Mainos

Pokerikeskustelu

• 916 923
  • 6 367

Redbull

Jäsen
Tämä on kyllä lähimain vitutusketju -kamaa, mutta pistetään tänne.

Nimittäin, Heads-Up voittoprosenttini on surkea, verratessa vaikka Leijonien finaalitappiohin. On uskomatonta, miten kaiken pystyy kusemaan aina kalkkiviivoilla. Sillä HU:hun lähdettäessä olen lähes tulkoon aina ollut chip leader, joskus jopa on suoranainen ihme, että vihu pääsee kuin pääseekin ohi. Olen hakenut asiaan apuakin ns.ammattiauttajilta, mutta vinkit eivät ole purreet. Nykyään koen jo orastavaa alemmuuskompleksia HU:ssa, oli alusta tilanne mikä tahansa. Dealia ehdotellen jne.

No mikäs on yleensä arvon jatkoajan pokeristarojen keskim. HU-%? Aikanaan pidin laskujakin yllä ja luvut joista puhutaan on >10%.

Pidän itseäni ihan mukiinmenevänä pelaajana, mutta mutta... Voittamisen maaginen taito laskee kyllä arvostusta roimasti.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
HU:ssa voittoprosentti tasan 100. Yhden kerran olen pelannut ja heti tuli voitto. It's Magic.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ei ole mitään tilastoja (ja valitettavan harvoin sitä pääseekään turnauksissa HU -tilanteeseen) mutta olen todennut pärjääväni paremmin otettuani kahdesta vinkistä vaarin. 1) Pelaa aggressiivisesti 2) älä heitä yhtään kättä pakkaan, jos vihu ei korota.

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
HU:ssa aggressiivisuus on ainut keino menestyä. Itse kun olen HU:ssa niin aina joko raise tai fold ei koskaan call. Tällä tyylillä on tullut hyvin menestystä HU:ssa.

TML

Jäsen
Mikäs on jatkoajan porukan suunnitelmat netti-sm kisoihin? Meinaatteko osallistua? Mihin osallistutte?
Eli huomenna starsilla alkaa varsinainen turnaus-sarja ja sateliitit näihin pyörivät täyttä häkää.
10k turnaukseen on kaksi osallistujaa ilmoittautunut tällä hetkellä. BiggestFish ja ILARI_FIN eli Sahamies.

Itse ajattelin shorttiteksun, pottiomahan ja ehkäpä main eventin pelata. Main event on kiikun kaakun osallistunko mutta kahteen edelliseen mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulee osallistuttua.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
TML kirjoitti:
Mikäs on jatkoajan porukan suunnitelmat netti-sm kisoihin? Meinaatteko osallistua? Mihin osallistutte?

Kohta alkaa ilmainen satelliitti jossa olen mukana. Starsilla ei tiliä ole aiemmin ollut enkä jaksa tämän takia alkaa sinne rahaa siirtelemään joten kokeillaan pääsisikö lottoarvonnasta mukaan. Tosin olen enemmän rinkimiehiä joten todennäköisyys olla kolmen parhaan joukossa on olematon mutta, jos kortti käy niin kaikki on mahdollista.

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
TML kirjoitti:

Huomenna olisi ollut itselle paras turnaus eli shorthanded NL holdem, mutta AC Oulu - Tamu peli samaan aikaan, joka kyllä vie voiton pokeriturnauksesta. Eikö noi turnaukset ala klo. 19.00 vai olenko ymmärtänyt oikein?

Muuten ajattelin pelata tiistain ja torstain turnaukset. Heads Up holdem ja pottiomppu. Pottiompun buy in on suht suolainen rollille, mutta näin poikkeustapauksena menkööt. Main Eveantiin jos karsintojen kauttaa pääsee niin olisi hieno homma, mutta saa nähdä jaksaako rueta yrittämään.

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Redbull kirjoitti:
No mikäs on yleensä arvon jatkoajan pokeristarojen keskim. HU-%? Aikanaan pidin laskujakin yllä ja luvut joista puhutaan on >10%.

Pidän itseäni ihan mukiinmenevänä pelaajana, mutta mutta... Voittamisen maaginen taito laskee kyllä arvostusta roimasti.

Vinkit voittavaan HU pelaamiseen tulikin. Ole agressiivinen ja unohda CALL nappi oikeastaan kokonaan. Kunnon reissu 72off:llakin jos vihu vain limppaa. Buttonista kannattaa reissuttaa melkeinpä kaikilla käsillä.

Tosin itsellä ei ole kovinkaan paljon kokemusta MTT turnausten HU pelaamisesta joka varmaankin poikkeaa jonkun verran sittarien ja varsinkin HU -sittarien HU pelaamisesta.

Olen pelannut viimeaikoina oikeastaan ainoastaan pieni pay-inisiä HU sittareita. Sijoitetun pääomantuotto näissä peleissä on n. 20%, joka mielestäni on aika kelvollinen. Tai, ainaskin parempi kuin pankkitilillä :)

TML

Jäsen
Minulla ~11k stäkki, agressiivisella (=ei kovin hyvällä) vihulla vähän vähemmän. Blindit 100/200. 4maksua tullut ja kädessäni TT ja korotan 800. Vihu lyö allin ja maksan epäilemättä. Hän näyttää AT.

Muuta ei tarvitse tietää kuin että turnilta se sitten pöytään pamahti.
Olisin päässyt noin seitsemänneksi kun 250 oli jäljellä. No freeroll mikä freeroll joten mitä muutakaan voi odottaa. Ei tullut mainevent paikkaa ainakaan vielä.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tullut paikkaa meikäläisellekään mikä oli ihan odotettavissa. Alussa ei maltti riittänyt ja vähäinen kokemus turnauksista sekä täysistä pöydistä tiputtivat jatkosta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Missäs porukka täällä pelaa omppua?
Rohkaisin mieleni ja pistin eilen FullTiltillä pari omppupöytää auki. Yhtä kardinaalimunausta lukuunottamatta selvisin mustelmitta ja taisinpa jäädä hiukan voitollekin. Tänään tuosta rohkaistuneena vedin Ongamella 0.25-0.25 PLO:ta hetken, kun ei pienempääkään löytynyt. Meno oli yllättäen n. 10 kertaa aggressiivisempaa ja olin päästä binistäni jo ekassa jaossa. No, tuplaushan siitä tuli jollain ilveellä. En vain oikein vielä tiedä miten. Vihu taisi bluffata. Oli nimittäin rattaat ja veto, miksi katsoin, kun ei ollut hirveästi enää laitettavaakaan. Neljä jakoa myöhemmin yli 3 bin ylös. Huikea peli. Yksi all-in meni sitten ohi, vaikka outteja oli vaikka kuinka. Ei voi silti valittaa. Mutta sen huomasin, että swingit ovat pahimmillaan niin hirveitä, ettei reloadia oikein ilkeä painella kovin monta kertaa varttiin.

Tänään sitten hiukan itsevarmempana taas FTP:lle mikropöytään limppailemaan. Tuloksena 1 bin ylös tunnin aikana. Taidan olla koukussa. Pelaajien taso on nimittäin aika huokea NL teksuun verrattuna.

Grand-Pierre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Blackburn Rovers
Nooselle terveisiä että taisin tiputtaa 99:llä sut heti kärkeen shortti nl sm-skabojen alussa. Oma turnaus meni vuoristorataa ja lopulta sijoitus 19. Pitkään olin top 5:ssäkin chipeissä, mutta sitten se perus tyhmä calli uberaggroa jannua vastaan KJ:llä kun flopissa löytyi kunkkua, ja yllättäen sieltä löytyi AK.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ainoastaan nutseilla puskettiin :)

MacTavish

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ManU
Olen pelannut pokeria noin 1½ vuotta. Päätin tallettaa 200€ noin viikko sitten mansionpokeriin, oli tarkoitus saada se mansionin oma deposit bonus, pokerisivujen rakebackbonus ja pokerisivujen toinen bonus: kaksi 100.000$ turnausta yhden hinnalla (buy in 100$). Ite pelaan yleensä 10$in sittareita ja pienissä rahapöydissä. Isoin turnausvoittoni oli tähän asti aika vaatimaton 130$. Tokassa yrityksessä 100.000$ Guaranteessa tulin kolmanneksi ja tilille napsahti 11,000$ joka on uskomattoman paljon minukaltaiselle pelaajalle. Oli todella hyvät fiilikset sen jälkeen :)

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Redbull kirjoitti:
Tämä on kyllä lähimain vitutusketju -kamaa, mutta pistetään tänne.

Nimittäin, Heads-Up voittoprosenttini on surkea, verratessa vaikka Leijonien finaalitappiohin. On uskomatonta, miten kaiken pystyy kusemaan aina kalkkiviivoilla. Sillä HU:hun lähdettäessä olen lähes tulkoon aina ollut chip leader, joskus jopa on suoranainen ihme, että vihu pääsee kuin pääseekin ohi. Olen hakenut asiaan apuakin ns.ammattiauttajilta, mutta vinkit eivät ole purreet. Nykyään koen jo orastavaa alemmuuskompleksia HU:ssa, oli alusta tilanne mikä tahansa. Dealia ehdotellen jne.

Tässä yksi hyvä linkki. Ns Nashin heads up taulukko.
Ideana on että vihreälla ja keltaisella reissataan SB paikalta ja vihreällä maksetaan BB paikalta. "täydellinen" pelitapa jota vihun on vaikea hyväksikäyttää.
http://sitngo-analyzer.com/poker/soln-both-500-500-30-60.html
Tuosta Nashin pelitavasta löytyy vaikka kuinka luettavaa jos viitsii googlettaa..
Ainakin itsellä pienellä viilamisella toiminut todella hyvin kun pelaillut sittareita/turnauksia ja päässyt heads up tilanteeseen.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Omppupomppu

No niin, omaha-fisu on henkilökohtaisesti huomannut, että tripsit on hyvä käsi stäkkinsä menettämiseen. Lisäksi pöydän lukeminenkin on vielä aika hidasta, joten paljon parannettavaa löytyy. Melko paljon suomalaisia löytyy fulltiltin omppu-pöydistä, kuka tunnustaa?

Liitteet

• screenshot_4.jpg
    screenshot_4.jpg
    31,2 KB · kertaa luettu: 734

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
No niin, omaha-fisu on henkilökohtaisesti huomannut, että tripsit on hyvä käsi stäkkinsä menettämiseen. Lisäksi pöydän lukeminenkin on vielä aika hidasta, joten paljon parannettavaa löytyy. Melko paljon suomalaisia löytyy fulltiltin omppu-pöydistä, kuka tunnustaa?

mestarin esimerkin innoittaman kävin kanssa kokeilemassa ongamella pottiomppua, jouduin menemään hillopöytään kun normaalipuolella oli kaikki PL25-pöydät täynnä. Jouduin lisäksi tahkoomaan shorttina kun suurin ei-täysi pöytä oli neljä pelaajaa. Voitin alussa K-suoralla (ei nuts) ja sen jälkeen stäkki kuihtui tasaseen ja hyppäsin pois kun olin voitolla jonkun kymmenen senttiä. Vaatii kyllä aika paljon isompaa rollia kuin millä painan, rolli riittää NL25 ja shotti NL50, mutta ompussa varia on sen verran paljon että pelien aloittaminen rajarollilla ei ole järkevää. Pitäis mennä semmoselle saitille missä olisi PL10-omppupöytiä.

Muuta en oikein osaa kuin nutpedlaamista ja sen verran olen kanssa oppinut että flopattu nuttisuora vastaa kärkiparia texussa, joten sillä ei kannata korotella itseään poikki. Lähtökäsien kanssa välttelen lähinnä maksamista huonon keskinäisen toimivuuden korteilla enkä korottele preflop kuin tuplaparisuittarit AAxx,KKxx,QQxx. Vaatii aika paljon opettelua tuo penteleen peli. En pelaa hilloa kuin pakon edessä, koska se tuntuu välistä olevan pelkkää raken makselua, menet tappiin saakka ja sitten vihu vetää sen lo:n kehiin ja potti puokkiin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hillon pelaamisen lopetin alkuunsa, kun olen niin tottunut pienen vetämiseen, että iso meinasi usein unohtua. Omppu on tosiaan ihan mukava peli, kunhan vaan tottuu siihen, että mitä uskomattomampia maksuja tulee. Vaikeahkoa vaikeaa laittaa kaveria kädelle, kun floppiin tulee pari ja mahdollinen värin veto, mutta kaveri vetää rohkesti perse pään suoraa ja osuu...

edit: Pikkupillu ulos kaapista! Tiedän, että olet täällä...

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Hillon pelaamisen lopetin alkuunsa, kun olen niin tottunut pienen vetämiseen, että iso meinasi usein unohtua. Omppu on tosiaan ihan mukava peli, kunhan vaan tottuu siihen, että mitä uskomattomampia maksuja tulee. Vaikeahkoa vaikeaa laittaa kaveria kädelle, kun floppiin tulee pari ja mahdollinen värin veto, mutta kaveri vetää rohkesti perse pään suoraa ja osuu...

edit: Pikkupillu ulos kaapista! Tiedän, että olet täällä...

hillon vetäminen vaatii tosiaankin sen, että pienellä pelataan vain silloin kun se on nutsina pöydässä. Ja silloinkin se counterfeitataan flopilta riverille liian usein (esim sulla kädessä A388, pöytä 247 ja turnilla pamahtaa A pöytään, sen jälkeen häviätkin pienen 35xx ja 36xx käsille ...). Toisin sanoen se on ihan bonussektorina pelissä.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tänään kotiin tullessa oli postilaatikossa ilmoitus, että minulle on saapunut kirjattu kirje Iso-Britanniasta. Kirjeessä oli Party Pokerin lippalakki ja korttipakka. Partylla en ole juurikaan pelannut, mutta tili sieltä löytyy. Mietin vain tässä, että onko tuollaisessa markkinoinnissa mitään järkeä - lähettää kirjattuna Suomeen jotain sellaista tavaraa, joista itselleni ei kuitenkaan suurta hyötyä ole.

Ei mulla muuta, gradunkirjoitus on vähentänyt oman pelaamiseni nyt käytännössä nollille, kun totesin, että tietokoneen käyttö johonkin muuhun kuin pokerin pelaamiseen on mahdotonta, jos on tileillä rahaa. Katsellaan nyt, mihin tämä harrastus päätyy.

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aijai, täältä myötätuntoa Nooselle jäämisestä karulla tavalla palkintosijojen ulkopuolelle Pokerin SM-kisoissa. Oletan että kyseessä on jatkoajan Noose:)

Mapleton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago
www.bet4e.com järjestää 5€ buy inillä turnauksen suomalaisille, tiistai 29.5 klo 20.00, löytyy special osiosta. salasana on: selanne

siinä on seuraavanlainen takuupotti

Added price pool if the tournament has at least 20 players:
1:st price 50€ 2:nd price 25€ 3:rd price 10€

Added price pool if the tournament has at least 40 players:
1:st price 100€ 2:nd price 50€ 3:rd price 25€

Täytys vaan saada pelaajia sinne nyt. Itse aion osallistua ja pari kaveria kans..Aika harvalla vaan varmaan tiliä siellä..se on B2B verkossa.
Eli voittaja saa 60% potista ja lisäksi vielä sen 50€

ja 6 parasta pääsee rahoille jos 20 pelaajaa.

Jos sinne ei oo tiliä niin kantsii laittaa koodi pr140 sillä saa 140% talletusbonuksen, normi on 100%

Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Omppukäsiä

Hiljaista on täällä, mutta pistetään muutamia käsiä kommentoitaviksi. Olisitteko pelanneet erilailla ja mitä tekisitte seuraavaksi?

Eka

Full Tilt Poker
Pot Limit Omaha Ring game
Blinds: $0.25/$0.50
6 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $20.75
UTG+1: $125
CO: $48.50
OmppuPomppu: $65
SB: $48
BB: $50

Pre-flop: (6 players) OmppuPomppu is Button with [Qs] [3s] [Kd] [Ah]
UTG calls, UTG+1 calls, CO folds, OmppuPomppu raises to $2.75, SB folds, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls.

Flop: [Ks] [9s] [Qh] ($11.25, 4 players)
BB checks, UTG bets $11.25, UTG+1 calls, OmppuPomppu...

Toka

Full Tilt Poker
6 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $36
UTG+1: $29.70
CO: $28.55
OmppuPomppu: $58.40
SB: $76.35
BB: $51.35

Pre-flop: (6 players) OmppuPomppu is Button with [Ts] [8h] [Js] [Th]
UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, OmppuPomppu raises to $2.75, SB folds, BB raises to $9.5, 2 folds, OmppuPomppu calls.

Flop: [9c] [4h] [7d] ($20.25, 2 players)
BB bets $16, OmppuPomppu...

Koli

Full Tilt Poker
6 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $48.85
UTG+1: $54.90
CO: $92.40
OmppuPomppu: $70.35
SB: $58.05
BB: $40.35

Pre-flop: (6 players) OmppuPomppu is Button with [Th] [8c] [7h] [3c]
UTG raises to $1.75, 2 folds, OmppuPomppu calls, SB folds, BB calls.

Flop: [As] [6c] [9d] ($5.5, 3 players)
BB checks, UTG checks, OmppuPomppu...

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
1. Tuntuu olevan ensimmäisellä JT ja toisella värinveto tai setti. Ehkä ainoastaan 4 varmaa outtia riippuen callaajan mahdollisesta värinvedosta.

2. Vihun nauloja vastaan on ilmeisesti 14 + 1 outtia, joten all-in flippaamaan vaan potin koon takia.

3. Potin lyönti, koska sinulla on paras veto ja pöydässä on lisäksi yksinäinen ässä ja floppi on rainbow. Check-raiseako UTG:ltä pelkäät?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
1. Tuntuu olevan ensimmäisellä JT ja toisella värinveto tai setti. Ehkä ainoastaan 4 varmaa outtia riippuen callaajan mahdollisesta värinvedosta.

Tässä kädessä löin potin, kun halusin eristää short stackin, koska todella harvaa yksittäistä kättä vastaan olen pahasti perässä. UTG+1 maksoi pitkän mietinnän jälkeen nut-värin vedolla + guttarilla, joten ei onnistunut tuo. Itse annan todella vähän respektiä shorteille, koska hyviä ei käytännössä juurikaan pöydissä ole.

2. Vihun nauloja vastaan on ilmeisesti 14 + 1 outtia, joten all-in flippaamaan vaan potin koon takia.

Kylkyl, mutta ei luopunut kaveri nauloistaan ja vei potin. Itse kyllä laskeskelin 12+1.

3. Potin lyönti, koska sinulla on paras veto ja pöydässä on lisäksi yksinäinen ässä ja floppi on rainbow. Check-raiseako UTG:ltä pelkäät?

Itse asiassa checkasin perässä. Tämä olisi ehkä hyvä floppi lyödä, mutta useamman pelaajan poteissa panostuksen uudelleen avaamisella on omat riskinsä.Totta on tosiaan se, että käsi toimii erittäin hyvin flopilta riverille, joten raisea ei kannata liikaa pelätä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy