Pokerikeskustelu

  • 899 600
  • 6 377

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
E kirjoitti:
Juu eli siis Pelksit's-turnaukseen on liitytty, täällä porukoiden luona pelataan.

Mietin vaan sitä, että haluaisiko jotkut pelata mahdollisesti vielä 23.00 alkavana uuden turnauksen tänään? Huomenna kun ei ilmeisimmin ole mahdollisuutta, kun tuo huomisen klo 18.00 turnaus peruttiin sen jonkun ihme joulun vuoksi.
PAFfilla vai Nordicilla?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meni sitten ilta pilalle, kun joku kehtasi katsoa reissun T3 offareillaan. Rikollista toimintaa. RIGGED!

Kenen turnaus, missä? 23 häh?

Jaa, on sitten kympin turnaus. Mulla on pelitilillä $10,95, ei riitä. Meen hankkimaan lisää tai nukkumaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Murmeli kirjoitti:
PAFfilla vai Nordicilla?

PAF:filla tänään klo 23:15 viikon päättävä turnaus.
Sen kunniaksi panokset kovenee, eli 10$ sisään.
Salasana vanha kunnon jatkis.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pleksi(t) kirjoitti:
PAF:filla tänään klo 23:15 viikon päättävä turnaus.
Sen kunniaksi panokset kovenee, eli 10$ sisään.
Salasana vanha kunnon jatkis.
OK, liityn joukkoon siinä vaiheessa, kun turnaus järjestetään Nordicilla. Siihen asti tyydyn treenaamaan, jotta pääsen sitten pätemään.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ossi kirjoitti:
Mulla on pelitilillä $10,95, ei riitä. Meen hankkimaan lisää tai nukkumaan.

5 senttiä, helppo taikoa jostain. Jos ei muuten niin otetaan sittari:)

Murmeli kirjoitti:
OK, liityn joukkoon siinä vaiheessa, kun turnaus järjestetään Nordicilla. Siihen asti tyydyn treenaamaan, jotta pääsen sitten pätemään.

Katotaan jos ensi viikolla saataisiin porukat siirtymään shinne.
 

jerry

Jäsen
Pleksi(t) kirjoitti:
PAF:filla tänään klo 23:15 viikon päättävä turnaus.
Sen kunniaksi panokset kovenee, eli 10$ sisään.
Salasana vanha kunnon jatkis.

No helvetti, pitikö sitä Buy-inii nostaa just ku sain sen reilun vitosen kasaan?
Niin, ja kerrottakoon tietämättömille että pelattiin samassa pöydässä Pleksi(t):n kanssa turnauksen ulkopuolella.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Teidän on kyllä lähes rikollista pitää kaksi turnausta samana päivänä, etenkin kun minä en pysty osallistumaan kumpaankaan.

Muistutuksena vielä ensi viikon keskiviikon turnaus. Se on siellä Repe´s tournament nimellä, ja jos parempaakaan tekemistä ei ole, niin tulkaahan silloinkin pelaamaan.

Aika hyvin muuten nämä jatkiksen omat turnajaiset ottanut tuulta alleen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
jerry kirjoitti:
No helvetti, pitikö sitä Buy-inii nostaa just ku sain sen reilun vitosen kasaan?
Niin, ja kerrottakoon tietämättömille että pelattiin samassa pöydässä Pleksi(t):n kanssa turnauksen ulkopuolella.

No juu, sai tuo suurempi panos sen verran myös kannatusta että ajattelin kokeilla. Minulle on aika sama kummalla mennään, katsotaan nyt kerran miten isompaan tulee väkeä. Jatkossa käy että mennään vitosella, mutta välillä pitää olla vähän isompiakin mukana.

repe_joke kirjoitti:
Teidän on kyllä lähes rikollista pitää kaksi turnausta samana päivänä, etenkin kun minä en pysty osallistumaan kumpaankaan.

Muistutuksena vielä ensi viikon keskiviikon turnaus. Se on siellä Repe´s tournament nimellä, ja jos parempaakaan tekemistä ei ole, niin tulkaahan silloinkin pelaamaan.

Aika hyvin muuten nämä jatkiksen omat turnajaiset ottanut tuulta alleen.

No, sinulla riittää nälkää ensi viikolla. Ilman muuta olen/ollaan keskiviikkona(kin) mukana. hyvin on kyllä ollut pelaajia, mukava välillä pelata näinkin.
 

Afan

Jäsen
Nyt syö miestä. Rakastuin Anna Kournikovaan (AK), heitin sokaistuksissani pelimerkit keskelle ja sijoituin viidenneksi, kun neljä parasta sai rahaa. Puolentoista tunnin uurastus hukkaan juuri kun päätin, että nyt en hölmöile ennen top-nelosta.

Voi minkä teit, Anna!

Argh!

EDIT: Sarja 3-6-16-5... Rahaa-ei-ei-ei...
 
Viimeksi muokattu:

Nikoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neljänneksi eli viimeiseksi, joka rahoille selvisi. Kiitoksia pitkälti mvakille(Mikko78?), joka pudotteli lopussa Erkan ja Afanin pihalle. Itse roikuin pitkän aikaa pienimmällä stackilla mukana ja lopulta tie tyssäsi kun A7s:llä puskin kaikki sisään ja mvak maksoi sen ässäkurkollaan. Täsmälleen samoilla korteilla katkesi myös eilinen turnaus, joten täytyykin seuraavan kerran miettiä uskaltaako A7:lla lyödä all iniä tuossa vaiheessa. Kolmen viimeisimmän turnauksen sijoitukset: 1-3-4. Pakko se on tuohon puolen tunnin päästä alkavaan turnaukseen tulla koittamaan josko kortit natsaisivat yhä kohdilleen.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Afan kirjoitti:
Nyt syö miestä. Rakastuin Anna Kournikovaan (AK), heitin sokaistuksissani pelimerkit keskellä ja sijoituin viidenneksi, kun neljä parasta sai rahaa.

Perkeleen tennisblondi koitui minunkin kohtaloksi hetkeä aiemmin. Vastassa oli loukkaantumisista toipunut Antti Aalto ja se siitä. 2-6-6, saa nähdä tuleeko pedon merkki täydennettyä vielä tänään. 23.15 mukana.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isokissa kirjoitti:
olin tietty myöhässä!

Vielä ehtii toiseen, 23:15 alkaa.
Kumpi muuten vei edellisen, meni ratkaisukäsi ohi?
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä vähän kuvittelin menneen päivän saldo muistissa, että bad-beatiin tämäkin peli loppuu ja niinhän siinä kävi.

Vain voittajat muistetaan, saatana.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pleksi(t) kirjoitti:
Vielä ehtii toiseen, 23:15 alkaa.
Kumpi muuten vei edellisen, meni ratkaisukäsi ohi?
mvak123 taisi viedä suorallaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pleksi(t) kirjoitti:
Vielä ehtii toiseen, 23:15 alkaa.
Kumpi muuten vei edellisen, meni ratkaisukäsi ohi?

ks. ylös. Pöydässä A 3 5, mulla kädessä AQ, kaverilla A4, ei värivetoja. Kakkonen napsahti jo turniin. Tilanne oli merkeissä sellainen, että käytännössä tuon pelin voittaja rohmusi koko potin.

Toki pahempiakin ohivetoja on sattunut, (harmittavasti vaan tänä päivänäkin jo monta).

edit. tämän turnauksen jälkeen ehdin pelaamaan jo limit-peliä, jossa foldasin 20$ voittosuoran riverin jälkeen. Mä olen uskonut, kun on sanottu, että hyvät pelaajat erottaa taaperoista siinä, että hyvät foldaavat hyviäkin käsiä, huonot eivät koskaan. Mutta miksi kutsutaan niitä pelaajia, jotka foldaavat surutta (ja lähes jatkuvasti) hyviä voittokäsiä limit-peleissä!? Lyökää joku mua, ettei itse tarvitse.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Solomon kirjoitti:
ks. ylös. Pöydässä A 3 5, mulla kädessä AQ, kaverilla A4, ei värivetoja. Kakkonen napsahti jo turniin. Tilanne oli merkeissä sellainen, että käytännössä tuon pelin voittaja rohmusi koko potin.

Toki pahempiakin ohivetoja on sattunut, (harmittavasti vaan tänä päivänäkin jo monta).

Moro! Juu tänne tuli voitto. Luulinkin että sulta löytyy se A paremmalla kikkerillä. Vähän riskillä puskin pottiin. Tänään muuten isot käsikortit tippuivat lähes aina pienille käsipareille. Myöhästyin harmittavasti tosta 23.15 turnauksesta. No katellaan sitten uudestaan joulun jälkeen.
 

Afan

Jäsen
Jep jep, isommasta turnauksesta ei paljon jäänyt kerrottavaa. Ei käynyt kortti eikä mies.

Sijoitussarja 3-6-16-5-15-6, rahaa-ei-ei-ei-ei-ei...
 
Viimeksi muokattu:

Nikoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole täälläkään paljoa tuuleteltavaa. Tyhmä all in huonolla kädellä ja oikeutetusti pihalle. Noh, joulun jälkeen sitten taas uudella innolla mukaan turnauksia pelaamaan. Mielummin näitä kalliimpia turnauksia pelaa, joissa on enemmän panosta palkintojen suhteen
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kahdeksantena(?) ulos.
Alku meni hyvin, jonkun aikaa oman pöydän chip-leaderina tuli oltua.
Sitten alkoi tulla kauheeta kuraa kouraan pitkään, ja aina kun oli vähän parempaa tuli isoa reissua ennen. Fold-tuli vähän liiankin tutuksi, ei päässyt omaa peliä pelaamaan. lopulta enää rippeet jäljellä kun Blindit söi stackin ja oli pakko alkaa syöksyilemään. Ekassa 44:llä 6&9(?) vastaan, pöytään tuli T-A suora ja potti jakoon. Melkein heti perään ja QQ hilut keskelle, ja nyt vastassa Kd ja joku pieni. Pöytään runner runner väri tuolle Kd:lle, ja minä ulos. Hauskaa kyllä oli vaikka kortit oli mitä oli enkä osannut alussa hyödyntää stackiani. Ensi viikolla taas mukana peleissä.

Nyt pitää mennä treenaamaan omppua ja häviämään noi PAF:fin tilin rippeet poish, uusi verkko kutsuu. Pelaakos porukka Omahaa täällä myös? meillä livepeleissä dealers-choisea nykyään rahapeleissä, joten melkein pakko tuotaa Omahaa treenata myös. Hyvä peli sekin, enemmän pelattavia käsiä, mutta melkoista vetopeliä on kyllä välillä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulipa tiltattua oikein huolella alkuvaiheessa jälkimmäistä turnausta. Kai sekin on pakko tehdä kerran elämässään. Mutta otin vahingon takaisin pikkuturnauksessa. Viisasta peliä alussa ja fisut koukkuun. Rahasijoilla kaverit tekivät muutaman ratkaisevan virheen viivytystaistelussa, jossa aloitin pienimmällä stäkillä. Taisin saada yhteensä kolme ilmaista floppia, joista kaksi poiki oikein kunnolla. Ensin kourassa ollut 2 täydensi pöydän värin. Kaverilla ei onneksi ollut ristiä kourassa ja veteli aika varovasti. Sitten sama kaveri antoi minulle ilmaisen suoran - flopista rainbow A, 2, 3 ja riveriin 5, minulla puuttuva 4 luonnollisesti kädessä - ja menetti chip leadinsa all-iniini, kun ei osannut tajuta vaaraa ja oli checkannut turnin. Kaveri katkesi kaavaan sopivasti huonoon tuuriin. Ässärattailla puski päätyyn asti, kun flopin kolmonen antoi mulle setin. Loppu oli sitten muodollisuus, kun kaverilla oli yhden BB:n verran enää stäkkiä jäljellä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tarkoittaa Button, Big- ja small blind?

Big ja small blind on vain iskettävä silloin tällöin pöytään ja tuo button on aina jonkun kohdalla, mutta jaksaisiko joku selittää mitä nämä nyt oikein tarkoittavat.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Wiltord kirjoitti:
Mitä tarkoittaa Button, Big- ja small blind?

Big ja small blind on vain iskettävä silloin tällöin pöytään ja tuo button on aina jonkun kohdalla, mutta jaksaisiko joku selittää mitä nämä nyt oikein tarkoittavat.
Selittäminen on oikeasti maailman vaikeinta puuhaa..

Buttonin tarkoitus on olla merkkinä blindien kierrolle pöydässä. Small blind on buttonista ensimmäinen vasemmalla ja Big blind siitä seuraavana vasemmalla. Button siirtyy joka kierroksen jälkeen yhden vasemmalle. Small blind on puolet Big blindistä. Blindien ainoa tarkoitus on estää pelaajia kyttäämästä loputtomiin hyviä kortteja ilman maksamista. Kun iso blind ja seuraavalla kierroksella pieni blind osuvat kohdalle, maksat kyseisen summan vaikket tulisikaan mukaan saamillasi korteilla. Kaikki jotka tulevat mukaan kierrokselle joutuvat maksamaan vähintään ison blindin. Pienellä blindillä ei vielä pääse mukaan kierrokselle vaan pelaajan on tällöin vielä maksettava ison blindin ja pienen blindin erotus tullakseen mukaan kierrokselle. Lähtökohtana on se, että kaikki jotka ovat pelissä mukana maksavat tasan yhtä paljon niin kauan kun ovat kierroksella mukana.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Buttonin etunimi ei pokerin ollessa kyseessä ole - yllättävää kyllä - Jenson, vaan Dealer's. Eli buttonilla ilmaistaan jakajan paikka pöydässä. Aika oleellista varsinkin kotipeleissä, missä harvemmin on jakaja talon puolesta. Voihan sitä toivoa, että talon emäntä on sattumalta äärettömän kiinnostunut pokerista ja hoitaa tätä tehtävää mielellään. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että asia on pikemminkin päinvastoin. Flopista eteenpäin tarjoamisen aloittaa jakajasta seuraava, joka on vielä mukana kierroksella. Ja buttonistahan sen helposti näkee, kelle kunnia lankeaa. Ensimmäisellä kierroksellahan tarjoaminen alkaa BB:n vasemmalta puolelta.

Jätetään UTG, CO ja muut hienoudet kotitehtäviksi. Internetin aikakaudella nekään eivät ole pikku-Sherlockeille vaikeita selvittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös