Näköjään aika isoja eroja kun tullut viimepäivät kiereltyä Jyväskylää ja järjestään alkoi lähennellä 95 2,20 ja diesel +2,30
Nuo on perusautoilijalle yhtä tyhjän kanssa mitä ovat. Kun yli vitosen alkaa olla niin aletaan kiertelemään.
Näköjään aika isoja eroja kun tullut viimepäivät kiereltyä Jyväskylää ja järjestään alkoi lähennellä 95 2,20 ja diesel +2,30
On halpaa. Mun pasuunaan saisi tankata 0,92€/l dieseliä, jotta tulisi edes yhtä halvaksi kuin perus 20kWh/100km kuluttavan sähköauton tankkaus kotona. Jonkun verran saa vielä tuosta 2,35€/l tasosta tiputella. Tuossa ei toki ollut veroja huomioitu, mutta ilman sitäkin eroa on ihan riittävästi.Oliko eilen kun oli taas tuossa lähiasemalla bensiini 1.959 ja jokaiselle kuudelle mittarille 6-8 auton jono. On järjetöntä touhua. Ei tee hyvää sähköautokaupalle nämä halvat hinnat.
Eiköhän tässä perinteisesti päinvastoin nosteta hintoja kun on niin halpaa ettei muita kuluja saada katettua...Tämä alkaa näkyä jo myös pumpuilla ja viikonloppuna be95 hinta voi olla PK-seudulla jo alle 1,80 €/l.
Eiköhän tässä perinteisesti päinvastoin nosteta hintoja kun on niin halpaa ettei muita kuluja saada katettua...
Joo ja vähän näyttäisi että varsinkin Dieseliin olisi pistetty etukäteen jo vuodenvaihteen korotukset.
Suoraa vittuilua vanhoilla diesel-autoilla pitkiä matkoja ajaville maalaisille hinnasta päättäviltä hybridihipstereiltä.Nythän on jakeluvelvoitekin paljon alempi ja silti hinta 40 senttiä korkeampi kuin vuosi sitten samoilla öljyn hinnoilla. Kusetuksen makua sanon minä.
Ei löpöllä saa tieliikenteessä ajaa?Suoraa vittuilua vanhoilla diesel-autoilla pitkiä matkoja ajaville maalaisille hinnasta päättäviltä hybridihipstereiltä.
Ja vuodenvaihteessa korotellaan sitten lisää. Perjantaina oli paikallisella Shellillä diesel 2,01€/l. Onneksi olin pistänyt 80 litran tankin aiemmin samalla viikolla täyteen, niin ei mennyt ihan säästämisen puolelle.Joo ja vähän näyttäisi että varsinkin Dieseliin olisi pistetty etukäteen jo vuodenvaihteen korotukset.
Ja vuodenvaihteessa korotellaan sitten lisää. Perjantaina oli paikallisella Shellillä diesel 2,01€/l. Onneksi olin pistänyt 80 litran tankin aiemmin samalla viikolla täyteen, niin ei mennyt ihan säästämisen puolelle.
Eihän tämä 2e ole yhtään mitään. Hinnoista kitisijöitä tässäkin ketjussa riittää, mutta 10 vuotta sitten hinnat huitelivat myös jossain 1,70-1,80 eurossa. Sen jälkeen on paljon tapahtunut ja hinta nytkin vain 15% korkeammalla. Samalla myös kitistään, ettei hinta laske vaikka raakaöljyn hinta laskisi. Samalla kuitenkin unohdetaan, että hinta on tässä muutamissa kuukausissa laskenut kuitenkin lähes kolmanneksen.2€ hintatasoon on sopeuduttu aika nopeasti. Selvästi vasta kun liikuttiin lähempänä 3€ litrahintaa se näytti vaikuttavan ajomääriin. Totuttaisiinkohan siihenkin yhtä nopeasti? Ei nyt ehkä sodan keskellä kokeiltava, mutta kyllähän jotain kolmen ja puolen euron hintaa tulisi testata asap kun muut inflaatiovaikutkset (toivottavasti aka sota) poistuu.
Kuinka suurta ohjausvaikutusta sillä olisi vai tottuttasko siihenkin näin nopsaan? Mutta selvästi liian halpaahan liikennepolttoaineet edelleen on.
(pakosti liikkuvien tuen on tehokkainta olla suoraa rahallista tukea verotuen sijaan, joka kohdistuu kaikkin).
Mikähän tämä tavan tallaajien myyttinen kipuraja tarkoittaa? Sitäkö, että nostetaan auto pukeille eikä ajeta ennen polttonesteiden merkittävää hinnanalennusta, vai sitä, että myydään kaikki fossiilisilla kulkevat vehkeet mustilaisille?...
Joskus tavan tallaajat pitivät 2 euroa jonain kipurajana mukamas, mutta kyllä nyt kokemus on osoittanut, että lieköhän kolmekaan euroa vielä mikään kipuraja.
Mikähän tämä tavan tallaajien myyttinen kipuraja tarkoittaa? Sitäkö, että nostetaan auto pukeille eikä ajeta ennen polttonesteiden merkittävää hinnanalennusta, vai sitä, että myydään kaikki fossiilisilla kulkevat vehkeet mustilaisille?
Niinpä... mm. Ohisalolle riitti kompensaatioksi polttoaineiden korkeille hinnoille, että HKL tuli vastaan lippujen hinnoissa Helsingissä. Tällä tasolla kun päättäjien aivoitukset liikkuvat, ei mitään ihmeitä voi odottaa...... Nää on tietenkin näitä kun vastakkainasettelussa on päättäjät jotka liikkuu pääkaunpunkiseudalla tai sitten semmoisessa tilanteessa oleva joka pystynyt sähköauton hankkimaan.
Tervetuloa Lappeenrantaan ja Etelä-Karjalaan, täällä 95:nenkin 2 eurossa.samaan aikaan 95 puskemassa jopa 1,8 alkavilla lukelmilla.
Joo, täällä on joku ihmeen kartelli noilla bensan myyjillä. Bensa on aina kalliimpaa kuin missään muualla. Pitäisköhän laittaa kilpailuvirastolle vinkki, että laittavat kartellin tutkintaan.Tervetuloa Lappeenrantaan ja Etelä-Karjalaan, täällä 95:nenkin 2 eurossa.
Joo, täällä on joku ihmeen kartelli noilla bensan myyjillä. Bensa on aina kalliimpaa kuin missään muualla. Pitäisköhän laittaa kilpailuvirastolle vinkki, että laittavat kartellin tutkintaan.
Minä luulin/luulen että täällä Keski-Suomessa on sama kartelli. Toki hetkittäin 95 on käynyt alle 2:n euron.
Eilen oli Tapiolan ABC:llä 1.8 ja jotain litrahinta bensalle. En tankannut kun oli niin vitun halpaa, mutta kävin 100 euron edestä kuitenkin lorottamassa bensiiniä viemäriin. Ja sain hyvät bonukset.ABC-asemilla pääsääntöisesti yhä 2.07 euroa ja disukka 2.2 euroa.
Mutta hei, bonukset juoksee!
ABC-asemilla pääsääntöisesti yhä 2.07 euroa ja disukka 2.2 euroa.
Mutta hei, bonukset juoksee!
Varmaan sitä, että siirrytään sähköllä liikkumiseen. Sitten ei tarvitse murehtia bensan hinnoista.Sitäkö, että nostetaan auto pukeille eikä ajeta ennen polttonesteiden merkittävää hinnanalennusta, vai sitä, että myydään kaikki fossiilisilla kulkevat vehkeet mustilaisille?
Täälläpäin, missä minä asustelen, ei käytännössä polttonesteillä ole kipurajaa näköpiirissä, kun autolla on vain pakko liikkua, jos meinaa selvitä niin arjesta kuin pyhästäkin kohtuudella hengissä.
Tuosa hieman myöhäisemmässä viestissäni juuri ihmettelinkin, kuinka tää yksityisautoilun sähköistäminen käytännössä hoituisi, kun autot halvimmillaankin maksavat niin paljon, ettei valtaosalla porukasta, jotka autoa päivittäin tarvitsisivat, ole varaa moiseen. Tuo keino on siten täysin teoreettinen ja mahdotonta toteuttaa näkyvissä olevan teknisen kehityksen aikavälillä suurelle osalle yksityisautoilijoita.Varmaan sitä, että siirrytään sähköllä liikkumiseen. Sitten ei tarvitse murehtia bensan hinnoista.
Köyhät ajavat vähemmän tai eivät ollenkaan. Autoilua kuten muutakin kuluttamista on vähennettävä. Jos sitä ei vähennetä meidän elinaikana, niin sitten seuraavien sukupolvien aikana se vähenee pakosti kun öljy ja muut tarvittavat resurssit on käytetty loppuun, tai niiden hankkimisen kallistuminen tekee autoilusta mahdotonta peruspulliaisille.Tuosa hieman myöhäisemmässä viestissäni juuri ihmettelinkin, kuinka tää yksityisautoilun sähköistäminen käytännössä hoituisi, kun autot halvimmillaankin maksavat niin paljon, ettei valtaosalla porukasta, jotka autoa päivittäin tarvitsisivat, ole varaa moiseen. Tuo keino on siten täysin teoreettinen ja mahdotonta toteuttaa näkyvissä olevan teknisen kehityksen aikavälillä suurelle osalle yksityisautoilijoita.