Polttoaineen hinnannousu

  • 142 118
  • 1 217

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Varmaan sitä, että siirrytään sähköllä liikkumiseen. Sitten ei tarvitse murehtia bensan hinnoista.
Kyllä murehditaan. Raskasta liikennettä ei sähkölle ihan hetkessä saada ja käytännössä kaikkien tuotteiden hinnat ovat nousseet, ja nousevat edelleen, koska kuljetustaksat ovat sidoksissa polttoaineen hintaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Köyhät ajavat vähemmän tai eivät ollenkaan. Autoilua kuten muutakin kuluttamista on vähennettävä. Jos sitä ei vähennetä meidän elinaikana, niin sitten seuraavien sukupolvien aikana se vähenee pakosti kun öljy ja muut tarvittavat resurssit on käytetty loppuun, tai niiden hankkimisen kallistuminen tekee autoilusta mahdotonta peruspulliaisille.
No, tätähän se tarkoittaa eli yhteiskunta jatkaa eriarvoistumistaan...
Mitä se taas aiheuttaa Suomen tyyppisellä demografialla yhteiskunnalle, jää nähtäväksi, mutta se on ainakin varmaa, että verotuotot uhkaavat pienentyä ja epäilemättä huoltosuhdekin entisestään heiketä eli sosiaalimenot vain kasvavat. Kekseliäiden poliitikkojen pitääkin löytää uusia lypsylehmiä, mikä kohdistuu kuitenkin, mitä ilmeisimmin, autoiluun jälleen sähkö-, tienkäyttö-, ym. verojen muodossa.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä olen ihmetellyt meidän alueella (ehkä muullakin) viikon puolivälissä olevaa hintapomppua. Useimmiten keskiviikkona bensa nousee jotain 10-15 centtiä kerralla. Sitten tiistaina hinta saattaa olla alempi kuin edellisellä viikolla samaan aikaan. Tänä keskiviikkona nousu oli 18c litralta ja on nyt laskenut jonkin verran alaspäin siitä.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siinä vaiheessa kun autoilu on niin kallista, että ei ole varaa käydä autolla töissä, saa joku muu tehdä meikäläisen työt. Jää Suomelta saamatta mun polttoaineverot ja tuloverot, se kai on hyvä juttu sitten?
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siinä vaiheessa kun autoilu on niin kallista, että ei ole varaa käydä autolla töissä, saa joku muu tehdä meikäläisen työt. Jää Suomelta saamatta mun polttoaineverot ja tuloverot, se kai on hyvä juttu sitten?
Et siis edes harkitse muita liikkumisen muotoja sinne töihin? Vaikkapa sähköautoa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Et siis edes harkitse muita liikkumisen muotoja sinne töihin? Vaikkapa sähköautoa.
Niin kauan kun en pysty kotona lataamaan, jätän sähköauton hankkimatta. Tää on laskettu, että mun autoilun kulut nousisivat kohtuuttomasti, jos ostaisin sellaisen sähköauton jolla olisi talvellakin mahdollista päästä se 200km yhdellä latauksella. Riittäisi siis, että joka kolmas päivä kävisin auton lataamassa jossain tolpalla. Ne autot jossa range on sen 200-300km sopisivat lompakolle, mutta en tee niillä mitään talvella.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autoilu maksaa aina. Valtion helppo lypsylehmä ja jos kaikki siirtyisi huomenna sähköautoiluun niin kyllä siihen joku vero keksitään millä liikenteestä kerättävä verotus pysyy samalla tasolla kuin tällä hetkellä... Eli ei se sähköautoilu tule pysymään halpana tulevaisuudessa...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minä olen ihmetellyt meidän alueella (ehkä muullakin) viikon puolivälissä olevaa hintapomppua. Useimmiten keskiviikkona bensa nousee jotain 10-15 centtiä kerralla. Sitten tiistaina hinta saattaa olla alempi kuin edellisellä viikolla samaan aikaan. Tänä keskiviikkona nousu oli 18c litralta ja on nyt laskenut jonkin verran alaspäin siitä.
Tampereen seutu? Tuotahan se on ollut jo useamman vuoden. Tiistaina tai keskiviikkona litrahinnat nousevat 12-15 senttiä, ja siitä sitten hiljalleen laskevat sentin pari päivässä. Nousupomppu tapahtuu ihan puhtaasti sattumalta melkein samanaikaisesti kaikilla asemilla. Nousun syynä on masilmanmarkkinahintojen nousu, eikä asiaan liity yhtään mitään ihmeellistä eikä varsinkaan epäilyttävää.
 

F#21

Jäsen
Tampereen seutu? Tuotahan se on ollut jo useamman vuoden. Tiistaina tai keskiviikkona litrahinnat nousevat 12-15 senttiä, ja siitä sitten hiljalleen laskevat sentin pari päivässä. Nousupomppu tapahtuu ihan puhtaasti sattumalta melkein samanaikaisesti kaikilla asemilla. Nousun syynä on masilmanmarkkinahintojen nousu, eikä asiaan liity yhtään mitään ihmeellistä eikä varsinkaan epäilyttävää.
Tämä sama sykli hinnoissa taitaa tapahtua läpi Suomen, ei vain tietyillä alueilla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo. Tuo keskiviikkoinen noin kymmenen sentin hintapompsahdus on tullut tutuksi(Keski-Suomi) ja lienee koko maan kattava. Itse olen seuraillut Tankille-sivun/appin kautta hintakehitystä ja mielenkiintoisesti osa Jyväskylän asemista (Teboil, Shell, Neste) ei nostanut tänä keskiviikkona litrahintaa, vaan laskivat niitä parilla sentillä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä viikottainen hintapomppu on viime aikoina vähän elänyt. Varmaan siksi, kun ihmiset ovat alkaneet osata ennakoida sitä? Aikaisemmin se oli aina tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Sitten se aikaistui hetkeksi tiistaiaamuksi ja oli hetken jopa jo maanantai-iltana. Nyt se on palannut takaisin keskiviikkoaamuksi ja usein keskiviikkona ennen kymmentä ehtii vielä saada halpaa bensaa. Sitä, mistä tuollainen luonnonilmiö johtuu on vaikea käsittää, mutta tankilla kannattaa käydä aina joko maanantaina tai tiistaina.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
ABC-asemilla pääsääntöisesti yhä 2.07 euroa ja disukka 2.2 euroa.

Mutta hei, bonukset juoksee!
En tiedä, missä asut, mutta täällä missä minä, niin ihan kilpailukykyisiä hintoja ABC asemilla on ollut. Tuntuu nämä bonukset menevän ihmisillä tunteisiin. Vaikka miten olen tätä miettinyt, niin olen niistä hyötynyt. Mutta junttihan minä olen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
En tiedä, missä asut, mutta täällä missä minä, niin ihan kilpailukykyisiä hintoja ABC asemilla on ollut. Tuntuu nämä bonukset menevän ihmisillä tunteisiin. Vaikka miten olen tätä miettinyt, niin olen niistä hyötynyt. Mutta junttihan minä olen.

En mä bonuksia kritisoi ollenkaan. Jos ostokset keskittää muutenkin halvan ruokakorin S-ryhmään niin kyllä se tankillakin kannattaa siellä käydä. OT:nä tämä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En tiedä, missä asut, mutta täällä missä minä, niin ihan kilpailukykyisiä hintoja ABC asemilla on ollut. Tuntuu nämä bonukset menevän ihmisillä tunteisiin. Vaikka miten olen tätä miettinyt, niin olen niistä hyötynyt. Mutta junttihan minä olen.
En mä bonuksia kritisoi ollenkaan. Jos ostokset keskittää muutenkin halvan ruokakorin S-ryhmään niin kyllä se tankillakin kannattaa siellä käydä. OT:nä tämä.
Olen just' lähdössä tankaamaan autoni lähimmälle ABC:lle ja siinä samalla käyn ostoksilla Prismassa - junttia? Joo, olkoon vaan!
Olen mielihyvin juntti, kun siitä joku kerran "maksaa" ja voin kertoa, että ihan varmasti vertailen hintoja siltikin eri ryhmien välillä ottaen toki huomioon bonusedun. Meille tää lähin S-ryhmän tankkauspiste on n. 30km päässä, mutta se kannattaa, kun keskittää muutkin kuukauden ostokset pääsääntöisesti saman ryhmän liikkeisiin. Tuossa samalla käyn hakemassa koiralle lääkkeet ja pistäydynpä ehkä Motonetissäkin, joita mahdollisuuksia ei lähempää löydy.

Tämmöistä tää on täällä periferiassa...
Oma auto on kuitenkin aika krusiaali kapistus, kun yritämme selvitä arjestamme parhaaksi näkemällämme tavalla.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tähän bonusjunttilaumaan kuuluvana maksan toki ostokset Norwegian visalla, niin saa siitäkin siivun. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta kun ne asiat kuitenkin ostaisi, niin miksipäs ei ottaisi ylimääräisiä hedelmiä samalla. Tälle vuodelle kertynyt jo useampi satanen bonusta vaikka paljon tuleekin käytyä citymarketissa ruokaostoksilla.

Tuota polttoaineen hintapomppua tuli taas tällä viikolle seurattua kun keskiviikkoaamuna oli pompannut 15senttiä, mutta sitten olikin palannut lähes takaisin töistä tullessa. Tämä oli jo uutta käytöstä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Et sä kovin periferiassa asu kerta prismakin löytyy ainakin oletettavasti ihan muutamien kymmenien kilometrien päästä. Kaupunki meiningiltä kuulostaa.
Voi, voi...
Noh, lähimpään taajamaan, josta löytyy jo kauppa, on reilut 10 km yksityisteitä ja valtion soratietä pitkin - sieltä jo löytyy bussipysäkkikin. Siitä sitten n. 20 km lähimpää kaupunkiin, Prismaan, Motonettiin, yms, jos se nyt on jokin mittari periferiaa rajoittamaan.
Notta ei, ei ole "kaupunki meininkiä" täällä näkynyt, joskin joskus pakkaskeleillä kyllä kuuluu kaukainen valtatien humina ihan meidänkin pihalle asti - sillä ei kuitenkaan taida vielä joka_jonnen_kaupunki_meininki irrota?

Btw - diesel maksoi ABC:n kylmäasemalla 2,11 ja oli mittarikentän kallein tuote.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tähän bonusjunttilaumaan kuuluvana maksan toki ostokset Norwegian visalla, niin saa siitäkin siivun. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta kun ne asiat kuitenkin ostaisi, niin miksipäs ei ottaisi ylimääräisiä hedelmiä samalla. Tälle vuodelle kertynyt jo useampi satanen bonusta vaikka paljon tuleekin käytyä citymarketissa ruokaostoksilla.

Melko isot ostot sinulla jos oikein satasia saat Norwegianin cashbackinä joka on 0.5% ostoista. Tonnista vitonen...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Äh, olinpas epäselvä, s-bonusta siis. Norskin bonus on vaan ylimääräistä extraa.

Joo vähän ajattelinkin jotain tälläistä, mutta pitihän se vielä varmistaa *hymiö*. Tuli vain mieleen kun pari päivää sitten käytin omat Norwegianin cashbackit.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
... niin... asumalla syrjemmässä palveluista, maksat asumisesta vähemmän, mutta liikkumisesta enemmän. Näin tämä varsinkin Suomessa menee, kun asumisen pääomakustannus on hyvin voimakkaasti riippuvainen asuinpaikasta.

Asumiskustannus lämmityksen ym. suhteen toki voi olla myös kalliimpaa "sivussa" mutta sen voittaa helposti maan hinnassa ja siitä seuraavissa kustannuksissa. Näin siis syrjemmässä asuvien ongelma liikkumisien kustannuksiin tulisikin suhteuttaa elämisen kokonaiskustannuksiin...

Eli eipä se 3.5€ litrahinta taitas edes riittää kompensoimasn jotain Hki asumisen hintaa, toki ääripäitä käyttämättäkin tota pitäs kokeilla ohjauskeinona...

Ymmärrän toki "minäminäminä" perusteet, mutta nyt puhutaan kuitenkin globaalista ongelmasta fossiilisien polttoaineiden suhteen. Kuulumme kuitenkin rikkainpaan desiiliin tällä pallolla ns. länsimaisiin kermaperseisiin .. me kaikki.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köyhät ajavat vähemmän tai eivät ollenkaan. Autoilua kuten muutakin kuluttamista on vähennettävä. Jos sitä ei vähennetä meidän elinaikana, niin sitten seuraavien sukupolvien aikana se vähenee pakosti kun öljy ja muut tarvittavat resurssit on käytetty loppuun, tai niiden hankkimisen kallistuminen tekee autoilusta mahdotonta peruspulliaisille.

Tämähän kävisi hyvinkin helposti jos haluja vain olisi esimerkiksi panostamalla joukkoliikenteeseen, kävely ja pyöräverkostojen paraniminen jne.. mutta näihin taas menisi rahaa ja pahimmassa tapauksessa rahaa tuova yksityisautoilu vähenisi. Sitä odotellessa todennäköisesti helpoiten päästäisiin kun tuettaisiin vähäpäästöisien uusien autojen ostamista niin se autokantakin alkaisi itsestään uusiutua ajan kanssa eikä tarvitsisi vähäosaisten selkärangasta tuota ottaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... niin... asumalla syrjemmässä palveluista, maksat asumisesta vähemmän, mutta liikkumisesta enemmän. Näin tämä varsinkin Suomessa menee, kun asumisen pääomakustannus on hyvin voimakkaasti riippuvainen asuinpaikasta.

Asumiskustannus lämmityksen ym. suhteen toki voi olla myös kalliimpaa "sivussa" mutta sen voittaa helposti maan hinnassa ja siitä seuraavissa kustannuksissa. Näin siis syrjemmässä asuvien ongelma liikkumisien kustannuksiin tulisikin suhteuttaa elämisen kokonaiskustannuksiin...

Eli eipä se 3.5€ litrahinta taitas edes riittää kompensoimasn jotain Hki asumisen hintaa, toki ääripäitä käyttämättäkin tota pitäs kokeilla ohjauskeinona...

Ymmärrän toki "minäminäminä" perusteet, mutta nyt puhutaan kuitenkin globaalista ongelmasta fossiilisien polttoaineiden suhteen. Kuulumme kuitenkin rikkainpaan desiiliin tällä pallolla ns. länsimaisiin kermaperseisiin .. me kaikki.
Ymmärrän toki suurimman osan tekstistäsi, mutta valistatko silti tyhmää: Mitä haluaisit ohjata, millä ja mihin suuntaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös