Tein sen virheen, että heinäkuussa kesämökillä makaillessa lupasin tyttöystävälle, että vien hänet syyskuussa Kreikkaan. Silloin oli lomarahat vielä pankkitilillä ja ajattelin, että niillä kelpaa matkustaa. Heinäkuun loppu koitti, palasin mökiltä ja huomasin, että kotitietokoneeni reistailee. Tuli sitten hetken mielijohteesta sijoitettua kaikki liikenevä raha uuteen tietokoneeseen. Koneen hankinnan jälkeen valuuttavaje oli sen verran paha, että matkasuunnitelma näytti pahalta. Tuossa tilanteessa paras keino käteisen hankkimiseen oli pokeri.
Olin tyhjentänyt pelitilini kesäkuussa, mutta heinäkuun alussa sinne oli tullut $80 rakeback-bonuksina. Otin tavoitteeksi tienata kuukaudessa $1500, joista tonnilla saisi äkkilähdöt kahdelle ja loppu saisi jäädä uuden pelikassan pohjaksi.
Aloitin pelaamisen 7.8. Aluksi pelasi todella tightia peruspeliä, etten vahingossakaan menisi katki. Alku olikin lupaava. Neljän päivän jälkeen 80 oli kasvanut 300 taalaan. Seuraavan viikon aikana sama nousu jatkui ja onnetarkin oli puolellani. 1,5 viikon jälkeen kassassa oli jo $1300 ja harkitsin tonnini kotiuttamista jo siinä vaiheessa. Jatkoin pelaamista ja päivän päätteeksi rollini oli $1100:ssa.
Sitten tuli musta sunnuntai. Olin nukkunut yön hyvin, syönyt kunnon aamiaisen ja valmis pelaamaan hyvää pokeria, kun aamukahvimuki kädessäni istuin koneen ääreen. Kolmen vartin kuluttua olin tuhat dollaria köyhempi.
Olin ottanut tietoisen riskin pelaamalla rolliini nähden hiukan suuressa pöydässä...taisi olla 200NL.
Käytännössä nuo tappiot tulivat kolmessa jaossa, jotka olivat seuraavat:
1. Minulla KK. Korotan ennen floppia 4BB, button reissaa toiset 4BB, Iso blind puskee all-in isolla stackillään, minä menen myös all-in ja button tekee samoin. Kortit auki: minulla siis KK, buttonilla QQ, blindilla JJ. Flopissa pöytään J eikä apuja tule, joten blindi triplaa.
2. Minulla AA. Korotan ennen floppia 4BB. Yksi alkuposition pelaaja maksaa. Floppi QJ5. Pelkään AK:n suoramahdollisuutta, joten korotan hieman yli potillisen. Kaveri maksaa. Pöytään tulee 6, joka tuo pöytään myös värinvedon. Korotan jälleen potillisen. Kaveri vetää all-in ja minä maksan. Kortit auki ja hänellä on QJo. En saa apuja, joten vastustaja voittaa kahdella parilla.
3. Minulla AK. Korotan ennen floppia 4BB. Yksi maksaja tulee mukaan. Floppi K95. Kaveri korottaa alle puoli pottia. Minä lyön kylkeen potillisen. Hän maksaa. Pöytään tulee 10. Hän checkkaa, minä lyön all-in. Hän maksaa ja kääntää esiin KJ:n. Riverissä pöytään tulee Q ja hän voittaa suoralla.
Tuon kolmannen käden jälkeen löin tietokoneen kiinni ja pidin pokerista viiden päivän tauon. Reilu viikko sitten aloitin sitten uudestaan jäljelle jääneellä satasellani. Jälleen pikkupöydistä alkoi rollin kasvu. Edellisestä syöksystä viisastuneena etenin kuitenkin maltillisemmin isompiin pöytiin. Nyt 1,5 viikon pelaamisen jälkeen tilillä on jälleen $1200 ja lähipäivinä on tulossa vielä vähän reilut $300 elokuun rakeback-bonuksina.
Tällä tarinalla on siis kuitenkin onnellinen loppu ja tänään kotiutan tuon tonnin ja tyttöystäväkin saa hänelle luvatun löhöloman.