Polttoaineen hinnannousu

  • 156 911
  • 1 285
Niin ja ainakin ennen sai kortit yhdistettyä. Meilläkin menee useamman henkilön ostokset samaan bonuskertymään. Siten saa enemmän bonusta kuin saisi yhteensä, jos ne ostokset kerryttäisivät kaikkien omia bonuksia.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kyllä lapsiperheet varmaan saa tuolta ihan hyvin kerrytettyä bonusta. Se ei tässä kuitenkaan ollut se varsinainen pointti, vaan ABC:n tapa ylihinnoitella bensa niin että se käytännössä (ainakin isolta osalta porukasta) syö koko bonushyödyn.

Jos kerran haluaa ylläpitää bonusjärjestelmää, niin hinnoittelisi sitten myös bensan niin että siitäkin ostoksesta hyötyy sen kertymän verran, eikä niin että sen avulla saa menoveden samaan hintaan kuin muilta normaalilla tolppahinnalla. Vaikka ei näemmä tarvitse, kun kauppa käy tankilla muutenkin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paitsi ne joilla on lapsia. Kaikilla kavereilla, joilla on jo yli kolmevuotiaita lapsia törsäävät tuonne prismaan 1200-1500€ kuukaudessa.
Kyllä meille kahdelle aikuisellekin kertyy, kun lähes kaikki ostokset keskitetään. Ruokakaupassa käydään silti yleensä 1-2 kertaa viikossa. On siellä paljon törsäämistäkin, mutta ei tässä iässä jaksa enää pelkästään pihistellä, jos ei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tämä ABC:n hinnoittelu on vain yleisellä tasolla asia, jota ihmettelen. Täyden tankkausbonuksen saadakseen pitää S-ryhmän kaupoista ostaa tavaraa vähintää 900 € / kk. Harva sieltä noin paljoa kamaa ulos kantaa, joten keskimääräinen bonusetu lienee joku 2,5-3,0 s/l.

Eli käytännössä siis S-ryhmä hinnoittelee bensan niin, että tarpeeksi rahaa sisään kantamalla saat bensan asiakasomistajana samaan hintaan kuin mitä naapurimittareilla myydään normaalistikin. Jos et vihreää korttia omista, niin voi toki silti tulla ja maksaa ylihintaa.

Erikoinen logiikka siis. Luodaan bonusjärjestelmä, jonka etu syödään sillä että bensan hintaan lyödään muutama ylimääräinen sentti.

Itselläni on myös kyseinen bonuskortti, mutta omalla noin 3 sentin kertymällä ei kannata tankata ABC:llä. Ja tuon erikoisen hinnoittelupolitiikan vuoksi kannan rahani muutenkin mieluummin vaikka ST1:lle.
Olen tämän tänne kai ennenkin kirjoittanut, mutta täälläpäin abc asemilla vähän asemasta riippuen on kilpailukykyiset hinnat. Usein ero siihen halvimpaan on 1 sentti. Tyttö kun on muuttanut vähän kauemmas asumaan, niin siellä ABC on sen "kylän" halvin asema lähes aina ja tuntuu, että tarjoaa pienempää hintaa, mitä tässä itseni lähistöllä.

Meillä tuo 900€ tulee (valitettavasti) kovin helposti täyteen, vaikka välillä tulee käytyä muissakin kaupoissa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis yhtälaillahan se polttoaineosto nostaa sitä bonuskertymää, joten pari tankkausta kuukaudessa ja siitä tulee jo helposti yli 100 euroa kertymää. Tuo 900 euroa tulee tämän päivän hinnoilla lapsiperheillä täyteen heittämällä.
Totta hemmetissä kasvattaa. Kuka tätä on yrittänyt kiistää? Ei liity nyt mitenkään mun kirjoituksiin.

Edelleen ja toistamiseen: jos saat ostosten kautta bonusetua 5 s/l ja samalla ABC ylihinnoittelee polttoaineen saman verran, niin etkö silloin maksa bensasta saman verran kuin mitä naapuriasemilla myydään ihan normaalihintaan? Mun järki sanoo, että tuon bonuskertymän kautta pitäisi asiakasomistajana saada bensa 5 s/l halvemmalla kuin muualta. Silloin se olisi aito ja oikea etu.

Toki ne bensaostokset kerryttävät kokonaisostosten summaa, mutta ei se silti edelleenkään muuta tätä ylihinnoittelua miksikään.

Ja Eddie; varmasti jossakin päin Suomea ABC voi olla kilpailukykyinen ihan tolppahintaa katsomalla, mutta itse en tällaisiin asemiin törmää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta hemmetissä kasvattaa. Kuka tätä on yrittänyt kiistää? Ei liity nyt mitenkään mun kirjoituksiin.

Edelleen ja toistamiseen: jos saat ostosten kautta bonusetua 5 s/l ja samalla ABC ylihinnoittelee polttoaineen saman verran, niin etkö silloin maksa bensasta saman verran kuin mitä naapuriasemilla myydään ihan normaalihintaan? Mun järki sanoo, että tuon bonuskertymän kautta pitäisi asiakasomistajana saada bensa 5 s/l halvemmalla kuin muualta. Silloin se olisi aito ja oikea etu.

Toki ne bensaostokset kerryttävät kokonaisostosten summaa, mutta ei se silti edelleenkään muuta tätä ylihinnoittelua miksikään.

Ja Eddie; varmasti jossakin päin Suomea ABC voi olla kilpailukykyinen ihan tolppahintaa katsomalla, mutta itse en tällaisiin asemiin törmää.

Et taida tajuta tuossa sun laskelmissa sitä että se tankkaaminen nostaa sun bonusluokkaa ylöspäin myös niissä ruokaostoksissa, ei vain pelkästään sitä polttoainetta 3 snt.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki ne bensaostokset kerryttävät kokonaisostosten summaa, mutta ei se silti edelleenkään muuta tätä ylihinnoittelua miksikään.

Et taida tajuta tuossa sun laskelmissa sitä että se tankkaaminen nostaa sun bonusluokkaa ylöspäin myös niissä ruokaostoksissa, ei vain pelkästään sitä polttoainetta 3 snt.
En tajua? Ei kai tuota asiaa enää suoremmin voi todeta kuin tuossa mun lauseessa.

Pikemminkin alkaa tuntua, että faktoista on mahdotonta keskustella bonususkovaisten kanssa. Asia viedään toistuvasti ihan eri asiaan kuin mitä itse nostan esiin. Vakuutelkaa itseänne tämän järkevyydestä, mua ei tarvitse.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
@Luke jos ajattelet toisinpäin ja mietit kuinka paljon lisähintaa esim. 2,5 snt/l tuo vaikka 40 litran tankkauksessa (yhden euron), niin se hyötyhän seisoo lopulta siellä kokonaisbonuksessa. Ei S-Ryhmällä ole mitään aikomusta lähteä hintakilpailuun polttoaineessa, kun he luottavat tuohon kokonaisuuteen, joka myös toimii. Tähän lisänä vielä liikenneasemat, joita löytyy jokaisen valtatien pääliittymistä tai niiden välittömässä läheisyydessä, niin konsepti on aika valmis mielestäni.

Ja muutenkin noiden tolppahintojen perässä ramppaaminen on lähinnä huvittavaa, kun sentin kymmenykset saavat ihmiset liikkeelle. Ostavat sitä halvempaa menovettä 10 litraa ja ovat ajaneet kyseiselle asemalle vaikka 5 km, niin mikä tässä on se hyöty?
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Luke jos ajattelet toisinpäin ja mietit kuinka paljon lisähintaa esim. 2,5 snt/l tuo vaikka 40 litran tankkauksessa (yhden euron), niin se hyötyhän seisoo lopulta siellä kokonaisbonuksessa. Ei S-Ryhmällä ole mitään aikomusta lähteä hintakilpailuun polttoaineessa, kun he luottavat tuohon kokonaisuuteen, joka myös toimii. Tähän lisänä vielä liikenneasemat, joita löytyy jokaisen valtatien pääliittymistä tai niiden välittömässä läheisyydessä, niin konsepti on aika valmis mielestäni.

Ja muutenkin noiden tolppahintojen perässä ramppaaminen on lähinnä huvittavaa, kun sentin kymmenykset saavat ihmiset liikkeelle. Ostavat sitä halvempaa menovettä 10 litraa ja ovat ajaneet kyseiselle asemalle vaikka 5 km, niin mikä tässä on se hyöty?
Tästä viestistä on helppo olla samaa mieltä. Just näin. Jotkut muutamat sentit bensan hinnassa on kokonaisuuden kannalta yhdentekeviä. Ja tätä asiaa vasten ymmärrän hyvin, että monien kannattaa tankata ABC:llä inan kalliimmallakin hinnalla, koska sillä saa kerrytettyä kokonaisostosten määrää ja sitä kautta bonusprosenttia.

Mun pointti on koko ajan ollut periaatteellinen. Jos vaikka ST1 myy bensaa 1,700 €/l ja ABC siinä kyljessä 1,750 €/l, niin täydet bonukset keräämällä asiakasomistaja saa sitten sen bensansa samaan hintaan, jolla naapuri myy sitä jo automaattisesti. Mun mielestä aidolla bonuksella pitäisi syntyä viiden sentin etu ja sen bensan saisi vähän muita edullisemmin, eli hintaan 1,650 €/l.

Mutta ihan ropojahan nämä lopulta on, ja tuollaisten säästöjen vuoksi ei kannata kauheasti aikaa tai ajokilometrejä uhrata. Tuntuu vain näin teoriatasolla pöljältä systeemiltä.

Ja sellaisella tasahinnoittelulla vs. ST1 ja Neste, niin silloinhan tankaamisesta voisi kiinnostua myös se puoli Suomesta, joka lähtökohtaisesti asioi K-kaupoissa. Heitä tuskin motivoi sitä ylihintaa maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös