Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Polkupyörää hankkimassa

  • 143 782
  • 368

scholl

Jäsen
Fillarikommunistit ahdistelevat porvaria!

Facebookissa on joku ryhmä nimeltään Hepo, joka on fillaroinnista. Mietin, että liittyykö hepo huumeisiin (kuulostaa kyllä siltä) vai ei, mutta olen silti liittynyt siihen. No joka tapauksessa nyt siellä itkettiin siitä, että Keskustakirjaston edessä fillarointi on vedetty johonkin kiertotielle. Valittelivat, mutta eivät tehneet asialle mitään. Joku selitti jotain, että hän on nähnyt jotain suunnitelmia, mutta niissä ei sanota, kauanko mikäkin on suljettuna. Siis ollut yhteydessä sinne ja käynyt jossain, eikä ole saanut mitään aikaiseksi. Ajoin siitä kohdasta fillarilla ja siitä oikeasti mahtuu ajamaan, joten marina on osin turhaa. Kukaan ei kiertänyt sitä. Halusin auttaa kuitenkin heitä ja paitsi kerroin niille, että siitä voi ajaa, niin sen lisäksi sanoin, että heidän asioitaan pitäisi hoitaa joku Nalle Wahlroos mainen porvari, jota ei voida pompotella. Sanoin, että Nalle sanoisi virkamiehille: tää on ihan nonsense, painu vittuun ja sen jälkeen asia laitettaisiin kuntoon. Kirjoitin, että fillaristien asioita hoitavat höpöheinän polttajat, vegehinttarit, pitkätukat, punavihreät kommunistit ja tietokonenörtit, eikä sen takia mitään saada aikaiseksi. Jos olisi joku tiukka porvari asialla, hän soittaisi Vapaavuorelle ja asia laitettaisiin kuntoon. Apuni ei kuitenkaan kelvannut, vaan fillarikommunistit valittivat Zuckerbergille. Minut oli kirjattu ulos Facebookista ja jouduin lukemaan jotkut ohjeet läpi. Siis minä joka ojensin auttavan käteni ja kerroin, kuinka he saisivat äänensä kuuluviin mukamas toimin itse väärin. Bullshittiä ja tuomaripeliä!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ei fillari-, mut kypäräasiaa.

Mulla on ihan hyväja uudehko Giron kypärä, mut siinä on ne vaihdettavat pehmusteet jo ihan tärviöllä. Mukana tuli kyllä toisetkin, mutta en löydä niitä sitten mistään.
Tietääkös kukaan saako noita mistään ostettua vai pitääkö lähtee kypäräkaupoille?

Pitäishän toi kypärä kyl muutenkin melko usein uusia, mut ei nyt kyllä oikein olis varaa moiseen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ostelin vuonna 2011 Meridan cyclocrossarin keskihintaluokasta Shimanon 105- osilla. Varsin hyvin on palvellut, ja käyn sillä duunissa, kun kelit sen sallivat. 30-35 minuuttia suuntaansa menee ihan mukavasti. Voisin kyllä vaihtaa johonkin leppoisaan mummikseen, niin ei tulisi niin kauheasti puristettua. Nykyisellään tulee aina hirveän kova hiki, kun pyrin polkemaan turhan lujaa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on pyöräilyyn tarkoitetuista virtual trainereista? Nyt on ensimmäinen kesä maantiepyöräilyä takana ja ajattelin että ensi kesään voisi valmistautua tuollaisen trainerin avulla.

Ei vain ole mitään käsitystä, kuinka laaja valikoima näitä on olemassa ja paljonko rahaa kannattaa sijoittaa, ettei heti harmita. Halvallahan ei hyvää saa, mutta mitään viimeisen päälle pro-tasoa en myöskään tarvitse. Esimerkiksi Bikeshopissa näitä on eri malleja (mutta vain yhdeltä valmistajalta) hintahaitarin alkaessa 200e ja päättyessä 1300e. Lisäksi kiinnostaisi tietää, paljonko nämä vaativat potkua tietokoneelta? Sellainen laitos olisi tarkoitus hankkia, mistä saa ajettavan reitin (tietokoneen kautta?) tv-ruutuun katseltavaksi. Jos joutuu nykyisen läppärin uusimaan tämän takia niin sitten täytyy harkita koko asiaa uusiksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
@lasaleiko Mä poljen monet talven ja syksyn (sadepäivät) Zwift + Tacx Neo + Asuksen ihan perusläppäri (joku intelin HD graphics näytönohjain) yhdistelmällä ja hyvin pelittää, tuo traineri tosin on pro-tasoa mutta kyllä se onnistuu halvemmilakin. Kunhan trainerista löytyy ns smart ominaisuus eli että sitä pystytään ohjaamaan ANT+ yhteyden kautta niin se riittää, tai ainakin treeneistä saa mielekkäämpiä kun trainerin vastus ohjautuu ajettavan reitin profiilin mukaan. Suoravetoisuudesta saat plussaa kun nuo simuloi paremmin pyöräilyn inertiaa, mutta näiden trainereiden kohdalla hinta yleensä myös alkaa nousemaan.

Lisätään nyt vielä jos oikein arveluttaa niin Fillarifoorumilla kyllä keskustellaan paljonkin eri trainereista jos haluaa syventyä:
harjoitusvastus??!! - Sivu 118

...ja DC Rainmaker on myös testannut monia trainereita, tässä näkemystä tuosta mainitsemastani Tacx Neosta:
The Tacx NEO Smart Trainer: Everything you ever wanted to know
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@flintstone Kiitos vastauksista. Onko sulle nuo laitevalmistajien (Elite, Tacx, yms..) kehittämät softat miten tuttuja? Kuten tuossa edellisessä viestissäni jo vähän epäilin, niin oman läppärini suorituskyky ei taida käytännössä Zwiftiin riittää. Tähän hätään ei huvittaisi uutta läppäriä lähteä ostamaan. Mutta kiinnostaisi miten hyvin nuo laitteiden omat softat pyörivät tabletilla ja minkälaiset mahdollisuudet niissä on ajaa virtuaalinäkymän kanssa? Näissäkin tietysti voisi arvata, että ihan halvinta tablettia ei kannata tähän tarkoitukseen valita.

Edit. Huomasin että Zwiftin saisi myös Apple TV:n kautta käyttöön ja kun tuon saa noin 200 euroon, niin luulen ettei tuohon edellämainittuun käyttötarkoitukseen soveltuvaa tablettia samaan hintaan saa? Ja lisäksi tuo Zwift kiinnostaisi tietysti, kun on mahdollisuudet kisailla ym.
 
Viimeksi muokattu:

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noniin, päädyinkin sitten trainer-valinnassani Wahoon tuotteeseen, tarkemmin ottaen Kickr Snapiin. Aluksi hätäilin ja tilasin Eliten Turbo Muin Smart B+, mutta tuota odotellessa tajusin että tuohan ei varsinainen smart trainer edes ole. Eikun palautukseen ja sitten tämä Wahoo tilalle. Vaikutti hintaluokassaan olevan arvosteluiden ja käyttäjäkokemusten perusteella paras valinta.

Omaa aikaansaamattomuuttani sain kuitenkin pyörän huoltoon vasta maanantaina ja voi olla että tällä viikolla ei päästä vielä Zwiftin maailmaan ajelemaan. Tulihan tuossa laitteen mukana muihinkin sovelluksiin kokeilulisenssit, pitänee katsoa jos sieltä joku hyvä ohjelma löytyisi, tai sitten pysyy tuossa Zwiftissä.

Tuolla Zwiftissä ainakin on näköjään aivan tajuton määrä valmiita treeniohjelmia mistä valita, ja joku tuollainen olisi tarkoitus polkaista käyntiin. Vaikka kesän aikana kertyikin kiitettävä määrä kilsoja, niin melko samalla kaavalla ne lenkit meni suurimmaksi osaksi. Joku pidempi pk-lenkki ja tai lyhyt "tempo" välillä, mutta suurin osa oli samanlaisia n. 2h lenkkejä. Eihän tuolla mitään huomattavaa kehtiystä tule, vaikka mukavaa olikin.

Outo laji tämä pyöräily, miten tähän on innostunut. Keväällä kun hommasin pyörän, niin päätin jo siinä vaiheessa ajavani syyskuun loppuun, ja sitten pitäväni taukoa ainakin ensi vuoden alkuun, jos ei ihan kevääseen asti. No nyt tuli tämän trainerin kanssakin vähän kiirehdittyä, kun joskus loppukesästä päätin että hankin tämän joskus vuodenvaihteen jälkeen. Tässä kun on pari kuukautta ollut taukoa ajamisesta niin nythän tuo jo houkuttelee kovastikin päästä mankeloimaan. Eikä ole harmittanut laittaa sitä määrää rahoja kiinni tähän harrastukseen, mitä nyt on tämän vuoden aikana mennyt. Monen muun asian parissa olis harmittanut.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysytään nyt vaikka tästä ketjusta. Vuonna 2002 ostettu fillarini teki kotimatkalla perjantaina temput. Polkimet jumittuivat, minkä luulin johtuvan siitä että ketju oli hypännyt pois paikaltaan. Laitoin ketjun takaisin, mutta sama toistui. Huomasin että ketju oli lähes katki; toisen puolen laatta oli yhdestä kohtaa katkennut.

Kyseessä 7-vaihteinen retkipyörä. Vaihdoin tänään ketjun, mutta se ei tunnu millään pysyvään kunnolla paikallaan. Ei siis pompi pois, mutta vähän väliä pyörii rattaan hammastyksen päällä eikä väleissä niin kuin pitäisi. Ketju on oikean mittainen ja muutenkin oikeanlainen. (täsmälleen samanlainen kuin vanha)

Kysymys kuuluu, että onko vika minussa vai eturattaassa? Silmällä en erota rattaassa vikaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kysytään nyt vaikka tästä ketjusta.

Kysymys kuuluu, että onko vika minussa vai eturattaassa? Silmällä en erota rattaassa vikaa.
Kyllä ne rattaatkin kuluu eli mikäli oli vielä alkuperäiset ketjut ja rattaat, niin ne olivat kuluneet ns. samaa tahtia eli voi olla, että uudet ketjut vaativat myös uudet rattaat.

Kannattaa tosin tarkastaa, että uusissa ketjuissa on sama määrä lenkkejä kuin vanhoissa. Pituuden mukaan niitä ei kannata mitata, koska vanhat ovat venyneet. Eli ketjun lenkkien määrä on ratkaiseva tekijä, ei ketjujen pituus.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä ne rattaatkin kuluu eli mikäli oli vielä alkuperäiset ketjut ja rattaat, niin ne olivat kuluneet ns. samaa tahtia eli voi olla, että uudet ketjut vaativat myös uudet rattaat.

Kannattaa tosin tarkastaa, että uusissa ketjuissa on sama määrä lenkkejä kuin vanhoissa. Pituuden mukaan niitä ei kannata mitata, koska vanhat ovat venyneet. Eli ketjun lenkkien määrä on ratkaiseva tekijä, ei ketjujen pituus.

Kiitos vastauksesta! Itse asiassa ketju on vaihdettu vain pari vuotta sitten viimeksi. Muistaakseni en vaihdattanut rattaita silloin. Joten voi olla että nyt olisi aika. Harkitsen kyllä myös uuden pyörän ostamista saman tien. Tuo alkaa olla sen verran vanha, että voisi olla jo aika.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alla on n. 20 vuotta vanha Nakamura, jolla tulee ajettua se 1500 - 2500 km sesongissa. Vakuutusyhtiöltä vuonna -99 500 markalla ostettu, tuolloin kohtuullisen arvokas "katumaasturi". Erittäin käytännöllinen kaupunkiajossa ja työmatkaliikenteessä, n. 7,5 km suuntaansa. Hyvin on palvellut kaikki nämä vuodet ja alkuperäistä on enää runko, kaikki muut osat on vaihdettu useampaan kertaan. Tuttu kaveri pitää pyöräliikettä tossa melko lähellä ja siellä käyn filutsoni huoltamassa joka syksy. Kaveri osaa kyllä hommansa ja fiksaa fillarin minttikuntoon kohtuullisen huokealla. Hyvin huolletulla ja pestyllä fillarilla on aina ilo ajella, vähän kuin uudella menis.

Edellä mainitusta huolimatta olen aina välillä funtsinut uuden fillarin hankkimista. Nykyinen on tosiaan erittäin kelpo peli, mutta jonkun verran fillaria tarvitsevana, koen välillä hinkua päivittää sykkelini uuteen. Se tietenkin arveluttaa, jos ihan uuden parin tonnin fillarin hankkii, niin uskaltaako sitä mihinkään jättää? Nykyinen Nakamura on niin epäseksikäs, että edes surkeinta narkkia se tuskin kiinnostaa (vaikka pari vuotta sitten etupyörä oli jollekin kelvannut, toki jätti oman tyhjäkumisen paikalle), joten sen voi melko huoletta jättää kaupungille jokskin aikaa ilman pelkoa pöllimisestä. Uusi fillari pitäis varmaan raahata yöks sängyn viereen, eikä sitä uskaltais jättää mihinkään julkiselle paikalle minuuttia kauemmaks. Esim. vävykokelaaltani pöllittiin puolen vuoden sisällä kaks uutta fillaria kantakaupungissa sijaitsevan taloyhtiön pihalta ja hän ei taatusti ole mikään vakuutuskorvauksilla kikkailija. Mites muut kaupunkiasujat suojaavat fillarinsa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mites muut kaupunkiasujat suojaavat fillarinsa?

Mulla on kunnon runkolukko ja sen lisäksi pistän aina kauppa- ja kyläreissuilla u-lukolla johonkin kiinteään telineeseen tai tolppaan fillarin kiinni, siis aina.

Säilytin hetkisen aikaa pyörääni taloyhtiön pyörävajassa, jossa se oli lukittu tuolla u-lukolla kiinteään telineeseen kiinni ja runkolukkokin oli kiinni. Lisäksi mulla oli vähän sellainen heppoisempi lukko kolmantena pitämässä eturengasta rungossa kiinni. Toi kolmas lukko oli saatu poikki ja pyörästä viety kaikki mitä siitä oli irti saatu eli lähinnä mittaritelineet ja satula- ja runkolaukku ja niissä olleet muutamat varaosat. Vituttaahan noita ostella uusia.

Nykyään tuon pyörän poikkeuksetta parvekkeelle.

Edit. Harkinnassa olis sellanen gps-palikka. Ongelmana on vielä niiden hinta, lataaminen ja pyörään piilottaminen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hei kaikille polkupyöräskenen tietäjille. Tiedän, että paikan päällä nämä kaikki kannattaisi tehdä, mutta onkohan tuollainen 52cm runkokoko edes "lähelläkään" tällaiselle 172-175cm pitkälle patukalle? Hybridipyörää siis katselin ja en tajua näistä mitoista mitään. Jatkoaika voisi siis luultavasti pelastaa.

Mummopyöriä oli luultavasti helpompi muinoin varastaa, kun miettiä näitä tuumia ja senttejä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei kellään satu olemaan kokemusta noita halvoista sähköpyöristä? Esmes Bilteman 500€ pyörä tai tuosta vähän kalliimmista? Jos sanotaan että 750e saisi enintään maksaa. Tekeekö noilla käytännössä mitään vai onko se itsensä kiduttamista tuollaista ostella? Tarkoitus olisi siis kesällä käyttää (kalja)kaupassa käyntiin ja mahdollisesti jopa työmatkoihin.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Santeri Huovila #61. Philadelphia Flyers
Powerissa tulee ostokseen kylkiäisenä Triaclen fillari. (Arvo 249€). Onko mitään hajua kellään, että onko ihan susi jo syntyessään, vai asiansa ajava katufillari?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Powerissa tulee ostokseen kylkiäisenä Triaclen fillari. (Arvo 249€). Onko mitään hajua kellään, että onko ihan susi jo syntyessään, vai asiansa ajava katufillari?
Tässä viime vuoden versio tuosta Kampiapinan kokeiltavana.
Testissä ilmainen kylkiäispyörä / free giveaway bike review

Itsellä parin vuoden takainen Power-fillari edelleen kellarissa pölyä keräämässä. Varafillarin varafillari. :) Turhakehan se on aika lailla, ei siitä mihinkään pääse. Niin pikkurahalla saa parempaa, varsinkin käytettynä.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Powerissa tulee ostokseen kylkiäisenä Triaclen fillari. (Arvo 249€). Onko mitään hajua kellään, että onko ihan susi jo syntyessään, vai asiansa ajava katufillari?

Jättäisin suosiolla kauppaan, vaikka ilmaiseksi antaisivat. Saattaa vain henkensä vaarantaa jos tuollaisella ajelee ja pettää alta. Pitäisi lailla kieltää turhan metalliromun jakaminen ja ihmisten huijaaminen.
 

12961

Jäsen
Tuli sitten hommattua sähköpyörä maantiepyörän rinnalle. Hauska pelihän tuo, matka taittuu rasvanpolttosykkeelläkin reipasta vauhtia. Muilla kokemuksia?

Tuo on virallisesti 250w ja alle 25kmh kulkeva laite, jota ei tarvitse rekisteröidä eikä liikennevakuuttaa.

Asetuksista löytyy kuitenkin ns. ”off road mode”, jolla max teho nouseekin yli 1000w ja kevyehkösti polkemalla pääsee 35-45km/h vauhtia noin 30-35km matkan/lataus. Akku on siis 48V 18Ah, eli suht raju.

Uudelleenkäynnistys palauttaa aina katulaillisen ajotilan ja onnistuu yhdellä napin painalluksella vaikka vauhdista. ”Koodin käyttäminen” taas ei onnistu aivan helposti ja vaikuttaa tarkoituksella valikoiden syövereihin piilotetulta ominaisuudelta.

Lain mukaanhan sähköavusteisen pyörän avustimen toiminnan tulee rajoittua 25km/h kohdalle, lihasvoimin saa toki ajaa kovempaakin. Miten tällaisessa tapauksessa poliisi voi todeta pyöräilijän toimivan laittomasti ajettaessa reippaasti, kun pyörän tyyppikilvessäkin lukee 250w max. 25km/h?
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tuli sitten hommattua sähköpyörä maantiepyörän rinnalle. Hauska pelihän tuo, matka taittuu rasvanpolttosykkeelläkin reipasta vauhtia. Muilla kokemuksia?

Tuo on virallisesti 250w ja alle 25kmh kulkeva laite, jota ei tarvitse rekisteröidä eikä liikennevakuuttaa.

Asetuksista löytyy kuitenkin ns. ”off road mode”, jolla max teho nouseekin yli 1000w ja kevyehkösti polkemalla pääsee 35-45km/h vauhtia noin 30-35km matkan/lataus. Akku on siis 48V 18Ah, eli suht raju.

Uudelleenkäynnistys palauttaa aina katulaillisen ajotilan ja onnistuu yhdellä napin painalluksella vaikka vauhdista. ”Koodin käyttäminen” taas ei onnistu aivan helposti ja vaikuttaa tarkoituksella valikoiden syövereihin piilotetulta ominaisuudelta.

Lain mukaanhan sähköavusteisen pyörän avustimen toiminnan tulee rajoittua 25km/h kohdalle, lihasvoimin saa toki ajaa kovempaakin. Miten tällaisessa tapauksessa poliisi voi todeta pyöräilijän toimivan laittomasti ajettaessa reippaasti, kun pyörän tyyppikilvessäkin lukee 250w max. 25km/h?

Kysymykseesi en kyllä osaa vastata, mutta mikä merkki / malli kyseessä, mitä maksoi ja mistä ostit - jos saa udella?

Olen itse miettinyt tuollaisen sähköpyörän hankintaa tavallisen rinnalle - jonkin verran on googlailtukin asian tiimoilta. Suoran käden kokemukset toki kiinnostavat eniten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ketju on hyvässä vaiheessa ylhäällä, koska mietin juuri sähköpyörä/mopon hommaamista helpottamaan täältä korvesta kulkemista. Scogo vaikuttaisi hyvältä, tosin poljettavakin se voisi olla. Aika noviisina kyselen, hirveästi en ole ehtinyt googlailla ja palaan asiaan tarvittaessa vielä. Syksystä lähtien olisi 20 km työmatkaa, ja funtsin, että vetäisi mahdollimman pitkälle lumille saakka sähkön ja lihasten yhteisvoimin tai kokonaan sähköllä. Vai hommaisiko sitä viimeinkin hyvän pyörän ja varusteet, ja vetäisi samalla rasvat nollaan? Häh, vittu?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hih, hyppäsin eilen ekaa kertaa reiluun kymmeneen vuoteen polkupyörän satulaan ja tahkosin vaatimattomasti 82 kilsaa kavereiden kanssa. Tai perässä, jos tarkkoja ollaan. Joo, ja tiedän, ettei tuo ole pyöräilijöille mikään erikoinen matka, mutta minä en olekaan pyöräilijä ainakaan toistaiseksi.

Nyt on perse hellänä ja jalat kohmeloiset, vaan ei varsinaisesti kipeät. Vauhti oli mäkisen reitin ja todellakin pitkän tauon jälkeen vaatimaton, eikä asiaa auttanut se, että alla oli kaverin liian pieni maastopyörä leveillä renkailla - sai todellakin jyystää ylämäkiä huolella ylös, kun esim. yksi tyypeistä liukui mäet cyclocrossillaan ylös alamäen vauhdeilla. Tai siltä se ainakin vieressä tuntui. No, mulla sentään oli pykäliä pienemmälle vaihtaa, mutta yksi sankareistamme jyysti koko matkan kolmivaihteisella retro-Cresentillä. Siitä hatunnosto hänelle!

Eilen oli lämmin sää ja siksi pitikin olla tarkka nesteiden kanssa. Pysähdyimme kuudesti kaljalle, mikä hiukan venähdytti kokonaisaikaamme ja saattoi vaikuttaa myös omiin tuntemuksiini reisissä lenkin jälkipuoliskolla. Aluksi reidet palautuivat aika hyvin alamäessä ja tasaisella rullatessa, mutta viimeinen 20 kilsaa oli aikamoista tuskaa. Viimeisellä pysähdyksellä koin erikoisen tuntemuksen, kun reidet alkoivat jumittaa - pyörän päältä hypätessäni niissä oli sellainen levottomat jalat/kasvukivut -tyylinen särky, mutta pari pykälää kovempana, liki kramppaava tunne. Ihan vitun omituinen kokemus, enkä oikein osannut kuin juoda vettä ja hakea jäätelön läheisestä kaupasta, jos jotain neste/energia tasapainoon liittyvää olisi ehkä ollut kyseessä. No, reidet rauhoittuivat kun matka jatkui, mutta kokemus oli kyllä erikoinen. Ja kuulemma hauskannäköinen, kun yritin ravistella ja venytellö jalkojani siinä krampin kynnyksellä.

Mutta joo, hyvä kokemus ja hauskaa oli, samalla tuli testattua käytännössä sekin, että ideaali tilanne olisi omistaa sekä cyclocross että maastopyörä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuli mieleen, että pitäisi uusia takapakka, kun vanhasta on hampaita poikki. Tutkin tuota vanhaa ja totesin sen olevan Shimano 105 cs-5700, 10 vaihteinen ja hammastus 12-27. Mistään ei tunnu saavan niitä enää. Osaako joku kertoa löytyykö jotain vastinetta, jonka saa "heittämällä" paikalleen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös