Eilen illalla pelikassaan tuli melkoinen lovi.
Lähtötilanne: 5 pelaajaa ja tässä jaossa positioni UTG+1. Käsikorteiksi tulee 5♦-5♣. Peliä on pelattu pari tuntia ja olen osallistunut potteihin harvakseltaan ja yleensä vain vahvoilla käsillä hyvältä paikalta. Nyt päätän pelata vitosparini.
UTG maksaa ison blindin. Päätän yrittää pudottaa muutaman pelaajan pois jaosta jo ennen floppia ja reissaan 4xBB. Jakaja kippaa, mutta molemmat blindit maksavat korotukseni. UTG kippaa, flopille kolme pelaajaa ja pääsen hyvään positioon blindien jälkeen.
Flop: A♥-5♥-8♠
Ei huono floppi, sillä saan settini kokoon. Pikkublindi sököttää, iso blindi panostaa 1xBB. Setti on kuitenkin pieni ja kaksi ylikorttia hieman arveluttavat, joten tyydyn maksamaan. Myös SB maksaa. Turnille edelleen kolme pelaajaa.
Turn: A♥-5♥-8♠-2♠
Molemmat blindit sököttävät, joten uskon, ettei turnista ollut apua. Värinvedot edelleen mahdollisia ja A–5 suora tietenkin. Taskuässiä tuskin on kenelläkään, joten panostan 10xBB ja yllätyksekseni molemmat maksavat. Jotain täytyy olla, koska molemmat tulevat mukaan. Epäilen eniten värinvetoja, koska kumpikaan ei korottanut, isoimpana riskinä pidin tässä vaiheessa kasiparia.
River: A♥-5♥-8♠-2♠-2♣
Risti nollaa värinvedot ja 2♣ tuo minulle täyskäden. Molemmat blindit sököttävät taas, joten jää kaksi mahdollisuutta… sököttää ja tyytyä pottiin tällaisenaan tai korottaa reippaasti ja yrittää lypsää vielä lisää merkkejä/saada muut kippaamaan, jolloin potti tulisi kuitenkin minulle (kyllä, uskoin tässä vaiheessa, että täyskäteni on paras, vaikka tietysti jommallakummalla blindilla voisi olla 8-8).
Lyön kaikki merkit keskelle ja pikkublindi maksaa nopeasti. Vaikka BB kippaa tiesin hävinneeni heti, kun maksu tuli. Yllätys vain oli se, että voittava käsi ei ollutkaan täyskäsi kaseista ja kakkosista, vaan isoblindi näytti 2♥-2♦… hävisin neljälle sorsalle ja kun BB oli chipleader, menetin kaikki merkkini.
Olisinko voinut pelata toisin? Virhe tuli flopin jälkeen, sillä jälkikäteen on helppo todeta, että korottamalla jo siinä vaiheessa olisin todennäköisesti saanut BB:n sorsaparin kippaamaan. Potti vain olisi jäänyt pieneksi, joten ahneella oli paskainen loppu. Oma vika.