Viestin lähetti korkki
Ihan aikuisten oikeasti, jos tuomarit olisivat antaneet Nielikäisen ja Harikkalan tapella kunnolla niin mitähän sinä nyt selittäisit. Jotain säälittävää "Harikkala kompastui" juttuako? Eiköhän Harikkalakin saanut jo kerrasta sellaisen opetuksen ettei enää toista kertaa uskaltanut koettaa.
Tuomarien väliintulon ajoitus on aika mielenkiintoinen asia. En tarkkaan tiedä tuomarien ohjeistusta, mutta käsittääkseni "perinteisissä" avojään iskunvaihdoissa tuomari menee väliin viimeistään siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli jää pahasti alakynteen. Harikkala-Nielikäinen-matsin kuvakoosteesta näkyy, että tuomarit tulevat väliin, kun Harikkala painaa Nielikäisen laitaa vasten. Harikkalalla oli siis tilanteen hallinta sillä hetkellä. Veikkaan, että ilman väliintuloa Pasi olisi ollut hetken kuluttua jäässä.
Olin itse paikalla ja oikein huvitti koko juttu: heti Nielikäisen kympin loputtua molemmat olivat jäällä ja kuinka ollakaan, aloituksesta kiekko Harikkalalle ja Nielikäinen karvaamaan. Itse nyhjäys oli niin nopeasti ohi, etten usko siinä ajassa kenenkään suurempia opetuksia saaneen.
Väitän, että poikien vastapalloniitti riitti molemmille vähäksi aikaa, eli ihan heti ei nähdä "rematchia".