Posilaari

  • 799 264
  • 4 043

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Sitten jos/kun menemme välieriin ja vastaan tulee Ilves, niin ei tarvitse game1:seen myydä lippuja päivää pidempään. Ne muuten menee nopeasti.
 

Grabovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minulla on myös sellainen muistikuva että aikoinaan kun seisomakatsomot kiersi koko hallin, niin yleisökapasiteetti oli noin 5800. Pelejä en muista, mutta ne olivat niitä ensimmäisen kiekkobuumin aikaisija pelejä kun Niiralan montun ääni legenda Kari Myllys kuulutti monesti ennen peliä että tiivistetään siellä seisomakatsomoissa, sillä tulijoita on vielä paljon. Voi olla että aika kultaa muistot, mutta joskus kun seisomakatsomoissa oltiin kuin sillit purkissa, niin hallissa saattoi olla yli 6000 henkeä, mutta toki virallisissa tilastoissa näin ei tietenkäään ole.
Siinä viimeisessä nousukarsintapelissä Tami Tammisen Vaasan Urheilua vastaan oli hallissa porukkaa. Joku epäili, että 7000. Seisomakatsomoita oli vielä silloin useampia.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Siinä viimeisessä nousukarsintapelissä Tami Tammisen Vaasan Urheilua vastaan oli hallissa porukkaa. Joku epäili, että 7000. Seisomakatsomoita oli vielä silloin useampia.

Olin paikalla ja muistan, että seisomakatsomossa oli aivan helvetin ahdasta. Sitä, että olisiko sinne halliin ollut mahdollista mahduttaa kumminkaan tuota 7000, niin vähän epäilen.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä olin kans! Oli siellä kyllä perkeleesti sakkia, mutta 7K on jo tosiaan liioittelua sen aikaiseen halliin.
Itsekin olin paikalla, tultiin muistaakseni noin 1,5h ennen pelin alkua paikalle, että saatiin parhaat mahdolliset seisomapaikat, keskeltä nykyistä C-D katsomoa. Silloinhan oli vielä koko hallin ympäri seisomokatsomoa puolivälistä ylöspäin, paitsi ei pääkatsomossa.

7000 on vahvaa liioittelua silti, muistelin ja vielä tarkistin parhaasta mahdollisesta arkistosta (eli täältä palstalta), että tuolloin oli jo lipunmyynti lippupalvelun kautta, eli ylimyyntiä ei varmasti tapahtunut. Mutta toisaalta... kaikki juniorit pääsi ilmaiseksi halliin eikä siihen muistaakseni ollut mitään rajausta, että vain x ensimmäistä.

Sen sijaan Liigakarsinnoissa Kärppiä vastaan halli oli ehkä oikeasti ängetty niin täyteen kuin vain mahdollista, turvajärjestelyistä viis.

Palstahistoriasta muuten sellainen hauska bongaus, että 2005 finaaleissa Urheilukanavan TV-lähetyksissä (eka ja kolmas finaali televisioitiin eli Vaasan peli jouduttiin kuuntelemaan radiosta Juntusen selostamana) oli asiantuntijana muuan Pekka Virta, joka näkyi keränneen kiitosta asiantuntijuudellaan.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei tuolloin liiga-nousun aikaan ollut juurikaan ylimääräistä, silloin oli jo tiukat määräykset. Mutta silloin ysärin alussa ainakin Jyp välierässä ja 94 KalPa-Jokerit -selännekurri -pelissä oli porukkaa enemmän kuin pipoa. Silloin huhuttiin noista ym. lukemista.
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Ei tuolloin liiga-nousun aikaan ollut juurikaan ylimääräistä, silloin oli jo tiukat määräykset. Mutta silloin ysärin alussa ainakin Jyp välierässä ja 94 KalPa-Jokerit -selännekurri -pelissä oli porukkaa enemmän kuin pipoa. Silloin huhuttiin noista ym. lukemista.

Olin keväällä -91 ratkaisevassa välierässä JYPHT:ta vastaan. Noin 50 min ennen peliä menin lippuluukulle ja myyjä sanoi, että kaikki liput ovat loppuneet. Olin ensimmäisiä joka ei saanut lippuja, sillä jonossa muutama kaveri edellä sai lipun. Eka erän värjöttelin hallin ulkopuolella ja erätauon alkaessa vanhempi naisimmeinen tuli ulos ja antoi minulle ulosmenolipun, jolla pääsin sisään. Ulosmenoliput annettiin tuolloin hallista esim tupakoimaan poistuville.

Omasta kokemuksesta siis epäilen, ettei ainakaan noissa peleissä myyty yhtään enemmän lippuja, kuin oli sallittu. Tosin seisomakatsomossa oli kyllä aika tiivis tunnelma, mutta oli se muissakin sarjapeleissä, kun tupa oli melko täynnä.
 

IceSky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Posia ottelun alla:

Runkosarjan viidestä parhaasta maalintekijästä pleijareissa onnistunut ainoastaan Lappalainen kerran. Tarkoittaa, että reservissä on runsaasti käyttämätöntä potentiaalia ja silti maalintekokykyä on löytynyt joka kentällisestä.

Räsänen palailemassa aloituksissa omalle tasolleen (toivottavasti muutenkin?). Aloitus-% 56,3 / 33,3 / 30,0 / 40,0 / 50,0 ja lauantaina 80,0%.

Lantan paluu. Tekee nelosketjusta osiensa summaa paremman. Ketjun pystyy heittämään laatikkoon lähes missä vaiheessa vaan ja tasoittaa osaltaan kärkiketjujen peliaikakuormaa.

Tästä seuraa positiivisena ongelmana, mihin Korhonen? On mielestäni Kalpan pudotuspelien selkeästi top3 hyökkääjä. Takuuvarmaa suoritusta, vaikka pelipaikka ja ketjut vaihtuneet illasta toiseen.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Joukkueessa jylläävä pöpö on antanut muutamalle pelaajalle oivan mahdollisuuden ottaa pientä lepoa pitkän kevään keskellä. Kiiskinen palaa tänään liukkaasti liikkuvalla jalalla kentälle ja on takuuvarmasti elementissään seiskapelissä.

Seiskapeli. Suuria mahdollisuuksia täynnä!
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Momentum-käyrä hienoo katottavaa kakkoserään. En nyt oikeen muuta keksi. Paitsi että kalpalle korkeimman käyrän huipun kohdalla pelicans iski maalin.. takas vitutusketjuun mars!

Ainiin no se maali. Onneks Mäenpää ei osunu vaan Kaarssoni osu. Eka maali isketty niin ei välttämättä mee niin pään hakkaamiseks kaukalon reunaan. On tässä vielä toivoo.
 

Dicehero

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, IPK ja Philadelphia Flyers
Kaveri kannattaa Tapparaa ja aina minulle kettuilee kun en lähde gloryhunteriksi völjyyn. Totean vaan aina että Kalen miehiä olen viimeseen henkäyksen asti. Vaikka ei edes viimeistä voiteluaan saisi Mestaruussaunassa, niin silti seuraan aina omiani. Laittakaa sitten Kalen huivi mukaan arkkuuni kun sen aika tulee.

Mikään muu noista miljoonajoukkueista ei tarjoa sellaista aitoa iloa voitoista (runkkareissakin) ja pettymystä tappioista. Ja sitten jos joskus sen mitalin joukkueemme voittaa, niin se tuntuu erityiseltä. Koska sitähän se elämän mittainen matka KalPan kanssa totta vie on, erityistä.
 

Kumikana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo
Kaveri kannattaa Tapparaa ja aina minulle kettuilee kun en lähde gloryhunteriksi völjyyn. Totean vaan aina että Kalen miehiä olen viimeseen henkäyksen asti. Vaikka ei edes viimeistä voiteluaan saisi Mestaruussaunassa, niin silti seuraan aina omiani. Laittakaa sitten Kalen huivi mukaan arkkuuni kun sen aika tulee.

Mikään muu noista miljoonajoukkueista ei tarjoa sellaista aitoa iloa voitoista (runkkareissakin) ja pettymystä tappioista. Ja sitten jos joskus sen mitalin joukkueemme voittaa, niin se tuntuu erityiseltä kun sitähän se KalPan kanssa totta vie on.
Vaikka kausi päättyi jälleen valtavaan pettymykseen niin yhtä asiaa en vaihda ja se on KalPa. Jumbona, taikka kärkipaikalla.
 

Asenne01

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokerit
Kaveri kannattaa Tapparaa ja aina minulle kettuilee kun en lähde gloryhunteriksi völjyyn. Totean vaan aina että Kalen miehiä olen viimeseen henkäyksen asti. Vaikka ei edes viimeistä voiteluaan saisi Mestaruussaunassa, niin silti seuraan aina omiani. Laittakaa sitten Kalen huivi mukaan arkkuuni kun sen aika tulee.

Mikään muu noista miljoonajoukkueista ei tarjoa sellaista aitoa iloa voitoista (runkkareissakin) ja pettymystä tappioista. Ja sitten jos joskus sen mitalin joukkueemme voittaa, niin se tuntuu erityiseltä kun sitähän se KalPan kanssa totta vie on.
Täydellisesti puettu sanoiksi. Toman annettiin jatkaa vaikka monessa paikassa olisi viime keväänä laitettu kävelemään. Voi kysyä että millähän sitten tällä kaudella olisi ylletty näihin suorituksiin?

Vahva identiteetti ja omat kasvatit myös mitkä erityisellä tavalla tässä seurassa koskettaa. Menestystä on turha odottaa joka vuosi mutta joka vuosi varmuudella nousee taas uusia lahjakkuuksia, pitkäjänteisen työn tehneitä pelaajia joista ei tarvii arvuutella ovatko sitoutuneita pelaamaan KalPassa.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Vahva identiteetti ja omat kasvatit myös mitkä erityisellä tavalla tässä seurassa koskettaa.
Kyllä juuri näin.

Kapteeni Kiiskinen, oma suosikkipelaaja jo lapsesta asti.

Rissanen, pelasi kasvattajaseurassa upean kauden ja laittoi nimen vielä jatkopaperiin.

Könönen, pelaa logolle jokaisessa vaihdossa 110% ja on ollut hieno seurata hänen uraansa junnuista asti.

Lappalainen, vetänyt nyt vanhemalla iällä pari tykkikautta KalPassa ja on sitoutunut täysin toimintaan.

Riekkinen, pelasi pudotuspeleissä loistavasti ja jäi hyvä maku hänenkin ajastaan KalPassa.

Sitten on nousemassa näitä loistavia talentteja Kapasen ja Jatkolan muodossa esimerkiksi joilla vaan taivas on rajana ja toki Benjamin Korhosesta on kasvamassa myös todellinen soturi ja hän pelaa myös täysin logolle aina.

Kertoo jotakin että meidän aloitusviisikko oli täysin omia kasvatteja puolivälierässä 7pelissä, tämä jos joku on upea asia.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Kalpan pelaaja palkinnot: Vuoden paras pelaaja, Paras hyökkääjä ja paras Maalin tekijä: Elisa Holopainen!

Nyt miehistä joku mallia ottamaan.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Kalpan pelaaja palkinnot: Vuoden paras pelaaja, Paras hyökkääjä ja paras Maalin tekijä: Elisa Holopainen!

Nyt miehistä joku mallia ottamaan.
Miesten sarjassa olisikin vähän kovempi temppu tehdä 70+ pistettä 36 peliin, joista osan Holopainen taisi olla loukissa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös