Pokerikeskustelu

  • 902 774
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pleksi(t) kirjoitti:
Typerää peliä kaikenkaikkiaan, iso potti houkutti vähän turhan uhkarohkeaan tekoon ja oli oikeuskin ettei onnistunut.

No mulla oli se suora turnin jälkeen valmiina, tiesin odottaa värin vetäjiä, mutta yritin varmistaa potin kotiin heittämällä ennen riveriä aivan 100% varmalla johtokädellä all-init, minkä katsoit värin vedolla. Oli ihan kiva siinä yhden rundin jälkeen olla noin 4200 stackilla, kun toinenkin oli laittanut ihan kivasti jo ennen tuota liikettäni hiluja keskelle.

Oma pelini sitten kaatui aika pitkälti siihen, että rupesin tuollaisessa johdossa turhaan kikkailemaan, katsoin ihan tyhmiä käsiä ja yritin muutaman kerran peloitella vaan isolla korotuksella - reisillehän se peli meni. Mikäs tämä termi olikaan... FPS juuri, Fancy Player Syndrome iski ihan totaalisesti. Ja vaikka olin ensimmäistä kertaa Jatkiksen turnauksessa ihan selvin päin.

Sellainen hauskahko havainto, että floppasin kaksi kertaa BB:na värin - molemmat petti. Ensimmäisessä pöydässä oli A, mulla kädessä Q... ja jollain oli sitten se patakunkku kädessä - riverillähän sieltä tuli se neljäs pata pöytään. Toisessa taas vieressä istunut oli flopannut kolmoset - turn ja river oli molemmat K, joten sieltä napsahti täyskäsi mun väriäni vastaan. Tuo toinen oli sellainen, että kädessä oli QT, pöydässä kaikki pienempiä... no pokeriahan tämä on, nuo kun olisi molemmat pitänyt, olisi voinut pelata kunnolla.

Kiitoksia jälleen kerran, huomenna illalla uudelleen (huomenna käy ehkä jopa paremmin myös oikeasti myöhään, jos joku haluaa)?

Ai niin, lauantain klo 18.00 turnaus on peruttu jonkun joulun takia.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
E kirjoitti:
... Ensimmäisessä pöydässä oli A, mulla kädessä Q... ja jollain oli sitten se patakunkku kädessä - riverillähän sieltä tuli se neljäs pata pöytään.
...
Kiitoksia jälleen kerran, huomenna illalla uudelleen (huomenna käy ehkä jopa paremmin myös oikeasti myöhään, jos joku haluaa)?

Ai niin, lauantain klo 18.00 turnaus on peruttu jonkun joulun takia.

Minähän se siellä taas Kurkon kanssa riehuin, turnista tosin tuli se väri mutta sillä ei ole merkitystä koska olin All-In jo aikaisemmin (~200stack). Tuolla kertaa sattu osumaan, mieluummin olisi se ensimmäinen saanut osua:)

Ja huomenna ilman muuta mukana, oluen kera.
 

Afan

Jäsen
E kirjoitti:
Kiitoksia jälleen kerran, huomenna illalla uudelleen (huomenna käy ehkä jopa paremmin myös oikeasti myöhään, jos joku haluaa)?

Sama. Tai ajalla ei itselleni niin ole väliä, kun en illalla tietääkseni ole mihinkään menossa.

Tämän illan turnaus meni täysin penkin alle. Kaksi aggressiivisesti pelattua, mutta mitään tuottamatonta kättä söivät pelikanssan melko nopeasti. Sitten sinnittelin muutamilla jäännössenteillä hetken ennen poistumista laulukuoroon sijalla 16. Nälkää jäi.

Jatkisturnausten sijoitustrendi näyttää kyllä huolestuttavalta: 3-6-16...
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Afan kirjoitti:
Jatkisturnausten sijoitustrendi näyttää kyllä huolestuttavalta: 3-6-16...
Readit on kaikilla paperilla ja pelityyli scoutattu.. =)
No joo, eilen oli toinen turnee kun mukaan pääsin, ensimmäisessä olin siinä 25-30 sijotuksen välissä ja nyt toinen, joten trendi on oikean suuntainen.
Onko tänäänkin siis turnee?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
koukou kirjoitti:
Readit on kaikilla paperilla ja pelityyli scoutattu.. =)

Tuo on muuten totta, että ainakin itsellä on jo useasta pelaajasta jonkinlainen käsitys olemassa. Itsestäni taas alkaa olla varmaan kaikilla ihan selkeä profiili, mikä huolestuttaa, koska ihan selkeästi olen tiettyihin yliaggressiivisiin peleihin sortunut - ja se kopsahtaa ja kovaa välillä. Pitäisi varmaan tiukentaa tuota peliä huomattavasti, ihan hyviin sijoituksiin tässä periaatteessa ollaan päästy, koko ajan menty lähemmäs kärkeä, mutta... olisiko nuo omat sijoitukseni kolmesta turnauksesta 13-9-8... Tuota ensimmäistä kyllä arvostan eniten, koska siinä pelasin parhaiten ja siinä oli se about 50 pelaajaa mukana, kun nämä kaksi viimeistä on vain reilun 20 pelaajan turneita.

Kävisikö muuten kaikille se, että kysyisin Jatkoajan turnauksen järjestämistä NordicBetiltä? PAF kelpaa kyllä ihan hyvin minulle myös, mutta mieluummin vaikka Nordicille (siis Priman verkkoon). Se ainakin miellyttää itseäni enemmän ja asiakaspalvelu toimii - lisäksi ovat ainakin aikaisemmin järjestäneet privaattiturnauksiakin. Ajattelin itse joko suoraa turnausta, jossa buy-in vaikka 20 taalaa (jos se 50 pelaajaa saadaan, siinä on jo ihan mukavat voittopotit) tai sitten vaikka 5 satelliittia, joista jokaisesta 4 parasta finaaliin. Itse ehdottaisin finaalia tammikuun viimeiselle viikonlopulle (27.-28.) joko perjantai- tai lauantai-illaksi. Lauantaina tosin on liigakierros.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ensimmäiset turnaukset ovat takanapäin. 50 osallistujan "jatkis-turnaus" oli ensimmäinen turnaus koskaan ikinä missään. Sijoitus oli päätähuimaava 11.

Seuraavaksi 19 osallistujan "jatkis-turnauksessa" sijoitus oli 9. Saa nähdä miten sijoitukset tulevaisuudessa muodostuvat kohdallani. Hieno peli tuo pokeri on, ei voi muuta sanoa. Seuraava vaihe olisi kai yrittää pikkuhiljaa kivuta palkintopallille asti. Sen verran kokematon olen vielä, että tyhmiäkin virheitä tulee ja palkintosijat ovat vielä märkä päiväuni. Tuo 11. sija debyyttiturnauksessa vahvisti ainakin sen, että jotain perusteita jo olen oppinut. Olikos tänä iltana jotain turnauksen tynkää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
E kirjoitti:
Tuo on muuten totta, että ainakin itsellä on jo useasta pelaajasta jonkinlainen käsitys olemassa. Itsestäni taas alkaa olla varmaan kaikilla ihan selkeä profiili

Sitä en voi tietää mitä juuri siinä tiedät muista, mutta pikkupeleissä ei pidä missään tapauksessa liikoja miettiä mitä muut sinusta ajattelee. Oikeasti ei siis ollenkaan. Fakta on se, että noin 100% pelaajista ei muista ainuttakaan hanskaa minkä olet pelannut ja iso osa ei edes tiedä pelanneesi juuri sinun kanssa.

Syitä on monia, useimmille ei tule koko asia edes mieleen, koska omat kortithan ratkaisee kaiken. Joku multitablee, joku irkkaa ja/tai kirjoittaa Jatkoaikaan samalla. Lähes kaikilla on televisio auki ja niin edes päin.

Yksi erittäin tärkeä taito on oman pelin sekoittaminen sopivassa suhteessa, mutta nettipelissä näillä limiteillä ei yksinkertaisesti ole tarvetta olla luova. Aina voi tehdä sen optimaalisimman ratkaisun, vaikka muuten tilanteesta riippuen saattaisi olla oikein toimia vaikka niin, että 80% kerroista optimaalinen ja 20% hämäykseksi jotain muuta.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
E kirjoitti:
Kävisikö muuten kaikille se, että kysyisin Jatkoajan turnauksen järjestämistä NordicBetiltä? PAF kelpaa kyllä ihan hyvin minulle myös, mutta mieluummin vaikka Nordicille (siis Priman verkkoon). Se ainakin miellyttää itseäni enemmän ja asiakaspalvelu toimii - lisäksi ovat ainakin aikaisemmin järjestäneet privaattiturnauksiakin. Ajattelin itse joko suoraa turnausta, jossa buy-in vaikka 20 taalaa (jos se 50 pelaajaa saadaan, siinä on jo ihan mukavat voittopotit) tai sitten vaikka 5 satelliittia, joista jokaisesta 4 parasta finaaliin. Itse ehdottaisin finaalia tammikuun viimeiselle viikonlopulle (27.-28.) joko perjantai- tai lauantai-illaksi. Lauantaina tosin on liigakierros.

Kysäise vaan jos ei ole vaivaksi. Suoraan vaan tammikuun lopulle turnaus (20$), ja ainakin itse pelaisin mieluummin perjantaina, lauantaisin tulee harvemmin oltua koneen ääressä. Tuo PAF:fin käyttöliittymä on kyllä suoraan sanottuna surkea, joten ainakin minä pelaisin turnaukset mieluummin muualla. Nyt menee käytännössä niin että PAF:fin tili on vain näitä turnauksia varten, ja muuten tulee pelattua muualla. Se hyvä puoli tuossa PAF:fissa on, että sinne saa siirrettyä suoraan rahaa ilman kortteja. Muodostaako tämä joillekin ongelmaa jos siirryttäisiin poish shieltä?

Ja tänään jos on pelejä niin olen mukana kuin pukama, eiköhän me saada se pari pöytää taas täyteen ainakin. Olisiko näin perjantaina joku klo 21:00 hyvä?
Pakko tänään tsempata, ottaa pari olutta ja yrittää päästä takaisin rahakantaan. 5., 3., ja 19. sijoitukset, eilen vähän notkahti.

Minulla kyllä vaihtelee pelityyli aivan älyttömästi, live-peleissäkin on siitä saanut kuulla. Välillä siitä hyötyy, mutta kieltämättä välillä voi tulla aika kalliiksikin. Näissä pienemmissä turnauksissa varsinkin tulee otettua vähän enemmän riskiä, ja pelattua "yleisölle".
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipa sitä voisi tänään pelata, oisko isompi buy-in mitään? Tai sama femma parilla rebuylla?

Eilen lappasi vieraita kylään niin pienellä varoitusajalla, että jouduin puskemaan itseni pihalle.

Pleksi(t) kirjoitti:
Minulla kyllä vaihtelee pelityyli aivan älyttömästi, live-peleissäkin on siitä saanut kuulla. Välillä siitä hyötyy, mutta kieltämättä välillä voi tulla aika kalliiksikin. Näissä pienemmissä turnauksissa varsinkin tulee otettua vähän enemmän riskiä, ja pelattua "yleisölle".

Olen nyt itse pelannut livenä pari kertaa viikossa reilun vuoden ajan ja pakkohan sitä pelityyliä on vaihdella kun kaverit käyvät tutuiksi. Aggressiivista aina, mutta välillä löystästikin.
 

Afan

Jäsen
13~ kirjoitti:
Kaipa sitä voisi tänään pelata, oisko isompi buy-in mitään? Tai sama femma parilla rebuylla?

En kannata suurempaa buy-iniä, sillä se nostaa porukan kynnystä osallistua. Itsellänikään JA-turnaukseen osallistumisen odotusarvo tuskin on positiivinen, kun mukana on sen verran kokeneempia ja parempia pelaajia. Viihdemielessä taas ei viitsi isoista rahoista pelata.

Sitten toinen juttu. Kokeillaanko vaihteeksi turnausta Priman verkossa (Nordicbetillä)? Aika monella tuntuu olevan tunnukset sinne. Siellä pelin seuraaminen on omasta mielestäni huomattavasti helpompaa selkeämmän toteutuksen ansiosta.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Afan kirjoitti:
Sitten toinen juttu. Kokeillaanko vaihteeksi turnausta Priman verkossa (Nordicbetillä)?

Ei huono idea, jos jengillä vaan on tunnareita Primaan. Softa on huomattavasti Pafia parempi, eli selkeämpi.

Buy-inia ei kannata nostaa, jotta turnee kiinnostaa mahdollisimman paljon uusia yrittäjiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
E kirjoitti:
Tuo on muuten totta, että ainakin itsellä on jo useasta pelaajasta jonkinlainen käsitys olemassa. Itsestäni taas alkaa olla varmaan kaikilla ihan selkeä profiili, mikä huolestuttaa, koska ihan selkeästi olen tiettyihin yliaggressiivisiin peleihin sortunut - ja se kopsahtaa ja kovaa välillä.
Miten E ja muut näkevät tämän pelikavereiden tutuksi tulemisen noinniinkuin yleisesti ottaen. Yleisesti voisin arvata, että siitä on kokeneelle pelaajalle hyötyä että muut eivät häntä tunne vai onko enemmän hyötyä siitä että on saanut muodostettua itsestään jonkinlaisen kuvan vastustajille? Vaihteletteko te tarkoituksella nickiä maailman saiteilla pelatessanne?
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dana77 kirjoitti:
Vaihteletteko te tarkoituksella nickiä maailman saiteilla pelatessanne?

Toi olisi hirvittävää ylireagointia, ennemmin kannattaa panostaa siihen, että oma peli ei ole helposti ennakoitavaa ja luettavaa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
dana77 kirjoitti:
Vaihteletteko te tarkoituksella nickiä maailman saiteilla pelatessanne?

Mä vaihtelen. Turha antaa tutuille kavereille valmiita riidejä uudessa paikassa. Tuntemattomuudesta on kuitenkinn enemmän hyötyä kuin haittaa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Afan kirjoitti:
En kannata suurempaa buy-iniä, sillä se nostaa porukan kynnystä osallistua. Itsellänikään JA-turnaukseen osallistumisen odotusarvo tuskin on positiivinen, kun mukana on sen verran kokeneempia ja parempia pelaajia. Viihdemielessä taas ei viitsi isoista rahoista pelata.

Sitten toinen juttu. Kokeillaanko vaihteeksi turnausta Priman verkossa (Nordicbetillä)? Aika monella tuntuu olevan tunnukset sinne. Siellä pelin seuraaminen on omasta mielestäni huomattavasti helpompaa selkeämmän toteutuksen ansiosta.

Näissä usein toistuvissa turnauksissa tuo 5$ on varmaan sopiva, mutta kerran viikkoon tai kerran kuussa voi olla aina isompi turnaus. Saako Nordicbetillä tehtyä myös privaattiturnauksia? Sinne voitaisiin kyllä siirtyä, pelataan tänään vielä PAF:filla niin ehtii porukat reagoimaan.
NordicBetillä olisi muuten 50%:n SignUp bonus myös.

dana77 kirjoitti:
Miten E ja muut näkevät tämän pelikavereiden tutuksi tulemisen noinniinkuin yleisesti ottaen.
....
Vaihteletteko te tarkoituksella nickiä maailman saiteilla pelatessanne?
Netissä en ole kikkaillut, nickien vaihtuminen on ollut enemmän sattumaa kuin suunniteltua. Pelikaverit vaihtuu sitä vauhtia ettei kyllä muista enää hetken päästä keiden kanssa on pelaillut. Oikeassa elämässä olisi hyvä jos pääsisi välillä pöytään uudella naamalla. Omissa peleissä useasti ensimmäistä kertaa mukana ollut on päässyt heti rahoille, ja kun taas naama on tullut tutuksi on kaverin peli käynyt vaikeammaksi. Kavereiden jo tutuksi tullutta pelityyliäkin olisi ehkä helpompi käyttää hyväksi "ulkopuolisena".
 
Viimeksi muokattu:

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Pleksi(t) kirjoitti:
Näissä usein toistuvissa turnauksissa tuo 5$ on varmaan sopiva, mutta kerran viikkoon tai kerran kuussa voi olla aina isompi turnaus. Saako Nordicbetillä tehtyä myös privaattiturnauksia? Sinne voitaisiin kyllä siirtyä, pelataan tänään vielä PAF:filla niin ehtii porukat reagoimaan.
NordicBetillä olisi muuten 50%:n SignUp bonus myös.

Tuo kuulostaa hyvältä sapluunalta. Pidetään panokset pieninä, jotta jengiä ei karkoiteta pois, mutta annetaan toisaalta halukkaille mahdollisuus pelata joskus isommissakin kuvioissa.

Mitä tulee NordicBetiin niin esim. itselläni ei ole siellä tiliä. Tuo ei nyt kuitenkaan ole ongelma, pitää vain avata mokoma ja voisi muutenkin ottaa bonuksen haltuun ja siirtää pelejä sinne joksisin aikaa. Tänään kuitenkin voisi mielellään pelata PAF:n/Betssonin puolella, koska NordicBetin rahasiirron nopeudesta ei ole varmuutta jne. Nyt vain tuumasta toimeen ja turnaus pystyyn. Klo 21.00 on ehdotettu ja se passaisi tännekin. Sijoitukset tähän asti toinen ja kuudes, eli olutkerroin huomioiden tänään ehkä kahdestoista. Mukana ollaan silti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minua ei hirveästi kiinnosta yli vitosen turnaukset, eikä tilikään ole toistaiseksi kuin PAFfilla. Tosin jos parempi pelipaikka löytyy Nordea-siirtomahdollisuudella, olen kyllä valmis vaihtamaankin. Luottokorttikikkailu ei kiinnosta ~yhtään, joten se rajoittaa varmaan pelipaikkoja. Mihin kaikkialle muuten saa tilin ihan perinteisellä pankkisiirrolla? Neteller-systeemistä olen kuullut, mutta se ei ole yhtään tuttu.

Jostain kumman syystä rebuy kuulostaa luuseroinnilta. Jos olet kämmännyt, niele tappiosi. Tuskin sitä uudella paremmalla rahalla pystyy paikkaamaan. Paisti mikä paisti. Siis tarkoitan tällä nyt itseäni, en teitä. Vieläkin kaivertaa pahasti mieltä, kun rahasijan kynnyksellä tein yhden virheen, mikä riitti putoamiseen. Note to self: älä anna BB:lle ilmaista floppia.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
poistitko sinäkin Afan turnauksen?
minäkin ehdin meinaan:) no ysiltä eniveis pelataan, laita vaan turnaus pystyyn,
ja vanha kunnon jatkis salasanaksi niin sen sitten muistaa aina, tack.
 

Afan

Jäsen
Heh

Avattiin sitten Pleksit(t):n kanssa turnaukset samaan aikaan ja heti perään ne samaan aikaan myös peruttiin. Avaatko Pleksit(t) uuden?

EDIT: Pleksit(t) avaa sinä!
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Prima-verkossa, johon siis Nordicbetkin kuuluu, on myös monia muita skinejä. Nordicbetille taitaa toimia suora tilisiirto, mutta huonona puolena taas, että se ei ole lisensoitu EU-alueelle (Costa Ricaan muistaakseni). Tosin tuokaan nyt ei kauheasti haittaa, jos ei isoilla panoksilla pelaa. Nordicbetille ei tosin saa myöskään rakebackkia.

Priman kaikki skinit löytyy tuolta: http://www.primapoker.com/
Esim. Bet365 ja Gaming club ovat EU-alueelta lisäksi molempiin taitaa saada rakebackin, jos innostuu enemmänkin pelaamaan.

Jos joku ei halua itse laittaa rahaa, mutta haluaisi osallistua Jatkoajan turnaukseen (jos niitä nyt Primalla järjestetään), niin Royal Vegas Poker tarjoaa ilmaiseksi 10$ rekisteröinnin yhteydessä.

Primalla voi olla useampikin tili rekistöröitynä eri skineillä, mutta silloin täytyy vaan muistaa käyttää samaa aliasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös