Pokerikeskustelu

  • 903 623
  • 6 377

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kävin ottamassa vähän tuntumaa NL 25 pöytiin ja huomasin, että siellähän pelataan paikkapaikoin jopa oikeaa pokeria. Harmi ettei rolli vielä kestä noiden pelaamista vielä enempää. Pitää kai jatkaa noiden NL 10 pöytien roiskimista. Tuli tuosta kokeilusta onneksi BI:n verran voittoa. Tosin pareista noissakaan pöydissä ei meinattu päästää irti millään.

Niin mikä on sopiva rolli tuolle NL 25 tasolle, riittää ko esim. 500?
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
efektimies kirjoitti:
Niin mikä on sopiva rolli tuolle NL 25 tasolle, riittää ko esim. 500?

Itse pelailen NL25 about 700$ rollilla, sekä 10$+1$ sittareita. Se on hiukan makuasia mitä pitää sopivana rollina. Itselläni peli parantuu huomattavasti kun ei ole jatkuvaa katkeamisen riskiä. Kyllä tuo 500 luulisi piisaavan, ja jos tippuu puoleen, niin ei muutakuin takaisin NL10 pariin.

Nykyään tosin pelailen pääosin sittareita, mutta saittia kun vaihdan ja saan sen rakebackin, niin tulee varmasti pelailtua rinkiä hiukan enempi.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Solomon kirjoitti:
Puhumattakaan siitä kuinka nilkkimäinen juttu tuo on kanssapelaajia kohtaan.

Ammattilainen ohjeistaa pelaamaan ministäkeillä. Huoh, nettipokerin etiketti todellakin on kasa tyhjiä sivuja.

Pelaatkos sitten yleensä miellyttääksesi vastustajia? Jokainen saa käsittääkseni panostaa nolimit pöydässä tarjotussa välissä sen summan, mikä on mahdollista. Se on totta, että olen nähnyt pöydissä marinaa, kun joku pelaa (stakin koolla ei väliä) agressiivista peliä, että jotkut muut rupeaa marisemaan, että älä aina korottele, kun ei näe edes floppia. Silloin pelaa väärää peliä, jos vastustajan peli tuntuu nilkkimäiseltä. Vai mikä tuossa on niin ärsyttävää muita kohtaan? Kumminkin vihu menee tuolla taktiikalla joko helposti poikki, tai ei pienestä stakista johtuen voita kovin paljoa. Tosi nilkkimäistä sanon minä.
 

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
Rollin suuruudesta

Tässä on nyt ollut paljon puhetta siitä, kuinka suuri rolli pitäisi olla milläkin tasolla. Itse pelaan näihin suositeltuihin ohjeisiin verrattuna täysin päinvastoin. Pitkän aikavälin tähtäimet ei sovi minulle vaan asetan aina päivälle omat tavoitteet joihin pyrin pääsemään. Tämä tarkoittaa sitä että joka pelipäivän päätteeksi nostan kaikki voitot aina ulos ja alussa talletuskin on esim. 200 euron luokkaa vaikka pelaan jopa PLO100:a ja sittarit ovat suuruudeltaan 20d ja 30d shorttisittareita. Tämä saattaa kuulostaa typerältä, mutta tällä tavalla on kuitenkin kertynyt voittoja ja aina välillä saattaa illassa tuon summan hävinnyt, mutta sen jälkeen olen aina pitänyt parin päivän tauon eikä ole tullut mieleenkään lähtä heti pelaamaan voittoja takaisin kuin vasta tauon jälkeen. Kun on joka päivälle oma tähtäin niin pelaamisesta tulee itsella mielekkäämpää, kun ei tule "hälläväliä asennetta" ollenkaan.

Jos nyt vielä toiseen asiaan menisi, niin vuoden ajan pelasin NL:a pelkästään, mutta nyt viime aikoina olen pelannut paljon omahaa joka on kyllä PLO100:seen asti melkoinen kultakaivos. Pelin taso ei vielä siellä paljon päätä huimaa. Valitsee oikeat kohdat mennä all-in eli periaatteessa nuteilla niin melkein aina siihen maksun saa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tuo on myös totta, mutta se ei toimi sellaisilla pelaajilla, joilla ei ole varaa pistää sitä 200 euron depoa jos rahat menee. Kuitenkin on paljon pelaajia jotka pistävät tietyn summan ja he eivät sitä halua hävitä, joten silloin ei kannata pelata pelejä joiden buy-in on puolet rollista.

Itse aloitin 50e depolla, ja olen saanut sen ~700$ kasvatettua pelaamalla pöydissä, joihin minulla on vähintään 10*buy-in:n rolli. Päätin ennen aloittamista, etten lisää rahaa pistä ainakaan kuukauteen, sillä opiskelijana ei ole varaa hävitä edes tuon suuruisia summia kovinkaan usein.
 

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
peno kirjoitti:
Tuo on myös totta, mutta se ei toimi sellaisilla pelaajilla, joilla ei ole varaa pistää sitä 200 euron depoa jos rahat menee. Kuitenkin on paljon pelaajia jotka pistävät tietyn summan ja he eivät sitä halua hävitä, joten silloin ei kannata pelata pelejä joiden buy-in on puolet rollista.

Niin no unohdin mainita, että aloitin itse 100 euron rollilla viime lokakuussa pelaamaan tavoitteellisemmin ja silloin toki pelit olivat NL10 luokkaa. Mutta sitä mukaa, kun rolli on kasvanut olen myös pelien tasoa nostanut. Minulla siis toki on erikseen pokerirolli, mutta aina kun pelaan pokeria teen oman depon päivälle jonka nostan pelisession päätyttyä ulos. Tämä ainakin itselle tuo mahdollisuuden hallita omia tilttejä, kun ei heti lataa uutta satsia pelaamaan vaan jos häviää niin sit tulee heti väkisin taukoa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko tuo nyt sitten sitä virtuaalirollin pseudomanagementiä? Eli pokerirollilla on suora relaatio käyttötiliin. Käyhän se niinkin. Ongelmaksi tulee toki se, että reloadi on aika hankalaa, jos pöydän odotusarvo on positiivinen, mutta rouva Fortuna näyttää rektaalia.
 

Morgoth

Jäsen
Tifu kirjoitti:
Tässä on nyt ollut paljon puhetta siitä, kuinka suuri rolli pitäisi olla milläkin tasolla.

On sulla kuitenkin joku absoluuttinen määrä rahaa kuitenkin jossakin, joka sulla on käytettävissä pokeriin ja jos ne häviät niin juodut odottamaan seuraava palkkapäivää tai ottamaan lainaa tjms. Ei kai se ole oleellista, onko sulla ne rahat pankkitilillä tai jonkun pokerisaitin tilillä.

Samaa mieltä siitä, että ompussa on huomattavasti 'löysempää' rahaa kuin teksussa saatavilla.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tifu kirjoitti:
Mutta sitä mukaa, kun rolli on kasvanut olen myös pelien tasoa nostanut. Minulla siis toki on erikseen pokerirolli, mutta aina kun pelaan pokeria teen oman depon päivälle jonka nostan pelisession päätyttyä ulos. Tämä ainakin itselle tuo mahdollisuuden hallita omia tilttejä, kun ei heti lataa uutta satsia pelaamaan vaan jos häviää niin sit tulee heti väkisin taukoa.

Tälläkin kolikolla on kääntöpuolensa. Tuo on ehkä tehokkain tyyli välttää lopullista katkeamista jos on herkkä tilttailemaan, mutta jos satut häviämään pari kättä bad-beatilla ja pöytä olisi täynnä paisteja, niin kyllähän se on -EV jos ei pysty jatkamaan pöydässä jossa olisi selkeästi huonompia pelaajia. (Ellei pari bad-beattia saa peliä sekaisin)

Itse olen niin laiska etten jaksaisi jatkuvasti depoilla ja ottaa rahoja ulos. Yleensä pystyn lopettamaan pelit ennen täydellistä tilttiä, jolloin pelikassa ei ole vaarassa. Toki kaikki pelaa rollillaan miten haluaa, ja tämä onkin vain minun mielipiteeni.
 

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
Morgoth kirjoitti:
On sulla kuitenkin joku absoluuttinen määrä rahaa kuitenkin jossakin, joka sulla on käytettävissä pokeriin ja jos ne häviät niin juodut odottamaan seuraava palkkapäivää tai ottamaan lainaa tjms. Ei kai se ole oleellista, onko sulla ne rahat pankkitilillä tai jonkun pokerisaitin tilillä.

Joo tämä on kyllä täysin totta, mutta lähinnä toin esille miten itselle on motivoivampaa ja rahanhallinnan suhteen parempaa tämä systeemi, jossa tekee aina erillisiä pienempiä talletuksia pelien kokoon nähden ja ottaa voitot aina pelisession päätteeksi ulos. Periaatteessa se pokerirolli on olemassa, mutta ilmenee vain eri tavalla, ainakin omasta mielestä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko tulla tänne vähän keulimaan vaikka meikäläisen pelaaminen on ihan puhdas harrastus, jos sitäkään, ja pieniä pöytiä pelailen. Eilen Paf:in freerollista neljän ja puolen tunnin pelaamisen jälkeen neljäs sija, josta sai sen 30 dollaria. Tänään sain short handed femman turboissa tuplattua nuo rahat. Ihmeellisintä oli että sain pelin aikana neljä kertaa AA:n käteen, ja joka kerta se piti.

Raha ei tietenkään tässä ole mikään pääpointti, vaan on se mukava pelata kun kerrankin tuntuu että peli kulkee. Antaa ikäänkuin uskoa jatkaa harrastusta.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
seisnauraa kirjoitti:
Se on totta, että olen nähnyt pöydissä marinaa, kun joku pelaa (stakin koolla ei väliä) agressiivista peliä, että jotkut muut rupeaa marisemaan, että älä aina korottele, kun ei näe edes floppia. Silloin pelaa väärää peliä, jos vastustajan peli tuntuu nilkkimäiseltä. Vai mikä tuossa on niin ärsyttävää muita kohtaan? Kumminkin vihu menee tuolla taktiikalla joko helposti poikki, tai ei pienestä stakista johtuen voita kovin paljoa. Tosi nilkkimäistä sanon minä.

Ei ministäkkäilyä voi rinnastaa pelistrategiaan. Lähinnä kyse on pelihuoneen sallimasta keinosta nyplätä samassa pöydässä ja samoilla rahoilla eri peliä kuin muut. Ja myös pärjätä jotenkuten, vaikkei osaisi pelata sitä oikeaa peliä tippaakaan.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Solomon kirjoitti:
Ei ministäkkäilyä voi rinnastaa pelistrategiaan. Lähinnä kyse on pelihuoneen sallimasta keinosta nyplätä samassa pöydässä ja samoilla rahoilla eri peliä kuin muut. Ja myös pärjätä jotenkuten, vaikkei osaisi pelata sitä oikeaa peliä tippaakaan.

Minä halusinkin lähinnä tietää ja haluan edelleen tietää, miksi tuo pelitaktiikka on mielestäsi niin nilkkimäinen muita kohtaan! Olen edelleen sitä mieltä, että tuollainen pelaaja menettää helposti rahansa, koska all-inin voi katsoa helpommin, johtuen pienestä stakista. Jos taas tuollaiselle pelaajalle häviää, menettää vain n. 1/5 max BI:stä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
seisnauraa kirjoitti:
Minä halusinkin lähinnä tietää ja haluan edelleen tietää, miksi tuo pelitaktiikka on mielestäsi niin nilkkimäinen muita kohtaan! Olen edelleen sitä mieltä, että tuollainen pelaaja menettää helposti rahansa, koska all-inin voi katsoa helpommin, johtuen pienestä stakista. Jos taas tuollaiselle pelaajalle häviää, menettää vain n. 1/5 max BI:stä.

En ole vielä ikinä nähnyt short stackia, joka pelaa hyvin. Todennäköisesti tämä johtuu siitä, että nämä ovat ymmärtäneet lähteä pöydästä tuplattuaan. Yleisemmin nämä kaverit päästessään 100BB:n stäkkiin ovat helppoa riistaa. Eniten vitutusta short stäkit aiheuttavat HU-pöydissä. Itse en edes suostu pelaamaan short stäkkiä vastaan tuollaisessa pöydässä, eli chattiin "reload or leave".
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
seisnauraa kirjoitti:
Minä halusinkin lähinnä tietää ja haluan edelleen tietää, miksi tuo pelitaktiikka on mielestäsi niin nilkkimäinen muita kohtaan!

Shortstacking sinänsä ei suuremmin vituta, mutta kun siihen lisätään ratholing niin alkaa täällä jo vähän keittämään. Kaveri tuplaa ohivedolla, ja poistuu välittömästi pöydästä vain palatakseen kohta taas sen ministackinsa kanssa (onnistuu Partylla, FTP ei onneksi päästä takaisin kuin samalla stackilla.).
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
OneBigRed kirjoitti:
Shortstacking sinänsä ei suuremmin vituta, mutta kun siihen lisätään ratholing niin alkaa täällä jo vähän keittämään. Kaveri tuplaa ohivedolla, ja poistuu välittömästi pöydästä vain palatakseen kohta taas sen ministackinsa kanssa (onnistuu Partylla, FTP ei onneksi päästä takaisin kuin samalla stackilla.).

Tuohan nimenomaan on sitä oikeaa short stakkäystä. Sitten kun tuplataan, niin stäkki alkaa olemaan sellainen, jolla ei enää pääsekään viimeistään flopilla all-in. Käytännössä siis vaaditaan jo ihan pokerin pelaamista, eli kannattaa lähteä.

Onkos muuten kellään tietoa, että saavatko jenkit tällä hetkellä millään rahaa noilla saitelle vai onko short stäkkejä odotettavissa lähitulevaisuudessa..?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
seisnauraa kirjoitti:
Minä halusinkin lähinnä tietää ja haluan edelleen tietää, miksi tuo pelitaktiikka on mielestäsi niin nilkkimäinen muita kohtaan! Olen edelleen sitä mieltä, että tuollainen pelaaja menettää helposti rahansa, koska all-inin voi katsoa helpommin, johtuen pienestä stakista. Jos taas tuollaiselle pelaajalle häviää, menettää vain n. 1/5 max BI:stä.
Samaa mieltä. Ei minua häiritse jos päydässä on 1-2 pikkustackkiä kun istun pöytään. Pelaan usein 6 hengen pöytiä ja katselen aika tarkaan mihin pöytään istun ja mille paikalle. Mielestäni nuo ovat varsin mainioita kaloja kun vain itse pelaa maltilla ja odottaa kunnon kortteja joilla voi viedä kaverin massit. Usein näkee vielä että tämän jälkeen kaveri reloadaa uudelleen saman summan ja häviää senkin ja poistuu pöydästä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
seisnauraa kirjoitti:
Minä halusinkin lähinnä tietää ja haluan edelleen tietää, miksi tuo pelitaktiikka on mielestäsi niin nilkkimäinen muita kohtaan!

Minä olen kuvitellut taitopelin ideaksi sen, että pelitaidot ratkaisevat voittajan.

Jos pelitaidoton istuu ringissä täyden stäkin kanssa samanvertaisena muiden kanssa, turpiin tulee huolella. Ministäkkiä kierrättämällä samainen voi kuitenkin pelata isossakin pöydässä ilman tuntuvia tappioita luikkimalla vaihtoaitioon aina flopin jälkeen.

Enempää en osaa tätä aukoa. Nilkkimäisen tilalle sopii kyllä vaihtaa jokin tylsempi adjektiivi, jos se kovin päässä kolisee.
 
Viimeksi muokattu:

MacTavish

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ManU
Oisko kiinnostusta pelata perjantaina 5$-20$? turnausta Ongame verkossa jatkoajan käyttäjille? Sanon nyt jo koska olis hienoa jos saataisiin monta mukaan isoon turnaukseen. Jos joku jaksais/osaa järkätä turnausta niin hienoa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-danzku- kirjoitti:
Oisko kiinnostusta pelata perjantaina 5$-20$? turnausta Ongame verkossa jatkoajan käyttäjille? Sanon nyt jo koska olis hienoa jos saataisiin monta mukaan isoon turnaukseen. Jos joku jaksais/osaa järkätä turnausta niin hienoa.
Kiinostusta olisi, mutta en tiedä missä kunnossa olen perjantaina (leikkaus). Ei se turnauksen järjestäminen hankalaa ole. Klikkailee vain (privaten puolella) "Create tournament" ja sitten katsoo kellonajat, blindien nousut ja salasanat oikein. Ei se niin hankalaa ole!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-danzku- tosiaan voi laittaa vaikkapa 10$ turnauksen pystyyn ja sitten promota sitä vähän väliä täällä, niin eiköhän sinne pitkästä aikaa useampi pöydällinen pelaajia saada.

Mä ainakin pelaan, jos olen kotona.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
-danzku- kirjoitti:
Oisko kiinnostusta pelata perjantaina 5$-20$? turnausta Ongame verkossa jatkoajan käyttäjille? Sanon nyt jo koska olis hienoa jos saataisiin monta mukaan isoon turnaukseen. Jos joku jaksais/osaa järkätä turnausta niin hienoa.

Mukana ollaan jos vaan aika passaa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
29.01.2007:

V-man kirjoitti:
Taas kävi meikäläisen perinteinen tapaus, eli rollista piti kotiuttaa valtaosa laskuihin, ja se mitä jäi tuli hävittyä, kun ei jaksanut valua pienempiin pöytiin supistuneella rollilla (perhana mää inhoan tuollaisten lauseiden pilkutusta). Nooh ei muuta kuin pankkitili tyhjäksi (eli viimeiset 8e tililtä pokeritilille), jotta voisi ajankuluksi edes muutaman sittarin takoa. Siinä sitten aloin uhoamaan kaverilleni että nyt on 6,70$ pokeritilillä, mutta katsoppas kun grindaan sen vielä tästä 670 taalaan. Tunnin pelin jälkeen oli kasassa 35$ ja tänään toisen tunnin pelattuani ollaan jo yli 50 taalan.

Saas nähdä miten äijän käy. 300 taalassa pitää kuulemma tarjota kaverille kebabit :)

Kassa nyt 670,90$. Viikon se otti. Aloitin 10NL pöydistä, muutaman kympin kassalla siirryttiin 25NL tasolle ja jossain 200$ paikkeilla siirryin pelaamaan 50NL shortstackia (35$ buy-innillä). Viimeiset sataset tuli multitablaamalla 50NL tasolla. Bonareita tuossa on vain 25$ joten grindatahan siinä sai. 100$ bonari lävähtää tuohon päälle koristeeksi kunhan Ongame saa systeeminsä toimimaan.

Ihan mukavaa vaihtelua oli tuommoinen kokeilu pakon edessä. Antaapahan uskoa jatkossa silloin kun kassa näyttää huonolta. Tuosta summasta pitääkin kotiuttaa osa laskuihin ja lopuilla sitten toivottavasti lähdetään uuteen nousuun. Jospa lähtisi clearaamaan vaikkapa Red Kingsin 250$ 1750pts bonaria.
 

Morgoth

Jäsen
Uusimmassa Hesarin kuukausiliittessä on monen sivun juttu Patrik Antoniuksesta. Kannattaa lukea, ihan hyvin kirjoitettu, vaikka ei mitään sinällään mullistavaa sisälläkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös