Porin isit vs. Rauman iskät eli Harikkala ja Nielikäinen

  • 12 710
  • 129

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti psychodad
Minä olen nähnyt kun Porkka tappelee, olen myös nähnyt kun Nielikäinen "tappelee". Sinä voit katsella netistä jotain englanninliigan epävirallisia tilastoja, jotka muuten perustuvat aina yhden ihmisen näkemykseen asiasta. Minä luotan siihen mitä omin silmin näen.

Siis hetkinen, väitätkö että Cairns on omasta päästään keksinyt D. Darlingin kommentin siitä, että Nielikäinen voitti toisen heidän välisistä tappeluistaan (toisen päättyessä tasan)? Ja ketä vastaan olet nähnyt Porkan tappelevan? Sinisaloako? Ja montako matsia olet Nielikäseltä nähnyt?

Olisi hyvä jos niitä tietoja Porkan mahdollisista vastustajista esim AHL-vuosilta saataisiin kaivettua, mutta Noinkohan sieltä löytyy voittoa Darlingin tasoisesta kaverista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Redcoat
Olisi hyvä jos niitä tietoja Porkan mahdollisista vastustajista esim AHL-vuosilta saataisiin kaivettua, mutta Noinkohan sieltä löytyy voittoa Darlingin tasoisesta kaverista.

Maltetaan hetki, eiköhän se Cairns ne pistä, kun ehtii, itsekin odotan malttamattomana, enkai niitä häneltä muuten olisi pyytänytkään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Voi kiesus sentään...

Viestin lähetti Animal
Otsikkohan oli Tappelut kaudella 2004-2005, ja nyt ollaan yksi mitättömän nuhjauksen takia saatu viisi sivua tekstiä aikaan.

Mähän eilen aamupäivällä kirjoitin tuonne ensimmäiselle sivulle, että 20 sivua tätä soosia on tulossa. Eli 15 sivua on vielä tulossa, koetetaan kestää.

Ja jottei totuus unohtuisi niin pitäähän munkin vielä sotkea lusikkani soppaan.

Olkku peräsi niitä Tonton AHL:n tilastoja. Mistään tappeluista minulla ei ole tietoa, ne saa Cairns selvittää mutta sen tiedän että yhden ottelun jäähyennätys AHL:stä hänellä on 15 minuuttia, kyseessä oli kausi 1993-94.

Ei hänellä varmaan tuolta AHL:stä hanskauksia ole kuin yhden käden sormin laskettava määrä, ja hän pelasi siellä sentään kolme kautta, joten ei niitä paljon ole. Eikä minuuttejakaan, kausittain järjestyksessä 34, 22 ja 43(+8 minuuttia play offeissa).

Enkä ole nähnyt Tonton kuin yhden kerran tappelevan SM-liigassa, se oli tuo Sinisalon tapaus, jossa kyllä sitten Tonto vei ja Sinisalo vikisi, ja kuten tapoihin kuuluu niin tuomarien selän takaa Sinisalo näytteli sitten Tontolle että "tules tänne jos uskallat". Sitten oli se yksi tapaus HIFK-pelissä samalla kaudella, jolloin hän ei ollut kaukalossa kun Ruuttu ja Tikkanen rupesivat kahinoimaan Lukon maalilla. Joni Lehto oli kaukalossa, ja pisti Tikkasen kuriin, jolloin Ruuttu löi takaapäin Lehtoa päähän. Ja tästä Tonto vaihtopenkillä pillastui, ja oli menossa kaukaloon mutta valmentaja Sykora veti hänet paidankauluksesta takaisin.

Senkään vertaa minulla ei ole tietoa hänen mahdollisista tappeluistaan DEL:issä, mutta ei häntä sielläkään ainakaan minään sarjan pahimpana pukarina pidetty. Voi olla että hän siellä ottelikin, en tiedä. Toivottavasti Cairns tietää.

Ei mulla muuta, jatkakaa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Voi kiesus sentään...

Viestin lähetti Roku
Ei mulla muuta, jatkakaa.

Kirjotit, niin pitkän tekstin, että en muista kenellä täällä oli se sammakon mallinen hiekkakakkuvormu, mutta korkilla oli vissiin lapio ja se sininen ämpäri. Älä tule pahakakku, tule hyvä kakku.

Siitä on hyötyä, kun on pieniä lapsia, osaa samaistua tähän hiekkaleikkiin.
 

JanJ

Jäsen
Mikäs tarve olkulla on koko ajan todistella aikuisuuttaan?
Onko se nyt niin karmeaa, että joku innostuu ihan lapsenomaisesti jääkiekosta? Tai siitäkö pitää saarnata että joku nivalalainen pieksee jonkun ylitorniolaisten kasvatusjoukkueen pelaajan, tai ei piekse, ja yleisö tykkää?

Eiköhän se "herkku" tullut jo mutusteltua ja kauden aikana tuskin vastaavaa nähdään. Toivottavasti nähdään, mutta sitten pitää jo nukuttaa eikä uhota.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Voi kiesus sentään...

Viestin lähetti Olkku
Kirjotit, niin pitkän tekstin, että en muista kenellä täällä oli se sammakon mallinen hiekkakakkuvormu, mutta korkilla oli vissiin lapio ja se sininen ämpäri. Älä tule pahakakku, tule hyvä kakku.

Siitä on hyötyä, kun on pieniä lapsia, osaa samaistua tähän hiekkaleikkiin.
Kyllä ne hiekkalaatikkoleikit taitavat ihan teidän puolelta jatkua. Luetaan niitä viestejä ;) Tuntuu vähän siltä että ainoa jota tällä hetkellä viedään kuin ämpäriä hiekkalaatikolla on eräs Espoon lukkofani joka ei edes tajua jos hänen oma viestinsä "käännetään ympäri".

Se on hyvä että sinäkin osaat samaistua...
 
Mitä ihmettä? Pitsiturnauksessa vähän nahisteltiin ja pojat puhuvat kun kyseessä olisi ollut Liigan heavyweight- ottelu Helsingin paikallispelissä?

Siis onko tämä suomalaista goonikulttuuria vai merkki siitä, että innokkaimmat eivät tahdo malttaa kauden alkuun kinastelun aloittamista "kuka-on-vahvin" asiasta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti JanJ
Mikäs tarve olkulla on koko ajan todistella aikuisuuttaan?

Onko mulla? Sitä en huomannutkaan, tässä hiekkalaatikon reunalla. Lähinnä naurattaa tämä touhu ja jos arvon nimim. JanJ ei erota narsismia ja ironiaa toisistaan, sille en tietenkään mahda mitään.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Re: Voi kiesus sentään...

Viestin lähetti korkki
Se on hyvä että sinäkin osaat samaistua...

Me sentään ollaan ymmärtävinämme vähän, johtuisko kesäisestä tapaamisesta, kuka tietää.

Mutta oikeesti alkaa naurattamaan, eikö sua.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Jipii, hyvä Pasi!!!

Viestin lähetti TosiFani
Tässä on tunnelmaa!!! Voi jestas...

Olen aina arvostanut sua, älä jumalauta lähe tähän mukaan tosissas.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuule Olkku, itseäni ärsyttää suunnattomasti tälläinen keskustelu, jossa tosiasiolla, tilastoilla ei ole merkitystä. Itse olen ollut jääkiekossa niin pitkään mukana että en jaksa enää tätä touhua. Toisaalta olisi hyvä että Porissa nousisi tälläinen into mitä täälläkin on, sillä se tietäisi lisää katsojia Isomäkeen ja niitä tarvitaan.
Kommenttini ovat sarkastisia ja tarkoitukseni on saada kirjoittajat miettimään mitä ja mistä kirjoittavat, sillä aika teini touhua on.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Älkää ottako tätä ketjua niin vakavasti. Tässä on puolin ja toisin tehty juuri tuota samaa mitä Nielikäinenkin, eli pidetty tulta yllä ihan tarkoituksella. Tuskin kukaan aikuinen vakavissaan jaksaa tällaisista jauhaa sivutolkulla. Kausien välinen kesätauko on vaan yksinkertaisesti liian pitkä lätkäfanille, pitäähän sitä vähän säpinää saada. Tällaiset pienet sanaharkat ovat ihan omiaan luomaan tunnelmaa kaudelle.

Ketä nyt oikeasti kiinnostaa kuka on kaukalon paras nyrkkeilijä? Ehkä muutamaa amerikkalaista.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja toivottavasti kauden jatkuessa jatketaan niin ettei yksikään paikallispeliketju jää alle 10 sivun ;)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti korkki
Ja toivottavasti kauden jatkuessa jatketaan niin ettei yksikään paikallispeliketju jää alle 10 sivun ;)

Toivottavasti riittää tarpeeksi aihetta ettei meidän tarvitse keksiä tikusta asiaa niin kuin näissä ketjuissa. Taisivat kyllä viime kaudella venyä pitkiksi nuo paikallispeliketjut.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Okei, asiaan. Nielikäinen paljasti yhden aika räikeän puutteen Rauman jäähallissa: Ässien vaihtoaition ja jäähyaition luona ei ollut riittävästi järkkäreitä. Varsinkin finaalissa juopuneet idiootit kävivät vaihtoaition pleksin takana huutelemassa Pasille + yksi juoppo seisoi katsomossa ja huusi äänensä käheäksi: "Nielikäinen, Torkki antaa sulle turpaan"! Tuli mieleeni, että kannustanko todella samaa joukkuetta kuin nuo.

Pasi näytti huumorimiehen elkeitä, kun yksi typerys meni huutelemaan hänelle jäähyaition pleksin yli. Kylmänrauhallisesti Pasi otti juomapullon ja pruittasi häirikön naamaan!

Siis, jos ja kun Pasi lämmittää tunteita kaukalossa ja katsomossa, on erittäin tärkeää, että nämä pimahtaneet vastustajien kannattajat pidetään aisoissa. Kaikilla pelaajilla pitää olla työrauha, Pasillakin.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Viestin lähetti Hearsay
Okei, asiaan. Nielikäinen paljasti yhden aika räikeän puutteen Rauman jäähallissa: Ässien vaihtoaition ja jäähyaition luona ei ollut riittävästi järkkäreitä. Varsinkin finaalissa juopuneet idiootit kävivät vaihtoaition pleksin takana huutelemassa Pasille + yksi juoppo seisoi katsomossa ja huusi äänensä käheäksi: "Nielikäinen, Torkki antaa sulle turpaan"! Tuli mieleeni, että kannustanko todella samaa joukkuetta kuin nuo.

Pasi näytti huumorimiehen elkeitä, kun yksi typerys meni huutelemaan hänelle jäähyaition pleksin yli. Kylmänrauhallisesti Pasi otti juomapullon ja pruittasi häirikön naamaan!

Siis, jos ja kun Pasi lämmittää tunteita kaukalossa ja katsomossa, on erittäin tärkeää, että nämä pimahtaneet vastustajien kannattajat pidetään aisoissa. Kaikilla pelaajilla pitää olla työrauha, Pasillakin.
Melkein toivois että The Pasi olis jommassa kummassa Tamperelaisjoukkueessa, ei siksi että kannattaisin molempia vaan siksi että olis ainakin selkeä mielipide The Pasista (ei kauhean hyvä peruste, mutta...). Nyt kun ei tiedä pitäisikö hänestä vai ei. Eka paikallispeli Pitsissä käänsi mielipiteen selkeästi sen puolelle etten tykkää yhtään (vaikka tappelikin), mutta loput pelit The Pasi taas alkoi taas nouseen mun "tilastoissa"! Toisena päivänä tykkää - toisena vihaa.
Väriähän The Pasi joka tapauksessa tuo kotoiseen liigaan roppakaupalla, ja niinkuin Hearsey sanoi, löytyy The Pasista myös välillä huumorimiehen elkeitä! (sen verran muuten, ettei se vesi osunu naamaan vaan paidalle ym. Näin tilanteen noin 3.5 metrin päästä) sittenhän tämä "fiksu" fani alkoi vielä tuulettelemaan "saavutustaan" yleisölle...

Harvinaista sinänsä että olen vielä hyvässä vauhdissa sen suhteen että näkisin kaikki tän kauden tappelut, Pitsissä pitkästä pitkästä aikaa näin tappelun paikan päältä! Kumpikaan ei kyllä mikään erikoinen ollu, mutta näinpähän kumminkin ja oon aikataulussa...

Ei muuta, jatkakaa tappelua Lukko vs. Ässät, en ole kummankaan puolella.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti tuuski
:)

Odottakaas nyt kun psykoiskä pääsee kauden mittaan vauhtiin. Siinä tulee samalla kerrottua taklaustilanteissa jalkojen hydrauliikasta ym. kiinnostavasta.


Äläs nyt pronssista innostuneena kuitenkaan sekoita henkilöitä keskenään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
*halii Lukko-faneja*
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti L4E
Äläs nyt pronssista innostuneena kuitenkaan sekoita henkilöitä keskenään.

Pyydän nöyrimmästi anteeksi että muistin kyseisen pumppu-kommentin isän väärin. Psykoiskä mellasti siinä ketjussa eniten, mutta Sinulla laatu korvasi määrän.

Kauden 2002-2003 pronssistako pitäisi olla vielä innostunut? Jos tarkoitit tulevan kauden pronssia, näiden rostereiden valossa pitäisin sitä huikeana saavutuksena.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Viestin lähetti TosiFani

Toisaalta Ässäfanien pitää muistaa, että Nielikäisen tulo joukkueeseen ei meitä mestariksi vie, TAPPELEMME edelleen sijoista 8 - 10.

Tää oli oikeesti hyvä ,mutta mitä jos tiputtaisit 3-5 pykälää tuota sijoitusveikkaustasi.
Mitä itse aiheeseen tulee niin en usko ,että tappelulla voi kääntää otteluita ,mutta fyysisyydellä kylläkin.
Lisäksi veikkaan ,että Nivalan lahja maailman kiekkokentille tappelee ensi kaudella tasan 0 kertaa ,mutta saattaa uskaltaa runkata mailaansa.
 
Onpahan ketju.

Yhtä asiaa olen tässä viime aikoina miettinyt meidän porilaisten kommentteihin liittyen. Vallitseva konsensus tuntuu olevan, että Ässät pelaa ensi kaudella aktiivista taklauspeliä ja äityy silloin tällöin ottamaan osaa tappeluihinkin. Kun kirjoituksia seuraa, niin asia on vähintäänkin kirkossa kuulutettu.

Nyt kuulisinkin mielelläni, mihin tämä absoluuttinen tieto perustuu. Toivolan puheisiin, jotka on aiemminkin todettu palturiksi? Otteisiin Pitsiturnauksessa, jossa pelaajille oli erikseen annettu lupa pelata kovaa ja ottaa jäähyjä? Kenties sillkkaan mutu-tuntumaan?

Itse pelkään kovasti, ettei Ässät tule tosipelien alkaessa olemaan merkittävästi viimekautista kovaotteisempi porukka. Joukkueeseen on hankittu uudenlaisia kavereita, Pitsissä otettiin jäähyjä ja valmentajakin on jotain mutissut fyysisemmästä pelityylistä, mutta saas nähdä mikä on lopulta totuus. Itse jaksan viimeiseen asti epäillä, ettei Toivola tee Ässien pelaamiseen ihan niin radikaalia muutosta kuin Ässä-kirjoittajien viesteistä voisi päätellä. Väärässä olen tämän asian kohdalla erittäin mielelläni.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Viestin lähetti wade
Tää oli oikeesti hyvä ,mutta mitä jos tiputtaisit 3-5 pykälää tuota sijoitusveikkaustasi.
Mitä itse aiheeseen tulee niin en usko ,että tappelulla voi kääntää otteluita ,mutta fyysisyydellä kylläkin.
Lisäksi veikkaan ,että Nivalan lahja maailman kiekkokentille tappelee ensi kaudella tasan 0 kertaa ,mutta saattaa uskaltaa runkata mailaansa.

Kyllä! Siinä on ideaa, kauteen kannattaa lähteä noinkin kohtuullisessa materiaalilla " taistelemaan" kolmesta viimeisestä sijoutuksesta.

Vaikka Ässät onkin viime vuodet rämpinyt, niin kuitenkin kyseessä on Porin Ässät eikä siis mikään nOOBie joukkue keskisuomesta joka roikkuu liigassa lähinnä sen takia ettei kukaan ilkene sitä poiskaan potkia. Niinkuin muutamassa muussa ketjussa on käynyt ilmi Jyp ei ole joukkue kiinnostavimmasta päästä, tuskin hurrikaanien kesäturnauksesta kukaan viitsisi kirjoittaa monta kymmentä sivua. Muutenkin Jypiläisten on turha tulla raakkumaan mistään Ässien materiaalista semminkään kun oma lista näyttää sen verran kehnolta, että Alatalolla saa olla suu messingillä jos jumbo sija vältetään ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös