Pokerikeskustelu

  • 903 119
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ossi kirjoitti:
Miten muuten pitäisi ottaa huomioon pelaaja, jolla on pino syystä tai toisesta hyvin matalalla, esim. 10-20% buy-inistä? Itse ainakin ajattelen niin, että tuollainen kaveri saattaa pamauttaa all-inin hetkenä minä hyvänsä (varsinkin jos tuo on panostusvuorossa minun jälkeeni). Kun tuollainen pelaaja sitten heittää pre-flop rojut keskelle, onko se tyypillisesti paniikkiratkaisu, vai onko se ennemmin osoitus vahvuudesta? Siis keskimääräisesti ajateltuna, ei yksittäisissä tilanteissa. Pottihan kasvaa noissa tilanteissa normaalia suuremmaksi, kun varsinkin löysissä pöydissä ei moisesta hätkähdetä. Kannattaako siis hyökätä vetokäsillä mukaan, vai onko syytä pelata vielä normaaliakin tiukemmin?

Tuollaisessa tilanteessa pelaajalla on lähes aina "semipelattava" käsi, jolla lähdetään arpomaan, jos joku viitsii katsoa. Useimmiten siellä on AXs tai jopa AXo. Olen jopa nähnyt vastaavaa K5o, Q7o -tyyppisillä käsillä. Monesti kädessä on myös ollut pikkupareja. Kertaakaan en ole nauloihin tai kalleihin näissä tilanteissa törmännyt, vaikka tällaisia all-in tilanteita on satakunta omassa pelihistoriassani takana - jostain syystä nuo pikkustackilla pelaavat ovat kallet ja naulat vaan limpanneet tai 2xBB:n korottaneet - ilmeisesti kuvittelevat suuremman määrän maksajia tuovan heille suuremman voiton. Mikäli kädessäni on pari tai kaksi korkeaa korttia (toinen mieluuiten ässä), katsoisin itse. Mutta tämä siis tilanteessa, jossa katsominen maksaa max sen 10 dollaria.

Kohta varmaan perna tulee sanomaan, että kippi olisi paikallaan ja pelaisin itse liian löysää...
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Vetokädellä ei tulisi pelata ikinä jos vastustajalla ja sinulla ei ole taskuissa rahaa reilusti. Molemmilta on siis löydyttävä hiluja. Minusta on aika selvää, että short stackit leipovat sisään millä tahansa parilla ja varsinkin silloin kun edellä ei ole ollut kovasti actionia. Se on sitten hieman vaikeampaa jos potissa on mukana muitakin pelaajia ja itsellä on vetokäsi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Kohta varmaan perna tulee sanomaan, että kippi olisi paikallaan ja pelaisin itse liian löysää...

No minä sanon, että en anna tuon vaikuttaa omaan peliini lainkaan:) Yleensä valitsen pöydässä paikan, jossa suuret stäkit ovat oikealla ja pienet vasemmalla, jos en tiedä pelaajista mitään etukäteen. Itsekin on noita 15-20BB all-innejä tullut aika paljon nähtyä, ja yleensä siellä ei mitään ihmeellistä ole. Parasta tuossa on se, että kun kaveri on perässäsi, niin usein pääset itse päättämään, lähdetkö HU, kun muut ovat foldanneet. Jos olet jo korottanut 3-4BB, niin aikas houkuttelevalta kuulostaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
sopuli kirjoitti:
No minä sanon, että en anna tuon vaikuttaa omaan peliini lainkaan:)

Ja pöytä valitaan niin, että siellä ei mitään tolkuttomia ministakkeja ole. Melkoista ajanhukkaa niiden kanssa pelata. Toki tilanne pöydässä voi vaihdella joskus paljonkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
pernaveikko kirjoitti:
Ja pöytä valitaan niin, että siellä ei mitään tolkuttomia ministakkeja ole. Melkoista ajanhukkaa niiden kanssa pelata. Toki tilanne pöydässä voi vaihdella joskus paljonkin.
Siksi laitoinkin alkuperäiseen tilannekuvaukseen, että joku on syystä tai toisesta ministäkillä mukana. Lähinnä hain siis sitä, että pöytä tuntuu muuten itselle sopivalta, mutta yksi pelaaja saattaa aiheuttaa yllättäviä tilanteita. Ja koska noihin tilanteisiin törmää varsinkin mikropöydissä tämän tästä, ajattelin kysäistä mielipidettänne. Eipä minuakaan kiinnosta istahtaa pöytään, jossa on yksi 5xbuy-in ja 7 ministäkkiä.
 

eboz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,SUOMI,Ducks
Milhouse Nixon kirjoitti:
Huomenna klo 21.00 Nordicilla privateturnaus 5$ +.5$ buy-in. Salasanana tuttu jatkis. Olisi kiva jos saataisiin porukkaa. Jonkinlaista ilmoa olisi hyvä saada jos tulette. Voin tietysti laittaa isommankin buy-inin jos joku haluaa.

Mukana ollaan jos ei mitään ihmeellistä satu.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Nikoa kirjoitti:
Jos Hero floppasi värinvedon, se olisi autocall ja vihu tietää sen. Siksi olisin vain maksanut ja antanut Heron yrittää turnillakin ostaa pottia.

Itsekin luulen vihun laittaneen Heron isolle pp:lle (tai bluffille) ja yrittäneen nut flush drawilla vetää ohi. Saattaahan sieltä tietenkin se settikin löytyä, mutta koska Hero löi liikaa floppiin, ollaan pottiin sitouduttu niin pahasti, että tämä on itselleni sopulin tavoin maksu.

Itse menen setillä ilman muuta keskelle tuollaisessa tilanteessa, pistinpä Heroa värin vedolle tai en. Hero on jo kiinni potissa, joten turha odotella yrittääkö se enää ostaa sitä vai ei, enkä toisaalta tuossa tapauksessa settiä tiputtaisi lapasesta turnillakaan vaikka sinne tulisi mitä, joten saman tien kaikki keskelle vaan ja laitetaan kaveri miettimään maksaako vai ei.
En muutenkaan pidä setin - varsinkaan kun kyseessä ei ole AA/KK setti - slouwaamista viisaana kuin poikkeustapauksissa, joissa voit olla jotakuinkin seinäsaletissa sen kestämiseen loppuun asti. Taskupariin osuneella setillä saa hienosti maksuja kun taas slouwaamalla pistät pääsi pölkylle, taikka sitten et saa nyittyä enää riverillä yhtään mitään kun muilla meni vedot perseelleen.

Tuo maksu nyt sinänsä ei enää minunkaan mielestäni mikään mahdoton ratkaisu ole, mutta itse kyllä tiputan noissa jos vastassa on pelaaja josta ei ole riidejä, koska erittäin todennäköisesti vedetään kuollutta tai kolme outtista.

Minusta Hero pelasi preflopin ihan hyvin. Kyllä 7/BB reraise on riittävän hyvä tiputtelemaan roskapaskat pois ja tuomaan rahaa pottiin, mutta ohi menneeseen floppiin en olisi noin paljoa lyönyt.
Itse pelaan AK:n lähes samoin kuten monsterin preflopissa - paitsi all-in tilanteeseen en ainakaan tiukassa seurassa halua sen kanssa joutua -, mutta se on sikäli helpompi pelattava postflopissa, että siitä pääsee sekunnissa eroon, jos floppi menee täysin sivu suun ja joku muu aloittaa bailut pöydässä.
Paitsi tietty tässä tapauksessa, heh.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pari päivää olen pelannut Nordicilla NL50:stä ja täytyy sanoa pelaajien floppiprosenttien olevan niin alhaisia, ettei taida olla mitään järkeä pelata kyseisessä paikassa. Pelaajia yleensä flopilla n.32%, joka on todella alhainen luku. En sitten tiedä ovatko lukemat sitten ihan oikeita. Oma floppiprosenttini on muka 37% vaikka foldaan pöydässä näppituntumalta selvästi eniten. Voikohan lukuun luottaan, kun foldaan esim. small blindinkin 80%:sti ja pelaan vain hyvät kädet. Esim. ATo ja K9s ovat selvää folditavaraa ja pelaan ne vain harvoin SB:ltä jne.

Muistutuksena, että illalla klo 21.00 on private_multitable_turnaus Nordicilla salasanalla jatkis. Buy-in on 8$ +.8$.
 

Morgoth

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Huomenna klo 21.00 Nordicilla privateturnaus 5$ +.5$ buy-in.

5$ buy-in on ihan sopiva. Enemmän jatkoajan turnaukset on 'kunniasta' kuin rahasta ja 5 $ ei ainakaan pitäisi olla kenellekään este osallistumiseen.

Tärkeintä on mielestäni että porukkaa on vain mahdollisimman paljon mukana.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Milhouse Nixon kirjoitti:
Pari päivää olen pelannut Nordicilla NL50:stä ja täytyy sanoa pelaajien floppiprosenttien olevan niin alhaisia, ettei taida olla mitään järkeä pelata kyseisessä paikassa. Pelaajia yleensä flopilla n.32%, joka on todella alhainen luku. En sitten tiedä ovatko lukemat sitten ihan oikeita. Oma floppiprosenttini on muka 37% vaikka foldaan pöydässä näppituntumalta selvästi eniten. Voikohan lukuun luottaan, kun foldaan esim. small blindinkin 80%:sti ja pelaan vain hyvät kädet. Esim. ATo ja K9s ovat selvää folditavaraa ja pelaan ne vain harvoin SB:ltä jne.

Aika normaaleilta floppiprosenteilta nuo näyttävät, ainakin niissä verkoissa missä itse pelailen. Pacific tekee kylläkin tuohon aikamoisen poikkeuksen, siellä prossat saattaa pyöriä jopa välillä 50-60%. Kannattaa ehdottomasti hankkia Pokertracker, jos et sitä vielä omista. Sieltä saat tarkat tiedot jokaisen pöydän prosenteista pelatessasi, kuten tietenkin oman 'aktiivisuutesi'.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Aikamoisen tiukkaa on siis peli Primalla, kun tuo on floppiprosentti, ei edes VPIP. Otaksun, että puhutte full ringistä(armoo, kertokee ensi kerralla). Mitenkäs 6-maxin puolella? Primalta saa muutamalta siteltä aika mukavia rakeback-diilejä, mutta viitsiikö tuota vaivautua, jos pöydät ovat ylitiukkoja? Nordicilla tänään mukana - mahtollisesti. Saatte sitten nauraa minulle, kun tuo turneepelaaminen ei ole oikein verissä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Huomenna klo 21.00 Nordicilla privateturnaus 5$ +.5$ buy-in. Salasanana tuttu jatkis. Olisi kiva jos saataisiin porukkaa. Jonkinlaista ilmoa olisi hyvä saada jos tulette. Voin tietysti laittaa isommankin buy-inin jos joku haluaa.

Tuanoin? Katselin tuota turneeta bet356:n puolelta, ja siellä buy-in on 8+0.8. Tällä hetkellä rekanneita kaksi ja prize pool 16$. Mikä mahtanee olla totuus?
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Aamupäivällä osanottajien määrä putosi kolmesta nollaan, joten otin turnauksen pois ja laitoin uuden 8$:n pääsymaksulla. En väitä, että päätökseni oli oikea, mutta tuli kuitenkin tehtyä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Eli illalla klo 21.00 on private_multitable_turnaus Nordicilla salasanalla jatkis. Buy-in on 8$ +.8$.

Vahingossa painoin quotea kun piti vain editoida...
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
sopuli kirjoitti:
Aikamoisen tiukkaa on siis peli Primalla, kun tuo on floppiprosentti, ei edes VPIP. Otaksun, että puhutte full ringistä(armoo, kertokee ensi kerralla). Mitenkäs 6-maxin puolella? Primalta saa muutamalta siteltä aika mukavia rakeback-diilejä, mutta viitsiikö tuota vaivautua, jos pöydät ovat ylitiukkoja? Nordicilla tänään mukana - mahtollisesti. Saatte sitten nauraa minulle, kun tuo turneepelaaminen ei ole oikein verissä.

Priman floppiprosentit on osaksi alhaisia verkon tarjoamien helppojen bonusten takia, eli pöydissä on jonkun verran bonushooria. Ite pelasin Bet365:n bonuksen viime viikolla ja tein voittoa mukavasti sinä aikana. Tuon ns. pöytien tiukkuuden voi käyttää hyväkseen. Kun kerran nämä tiukkaa pelaavat aina muistavat laittaa sen continuation betin niillä Akuvakortti yhdistelmillään floppiin joka ei osu, niin pelkällä agressiivisuudella saa usein vietyä potin itselleen reissaamalla vihun yli. Pelailin viisi päivää bet365:llä kerätessä noita käsiä sign-up bonariin (plus ylimääräiset 500 rakekättä kunnes huomasin että sen extra 50$ saamiseksi ois pitäny pelata NL100) ja jokainen päivä oli voitollinen, 250 talletus---> 690 kotiutus. Kun kerran pelaajat Primalla ovat noin weak-tight tyylisiä pelaajia, pelaaminen on suorastaan ilo.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
ApZu kirjoitti:
Pelailin viisi päivää bet365:llä kerätessä noita käsiä sign-up bonariin (plus ylimääräiset 500 rakekättä kunnes huomasin että sen extra 50$ saamiseksi ois pitäny pelata NL100) ja jokainen päivä oli voitollinen, 250 talletus---> 690 kotiutus. Kun kerran pelaajat Primalla ovat noin weak-tight tyylisiä pelaajia, pelaaminen on suorastaan ilo.

Ei paska! Tein saman virheen:) Aikaisemmin hakkailin noita bonareita FL1/2 -pöydissä, mutta nyt pitäisikin sitten mennä NL100-pöytään. Ei riitä bankrolli meikäläisellä, ja tungin juuri rahaa tuonne sitelle. Noh, ehkä tänään pelailen yhtä pöytää koemielessä JA-turnauksen rinnalla...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oikeudenkäynti

Sellaista tuossa mielessäni pyörittelin, että mikä erottaa tuota pokeriyhdistyksen peliä ja tilannetta, jossa esim. 10 kaveria raahaa läppärit saman pöydän ääreen ja pelaa turnauksen? Toisessa kukaan ei ota rahaa välistä ja toisessa sivusto ottaa pienen siivun.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sopuli kirjoitti:
Sellaista tuossa mielessäni pyörittelin, että mikä erottaa tuota pokeriyhdistyksen peliä ja tilannetta, jossa esim. 10 kaveria raahaa läppärit saman pöydän ääreen ja pelaa turnauksen? Toisessa kukaan ei ota rahaa välistä ja toisessa sivusto ottaa pienen siivun.

Eihän mikään erota noita tilanteita, mutta jos näin tehdään on siellä siis järjestävällä taholla lupa tämän järjestämiseen.
 

jerry

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Eli illalla klo 21.00 on private_multitable_turnaus Nordicilla salasanalla jatkis. Buy-in on 8$ +.8$.

Vahingossa painoin quotea kun piti vain editoida...

Aika hiljaista on vieläkin turnauksessa, onhan tässä toki aikaa vielä.
Mites ne tuolla Nordicbetillä on muille maksanu pelirahaa tilille jos on laittanu shotin kuitista? Itselleni ei ainakaan maksanut vaan toivotteli päivän jatkoja ja käski käyttämään luottokorttia kun kyseessä on ensimmäinen tilisiirto.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kyllä voi pokeri voi olla joskus raskasta. Viime päivinä ei ole onnistunut juuri mikään. River on ollut turmioni monta kertaa peräkkäin, vaikka kaikki todennäköisyydet ovat all-in tilanteessa puolellani. Kyllä vituttaa nuo maniacit, prkl...

No, maistuupahan voitto seuraavalla kerralla varmaan tosi hyvältä. Eihän ne voitot tunnu miltään, jos ei välillä ota takkiin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
jerry kirjoitti:
Aika hiljaista on vieläkin turnauksessa, onhan tässä toki aikaa vielä.
Mites ne tuolla Nordicbetillä on muille maksanu pelirahaa tilille jos on laittanu shotin kuitista? Itselleni ei ainakaan maksanut vaan toivotteli päivän jatkoja ja käski käyttämään luottokorttia kun kyseessä on ensimmäinen tilisiirto.
Mulle ainakin tuli ensimmäinen tilisiirto tilille saman tien, vartti tais mennä et tuli vastaus meiliin. Siitä on nyt pari kuukautta tosin jo, ehkä ovat muuttaneet käytäntöään.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Olipas mahtava turnaus. Sain hyvia kortteja, mutta aina joku veti ilmeisesti ohi ja en voittanut yhtaa pottia. Sitten AJ kateen ja short stackina all-in. Eerolla assat ja homma silla selva.

Enka ollut vika! (sry aakkoset)
 

jerry

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Olipas mahtava turnaus. Sain hyvia kortteja, mutta aina joku veti ilmeisesti ohi ja en voittanut yhtaa pottia. Sitten AJ kateen ja short stackina all-in. Eerolla assat ja homma silla selva.

Enka ollut vika! (sry aakkoset)

Mutta olit sä aika paska :E
Mä taisin olla viides.

Uutta suoleen kun vanha kuolee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös