Posilaari

  • 798 366
  • 4 043

Error Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vai seuran etu? Kyllähän Jatkolan peluuttamisen taustalla taitaa yksinkertaisesti olla seuran toive saada miehestä jossakin vaiheessa NHL-siirtokorvauksia. Ymmärrän seuran näkökannan, vaikka ainahan se hienointa olisi, että kuumin veskari olisi maalissa.
KalPan ilkeä suunnitelma on peluuttaa Juha Jatkolaa niin pitkään, kunnes joukkue voittaa mestaruuden ja Jatkola palkitaan Liigan parhaana maalivahtina.

Kun poloisesta pojasta on imetty kaikki mehut irti ja hän joutuu pelaajan painajaisuneen (NHL), on aika viimeistellä katala temppu ottamalla vastaan rekkalastillinen siirtokorvauksia.

Tämä on kaikilla mittareilla väärin ja erityisesti huono esimerkki lapsille, jotka yrittävät tässä kammottavassa ilmapiirissä rakentaa moniarvoista yhteiskuntaa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en kyllä ymmärrä tätä Jakolan peliajasta valittamista. Syksyllä oli vaikeuksia ja silloin Lekkas hoiti hommat hyvin sekä Juha istui ansaitusti penkillä. Nyt Juha alkaa löytämään sen viime kauden vireensä ja penkillä ilmeisesti Juhaa pitäisi edelleen istuttaa? Sanoisin sen, että kuuma Jatkola on parempi keväällä kuin kuuma Lekkas. Voin olla väärässä, mutta itse olen tätä mieltä. Jatkola tulee kohtuu varmasti tekemään tulokassopimuksen kantria soittavaan kaupunkiin. Tuntuu moni ajattelevan niin, että tulokassopimuksen allekirjoittaminen olisi joku siirtokorvaus ja tämä vaatisi pelaamisen NHL:ssä. Kyseessä on kasvattajaraha ja siitä kasvattamisesta ne dollarit maksetaan. Tämän jälkeen kasvattajaseuralle on aivan sama vaikka pelaaja ei pelaisi koskaan yhtäkään NHL-ottelua. Iisalmessakin taitaa kiekkoilla NHL-tulokassopimuksen tehnyt pelaaja jolla on aika pitkä matka vielä NHL:n avauskokoonpanoon. Silti kasvattajaseura on jo saanut rahansa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Oliver Kapanen on vaikean alkukauden jälkeen ollut kyllä viimeisen parin pelin ajan varmaan joukkueen paras pelaaja. Kuusi pistettä kahteen peliin, mutta sen lisäksi todella vahvaa pelaamista ja itseluottamusta on nyt todella paljon ja sen huomaa. Jospa se tästä lähtisi taas Kapasella!
Liekkö se kesän intti painoi niin Jatkolan kuin Kapasenkin otteissa. Eivät ole kerinneet treenata kehityskohteita, saatikka palautua samalla tavalla.

Nyt ovat kauden edetessä kerenneet treenata ihteään taas kuntoon ja homma näkyy tulostaululla, että tekemisessä. Molemmat lähtivät isosti takamatkalta kauteen, ainakin kaudenalus haastattelun perusteella (O. Kapasen)
 

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oliver Kapanen on vaikean alkukauden jälkeen ollut kyllä viimeisen parin pelin ajan varmaan joukkueen paras pelaaja. Kuusi pistettä kahteen peliin, mutta sen lisäksi todella vahvaa pelaamista ja itseluottamusta on nyt todella paljon ja sen huomaa. Jospa se tästä lähtisi taas Kapasella!
Tämä on loistava juttu ja todella yllättävä, myös, koska Kapanen oli minusta Kalpan huonoimpia pelaajia Spenglerissä. Toivottavasti toimi ponnahduslautana muillekkin.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa
Itse en kyllä ymmärrä tätä Jakolan peliajasta valittamista. Syksyllä oli vaikeuksia ja silloin Lekkas hoiti hommat hyvin sekä Juha istui ansaitusti penkillä. Nyt Juha alkaa löytämään sen viime kauden vireensä ja penkillä ilmeisesti Juhaa pitäisi edelleen istuttaa? Sanoisin sen, että kuuma Jatkola on parempi keväällä kuin kuuma Lekkas. Voin olla väärässä, mutta itse olen tätä mieltä. Jatkola tulee kohtuu varmasti tekemään tulokassopimuksen kantria soittavaan kaupunkiin. Tuntuu moni ajattelevan niin, että tulokassopimuksen allekirjoittaminen olisi joku siirtokorvaus ja tämä vaatisi pelaamisen NHL:ssä. Kyseessä on kasvattajaraha ja siitä kasvattamisesta ne dollarit maksetaan. Tämän jälkeen kasvattajaseuralle on aivan sama vaikka pelaaja ei pelaisi koskaan yhtäkään NHL-ottelua. Iisalmessakin taitaa kiekkoilla NHL-tulokassopimuksen tehnyt pelaaja jolla on aika pitkä matka vielä NHL:n avauskokoonpanoon. Silti kasvattajaseura on jo saanut rahansa.
Jatkola on pelannut joulukuusta asti tosi hyvin. Saa ja pitää pelata kun homma toimii..
Mieluummin minä Jatkolan onnistumisia katselen kuin Lekkaksen..
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jatkola on pelannut joulukuusta asti tosi hyvin. Saa ja pitää pelata kun homma toimii..
Mieluummin minä Jatkolan onnistumisia katselen kuin Lekkaksen..

Hyvinhän Jatkola on pelannut. Sitä ei toki käy kieltäminen. Ymmärrän toki, että seuralle tilanne on uusi. Kaksi ykkösmokkea taitaa olla aika historiallinen tilanne Kuopiossa. Siitäkin huolimatta olisi rahan laittamista pankkiin, jos maalivahteja peluutettaisiin tasaisesti. Ainakin täällä mopo keulii niin, että tuolle jengille KAIKKI on keväällä mahdollista.

Mutta "onneksi" runkosarjan loppu ohjelma on niin tiivis, että molemmille kyllä löytyy minuutteja.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en kyllä ymmärrä tätä Jakolan peliajasta valittamista. Syksyllä oli vaikeuksia ja silloin Lekkas hoiti hommat hyvin sekä Juha istui ansaitusti penkillä. Nyt Juha alkaa löytämään sen viime kauden vireensä ja penkillä ilmeisesti Juhaa pitäisi edelleen istuttaa? Sanoisin sen, että kuuma Jatkola on parempi keväällä kuin kuuma Lekkas. Voin olla väärässä, mutta itse olen tätä mieltä. Jatkola tulee kohtuu varmasti tekemään tulokassopimuksen kantria soittavaan kaupunkiin. Tuntuu moni ajattelevan niin, että tulokassopimuksen allekirjoittaminen olisi joku siirtokorvaus ja tämä vaatisi pelaamisen NHL:ssä. Kyseessä on kasvattajaraha ja siitä kasvattamisesta ne dollarit maksetaan. Tämän jälkeen kasvattajaseuralle on aivan sama vaikka pelaaja ei pelaisi koskaan yhtäkään NHL-ottelua. Iisalmessakin taitaa kiekkoilla NHL-tulokassopimuksen tehnyt pelaaja jolla on aika pitkä matka vielä NHL:n avauskokoonpanoon. Silti kasvattajaseura on jo saanut rahansa.

Itse en ole edes huomannut Jatkolan peliajasta valittamista. Parilla kaverilla alkoi tuossa edellä "suun soittaminen" heti kun joku kehtaa hiemankin eriävää näkemystä esittää. Irroitetaan tekstejä kontekstista eikä ole edes minkäänlaista halua yrittää ymmärtää viestin varsinaista pointtia. Mitä annettavaa tällaisella toiminnalla on keskustelulle?

Sinun mielestä kuuma Jatkola on parempi kuin kuin kuuma Lekkas. Minun mielestä kuuma Lekkas on parempi kuin ei niin kuuma Jatkola. Ihanteellisin tilanne joukkueelle on se, että molemmat liekehtii, niin kuin juuri tällä hetkellä vaikuttaa. Toivotaan, että näin jatkuu aina kauden loppuun asti.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tasaisestihan noita molempia veskareita on peluutettukkin tällä kaudella Lekkas 16 peliä , Jatkola 19 peliä ja nyt jos on Lekkaksen vuoro pelata seuraavat niin tasottuu vielä entisestään. Itse ainakin luotan valmennukseen tässä asiassa ,että tietäävät mitä tekevät ja käyvät keskusteluja pelaajien kanssa hyvässä hengessä ja siellä ollaan niin tyytyväisiä pelaajien osalta peluutukseen kuin se vain on suinkin mahdollista. Tilannehan on loistava ,että on kaksi maalivahtia joihin voi luottaa täysin ja jotka kirittää toinen toisiaan pistämään sitä parastaan joka ilta tiskiin voisi kai puhua terveestä kilpailu tilanteesta. Kaikkihan ei voi pelata kokoajan ja kuitenkin mielestäni jokainen on omat mahdollisuutensa saaneet ja suurin osa useammankin mahdollisuuden esim: Pitkänen tuommosen 22 pelin tsäänssin jollaista ei todellakaan kovin monessa joukkueessa saisi jos vielä laajemmin kenttäpelaajiakin mietitään. Välillä tuntuu ,että ihan sama kumpi veska on maalilla niin joku ei siihen kuitenkaan ole tyytyväinen tekipä niin tai näin, mut pääasia on mun mielestä ,että molemmat saa pelata enemmänkin kuin pelin sillointällöin niin kauan kun homma toimii ja nythän se toimii. Ilmeisesti on parempi pelata parikolme peliä yhden aina putkeen kun vaihtaa jokatoiseen veskaria varmaan se vire on parempi silloin.
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Lügan kuntopuntarin ykkössijalla niin viiden, kymmenen, viidentoista kuin kahdenkymmenenkin ottelun otannalla majailee eräs meille kaikille varsin tuttu ja tärkeä seura.
Jyp? Vitsivitsi. Hyvin menee, mutta menköön. Yv olis kyllä sellanen lyömäase joka toimiessaan antas vielä yhen ison lisäedun. Vaikka itsekin kuulun näihin vahvistuksien huutelijoihin niin todettakoon että Kalpassa pidän juuri siitä että pelataan aina joukkueena ei yksilöillä. Sieltä nousee aina joku tai jotkut tilastoissa mutta tuo tämän hetkinen tasaisuuskin kertoo siitä että vastuu tuloksesta jakautuu monelle pelaajalle. Menestyksen ehtona että jokainen pala loksahtaa kohdalleen koska niitä varapaloja ei paljoa ole. Tai tule. Huutelen myös riskin perään mutta riskinsä sekin kun on jotain kaavailtu niin sillä kaavalla mennään loppuun asti vaikka päätä seinään hakaten. Kuitenkin oon ihan syystä se joka kannattaa ja nauttii kiekkoviihdettä enkä se joka tekee tuolla niitä päätöksiä. Asiasta keskustelulle on silti myös sijansa ja sekin hyvä homma.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Hämmentävän vähän Kalesta puhutaan meedioissa, kun ottaa huomioon missä ollaan kuntopuntareissa. Jukurtteja kyllä hehkutetaan jokaisessa aviisissa täysin estoitta.

En muista, että kiekkomediat olisi ennakoinut KalPaa taistelemaan kotiedusta...
 

Grabovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jyp? Vitsivitsi. Hyvin menee, mutta menköön. Yv olis kyllä sellanen lyömäase joka toimiessaan antas vielä yhen ison lisäedun. Vaikka itsekin kuulun näihin vahvistuksien huutelijoihin niin todettakoon että Kalpassa pidän juuri siitä että pelataan aina joukkueena ei yksilöillä. Sieltä nousee aina joku tai jotkut tilastoissa mutta tuo tämän hetkinen tasaisuuskin kertoo siitä että vastuu tuloksesta jakautuu monelle pelaajalle. Menestyksen ehtona että jokainen pala loksahtaa kohdalleen koska niitä varapaloja ei paljoa ole. Tai tule. Huutelen myös riskin perään mutta riskinsä sekin kun on jotain kaavailtu niin sillä kaavalla mennään loppuun asti vaikka päätä seinään hakaten. Kuitenkin oon ihan syystä se joka kannattaa ja nauttii kiekkoviihdettä enkä se joka tekee tuolla niitä päätöksiä. Asiasta keskustelulle on silti myös sijansa ja sekin hyvä homma.

Juuri yksilöiden takia KalPa rankataan vuosi vuoden jälkeen sijoille 11-14. Kuten nytkin ja edellisenä vuonna. Eikä sitä noteerata oikein mitenkään, kun ollaan 6 joukossa. No ei tietenkään, kun tietäjiä hävettää väärät ennustuksensa. Joku rahalla hankituista pelaajista koostuva joukkue silti kärjessä, mutta moni ei ole, koska tarvitaan myös kunnollinen joukkue. Se ei synny itsestään. Toivottavasti tämä on yksi vetovoimatekijä jatkossakin.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hämmentävän vähän Kalesta puhutaan meedioissa, kun ottaa huomioon missä ollaan kuntopuntareissa. Jukurtteja kyllä hehkutetaan jokaisessa aviisissa täysin estoitta.

En muista, että kiekkomediat olisi ennakoinut KalPaa taistelemaan kotiedusta...
Tuossa on esim yksi hyvä esimerkki tästä jatkoajan nettisivulla otsikolla Olli Jokinen on vuoden valmentaja..etc, artikellissa mainitaan muummuassa haastajina Maso Lehtonen ja Jere Härkälä ,muttei sanallakaan pistekeskiarvolla sijalla 4 olevan joukkueen tulokas valmentajaa joka on mielestäni todella outoa ja täysin saman olen huomannut Jukurtteja hehkutetaan pitkin ja poikin ,mutta Kalesta ei mainita sanallakaan ainakaan positiivisessa mielessä... no jos jotain posia etsii tuosta niin saapahan rauhassa paineettomasti vetää menemään ainakin kun ei oo joku huutamassa ,että KalPa on varma mestari(jos nyt vähän liioittelusti asia sanotaan) Vaikkei pelaajat noita juttuja juuri lukisikaan. Eipä taida muuten tulla hockey nightissa telkkaristakaan yhtään KalPan peliä koko kauden aikana jos nyt en ihan väärin asiaa ole katsonut no tuleepahan enemmän porukkaa halillle (kai se sitten on noista "tähtipelaajista" johtuvaa tai kun niitä ei oikeastaan ole vaan tasaista menoa ja joukkueena voitetaan pelit)
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Sepä se kun ei olla kriisiseura josta vois repiä viihdeotsikoita eikä myöskään miljoonajengi jonne lappaa porukkaa. Sinällään posia ettei olla noissa "yllätyspotkut valmentajalle" kuvioissa mutta tuossa on toi tasasesti keskitasoa tai vähän paremmin menestyvät jotka ei aiheuta paljoo tuntemuksia ilmeisesti. Eikä jakseta edes yllättyä jos menestyykin paremmin ku joka vuotinen ennakkoarvio. Toisaalta se ei vie multa mitään pois mutta vaikuttaa tietysti tunnettavuuteen jossain määriin.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Kyllähän kalpasta puhuttiin viime vuonna yllättäjänä ja pelicansia vastaan varsinkin molempia hehkutettiin. Ollaanko me enää yllättäjä kun jatketaan siitä mitä viime kaudella jo tehtiin? Onko aiheita otsikoille? Sanoisin että ei välttämättä. Jos mennään välieriin niin hehkutusta voidaan taas nostaa
 
Suosikkijoukkue
Mäenpää, Kantner,KalPa,JoKP ja Pittsburgh Penguins
Kantner on myös tehojen lisäksi mielestäni hyvä pelaaja. Kulmatilanteissa todella hyvä kokonsa ansiosta ja sellainen hyvä palanen joukkuetta. Tykkään kovasti
Samaa mieltä ehdottomasti, Kantner voi olla keväällä kyllä kova sana ja näkisin jossain määrin ratkaisijan roolissa.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
KalPa on paras!!!!!!!!!!!!!!
No ei keulita. Sarjataulukon mukaan seitsemänneksi paras. Pistekeskiarvossa toki neljäs.
Kiitos fläshbäckistä! Tästä keskustelusta tulee nimittäin elävästi mieleen 6.2.1986 pelattu KalPa-TJV-ottelu, jossa KalPa varmisti liiganousunsa. Huusin toisessa erässä: "KalPa on paras!!!" Takana olleet isommat pojat puuttuivat heti asiaan muistuttamalla, että "KYLLÄ KUPS ON PAREMPI". Oli pakko sitten myötäillä näitä nuoria herroja heidän näkemyksessään, koska he olivat vanhempia, isompia ja vahvempia, ja heitä oli enemmän. Itsesuojeluvaisto kehittyy jo varhain. Noihin aikoihin Niiralan arkipäivässä oli muutenkin enemmän läsnä tietynlainen turpaansaannin uhka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös