Pori – oikeasti kiva kaupunki

  • 91 588
  • 469

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Pori ja random-pahoinpitelyt.

Jotain siellä vaan on perustavanlaatuisesti pielessä kun siellä ollaan niin ahdistuneita vaikka kaikki on periaatteessa hyvin.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pori ja random-pahoinpitelyt.

Jotain siellä vaan on perustavanlaatuisesti pielessä kun siellä ollaan niin ahdistuneita vaikka kaikki on periaatteessa hyvin.

Itse asiassa, olen joutunut random -pahoinpitelyjen kohteeksi kaksi kertaa Turussa(käyn n. 3 kertaa vuodessa) ja kerran Tampereella(käyn n. 5 kertaa vuodessa). En kertaakaan ole saanut nokkaani Porissa, jossa olen 7 vuotta asunut. En ymmärrä miten nuissa t -kirjaimella alkavissa kaupungeissa pystytään elämään kaiken sen väkivallan keskellä.

Mielestäni Poliisin tulisi keskittää kaikki voimansa Tkuun ja Treelle, jotta tuo väkivallan kierre saadaan katkaistua. (btw, en o porilainen, enkä sellaiseksi tule)
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Pori ja random-pahoinpitelyt.
Porissahan ei tapahdu kovinkaan paljon satunnaisten ihmisten pahoinpitelyjä. Porin Poliisi kommentoi näitä asioita aika usein, ja viimeksi Joutsenlahti kertoi Satakunnan Kansassa että Porissa pahoinpidellään lähes aina joku tuttu, kaveri tai ystävä. Satunnaisen ihmisen joutuminen pahoinpitelyn uhriksi on harvinaisempaa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Taas on kirjotettu tähän ketjuun niin vitusti sellasta paskaa ettei oikein hymy pysy pyllyssä. Pori on kuin HIFK. Nämä jutut vain nousevat harmaasta massasta esiin, vaikka Pori ei ole ollut pitkiin aikoihin Iltiksen sivuilla. Ja silti joka päivä jossain muualla päin Suomea raiskataan ja tapetaan. Mmm, tosta tulikin mieleen onko täällä oikeesti kivassa kaupungissa ikinä naista raiskattu. Ei niitä sitten kai vaan tartte pakottaa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Mistähän vitusta tää tämänhetkinen ryssien invaasio Poriin johtuu? Pitkän aikaa ainoa riesa täällä on ollut mannet, mutta jostain syystä noihin venakoihin törmää tällä hetkellä jatkuvasti. Ovat vielä kännipäissään aika agressiivista porukkaa, tuli tossa yksi baari-ilta huomattua.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mmm, tosta tulikin mieleen onko täällä oikeesti kivassa kaupungissa ikinä naista raiskattu. Ei niitä sitten kai vaan tartte pakottaa.

Loistava kysymys! Ei sikäli että minulla vastausta olisi, mutta samaa asiaa on tullut itsekkin mietittyä. Ihan oikeasti, en ole koskaan kuullut että Porissa olisi joku raiskattu. Jaksaisiko joku etsiä jostain jonkun artikkelin missä kerrotaan raiskaustapauksesta Porissa? Olisi kiva tietää koska viimeksi on näin Porissa käynyt.. Tuntuu siltä että esim. Helsingissä raiskataan joka viikko joku jossain puistossa. Olen jostain lukenut että raiskaajista n.80% on ulkomaalaistaustaisia, usein mustia tai arabeja. Niitä Porissa ei kauheasti ole joten ehkä sillä on jotain vaikutusta?

Eikös muuten jossain kaupungissa taannoin raiskattu nuori mieskin? Kummaa touhua..
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mistähän vitusta tää tämänhetkinen ryssien invaasio Poriin johtuu? Pitkän aikaa ainoa riesa täällä on ollut mannet, mutta jostain syystä noihin venakoihin törmää tällä hetkellä jatkuvasti. Ovat vielä kännipäissään aika agressiivista porukkaa, tuli tossa yksi baari-ilta huomattua.

Tarkoitatkohan sitä puolalaista komennusmiesryhmää, jotka ovat Mäntyluodossa tekemässä porilaishitsarien työt pilkkahintaan tietysti? Näihin olen kylillä itsekin törmännyt ja todellakin ovat riidanhaluisia apinoita. Aika paljon myös muilta olen kuullut juttua näistä sekopäistä. Muutenkin näitä itäblokin ihmeitä on vissiin aika paljon juuri Mäntyluodossa ja Olkiluodossa hommissa.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Näihin olen kylillä itsekin törmännyt ja todellakin ovat riidanhaluisia apinoita. Aika paljon myös muilta olen kuullut juttua näistä sekopäistä. Muutenkin näitä itäblokin ihmeitä on vissiin aika paljon juuri Mäntyluodossa ja Olkiluodossa hommissa.

Eivät kuitenkaan aivan kaikki ole kusipäitä, muutaman mukavankin puolalaisen kanssa on tullut juteltua, vaikka englanti ei näiltä hemmoilta kovin hyvin luonnistu. Väinölässä noita Olkiluodon jätkiä pyöri yhdessä vaiheessa vähän liikaakin, mutta ovat jo kadonneet. Pari kertaa pitivät paikallisessa vähän meteliä, mutta ei mitään vakavaa. Mutta kyllä niiden kanssa tapellakin saa, jos haluja siihen löytyy.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ei tuossa mielestäni pidä tuijottaa pelkästään paikkakuntaa missä ratsia on tehty vaan sitä että tuollainen määrä huumausaineisiin sotkeutuneita lapsia löytyy yhdestä koulusta.

Surullista.

Hauskinta/kamalinta tässä on se että tämä on vain Porilaisen koulun jäävuoren huippu. Jos vastaavia ratsioita tehtäisiin esim. Tampereella tai Helsingissä voisi kysymyksessä olla jo jopa noin 100 nuoresta, jotka huumeiden kautta liittyvät jotenkin toisiinsa.

Sen verran korjaan ettei kaikki kyseisistä nuorista ole samassa koulussa, mutta jotenkin kaikki kyllä liittyvät toisiinsa.

Veikkaampa, että näitä ratsioita alkaa nyt tapahtumaan ympäri Suomea. Itse olen ihmetellyt tätä jo pidemmän aikaa, että miksi ei näitä ratsioita tehdä? Kun olin yläasteella 90 luvun lopulla niin siellä jo esiintyi samanlaisia pilviporukoita.
 

dimmu

Jäsen
Onko tässä siis kyse siitä, että he ovat pitäneet koulussa hallussa aineita ja jopa poltelleet, vai pelkästään ratsattu koirien avulla jos joku on vetänyt?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
En tiedä, valitseeko joku seuransa huonosti, mutta sain juuri seuraavanlaisen tekstiviestin henkilöltä, joka on viettänyt muutaman päivän Porissa:

Kaipaan jo ympärilleni ihmisiä, jotka osaavat kunnolla kertotaulun ja tietävät, missä on maksa.
Vastasin, että ei työttömien hitsarien tarvitse osata kertotaulua tai tietää missä on maksa. Kyllä se lääkärisetä sitten kertoo, että maksa se on mihin sattuu ja että kaksisataa kertaa nolla ei oo mittään.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Porin tropiikki kutsuu meikäläistä taas parin vuoden tauon jälkeen. 3.-5. heinäkuuta pelattavat Beachfutiksen SM-kisat Yyterissä ovat tällä kertaa vierailuni syy.

Nyt olisi hakusessa edustava ja edullinen majoitusratkaisu joukkueellemme, joka käsittää noin kymmenpäisen rantaleijonalauman. Ymmärrettävästi Yyterin oma mökkikapasiteetti on jo käytännössä buukattu täyteen, joten kattoa pään päälle on lähdettävä hakemaan muualta. Kysyisinkin paikallisilta, josko jostain Pori/Meri-Pori -akselilta löytyisi mielekkään välimatkan päässä Yyteristä motellia tai kilpailevaa leirintäaluetta mökeillä? Hotellielämä lienee budjettiarvioiden perusteella poissuljettu vaihtoehto, mutta toki jos tällekin saralle on tarjolla käytännöllistä ratkaisua niin why not.

Esimerkiksi jos näistä löytyy suositeltavaa tai sanottavaa noin yleensä, niin kuulisin mielipiteitä erittäin mielelläni.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
.
Nyt olisi hakusessa edustava ja edullinen majoitusratkaisu joukkueellemme, joka käsittää noin kymmenpäisen rantaleijonalauman. Ymmärrettävästi Yyterin oma mökkikapasiteetti on jo käytännössä buukattu täyteen, joten kattoa pään päälle on lähdettävä hakemaan muualta. Kysyisinkin paikallisilta, josko jostain Pori/Meri-Pori -akselilta löytyisi mielekkään välimatkan päässä Yyteristä motellia tai kilpailevaa leirintäaluetta mökeillä? Hotellielämä lienee budjettiarvioiden perusteella poissuljettu vaihtoehto, mutta toki jos tällekin saralle on tarjolla käytännöllistä ratkaisua niin why not.
Tuossa olisi yksi vaihtoehto ja kannattaa olla nopea :http://www.suomenyritykset.fi/SIIKARANTA CAMPING/11271761/

Lyhyt matka Yyteriin ja ihan ok mesta :)
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Porin tropiikki kutsuu meikäläistä taas parin vuoden tauon jälkeen. 3.-5. heinäkuuta pelattavat Beachfutiksen SM-kisat Yyterissä ovat tällä kertaa vierailuni syy.

Nyt olisi hakusessa edustava ja edullinen majoitusratkaisu joukkueellemme, joka käsittää noin kymmenpäisen rantaleijonalauman. Ymmärrettävästi Yyterin oma mökkikapasiteetti on jo käytännössä buukattu täyteen, joten kattoa pään päälle on lähdettävä hakemaan muualta. Kysyisinkin paikallisilta, josko jostain Pori/Meri-Pori -akselilta löytyisi mielekkään välimatkan päässä Yyteristä motellia tai kilpailevaa leirintäaluetta mökeillä? Hotellielämä lienee budjettiarvioiden perusteella poissuljettu vaihtoehto, mutta toki jos tällekin saralle on tarjolla käytännöllistä ratkaisua niin why not.

Esimerkiksi jos näistä löytyy suositeltavaa tai sanottavaa noin yleensä, niin kuulisin mielipiteitä erittäin mielelläni.

Olette kyllä auttamatta myöhässä. Sinä viikonloppuna Poriin tulee toistakymmentä tuhatta palloilijaa, niin taitaa tällä hetkellä olla jäljellä enää niitä Turhapuron muinoin mainostamia luonnonläheisiä ja ilmastoituja hotellihuoneita. Eli telttamajoituksia.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Mistäs Porin juottolasta saa halvimpia shotteja, ilman mitään superhypergoldclub kortteja? Huomenna taas tulossa Porin reissua, niin tieto olisi tarpeen.
 

passenger

Jäsen
Mistäs Porin juottolasta saa halvimpia shotteja, ilman mitään superhypergoldclub kortteja? Huomenna taas tulossa Porin reissua, niin tieto olisi tarpeen.

Passioni taitaa olla halvimmasta päästä tässä keskustassa. Sinne juomaan ensin vähän halvempaa, valo tulee puoli kahdelta mutta siinä vaiheessa ei enää mikään maksa mitään, että ihan sama siitä eteenpäin. Eipä täällä taida suurta hintaeroa olla näissä varsinaisissa yökerhoissa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Passioni taitaa olla halvimmasta päästä tässä keskustassa. Sinne juomaan ensin vähän halvempaa, valo tulee puoli kahdelta mutta siinä vaiheessa ei enää mikään maksa mitään, että ihan sama siitä eteenpäin. Eipä täällä taida suurta hintaeroa olla näissä varsinaisissa yökerhoissa.

Jaa niin toi on toi. Siinä jossain finnkinon hoodeilla? Tuo vaikuttaa meidän porukalle aika passelilta.
 

passenger

Jäsen
Jaa niin toi on toi. Siinä jossain finnkinon hoodeilla? Tuo vaikuttaa meidän porukalle aika passelilta.

Eikun tossa torilla, Yrjönkadun ja Nortamonkadun kulmassa. Sopivat hinnat ja yleensä sopivasti jengiä sisällä, ei liian ahdasta eikä ihan tyhjääkään ikinä. Sekoitit varmaan Havanaan, se on siinä finnkinon hoodeilla. Ei ehkä ihan niin edullinen, mutta ihan mukava ja viihtyisä mesta sekin. Älkää myöskään sekoittako City-Pubiin, sekin on hyvin edullinen paikka torin laidalla... :)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Eikun tossa torilla, Yrjönkadun ja Nortamonkadun kulmassa. Sopivat hinnat ja yleensä sopivasti jengiä sisällä, ei liian ahdasta eikä ihan tyhjääkään ikinä. Sekoitit varmaan Havanaan, se on siinä finnkinon hoodeilla. Ei ehkä ihan niin edullinen, mutta ihan mukava ja viihtyisä mesta sekin. Älkää myöskään sekoittako City-Pubiin, sekin on hyvin edullinen paikka torin laidalla... :)

Jees, niinhän tuo olikin.. :) Ei noita niin tarkkaan kaikkia muistanut, kuin luuli. Paljonkos siellä juomingit yleisesti kustantaa? Tai no, kyllähän se huomenna selviää, mutta että tietää varustautua oikein...
 
Vanhemmat Porista ja osa sukulaisista siellä vielä asuukin. Täysiveriseksi Porilaiseksi itseäni ei voi kuitenkaan laskea, kun siellä en ole syntynyt tai kasvanut.

Enivei. Pori on se kaupunki, jossa on aina hoidettu ne vähän isommat ostokset, menty leffaan, maa-uimalaan, Ässien otteluita katselemaan, aika ajoin sairaalassakin käymässä ja tietty sukulaisten luona juhlissa sun muissa tapahtumissa. Niin juu ja viime kesänä Sonispheressä tuli seikkailtua veljen kanssa. Keskimäärin noin 8-10 kertaa vuodessa Porissa tulee käytyä ja eipä sieltä juuri niitä huonoja kokemuksia ole. Kaupunki ei tunnu miltään mahdottoman suurelta, mutta sieltä löytyy paljon kaikenlaista mukavaa. Yyterissäkin on tullut käytyä ja muutenkin iso osa Porin aluetta on tullut tutuksi.

Tässä tullut varmaankin puolisen tusinaa vuotta mietittyä, että jos jonnekin tekisi mieli muuttaa, niin se olisikin juuri Pori. Saa nähdä.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees, niinhän tuo olikin.. :) Ei noita niin tarkkaan kaikkia muistanut, kuin luuli. Paljonkos siellä juomingit yleisesti kustantaa? Tai no, kyllähän se huomenna selviää, mutta että tietää varustautua oikein...

Passionhan on suhteellisen halpa paikka, ja yksi parhaimpia ns. aloittelupaikkoja missä olen aikaani tuhlannut. Ei tuoppi montaa kymmenystä yli 3 euron tainnut olla, ja mikä mukavinta on taksitolppa ja luukkuhese heti tien toisella puolella.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Liigajoukkueiden voimasuhteet 2014-2015 -ketjussa juttu alkoi rönsyillä sen verran pahasti, että postaan oman vastaukseni paremmin aiheeseen sopivaan ketjuun. Viimeisin viesti näyttää olevan jo neljän ja puolen vuoden takaa - itse asiassa 34-vuotissyntymäpäivältäni. Eiköhän ole siis aika herätellä vähän tätäkin ketjua henkiin?
Toi järjetön alemmuudentunne ja välitön tarve puolustella itseään, Poria, Ässiä jne. on ainoa asia, jota mä oikeasti opin vihaamaan porilaisissa ja porilaisten luonteenpiirteissä sen neljän vuoden aikana, jonka siellä asuin. Aivan sama mistä asiasta porilaisia tai Poria tai Ässiä kritisoi, niin alkuasukkaiden ensimmäinen vastaus oli aina suu vaahdossa heitetty: "Vittu, sun oo mikään pakko tulla tänne. Painu takaisin sinne Turkuus!
Kaikki lähti liikkeelle omasta heitostani tuohon Mr.Bletchin tarjoamaan vedonlyöntiin. Tämä mielestäni kertoo kaiken tuosta yhdestä porilaisten epämiellyttävästä luonteenpiirteestä - asioita ei osata katsoa millään tavalla puolueettomasti, objektiivisesti. Mä asuin ja opiskelin Porissa neljä vuotta (2000-2004), joten mulla on jopa jonkin verran omakohtaista kokemusta näistä. Mä olen Turun lisäksi asunut Suomessa ainoastaan Porissa, mutta mulla on kavereita, kollegoita ja tuttuja käytännössä aivan ympäri Suomea. Minkään muun kaupungin tai paikkakunnan kohdalla mä en ole ikinä törmännyt näin vihamieliseen suhtautumiseen pieneen kritiikkiin kuin porilaisten kohdalla. Minkälainen oli Mr.Bletchin vastaus?
Alemmuudentunne? Täytyy kyllä sanoa, etten sitä tunnista itsessäni enkä myöskään muissakaan tuntemassani porilaisissa. Koen, että se on tervettä itseluottamusta, ylpeyttä porilaisuudesta sekä rakkautta omaa kotikaupunkia kohtaan.
Tällainen (aiemmin kohtaamani) "painu vittuun" -asenne ei todellakaan ole mitään tervettä itseluottamusta, ylpeyttä sekä rakkautta omasta kotikaupungistaan nähnytkään. Tätä kaikkeahan kuuluu olla. Porilaisilla se vain purkautuu täysin väärin - sekä omakohtaisten kokemusteni kautta täysin toisin kuin missään muualla Suomessa.

Koko homma lähti liikkeelle siitä, että peterra arvioi SM-liigan voimasuhteissa Ässien olevan tämän hetkisellä nipullaan sijoilla 11-14. Porissa oltiin jo välittömästi valmiita lyömään vaikka vetoa siitä, että Ässät on runkosarjassa vähintään sijalla 10 kauden 2014-15 päätteeksi. Näin voi hyvin ollakin - mutta tällä hetkellä peterran mielipide on se, että Ässien tämän hetkinen kokoonpano oikeuttaa Patapaidat sijoille 11-14 - kesäkuussa 2014. Tällä hetkellä peterran mielestä Ässiä heikommat rosterit on vain KalPa:lla, Sportilla ja HPK:lla. Lopullisista runkosarjasijoituksista ei ollut vielä mitään puhetta - kesäkuussa 2014. Vastaavasti esim. yksikään espoolainen ei tullut ehdottelemaan mitään vedonlyöntejä, kun Blues arvoitiin sijoille 7-10. Mielestäni peterra arvioi Bluesin nippua alakanttiin, mutta se on hänen mielipiteensä ja kunnioitan sitä - niin näemmä tekevät espoolaisetkin.

Myöhemmin toinenkin porilainen - Alfred E Neuman - osallistui keskusteluun:
Ei tämä pelkästään porilaisten ongelma ole, kyllä noin toimitaan joka ikisellä paikkakunnalla. Edes Helsinki ei ole tästä poikkeus. Tosin Helsingissä asiasta saattaa saada väärän käsityksen, sillä syntyperäistä stadilaista sieltä on enää vaikea löytää.
Tätä on vaikea uskoa täysin samanlaisella asenteella.

Jos mä sanoisin jollekin tamperelaiselle jotain vaikkapa Tammerkoskesta, niin sieltä ei tulisi mitään vastausta tyyliin: "No, mene sä vittu pluttaamaan sinne Aurajokees saatanan turkulainen!". Vastaavasti tuollainen olisi hyvin tyypillinen vastaus porilaiselta, jos arvostelu koskisi Kokemäenjokea. Tästä on jopa omakohtaista kokemusta reilun kymmenen vuoden takaa. Toinen paikkakunta, jossa uskon vastauksen olevan edes vähänkään porilaistyylinen, on Rauma. (Rauma on paska paikka - pakollinen huomio) Ehkä tämä on sitten jotain satakuntalaista luonteenpiirrettä? Pientäkään kritiikkiä omaa asuinpaikkaa tai kotikuntaa kohtaan ei osata ottaa objektiivisesti. Aina vedetään välittömästi mukaan kritiikin antajan kotipaikka, vaikka se ei liity asiaan mitenkään. Mr.Bletch antoi hyvin tyypillisen esimerkin tästä oman viestinsä jälkimmäisessä osassa.
Alkuasukkaita ja alkuasukkaita, en yhtään ihmettele saamaasi palautetta kun oma asenteesi on kuvatunkaltainen. Olisit varmaan ollut tyytyväinen kun kaikki olisivat kilvan kehuneet Turkua, tätä suomen rakastetuinta kaupunkia kilpaa ja kertoneet sinulle kuinka he oikeasti haluaisivat asua siellä, kotikaupunkinsa sijaan.
Missään vaiheessa mä en maininnut sanallakaan Turkua - silti porilaisten on pakko vetää se keskusteluun mukaan.

Oma asenteeni? Eikö syntyperäistä porilaista voi Porissa kutsua sanalla "alkuasukas"? Mä olen syntyperäinen turkulainen ja ylpeä siitä. Turkulaisethan toisinaan jopa kutsuvat itseään Australian alkuperäiskansasta väännetyllä nimellä "Åboriginaali". Nyt ilmeisesti jo sanan "alkuasukas" käyttäminen syntyperäisestä porilaisesta aiheuttaa reaktion, jossa sanan käyttäjää syytellään lähes asennevammasta. Mikä on mun reaktioni, jos vaikkapa joku tamperelainen nauraa Aurajoen paskaista vettä? Hyvin todennäköinen vastaukseni on luokkaa: "Joo-o, Aurajoki on surkea puro ja turkulaiset ylimielisiä mulkkuja - silti mä rakastan omaa kotikaupunkiani ja sen asukkaita.". En todellakaan ensimmäiseksi kehottaisi tätä tamperelaista painumaan johonkin "helvetin Tammerkoskeen".

Lisää asenteestani Poria ja porilaisia kohtaan? Aikoinani mä valitsin Porin opiskelukaupungikseni vain siitä syystä, että mä oikeasti halusin. Edelleen jos mun pitäisi muuttaa Suomessa mihin tahansa pois Turusta, niin Pori on aina ja ikuisesti sillä listalla ykkösenä. Että se on mun asenteeni Poria ja porilaisia kohtaan!

Mutta porilaisissa on se käsittämätön luonteenpiirre, että mikä tahansa - rakentavakin - kritiikki porilaisia, Poria tai Porin Ässiä kohtaan otetaan välittömästi vittuiluna. Ovatko muut huomanneet vastaavan asian?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös