Ei voi olla korostamasta kuinka tärkeä palanen kevättä ajatellen Jatkolan tason nousu on. Ilman korkeatasoista maalivahtiosastoa keväällä ei pärjätä. Toivottavasti valmennus antaa sopivasti peliaikaa Lekkakselle, joka hoiti erinomaisen hyvin tonttinsa Jatkolan korpivaelluksen ajan. Pelituntuma täytyy pitää yllä Lekkaksenkin osalta. Vielä kun tuo yv-peli saadaan syksyn tasolle ja vieraspelien otteet edes lähelle kotipelejä niin kokonaisuus on hyvässä kuosissa kevättä ajatellen.
Jatkolan tason nousu on erittäin tärkeää kevättä ajatellen ja se otetaan isolla ilolla vastaan. Maalivahtien peluutuksessa olen ollut kumminkin huomaavinani paikoitellen ei niin "rehtiä" peluuttamista. Taustalla tässä lienee punaisena lankana se, että Jatkolasta yritetään väkisin leipoa sitä ykköskassaria. Välillä se on saattanut maksaa pisteitäkin, vaan mahdotontapahan sitä on jälkiviisaauksissaan todistaakaan.
Kuumempi maalivahti ei ole aina aloittanut. Itse olisin heittänyt tänäänkin ehdottomasti Stefin maaliin vaikka Juhalla Ihan hyvä peli olikin alla Jyväskylästä. Spenglerissä Kanadaa vastaan olikin vähän vaikeampaa. Tänään tietysti jälkiviisaana helppo todeta, että Jatkola oli oikein hyvä valinta. Omissa kirjoissa tämä oli kumminkin eksta peli Juhalle ja tavallaan tässä jäätiin vähän velkaa Lekkasille.
Tuntuu, että tässä vähän leikitään veitsen terällä. Olisi erittäin ikävää keväämmällä huomata, että Jatkola ei ole pystynyt saavuttamaan viime kauden tasoa ja Lekkasin itseluottamus/pelihuumori on laskenut pienentyneen peliajan myötä vaikka otteet olisivat erinomaisia olleetkin.
Mitään peruuttamatontahan ei ole kumminkaan tapahtunut ja meillä on tällä hetkellä kaksi erittäin hyvää maalivahtia, jotka ovat toistaiseksi ainakin oletetusti ihan tyytyväisiä peluutukseen.
Itse jatkaisin aika 50-50 peluutuksella eteenpäin aina siihen asti kun suoritukset antaa siihen perusteet. Kuumempi ottakoon sitten kevättä kohti vähän enemmän vastuuta. Luki sitten selässä Jatkola tai Lekkas.
Haluan nähdä keväällä molemmat herrat parhaassa mahdollisessa vireessä.