Omaa taustaa:
olen pelaillut nettipokeria viitisen vuotta, pääosin halpoja NLHE-turnauksia. Pelannut olen vain pelaamisen takia; tavoite ei ole koskaan ollut tehdä touhulla rahaa eikä synkät ajat, jolloin homma ei vaan toimi, ole juuri vituttanut sen enempää. Olen ollut tasaiseen voittava pelaaja ja kassan olen pitänyt noin tonnissa-parissa sieltä aika ajoin jotain kotiuttamalla. NLHE alkoi jossain kohti maistua niin puulta, että aloin kokeilla muitakin pelejä ja siten ajauduin PLO:n pariin...
Alkuun tuntui, että PLO oli pelkkää helppoa rahaa; pelailtuani 20 ensimmäistä n. 500 hengen turnausta oli rahoilla 15:ssä, neljä finaalipöytää + pari voittoa. "Vittu kun tää PLO on helppoa." Vieläkin noin 300 turnausta pelattuna ROI on hieman 400:n päälle, vaikkei lento samanlaisena ole jatkunutkaan. Sitten päätin kokeilla käteispelejä ensimmäisen kerran noin kolmeen vuoteen.
Turnaukset pelasin yleensä yhtä, max. kahta pöytää kerrallaan. Viimeisen kuukauden olen pelannut käteispeleissä 9-handed 0.10/0.25 100BB max pöytiä kolmea tai neljää kerrallaan, enemmät ei onnistu. Ensimmäinen viikko meni nollatuloksella peliin totutellessa, kaksi seuraavaa tein ihan hyvää tulosta voittaen n. 80%:lla sessioista. Tästä päästäänkin jouhevasti koko postauksen syyhyn...
Viimeinen noin viikko on ollut mun pokeriuran "raskainta" aikaa, ensimmäistä kertaa häviäminen on vituttanut. Olen mielestäni pelannut hyvin, hermot ovat pysyneet suht hyvin kasassa, vaikka bad beatejä tulee vasemmalta ja oikealta ja raceja en vittu vaan pysty voittamaan. Esimerkkinä sanottakoon, että viimeisen kahden päivän aikana olen pelannut ~900 kättä ja 19:stä pre-river all-inistä olen voittanut kolme, lähes joka kerta ollen kuitenkin vähintään 40% suosikki. Viimeisen session aikana bankroll kuihtui n. 8%, joka on mun uran ehdottomasti suurin tappio yhdelle päivälle tai edes viikolle. Ensimmäistä kertaa rahan häviäminen on alkanut painamaan mieltä.
Kysyisinkin kokeneemmilta käteispelaajilta vinkkejä jatkoon:
- mitä te teette vastaavanlaisissa tilanteissa, lopettaako pelaaminen kokonaan vähäksi aikaa vai jatkaako vain ja uskoo omaan peliin?
- kuinka suuret swingit ovat tyypillisiä Omahan pelaajille?
P.S. Mua saa halutessaan haukkua turnauspelaajaksi. Ei haittaa, tiedostan asian itsekin.