Voittajalle 1. sijan rahat ja loput palkintorahat jaetaan tasan 9:n kesken.ptk kirjoitti:Miten käy turnauspöydässä, jos kaikki laittaa kaikki peliin ensimmäisellä kierroksella? Eli onko yksi voittaja ja esim 9 kakkosta?
ptk kirjoitti:Miten käy turnauspöydässä, jos kaikki laittaa kaikki peliin ensimmäisellä kierroksella? Eli onko yksi voittaja ja esim 9 kakkosta?
Kaksi käytät aina kädestä, eli tässä tapauksessa 5,6,7,8,9. Eli tummennettuna korttisi mitkä käytät kädestäsi.Milhouse Nixon kirjoitti:En ole omahaa pelannut käytännössä yhtään (pari biniä plussaa PL25:ssä) ja tuli pienessä mielessä tällainen tilanne päähän.
Jos itselläni on esim. 57AAr ja pöydässä 689TA, onko itselläni 9-hai suora? Tuohon varmaan moni aloittelija menee vipuun ja ajattelee omaavansa kymppihain suoran.
Jos 4 samaa on kädessä, on käden parantuminen aika työn ja tuskan takana.Lawless kirjoitti:Minkälaisilla käsillä tuota Omahaa kannattaa lähteä pelaamaan? Esim. AAAA tuskin on kovin vahva käsi? :)
Omahaa ei juurikaan ole tullut pelattua, mutta siis ymmärsinko oikein että jos pöydässä on vaikka A, A, A, A, 2 ja kädessä vaikka 2, 3, 8, Q, ei kannata pelata nelosilla, ei edes täydellä kädellä, todellisuudessa itsellä on kaksi paria akka kickerillä?! Nerokasta..TML kirjoitti:Kaksi käytät aina kädestä.
tuppu kirjoitti:Omahaa ei juurikaan ole tullut pelattua, mutta siis ymmärsinko oikein että jos pöydässä on vaikka A, A, A, A, 2 ja kädessä vaikka 2, 3, 8, Q, ei kannata pelata nelosilla, ei edes täydellä kädellä, todellisuudessa itsellä on kaksi paria akka kickerillä?! Nerokasta..
Lawless kirjoitti:Minkälaisilla käsillä tuota Omahaa kannattaa lähteä pelaamaan? Esim. AAAA tuskin on kovin vahva käsi? :)
Kellä on suurin kortti aloittaa jakamaan. Tai siis on buttonilla.Uleåborgir kirjoitti:Onko niillä korteilla jotakin merkitystä, jotka näkyvät turnausten alussa kaikille. Eli se, jossa jokaisen pelaajan kohdalla on yksi näkyvä kortti?
Riippuu varmaan missä pelaa. Ainakin Pokerihuoneella (B2B-verkossa) maiden arvojärjestys menee bridgen sääntöjen mukaan, joissa käsittääkseni pata on paras. Muuta en sitten tiedäkään bridgestä.TML kirjoitti:Kellä on suurin kortti aloittaa jakamaan. Tai siis on buttonilla.
Ensimmäinen ässä on ensiksi button jos on monia ässiä. Vai onko pataassällä etu tässä?
Jaa. Itse käytän juuri mainitsemaasi asiaa bluffatakseni sinun kaltaisia pelaajia. Luulevat, ettei mulla olisi peliä..Uleåborgir kirjoitti:Yksi hyvä keino ottaa vastustajan kädestä selvää on muuten se, onko hänellä auto play in turnissa check/fold -täppä päällä. Huonot kortit paljastuvat, kun check tulee välittömästi pelaajan kohdalla esiin. Siitä vain sitten bluffaamaan ja potti on sinun.
ptk kirjoitti:Jaa. Itse käytän juuri mainitsemaasi asiaa bluffatakseni sinun kaltaisia pelaajia. Luulevat, ettei mulla olisi peliä..
Ei nyt aina voi voittaa.OneBigRed kirjoitti:Mites suu pannaan jos SB tekee minraisen ja AA lentää pakkaan automaattisesti?
Ei sitä check/foldia kannata ruksata. Riittää kun ruksaa checkin.OneBigRed kirjoitti:Mites suu pannaan jos SB tekee minraisen ja AA lentää pakkaan automaattisesti?
Full Tiltillä saa aikaan hyviä omppu-pelejä. Niin hi/lo:ta kun normiakin tarjolla. Erittäin laaja pelaajavalikoima ja taso heittelee. Toinen loistava paikka paistien osalta on betfair, jossa reilun kahden viikon pelaamisen jälkeen (kuun keskivälistä alkaen) nousin aina leaderboardsin TOP 15 listoille. Full tiltillä on oma osio PLO8:lle ja pelaajia kyllä riittää.sopuli kirjoitti:Missäs porukka täällä pelaa omppua? Itse olen tuossa kantapään kautta pari kertaa opetellut PLO8:a, mutta pöytiä ei ole hirveästi auki, eli Holdem vie pelaajat. Tavallista pottiomppua en ole juurikaan pelannut ja NL omppu kuulostaa peliltä, jossa rahat pistetään joka toisessa jaossa keskelle jo flopilla. Jotenkin on meikäläisellä sellainen kutina, että ompun suosio tulee kasvamaan, kun isot pojat pelaavat sitä niin paljon tällä hetkellä.