Re: Voi kiesus sentään...
Viestin lähetti Animal
Otsikkohan oli Tappelut kaudella 2004-2005, ja nyt ollaan yksi mitättömän nuhjauksen takia saatu viisi sivua tekstiä aikaan.
Mähän eilen aamupäivällä kirjoitin tuonne ensimmäiselle sivulle, että 20 sivua tätä soosia on tulossa. Eli 15 sivua on vielä tulossa, koetetaan kestää.
Ja jottei totuus unohtuisi niin pitäähän munkin vielä sotkea lusikkani soppaan.
Olkku peräsi niitä Tonton AHL:n tilastoja. Mistään tappeluista minulla ei ole tietoa, ne saa Cairns selvittää mutta sen tiedän että yhden ottelun jäähyennätys AHL:stä hänellä on 15 minuuttia, kyseessä oli kausi 1993-94.
Ei hänellä varmaan tuolta AHL:stä hanskauksia ole kuin yhden käden sormin laskettava määrä, ja hän pelasi siellä sentään kolme kautta, joten ei niitä paljon ole. Eikä minuuttejakaan, kausittain järjestyksessä 34, 22 ja 43(+8 minuuttia play offeissa).
Enkä ole nähnyt Tonton kuin yhden kerran tappelevan SM-liigassa, se oli tuo Sinisalon tapaus, jossa kyllä sitten Tonto vei ja Sinisalo vikisi, ja kuten tapoihin kuuluu niin tuomarien selän takaa Sinisalo näytteli sitten Tontolle että "tules tänne jos uskallat". Sitten oli se yksi tapaus HIFK-pelissä samalla kaudella, jolloin hän ei ollut kaukalossa kun Ruuttu ja Tikkanen rupesivat kahinoimaan Lukon maalilla. Joni Lehto oli kaukalossa, ja pisti Tikkasen kuriin, jolloin Ruuttu löi takaapäin Lehtoa päähän. Ja tästä Tonto vaihtopenkillä pillastui, ja oli menossa kaukaloon mutta valmentaja Sykora veti hänet paidankauluksesta takaisin.
Senkään vertaa minulla ei ole tietoa hänen mahdollisista tappeluistaan DEL:issä, mutta ei häntä sielläkään ainakaan minään sarjan pahimpana pukarina pidetty. Voi olla että hän siellä ottelikin, en tiedä. Toivottavasti Cairns tietää.
Ei mulla muuta, jatkakaa.