Pori – oikeasti kiva kaupunki

• 96 191
  • 485

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Moottoripyörävuokraamoja

Hei hei porilaiset!

Harrastaako joku muu moottoripyörien vuokraustoimintaa Porissa kuin Harry Salo (www.bikerent.info)? Kun tarvittaisiin ainakin pari pyörää eikä tuolla sivuilla olevalla HD:llä aja kovin mielellään. Ainakaan mä. Enää.

Onko Moto Pori vielä hengissä?

Viljuri

Jäsen
Mikä yleiskäsitys näin jazzien aikana on erinäisten baarien täyttöasteesta ja taksijonoista, erityisesti esimerkiksi tilataksien osalta?

Eli onko kaupunki käytännössä ihan täynnä nyt viikonloppuna, jos ajattelee ex tempore -mallin mukaan vietettyjä konserttien jatkoja jossakin sopivassa iltamenopaikassa vai onko parasta suunnistaa/tyytyä majapaikan tarjontaan?

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä yleiskäsitys näin jazzien aikana on erinäisten baarien täyttöasteesta ja taksijonoista, erityisesti esimerkiksi tilataksien osalta?

Eli onko kaupunki käytännössä ihan täynnä nyt viikonloppuna, jos ajattelee ex tempore -mallin mukaan vietettyjä konserttien jatkoja jossakin sopivassa iltamenopaikassa vai onko parasta suunnistaa/tyytyä majapaikan tarjontaan?

Viikonloppuna kaupunki on aivan joka palvelun osalta tukossa. Baarit ovat täpötäynnä ja taksia on turha kuvitella ottavansa "lennosta". Kannattaa siis varautua siihen, että joka paikassa saa odottaa ja jonottaa.

Mahdolliset ex-tempore -päätökset kannattaa tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Konsertit loppunevat siinä yhdeksän aikaan illalla, joten kannattaa suunnata heti sen jälkeen kohti yökerhoa, mikäli haluaa ilman suurempaa jonotusta selvitä.

Kiva, kun taas on Porissa vipinää.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mutta jos olet ollut Helsingissä taksijonossa vaikkapa pikkujouluaikaan ei Jatsien jonot vedä läheskään vertoja niille. Baarit ovat varmasti täynnä, sitä en kiistä.

Mikäs on tällä erää pimeän taksin saantimahdollisuus Porissa? Ja lähteekö henki jossain viikkarin sivukujalla?

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Mitenkäs ihmiset, eikö Porista löydy ympäri vuoden auki olevaa jazz-klubia? Tuli tuossa joku päivä ihmeteltyä, etten ole sellaiseen törmännyt.

On siinä mulla kanssa oikea ja aito jazz-kaupunki, kun sitä jazzia on sitten siinä kaupungissa sen tasan 2 viikkoa, eli juuri niin kauan kuin suuri yleisö ja raha liikkuu?!

Turun suunnaltakin sellaisia löytyy, eivät silti jazz-kaupungiksi ole itseään kutsuneet...

Ikinä Rattikseen eksynyt? Torstaisin yleensä kovaa jammailua. Haastankin kaikki jatkoajan nimimerkit Porin Rattikseen torstaina, perjantaina ja lauantaina jazz-jameja kuuntelemaan nyt jazz-viikolla. Ei ainakaan ole itseä jättänyt ikinä kylmäksi.

EDIT: olen siis idiootti. Noh. Nyt on tähänkin kyselyyn vastattu kahdesti minun toimestani.

Viljuri

Jäsen
Mutta jos olet ollut Helsingissä taksijonossa vaikkapa pikkujouluaikaan ei Jatsien jonot vedä läheskään vertoja niille. Baarit ovat varmasti täynnä, sitä en kiistä.

Vaikka pitkään Kampissa asuneena en aina ole tarvinnutkaan taksia, niin kyllähän nuo jonot on silti tullut Helsingissä koettua, parhaimmillaan keskustasta on mennyt johonkin lähemmäs aamukuuteen, ennen kuin taksista on voinut haaveillakaan. Kirjaimellisesti satojen metrien jono Steissin tietämillä ei ole kiva kokea, seurasta luonnollisesti riippuen.

En kyllä uskonutkaan, että missään muualla kysyntä ja tarjonta ovat niin paljon epäsuhdassa kun ne ovat kiireaikoina Helsingin keskustassa, mutta vilskettä kyllä riittänee nyt myös kiitettävissä määrin Poriin. Kiitokset.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Muutama vuosi sitten soitti kaveri jazzeilta 2-3 aikaan yöllä ja tuskaili kun olivat jonottaneet taksijonossa ikuisuuden eikä siltikään tunnu että liiku jono eteenpäin, kyytiä halusivat siis. Lähdin sitten Raumalta ajamaan Poriin ja kun pääsin torille niin olivat päässeet n. puoleen väliin taksijonoa sen aikana kun ajoin (30min). Eli mitä opimme? Tilatkaa taksi Raumalta ;)

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Elämä Porissa on mukavan yksinkertaista. Ihmiset ovat mukavia ja helposti ennakoitavia. Vitsaile ventovieraalle ja tämä vastaa naurulla ja vitsillä. Vittuile ventovieraalle ja tämä vetäisee kyselemättä nyrkillä nenään. Nämä yksinkertaiset säännöt muistamalla tulee hyvin juttuun kaikkien kanssa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Me ollaa huamen oikeesti kiva kaupunki. Pori meinaa täyttää neljäsattaaviiskyt vuot. Me otetaa täsä vastaa onnitteluit teilt kaikilt, tiäksää.

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Me ollaa huamen oikeesti kiva kaupunki. Pori meinaa täyttää neljäsattaaviiskyt vuot.
Ja melko komeaan juhlakondikseen olette kaupungintalon laittaneet. Noin hienoa kaupungintaloa ei taida muualta Suomesta löytyä. Plus siellä tarjottiin melko messevä lounas.

Juuri palasin parin päivän tyäreissulta Porista ja odotuksiin nähden ihan jees kaupunki. Lisää positiivisia asioita tarjosi muikea rafla nimeltään Saha. Pirun hyvää lammasta tarjosivat, joskin punkun kanssa ei tullut vettä ilman pyytämistä. Keskustan uimahalli tuli testattua myös aamusella. Melko rupunen, mutta olihan siinä sielua. Taidemuseokin oli kokoonsa nähden bueno.

Mä olen aina pitänyt Poria jotenkin rumana kaupunkina, mutta hienoja vanhoja rakennuksia löytyikin yllättävän paljon. Mukava ettei niitä joka kaupungissa jyrätä maan tasalle.

Bebobin kauppakeskus? oli varsin suureellinen, mutta sisältä ei sitten löytynytkään oikein mitään.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Taidemuseokin oli kokoonsa nähden bueno.
Myös Satakunnan Museo kannattaa tsekata. Alimmassa kerroksessa on mahtava Pori-rock näyttely, sen äärellä tuon ajan elänyt herkistyy!

Onnea vaan Pori, hyvin mä olen teillä yleensä aina viihtynyt. Yhtä hyvää olutravintolaa vielä kaipaisi.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Me ollaa huamen oikeesti kiva kaupunki. Pori meinaa täyttää neljäsattaaviiskyt vuot. Me otetaa täsä vastaa onnitteluit teilt kaikilt, tiäksää.
Onnea Pori, onnea Arska ja muut porilaiset! Ässätkin näyttää etenevän tyylikkäästi kohti suoraa pudotuspelipaikkaa, niin mikäs siinä on juhliessa. Kippis, tiäksää!

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tua tua, tähän ei eläin pysty. Onnittelut.

Pitkään on Pori jo sätkytellyt eteenpäin. Siinä on ehtinyt maa nousta monta metriä merestä kun kylää on laitettu pystyyn. Kivaksi kaupungiksi on vielä omasta mielestäni pikkuisen matkaa, mutta jatkakaa samaan vilpittömään tahtiin, niin eiköhän siitä hyvä tule. Komea kirkko teillä ainakin on siinä sillan pielessä, joten pitäkää perinteistä kiinni.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.

Onnea Turuust, mainettaan parempi paikka tämäkin ;) Hienosti on Pori kitkutellut, kyllä se siitä. Ja onnittelut ässille hienosta voitosta juhlapäivänä!

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

Onnittelut.
Ja 25.10 tullaan kattoon miltä Pori näyttää.

Noh, se halli ainakin :)

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pori - Viskisieppojen Mekka?

Sattuipa silmiini Kauppalehden sivuilta mielenkiintoinen juttu: Englantilaisen viskiguru Jim Murrayn kirjan mukaan Porissa tislataan parasta manner-Eurooppalaista viskiä (European Mainland Whisky of the Year). Juoma keräsi peräti 96 pistettä 100:sta mahdollisesta. Onnea Mika Heikkinen, Beer Hunter's, Pori!

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Pori on mun synnyinkaupunki, ja olen ensi vuoden puolella tekemässä paluuta karhukaupunkiin.

Ajattelin aloittaa harrastamaan salibandyä Poris, ihan jossai höntsä joukkuees (max. 3div.) Tietäiskö kukaan jotain joukkuetta? Linkkiä sivuille, konkreettisia puhelinnumeroita yv:nä?

Tuamas

Jäsen
Pori on mun synnyinkaupunki, ja olen ensi vuoden puolella tekemässä paluuta karhukaupunkiin.

Ajattelin aloittaa harrastamaan salibandyä Poris, ihan jossai höntsä joukkuees (max. 3div.) Tietäiskö kukaan jotain joukkuetta? Linkkiä sivuille, konkreettisia puhelinnumeroita yv:nä?

SBS:n tai Karhujen/FBT:n harrastejoukkueet, yhteystiedot löytyvät tuolta:
http://www.sbspori.fi/joukkueet/yhteystiedot.asp
ja
http://www.fbtkarhut.fi/joukkue.asp?joukkueid=25

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Keskustelun otsikko ja sitä myöten tämä ketju on paradoksi.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy