa 72 tuntia ja 30 minuuttia.

Joukkue esittää alkamisaikaa ja Liiga hyväksyy.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Alkais jo, miettii ehkä jotkut, mutta itsellä ei ole sama. Vähän kuin kesän kynnyksellä, mukavan odottava ja kihelmöivä olo, asiantuntijat ja asiantuntemattomat analysoivat, miten ottelut menevät. Muutama päivä tätäkin sopii minulle.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pori ja "puut kiukaalle". Ei paljon muuta lisättävää.

Kyllä se pelko on käsin kosketeltavissa, kun pitää meidän osioon tulla jinxaamaan. Turkulainen tietysti innostuu kirjoittamaan, että pelätään sielläkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dexu
Mää oon tuanoinii igän Äijänsuolla asunu ja ganalissa peseytynyt ja porilaiseksi mua gehtaatte syyttää!!! Iiro olen nimeltäni ja suipot gorvatkin mulla on tiäksää. Ihan siis vilpittömästi tässä mietein, joko olisi ensimmäisten puiden aika giugaal.

... ;-)
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Mää oon tuanoinii igän Äijänsuolla asunu ja ganalissa peseytynyt ja porilaiseksi mua gehtaatte syyttää!!! Iiro olen nimeltäni ja suipot gorvatkin mulla on tiäksää. Ihan siis vilpittömästi tässä mietein, joko olisi ensimmäisten puiden aika giugaal.

... ;-)

Korkki kiinni.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Eilen oli sen verran hyvällä tavalla tyhjä olo, ettei edes saanu tänne kirjoitettua. On se hienoa, kun sai tämänkin kokea. Että Lukko sitten vihdoin voitti kaksi pitkää poffisarjaa peräkkäin. Ja kolmas tulee vielä.

Itse olen sitä ikäluokkaa, joka on kokenut myös ysärin kirvelevät välierätappiot. Nyt, kun näitä kalavelkoja on sinne tänne makseltu, maksetaan se seuraavakin, TPS. Elävästi muistan, kun Lukkojunnuna olin katsomassa silloisessa Elyseessä Lukon kirvelevää putoamista kahteen otteeseen Tepsille vuosina -95 ja -96. Kuusiston Jamolla oli pelin lopussa huippupaikka tasoittaa, mutta ei, vuotta en muista. Automatkalla Raumalle soi Liikasen Ekin Hunajata päässä korvamatona.

Tänä keväänä on uusi aika. En enää epäile, Lukko tämän voittaa. Ja voittaa kauneimmalla pelillä, jota on koskaan liigan historiassa mikään joukkue pelannut.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mä katson finaalit kahden kaverin kanssa. Kumpikaan ei ole päivääkään asunut Raumalla, mutta olen heihin iskostanut sinikeltaisensydämen. Mä katson finaalit mun poikien kanssa, jotka ovat isän kasvatuksella saaneet sen sinikeltaisen veren.
 

Pattero

Jäsen
Mä katson finaalit kahden kaverin kanssa. Kumpikaan ei ole päivääkään asunut Raumalla, mutta olen heihin iskostanut sinikeltaisensydämen. Mä katson finaalit mun poikien kanssa, jotka ovat isän kasvatuksella saaneet sen sinikeltaisen veren.
On tämä upeaa, kuinka veren mukana seuraavalle sukupolvelle kannattajuus kulkee. Itsestäni on videota tehty Lukolle ja kannattajuus on itseni ”valitsema”, mutta olen vetänyt pikkuveljeni tähän mukaan. Tämä tulee verenperintönä kulkemaan myös seuraaville sukupolville ainakin omalta osaltani.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oon kannattanut Lukkoa vuodesta -88. Silloin se valikoitui suosikiksi Jarmo Myllyksen takia. 2015 saakka seurasin Lukkoa ja Liigaa tiiviisti, kuuntelin jääkiekkokierrokset ja laitoin 90-luvun puolenvälin tienoilla kaikki Lukon pelien maalintekijät vihkoon ylös (3-1 Arkiomaa (Torkki-Sahlstedt jne.) ja tein sarjataulukot samaiseen vihkoon myös tuoreeltaan, nopeammin kuin teksti-tv ne päivitti.

Oon käynyt katsomassa yhden Lukon kotiottelun, joskus Ismo Lehkosen ollessa valmentajana. Lukko hävisi 0-1 HIFK:lle. Muut ottelut olen nähnyt Tampereella, Jyväskylässä ja Porissa. Kesällä 2014 kävin pyhiinvaellusmatkalla Pitsiturnauksessa. Raumalla käynnit yleensäkin voin laskea yhden käden sormilla. Lapsuudenkotini on 373km Äijänsuolta.

Viime vuosina oon Liigan sijaan alkanut seuraamaan NHL:ää ja siinä sivussa Lukkokin jäänyt vähän taka-alalle. Vielä 2015-16 kaudella ostin kanavapaketin Aasiassa asuessani ja saman kaupungin Ässä-fanin kanssa katsoimme usein keskinäiset ottelut yhdessä toisen poistuessa vähän alakuloisena illasta. :D

Jotenkin oon nyt viime keväästä saakka taas innostunut seuraamaan tarkemmin Lukon otteita. Asun nyt puolestaan toisella mantereella, mutta en edelleenkään Euroopassa. Välieräpelin kuuntelin Ramonasta. Ekaa kertaa varmaan 10 vuoteen. Huikeaa.

Jos Lukko voittaa mestaruuden, aion vielä matkustaa Raumalle kerran ihan vain Lukon takia. Se milloin olen Suomessa seuraavaksi Liigan ollessa käynnissä on tietysti eri asia.

Mutta nyt nautitaan tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös