Pokerikeskustelu

  • 903 037
  • 6 377
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
ptk kirjoitti:
Miten käy turnauspöydässä, jos kaikki laittaa kaikki peliin ensimmäisellä kierroksella? Eli onko yksi voittaja ja esim 9 kakkosta?
Voittajalle 1. sijan rahat ja loput palkintorahat jaetaan tasan 9:n kesken.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
En ole omahaa pelannut käytännössä yhtään (pari biniä plussaa PL25:ssä) ja tuli pienessä mielessä tällainen tilanne päähän.

Jos itselläni on esim. 57AAr ja pöydässä 689TA, onko itselläni 9-hai suora? Tuohon varmaan moni aloittelija menee vipuun ja ajattelee omaavansa kymppihain suoran.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim

TML

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
En ole omahaa pelannut käytännössä yhtään (pari biniä plussaa PL25:ssä) ja tuli pienessä mielessä tällainen tilanne päähän.

Jos itselläni on esim. 57AAr ja pöydässä 689TA, onko itselläni 9-hai suora? Tuohon varmaan moni aloittelija menee vipuun ja ajattelee omaavansa kymppihain suoran.
Kaksi käytät aina kädestä, eli tässä tapauksessa 5,6,7,8,9. Eli tummennettuna korttisi mitkä käytät kädestäsi.

Muistan kun kavereille ehdotin joskus että ainaisten sittareiden ja teksun tilalla ruvettaisiin pelaamaan potti-omppua. Aluksi oltiin epäileväisiä ja peli oli melkoista hulabaloota. Tilanne oli minulle vähän epäreilu sillä tiesin pelin hengen täsmälleen ja varsinkin ensimmäisillä pelikierroksilla vein peliä aika paljon. Milloin kaverit käyttälivät kolmea korttia, milloin yhtä.
Nyt peli on tasaantunut huomattavasti ja nykyään omppu on lähes ainoa peli mitä pelataan. Enemmän actionia.
 

TML

Jäsen
Lawless kirjoitti:
Minkälaisilla käsillä tuota Omahaa kannattaa lähteä pelaamaan? Esim. AAAA tuskin on kovin vahva käsi? :)
Jos 4 samaa on kädessä, on käden parantuminen aika työn ja tuskan takana.
Ainoa on että voit saada täyskäden jos pöytään tulee vaikkapa T3373. Sitten taas jos olet 9 hengen pöydässä ja mukaan on lähtenyt 7 pelaajaa, on jokseenkin todennäköistä että neljä samaa joltain löytyy.
Neloset ei tosiaankaan ole harvoin tapahtuva juttu omahassa. Itse näen melkein kerran viikossa itselläni, ja 3-4 kertaa pelipöydässäni neloset (Ei todennäköisyyksien mukaan mutta on käynyt munkki aika usein).

Itse tykkään ompussa lähteä aika laajalla valikoimalla, joten kovin hyviä ohjeita en voi aloittelijoille antaa.
Jakajan paikalta pelaan kaikki kädet (no en jos on 3/4 samaa kädessä) jos edestä ei ole mitään massiivisia korotuksia tullut. Paikkapelaaminen on omasta mielestäni omahassa tärkeää.

Tupla konnektorit-suittarit ovat erittäin päteviä käsiä ompussa. En itse pre-flopissa korottele kovinkaan usein vaikka ehkä pitäisikin. Paras käsihän omahassa on AAKK kahdella maalla, tai AAJT, kahdella maalla.
Ompun tarkoituksena on saada saletit ja lyödä niillä paljon! Potti-huutoja on vain yksinkertaisesti käytettävä, sillä ohivetoja tulee väkisinkin jos slouvailee.

Vielä tuohon käsivalikoimaan, niin jos kädessä on A234, 4567, 9TJQ jne. Niin olen mukana. Myös yleisestikkin jos omistaa kahdet maat, on se iso asia. Esim. Th7hJs8S on todella kova käsi, jolla voi hyvinkin korotella pf.

Vaikea jakaa ohjeita kun ei itsekkään mikään nestori ole, vaikkakin omppua on tullut viimeisen vuoden aikana pelattua todella paljon. Nykyään netissä pelatessani ~80% peleistäni pelaan potti-omppua.
 

tuppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Eepee, Matti Höylä
TML kirjoitti:
Kaksi käytät aina kädestä.
Omahaa ei juurikaan ole tullut pelattua, mutta siis ymmärsinko oikein että jos pöydässä on vaikka A, A, A, A, 2 ja kädessä vaikka 2, 3, 8, Q, ei kannata pelata nelosilla, ei edes täydellä kädellä, todellisuudessa itsellä on kaksi paria akka kickerillä?! Nerokasta..
edit: ainiin tietysti kolmoset, joo näköjään en pelaa tulevaisuudessakaan Omahaa..
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
tuppu kirjoitti:
Omahaa ei juurikaan ole tullut pelattua, mutta siis ymmärsinko oikein että jos pöydässä on vaikka A, A, A, A, 2 ja kädessä vaikka 2, 3, 8, Q, ei kannata pelata nelosilla, ei edes täydellä kädellä, todellisuudessa itsellä on kaksi paria akka kickerillä?! Nerokasta..

Ei vaan tuolloin sinulla on ässillä kolmoset ja kikkereinä Q8.
Eli kätesi on AAAQ8
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ompusta voisi todeta, että vaatii paljon enemmän taitoa ja gutseja kuin hold'em. Swingiä on aika laidasta laitaan, koska lähes aina jollain on käsi, jolla voi vetää ohi ja pot-limitissä et saa pottikertoimia tarpeeksi alas estääksesi ohivedot. Pokeriklinikalta tosiaankin löytyy opetusvideot, muuten suomenkielinen ilmaismateriaali on aika vähissä verrattuna texuun.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tullut siihen tulokseen, että yksi osasyy P.Antoniuksen hyvään menestykseen on kaverin tajuttoman paska englanti. Vastustajan liki mahdoton lukea tai tajuta tuota mongerrusta.

Katsokaa joskus CNBC Europen pokerilähetysten mainoskatkoja, niin ymmärrätte.


MACK
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko niillä korteilla jotakin merkitystä, jotka näkyvät turnausten alussa kaikille. Eli se, jossa jokaisen pelaajan kohdalla on yksi näkyvä kortti?

Tuli muuten taas bensarahat tienattua kolmessa Sit and Go -turnauksessa.

Jumalauta, että PAF:in linjoilla on huonoja pelaajia. Sieltä saa tienattua hyvin helposti Sit and Go -turnauksissa taaloja, jos vain malttaa odottaa vastustajien trash-all inejä ja muita levottomia bettauksia.

Yksi hyvä keino ottaa vastustajan kädestä selvää on muuten se, onko hänellä auto play in turnissa check/fold -täppä päällä. Huonot kortit paljastuvat, kun check tulee välittömästi pelaajan kohdalla esiin. Siitä vain sitten bluffaamaan ja potti on sinun.
 

TML

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
Onko niillä korteilla jotakin merkitystä, jotka näkyvät turnausten alussa kaikille. Eli se, jossa jokaisen pelaajan kohdalla on yksi näkyvä kortti?
Kellä on suurin kortti aloittaa jakamaan. Tai siis on buttonilla.
Ensimmäinen ässä on ensiksi button jos on monia ässiä. Vai onko pataassällä etu tässä?

Sittarit on kyllä monessa paikassa tuottavaa puuhaa vaikken niitä nykyään jaksa pelata kuin alle 10min blindeilla. 12min on aivan liian pitkäveteistä tai sitten täytyy olla auki pari muuta sittaria.

Itsellä on lippu ensi sunnuntain sunday million kilpailuun jonka sateliitista tänään voitin. Maistuu tuo turnaus jo nyt suussa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
TML kirjoitti:
Kellä on suurin kortti aloittaa jakamaan. Tai siis on buttonilla.
Ensimmäinen ässä on ensiksi button jos on monia ässiä. Vai onko pataassällä etu tässä?
Riippuu varmaan missä pelaa. Ainakin Pokerihuoneella (B2B-verkossa) maiden arvojärjestys menee bridgen sääntöjen mukaan, joissa käsittääkseni pata on paras. Muuta en sitten tiedäkään bridgestä.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllähän se menee bridge-järjestyksessä. Itselläkin on tullut noita sittareita jauhettua viime aikoina ja täytyy kyllä sanoa, että Bossilla ja Pokerstarsilla on aika paskat sittarit. Aivan liian hidas meininki. Bossilla tosin tason huonous korvaa vähän, mutta starsilla on ehkä kaikin puolin paskimmat sittarit IMO. En tosin kaikkia verkkoja ole käynyt läpi.

Ongamella on hiukan eri meininki. Cryptolla taas sittarit on liian nopeita. Olikos se nyt niin, että 5 jakoa ja blindin nousu. Hitaammassa versiossa 10 ja nousu tms. Melkoiseksi lotoksi menee.

Missäs muut tykkää pelata sittareita?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kiitoksia vastauksista!

Itse tykkään pelata PAF:in turbo-sittareita, joissa blindit nousevat 3 minuutin välein. Kestävät korkeintaan noin puoli tuntia ja jo kymmenen minuutin kuluttua aloituksesta viisi on jo pihalla.

5$ + 0,5$:n turnauksissa kolme parasta voittaa. 25, 15, ja 10 $. Useimmiten paukutan noita vitosen sittareita, mutta joskus myös kympin turnauksia.

Scheduled tournamentteja en uskalla pelata, koska jos niissä pääsee pitkälle, muija ehtii töistä kotiin ja meikäläinen on busted! Tuli nimittäin viime syksynä maksettua "pikkuisen" oppirahoja...

Viime keskiviikkona tosin pelasin muijan ollessa iltavuorossa 4 tuntia kestäneen 10$ + 1$ turnauksen ja tulin 244 pelaajan joukossa kolmanneksi ja fyrkkaa tuli euroissa 220.

Kolmessa tunnissa tienaa PAF:in linjoilla sittareissa helposti noin 50 €.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Uleåborgir kirjoitti:
Yksi hyvä keino ottaa vastustajan kädestä selvää on muuten se, onko hänellä auto play in turnissa check/fold -täppä päällä. Huonot kortit paljastuvat, kun check tulee välittömästi pelaajan kohdalla esiin. Siitä vain sitten bluffaamaan ja potti on sinun.
Jaa. Itse käytän juuri mainitsemaasi asiaa bluffatakseni sinun kaltaisia pelaajia. Luulevat, ettei mulla olisi peliä..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
OneBigRed kirjoitti:
Mites suu pannaan jos SB tekee minraisen ja AA lentää pakkaan automaattisesti?
Ei sitä check/foldia kannata ruksata. Riittää kun ruksaa checkin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaahas, kummallisesti on nyt kaksi kertaa Paffilla pokeritili tyhjentynyt. Pelaamalla tuota tiliä on vaikea täysin nollille saada, joten epäilen, että nyt on joku aivan muu syy. Mahtaako olla virus vai mitä epäilette? Onneksi ei kovin isoja rahoja tilillä ole ollut.
 

Morgoth

Jäsen
Aika huvittava viiden jaon putki Ompussa. 4 kertaa peräkkäin käteen AAxx, joista kolme kertaa floppaan setin ja yhdellä kerralla saan suoran. Tämän jälkeen JT98 käteen, jolla floppaan täpön.

Joskus näköjään se kortti käy.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Omppupomppu

Missäs porukka täällä pelaa omppua? Itse olen tuossa kantapään kautta pari kertaa opetellut PLO8:a, mutta pöytiä ei ole hirveästi auki, eli Holdem vie pelaajat. Tavallista pottiomppua en ole juurikaan pelannut ja NL omppu kuulostaa peliltä, jossa rahat pistetään joka toisessa jaossa keskelle jo flopilla. Jotenkin on meikäläisellä sellainen kutina, että ompun suosio tulee kasvamaan, kun isot pojat pelaavat sitä niin paljon tällä hetkellä.
 

TML

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Missäs porukka täällä pelaa omppua? Itse olen tuossa kantapään kautta pari kertaa opetellut PLO8:a, mutta pöytiä ei ole hirveästi auki, eli Holdem vie pelaajat. Tavallista pottiomppua en ole juurikaan pelannut ja NL omppu kuulostaa peliltä, jossa rahat pistetään joka toisessa jaossa keskelle jo flopilla. Jotenkin on meikäläisellä sellainen kutina, että ompun suosio tulee kasvamaan, kun isot pojat pelaavat sitä niin paljon tällä hetkellä.
Full Tiltillä saa aikaan hyviä omppu-pelejä. Niin hi/lo:ta kun normiakin tarjolla. Erittäin laaja pelaajavalikoima ja taso heittelee. Toinen loistava paikka paistien osalta on betfair, jossa reilun kahden viikon pelaamisen jälkeen (kuun keskivälistä alkaen) nousin aina leaderboardsin TOP 15 listoille. Full tiltillä on oma osio PLO8:lle ja pelaajia kyllä riittää.
NL omppua en ole kyllä ikinä kokeillut, melkoista lottoa luulisin. Jos muuten kiinnostaa ompun ja holdemin sekoitus, niin Full Tiltillä ja HORSE osioon äkkiä. Pelin nimi HA, jossa 10 jakoa potti-teksua ja 10 potti-omppua.

Olen jo saattanut tääläkin mainita, mutta itse olen reilun vuoden verran pelannut todella aktiivisesti omahaa, ja nykyään tulee jauhettua varmaankin 80% peleistä pelkkää omppua. Ompussa swingit ovat aika isoja ja peli sopii agressiivisille. Hyvänä päivänä tulee, huonono menee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös