Ossi kirjoitti:Miten muuten pitäisi ottaa huomioon pelaaja, jolla on pino syystä tai toisesta hyvin matalalla, esim. 10-20% buy-inistä? Itse ainakin ajattelen niin, että tuollainen kaveri saattaa pamauttaa all-inin hetkenä minä hyvänsä (varsinkin jos tuo on panostusvuorossa minun jälkeeni). Kun tuollainen pelaaja sitten heittää pre-flop rojut keskelle, onko se tyypillisesti paniikkiratkaisu, vai onko se ennemmin osoitus vahvuudesta? Siis keskimääräisesti ajateltuna, ei yksittäisissä tilanteissa. Pottihan kasvaa noissa tilanteissa normaalia suuremmaksi, kun varsinkin löysissä pöydissä ei moisesta hätkähdetä. Kannattaako siis hyökätä vetokäsillä mukaan, vai onko syytä pelata vielä normaaliakin tiukemmin?
Tuollaisessa tilanteessa pelaajalla on lähes aina "semipelattava" käsi, jolla lähdetään arpomaan, jos joku viitsii katsoa. Useimmiten siellä on AXs tai jopa AXo. Olen jopa nähnyt vastaavaa K5o, Q7o -tyyppisillä käsillä. Monesti kädessä on myös ollut pikkupareja. Kertaakaan en ole nauloihin tai kalleihin näissä tilanteissa törmännyt, vaikka tällaisia all-in tilanteita on satakunta omassa pelihistoriassani takana - jostain syystä nuo pikkustackilla pelaavat ovat kallet ja naulat vaan limpanneet tai 2xBB:n korottaneet - ilmeisesti kuvittelevat suuremman määrän maksajia tuovan heille suuremman voiton. Mikäli kädessäni on pari tai kaksi korkeaa korttia (toinen mieluuiten ässä), katsoisin itse. Mutta tämä siis tilanteessa, jossa katsominen maksaa max sen 10 dollaria.
Kohta varmaan perna tulee sanomaan, että kippi olisi paikallaan ja pelaisin itse liian löysää...