Pokerikeskustelu

  • 904 277
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Itse olen vähän sitä mieltä, että jos näihin turnajaisiin halutaan oikeasti enemmän porukkaa kun se reilu kymmenen, niin ilmoittaminen pitäisi tapahtua tuntia paria ennen turnausta.

Toisessa ketjussa on ollut info jo päivällä. Kts kierrätyskeskus - Jatkoajan pokeriliiga.

Nyt sitten pelataan Omaha Hi:a 22.45 alkaen, samat ehdot muuten ja Pokerroomilla (eli PAFfilla).
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Toisessa ketjussa on ollut info jo päivällä. Kts kierrätyskeskus - Jatkoajan pokeriliiga.

Nyt sitten pelataan Omaha Hi:a 22.45 alkaen, samat ehdot muuten ja Pokerroomilla (eli PAFfilla).

Kirjotushärötys oli iskenyt tuohon edelliseen. Tarkoitukseni oli siis sanoa, että ilmoittaminen turnauksesta kannattaisi tehdä vähintään päivää ennen sen alkua.

Sitten ihan toinen asia. Joku voisi pistää illan aikana jatkiksen pokerin pelaajille irciin oman kanavan pystyyn. Sikäli mikäli tämäkään ideana on semmoinen, että se kannattaa toteuttaa.
 

Morgoth

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Kirjotushärötys oli iskenyt tuohon edelliseen. Tarkoitukseni oli siis sanoa, että ilmoittaminen turnauksesta kannattaisi tehdä vähintään päivää ennen sen alkua.

Epäilemättä. Olihan tuosta HE turnauksesta jo viestiä vähän aikaisemmin, mutta omppu päätettiin pistää pystyyn kesken tuon HEn turnauksen.

Olipahan floppi tuossa HE-turnauksesa;

88, 99 ja AJ menevät all-in. Floppiin A99... Onnea vain voittajalle :-)
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Heheh. Kyllä täytyy sanoa, että iso nauru pääsi kun eka harmitteli ekaa korttia (ässää) ja sitten pamahti kaks ysiä seuraavina kortteina. Pokeri on joskus hieno laji :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sitten kun perustatte PAFille turnauksen, ihan sinne PAFin verkkoon, olen läsnä ja pelaan pullopersesika-pokeria. Miksi aina joku ihme pokerroom, pokernet, amerikkalainen verkko?

P.S.

Olen naamat.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Uleåborgir kirjoitti:
Sitten kun perustatte PAFille turnauksen, ihan sinne PAFin verkkoon, olen läsnä ja pelaan pullopersesika-pokeria. Miksi aina joku ihme pokerroom, pokernet, amerikkalainen verkko?

P.S.

Olen naamat.

Mun mielestä äijät kyllä pelas semmoisessa verkossa, että olisit päässyt paffilta mukaan turnauksiin.
Elikkä turnaus oli perustettu samaan verkkoon kuin missä paf on, mutta ei välttämättä paffin kautta. Turnaus kuitenkin näkyy paffinkin kautta.

P.S. Se on hyvä, että ei alkoholi ole mennyt hukkaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pelataanko vielä, alkaisi NL HE 00.15, jos nappaa. Ja siis -Sark-'s ja passu jatkis

Ja siis PAFfila onnistuu

Ja mähän sanoin, että Ompussa vien teitä... =)
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jatkoajan pokeriliigan avaus pitkänäperjantaina klo 21.00 Pokerroomin verkossa (eli käy myös PAF).

Turnauksen nimi -Sark-'s ja siis alkamisaika klo 21.00. Salasana jatkis.

Kaikki Jatkoajan pokerihenkiset kirjoittajat mukaan.

Lisätietoja Kierrätyskeskuksen osiosta Jatkoajan pokerimestari 2006 -ketjusta.

Kiitos.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Kaikki Jatkoajan pokerihenkiset kirjoittajat mukaan.

Mä olen vain hengessä mukana. Veetun työt, kun sotkee harrastamista.
Toisaalta onhan se ihan reilua teitäkin kohtaan, että minä en ole voittamassa huomenna.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti sitten käydä vielä kolmaskin harjoitusturnaus voittamassa ja vankistettava tuota voittoprosenttia (ennen ja jälkeen turnauksen 100).

No ei, aika paskat pelit tänään eikä osasyyllisenä varmastikaan ole älytön vitutus.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
lintu kirjoitti:
No ei, aika paskat pelit tänään eikä osasyyllisenä varmastikaan ole älytön vitutus.

No ei varmasti ole. Peliseura oli tänään todella surkeaa, mä takuulla pelasin huonommin kuin HIFK.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei saatana kun tulee hyvälle tuulelle hävitessään 400$ huppilimitissä periaatteessa pelkkiin ohivetoihin. Mulla QQ, vastustajalla 26os ja pf capit, floppiin 35Q rainbow ja capit, turn roskaa ja capit, river se 4 ja capit. Noh, noita sattuu aina välillä, mutta kun tänään noita on sattunut viimeisen 1,5h aikana neljäkymmentä. AA vs AKos kusi, mulla TJ ja floppaan TJ4, vastustajan AK:n kanssa capataan tolla flopilla ja myös turnilla kun se roskaa, riverillä en enää korottanut vaan maksoin kun arvasin että ohi ollaan tultu. Ainiin, hävisin myös kun mulla 99 ja pöydässä 9TT36, olisihan se pitänyt arvata että 3To cappaa pf.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Sori ettei oo laittaa käsihistoriaa, mutta tää juttu täytyy kertoa. Kaikkihan on kuulleet jutut että Priman verkossa se algoritmi siellä takana olisi ns. peukaloitu, jotta talolle saatais enemmän rakea eli hyviä kortteja vastakkain jotta saadaan paljon actionia.

Tää ei edes harmita mua, mutta oli oikeesti niin hauska käsi.Taso NL50. Eli mulla kädessä 33, vihulla AT. Floppi T32, löin puol pottia, vihu reissas koko potin verran ja minä maksoin ( tässä vaiheessa ajattelin että siellä on se AT vastassa). No turni toi T:n eli vihulle kolmoset ässäkickerillä, minulla täpö. Reissu, vihun re-reissu ja minä all-in plus vihu tietenkin. Riveri oli sitten se ainut jäljellä oleva T. Ei voinu muuta nauraa tuossa tilanteessa. Oli hauska käsi, siis oikeesti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
ApZu kirjoitti:
Kaikkihan on kuulleet jutut että Priman verkossa se algoritmi siellä takana olisi ns. peukaloitu, jotta talolle saatais enemmän rakea eli hyviä kortteja vastakkain jotta saadaan paljon actionia.
Jep, tämän on kuullut kaikki. Samoin kaikki armeijassa kuulivat luutnantista joka piti polkupyörä tai suksisulkeiset vajat katolla. Kaikki ovat myös kuulleet Loch Nessin hirviöstä.

Mulla oli tänään täysikäsi ja se oli showdownissa heti kolmanneksi paras käsi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kertokaahan, oi JA:n pokerigurut, miten seuraava kuvitteellinen tilanne pitäisi pelata.

BB:lla kädessä KJo ja pre-flopissa ei korotuksia. Flopissa pöytään todellista rainbow-sillisalaattia esim. J73 eli flopista suurin pari hyvällä kickerilla. Mikään ei ole auttanut vastaavissa tilanteissa; aina on tullut turpaan jollain river-kolmosilla tmv. Mikään ei tunnu tepsivän kohdallani ko. tilanteessa. Ei tuota oikein ymmärtäisi aina kipatakaan, vaikka kokemusten perusteella se tuntuisi taloudellisimmalta vaihtoehdolta. Edes all-in ei saa jotain Q7 foldaamaan. Tietysti KJo pre-flop korotus on täysin oikein, mutta toisaalta ilmainen floppi kiinnostaa aina.

Onko kyseessä vain huonoa tuuria, todellinen epäonnen käsi meikäläiselle vai onko multa jäänyt joku sivu jostain pokerikirjasta lukematta?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mr.Fox kirjoitti:
Kertokaahan, oi JA:n pokerigurut, miten seuraava kuvitteellinen tilanne pitäisi pelata.

BB:lla kädessä KJo ja pre-flopissa ei korotuksia. Flopissa pöytään todellista rainbow-sillisalaattia esim. J73 eli flopista suurin pari hyvällä kickerilla. Mikään ei ole auttanut vastaavissa tilanteissa; aina on tullut turpaan jollain river-kolmosilla tmv. Mikään ei tunnu tepsivän kohdallani ko. tilanteessa. Ei tuota oikein ymmärtäisi aina kipatakaan, vaikka kokemusten perusteella se tuntuisi taloudellisimmalta vaihtoehdolta. Edes all-in ei saa jotain Q7 foldaamaan. Tietysti KJo pre-flop korotus on täysin oikein, mutta toisaalta ilmainen floppi kiinnostaa aina.

Onko kyseessä vain huonoa tuuria, todellinen epäonnen käsi meikäläiselle vai onko multa jäänyt joku sivu jostain pokerikirjasta lukematta?

No jos lyöt tuohon floppiin potillisen ja joku maksaa sillä Q7:lla, niin voit lohduttautua sillä että pitkässä juoksussa kynit kaverin putipuhtaaksi. Sitten jos tulee kylkeen tai joku alkaa muuten vaan urakalla riehumaan, niin saattaapi olla että kärkiparisi toiseksi parhaalla kickerillä ei riitä ja heität kortit pakkaan.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Sattuuko joku tietämään löytyykö Omahaan jotain kunnollista opusta joka kannattaisi lukea. Noissa omaha-pöydissä tuntuu tulevan tulosta todella hyvin, mutta olisi hauskaa lukea joku kunnon kirja ko. pelistä. Välillä kun tuntuu, että tulee seilattua tuurilla vähän liikaa.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Mr.Fox kirjoitti:
Kertokaahan, oi JA:n pokerigurut, miten seuraava kuvitteellinen tilanne pitäisi pelata.

BB:lla kädessä KJo ja pre-flopissa ei korotuksia. Flopissa pöytään todellista rainbow-sillisalaattia esim. J73 eli flopista suurin pari hyvällä kickerilla. Mikään ei ole auttanut vastaavissa tilanteissa; aina on tullut turpaan jollain river-kolmosilla tmv. Mikään ei tunnu tepsivän kohdallani ko. tilanteessa. Ei tuota oikein ymmärtäisi aina kipatakaan, vaikka kokemusten perusteella se tuntuisi taloudellisimmalta vaihtoehdolta. Edes all-in ei saa jotain Q7 foldaamaan. Tietysti KJo pre-flop korotus on täysin oikein, mutta toisaalta ilmainen floppi kiinnostaa aina.

Onko kyseessä vain huonoa tuuria, todellinen epäonnen käsi meikäläiselle vai onko multa jäänyt joku sivu jostain pokerikirjasta lukematta?

Jos joku maksaa all-inin Q7:lla, niin olet pelannut ihan oikein.
Reilu betti tuohon saumaan niin hyvä tulee. KJo pf-korotus riippuu ihan täysin
positiosta ja minkä verran mukana limppaajia. Kuitenkin joko raise tai fold.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Groove Armada kirjoitti:
Jos joku maksaa all-inin Q7:lla, niin olet pelannut ihan oikein.
Reilu betti tuohon saumaan niin hyvä tulee. KJo pf-korotus riippuu ihan täysin
positiosta ja minkä verran mukana limppaajia. Kuitenkin joko raise tai fold.
Kiitos vastauksista Mike ja GA.

Kuten sanottua, niin kyseessä oli täysin kuvitteellinen tilanne, mutta vastaavissa tilanteissa olen hävinnyt usein ja paljon. Eli flopista itselle on paras pari suurella kickerilla. Pre-flopissa peli on ollut varovaista, joten ainakaan suureen taskupariin en voi uskoa.

Jotenkin vain oma luontoni ei anna periksi BB-paikalla pre-flop korotuksiin esim. KJo:lla, jos tiedossa on muuten ilmainen floppi. Sitten on helppoa kipata, jos flopissa on A tai Q ja muut roskaa. Jos pre-flopissa olisi tullut panostettua esim. 3x-5x BB, niin melkeinhän sellainen pitää katsoa loppuun saakka. Toisaalta tässä taitaa olla syy, että mitään suurempaa menestystä ei ole koskaan tullutkaan...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
ApZu kirjoitti:
Sattuuko joku tietämään löytyykö Omahaan jotain kunnollista opusta joka kannattaisi lukea. Noissa omaha-pöydissä tuntuu tulevan tulosta todella hyvin, mutta olisi hauskaa lukea joku kunnon kirja ko. pelistä. Välillä kun tuntuu, että tulee seilattua tuurilla vähän liikaa.

Kirjaa en osaa suositella, mutta eiköhän esimerkiksi Pokeritiedon foorumilla kysymällä joku Pyysing tai sen kaveri osaa suositella jotein.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onko turnauksissa tullut esille tapauksia tai spekuloita sellaisilla, joissa jotkut pelaajat selvästi auttavat toisiaan? Eilistä WPT:tä katsoessa tuli mieleen että siinä kun oli kaksi kaverusta, niin hehän voisivat aina sopivassa paikassa foldatessaan näyttää korttinsa jos toisella olisi vielä päätös samalla kierroksella tehtävänä. Toki tuota voisi laajentaa niinkin että auttaisi aina sitä jonka haluaa voittavan. Toki pelissä myös valitettavasti sallitaan trash talkin joten ei kai korttiensa kertomistakaan ole säännöissä kielletty.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
dana77 kirjoitti:
Onko turnauksissa tullut esille tapauksia tai spekuloita sellaisilla, joissa jotkut pelaajat selvästi auttavat toisiaan? Eilistä WPT:tä katsoessa tuli mieleen että siinä kun oli kaksi kaverusta, niin hehän voisivat aina sopivassa paikassa foldatessaan näyttää korttinsa jos toisella olisi vielä päätös samalla kierroksella tehtävänä. Toki tuota voisi laajentaa niinkin että auttaisi aina sitä jonka haluaa voittavan. Toki pelissä myös valitettavasti sallitaan trash talkin joten ei kai korttiensa kertomistakaan ole säännöissä kielletty.

Siitä paukkuu penalttia jos foldatessaan näyttää korttinsa, kun takana on viellä pelaajia joilla on päätöksiä tehtävänään (tai osoittaa muuten että oma käsi olisi ollut vahva). Sama homma korttiensa kertomisen kanssa.

Yksi esimerkki tuollaisesta penaltista, on käsi joka pelattiin WSOP 2005:ssa. Shawn Sheikhan näytti ilmiselvästi (foldattuaan käden pf), että floppi olisi osunut vaikka peli jatkui kahden muun pelaajan voimin. Sai kymmenen minuuttia mietintäaikaa poissa pöydästä.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kertokaas isot pojat kuinka järkevää oli minun toiminta (yZn) ja kuinka järkevää bobby978:n toiminta seuraavassa kädessä. Boldasin merkitsevät rivit.

** Round 2:Table 1 [Sit & Go Hold 'em] (50.00|100.00 No Limit - MTT) Real Money

- Juve1979 sitting in seat 1 with $965.00 [Dealer]
- klun99 sitting in seat 2 with $1225.00
- yZn sitting in seat 3 with $2480.00
- FaceMobb sitting in seat 4 with $1385.00
- bobby978 sitting in seat 6 with $2315.00
- pokerrich9 sitting in seat 7 with $590.00
- Panic311 sitting in seat 8 with $3165.00
- decapsulator sitting in seat 9 with $1380.00
- jerne88 sitting in seat 10 with $1420.00

klun99 posted the small blind - $25.00
yZn posted the big blind - $50.00

** Dealing card to yZn: Ace of Clubs, 8 of Hearts

FaceMobb folded
bobby978 called - $50.00
pokerrich9 folded
Panic311 folded
decapsulator called - $50.00
jerne88 folded
Juve1979 called - $50.00
klun99 called - $50.00
yZn checked

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 8 of Spades, Ace of Spades

klun99 checked
yZn bet - $50.00
bobby978 raised - $400.00
decapsulator folded
Juve1979 folded
klun99 folded
yZn went all-in - $2430.00
bobby978 went all-in - $1865.00

bobby978 shows: 9 of Spades, 10 of Spades

** Dealing the turn: King of Hearts
** Dealing the river: 6 of Diamonds

bobby978 wins $4780.00 from the main pot

End of game 759918723

Oliko siellä bobbylla joku 15 outtia?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
En jaksa tarkistaa tarkkoja lukemia, mutta bobby on hienoinen suosikki. En oikeastaan ymmärrä tuota pientä bettiä tuossa flopilla, mutta olisin itsekin saattanut silpaista tuossa rojut keskelle. Sanotaan flopista sen verran, että olisin betannut noin potin tai check-raise all-in riippuen pöydästä. Sinänsä tuo all-in on EV+ chipeissä mitattuna ilman fold equityäkin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minunkin laskujeni mukaan 15 outtia eli todennäköisyys saada joku näistä on kaiketi n. 54 %. Lantinheittoa parista tuhannesta dollarista!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös