Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 980
  • 788

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
toimiiko muilla tuo egg hatching? Mulla on tuo yksi 10km muna olöut hautumassa varmaan kolmatta viikkoa, mutta matkaa ei tahdo kertyä. 100m aina satunnaisesti tulee lisää. Vittumaista, kun täällä syrjäkylällä ei noita yhtään erikoisempia pokemoneja vastaan tule.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
toimiiko muilla tuo egg hatching? Mulla on tuo yksi 10km muna olöut hautumassa varmaan kolmatta viikkoa, mutta matkaa ei tahdo kertyä. 100m aina satunnaisesti tulee lisää. Vittumaista, kun täällä syrjäkylällä ei noita yhtään erikoisempia pokemoneja vastaan tule.
Kyllä ainakin mulla toimii ihan oikein. Kun haudot munia niin pokemonin täytyy olla auki ja ruudulla, muuten kilometrit eivät kerry. Myöskään yli 3 m/s (10,8 km/h) vauhdissa ei kilometrejä pitäisi kertyä, mutta tuo ei ole kauhean tarkka raja ja ainakin osa autoilukilometreistäkin kertyy mittariin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Uusi päivitys on tullut ja buddy-ominaisuus lisätty. Möröt keräävät siis candya käveltyjen kilsojen mukaan. Pikachu ja Magikarp näyttävät keräävän yhden candyn per kilometri, joten aloitetaan jommallakummalla. Vaihtaahan tuota voi mutta kesken oleva matka toki katkeaa.

Onkohan tässä muutenkin lisätty noita spawnauksia? Maanantaina Larusta Primeape ja Kaivarista Victreebel, Scyther (oli jo) ja Omanyte melkein vierekkäin. Eilen sitten Tapiolasta Grimer ja Machoke parin evolvatun lisäksi. En muista, koska tätä ennen olisi villinä uusia möhkiksiä löytynyt.
 

Lämpö

Jäsen
Itse aloitin kävelemisen Abran kanssa. Se näköjään vaatii 3km, että tulee karkki. Sitä mukaan vaihdetaan sitten "kaveria", kun uuden evolvaaminen on lähellä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä täytyy sanoa, että vaikka kyseessä on tervetullut lisä, niin omaa hautaansa kaivaa Pokemon Go tällä päivitysnopeudella. Tutka ja tappelutoimintoja olisi saanut olla mukana jo ajat sitten.

Ja kiitoksia @-pasi- ja @JZZ neuvoista.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jahans. Olin tuossa välillä pelaamatta jo pidemmän tovin, nyt pelaillut taas jokusen päivän. Minulla ei ainakaan moista kaveriominaisuutta tahi karkkienkeräysjuttua vielä löydy. Eihän tämä enää niin hauskaa ole, kuin oli silloin kuin aloitin, koska vaimo tämän aloitti ja itse liityin mukaan, nyt vaimoa ei vois vähempää kiinnostaa, niin siksi tylsempää, kun yksin joutuu keräillä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jahans. Olin tuossa välillä pelaamatta jo pidemmän tovin, nyt pelaillut taas jokusen päivän. Minulla ei ainakaan moista kaveriominaisuutta tahi karkkienkeräysjuttua vielä löydy. Eihän tämä enää niin hauskaa ole, kuin oli silloin kuin aloitin, koska vaimo tämän aloitti ja itse liityin mukaan, nyt vaimoa ei vois vähempää kiinnostaa, niin siksi tylsempää, kun yksin joutuu keräillä.

Kannattaa toki katsoa jos löytyy hahmon tiedoista Buddy valikko, voi olla huomaamaton jos peli itsestään päivittynyt. Tosin itse sain kyllä valittua hahmon mutta peruutusnappi ei näköjään toimi kun kerran joten siinä sitten pidetään tuo "väärä" pokemoni keräämässä candyä.. ärsyttää :)
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
Kannattaa toki katsoa jos löytyy hahmon tiedoista Buddy valikko, voi olla huomaamaton jos peli itsestään päivittynyt. Tosin itse sain kyllä valittua hahmon mutta peruutusnappi ei näköjään toimi kun kerran joten siinä sitten pidetään tuo "väärä" pokemoni keräämässä candyä.. ärsyttää :)

Kyllä se mulla ainakin toimii.

Lyhyesti sanottuna, kyllähän tätä vieläkin mielellään pelailee. 118 pokemonia taitaa tällä hetkellä pokedexissä olla ja niin kauanhan tätä pelataan kunnes kaikki napattu.
 

Vieraskiertue

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaisiko joku kertoa treenaamisesta? Siis pitäisikö pokemonille oikeasti tapahtua jonkinlaista kehitystä? En ole huomannut mitään cp tai hp muutosta, mitä hyötyä siis treenaamisesta on?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Osaisiko joku kertoa treenaamisesta? Siis pitäisikö pokemonille oikeasti tapahtua jonkinlaista kehitystä? En ole huomannut mitään cp tai hp muutosta, mitä hyötyä siis treenaamisesta on?

Treenaaminen = Power Up. CP nousee ja HP nousee. Käsikonsoleilta tuttua grindaamista ei voi siis harrastaa esim. saleilla. Duddy-ominaisuuden myötä voit toki kävellä.
 

Ameno

Jäsen
Osaisiko joku kertoa treenaamisesta? Siis pitäisikö pokemonille oikeasti tapahtua jonkinlaista kehitystä? En ole huomannut mitään cp tai hp muutosta, mitä hyötyä siis treenaamisesta on?
Vai tarkoitatko treenaamisella tuolla Gymeillä tapahtuvaa treenausta, kun Gym on oman joukkueesi hallussa? Siinä tapauksessa pokemonit eivät kehity, vaan voittaessasi Gym saa lisää prestigeä, ja kun tarpeeksi tuota saa kerättyä, niin Gymin taso kasvaa ja sinne tulee lisätilaa pokemoneille.
 

Vieraskiertue

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vai tarkoitatko treenaamisella tuolla Gymeillä tapahtuvaa treenausta, kun Gym on oman joukkueesi hallussa? Siinä tapauksessa pokemonit eivät kehity, vaan voittaessasi Gym saa lisää prestigeä, ja kun tarpeeksi tuota saa kerättyä, niin Gymin taso kasvaa ja sinne tulee lisätilaa pokemoneille.
Juuri tuota tarkoitin. Eli jos sali on "täynnä" niin sinne pyrkivän voittaessa taso kasvaa, siellä olevan voittaessa ei... ok. Ja itse pokemonille ei tapahdu muuta kuin "hoidon" kautta uusiin seikkailuihin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jotain ihme settiä oli kyllä alkuviikosta, koska maanantain ja tiistain saaliiden lisäksi keskiviikkona napsahti kundeja treeneihin heittäessä viiden minuutin välein "luonnosta" ensin Lapras ja sitten Snorlax. Snorlax löytyi Metro Areenan pihalta.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhlapäivä.
Tuli juuri napattua tuhannes Pidgey. Top kolmessa lisäksi Rattata (937) ja Drowzee (839). Yhteensä öttiäisiä on napattuna 5670 kpl, 131 erilaista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Juhlapäivä.
Tuli juuri napattua tuhannes Pidgey. Top kolmessa lisäksi Rattata (937) ja Drowzee (839). Yhteensä öttiäisiä on napattuna 5670 kpl, 131 erilaista.
Mistä tuollaisia statseja saa kaivettua?

Nyt näyttää siltä, että tuota kilometrien kertymisen seurantaa on parannettu aika tavalla. Tai siis huononnettu, koska esim bussissa istuminen ei kerrytä enää käytännössä lainkaan kilometrejä. Aiemmin sopivat pysäkkivälit riittivät hitaaseen liikkumiseen, mutta nyt tuntuu, että heti vauhdin noustessa yli rajan menee mittari pois päältä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tuollaisia statseja saa kaivettua?

Nyt näyttää siltä, että tuota kilometrien kertymisen seurantaa on parannettu aika tavalla. Tai siis huononnettu, koska esim bussissa istuminen ei kerrytä enää käytännössä lainkaan kilometrejä. Aiemmin sopivat pysäkkivälit riittivät hitaaseen liikkumiseen, mutta nyt tuntuu, että heti vauhdin noustessa yli rajan menee mittari pois päältä.

Eiköhän tarkoitus ole vähentää ettei peliä pelata autolla, se raja näyttäisi menevän jossain 10k-20km/h tientämillä ettei sen ylittäessä kerry ja silläkin vauhdilla mielellään pitäisi jossain kohti pysähtyä. Tosin sen pokemonin matkamittariin taitaa taas kertyä oli vauhtia mikä tahansa kunhan ei mene yli sitä 40km/h jolloin valittaa että ajaa lian kovaa. Eli olisiko eri laskentapa tai sitten jompikumpi bugaa :)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tänään täyttyivät vaadittavat Magikarp-candyt joten evolvattiin sitten Gyarados. Surkealla movesetillähän toikin sitten tuli.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tuollaisia statseja saa kaivettua?

On aika ahkerasti peli päällä kun jossain liikun. Mutta tosi iso osa tulee ihan kotisohvalla.
Korttelin joka kulmassa on stoppi, ja iltaisin kotona pokemoneja ilmestyy välillä jopa rasittavan paljon. Kahdeksan tai yhdeksän kymmenestä on pidgeytä, rattataata, drowseeta, spearoweja tai zubattia.

Tänään tuli muuten 2 miljoonaa XPtä täyteen. Siis level 30. Seuraavaan leveliin tarvitaankin vaatimattomat puoli miljoonaa pojoa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Paljos CP:tä?

Magikarp oli 141 ja Gyarados on 1664 yhden power upin jälkeen. Pari power uppia vielä tällä levelillä 23 jäljellä, kunhan käydään kalassa kerran.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään tuli muuten 2 miljoonaa XPtä täyteen. Siis level 30. Seuraavaan leveliin tarvitaankin vaatimattomat puoli miljoonaa pojoa.

Tuo muuten alkaa olemaan aika ärsyttävää kun joka tasoon vaaditaan ihan älyttömästi ja hyöty on melkein mitätön, seuraava pysääkki taitaa olla 35 tasolla ja silloin saa muutamat luret ja hautaamot :) Ehkä voisi saada enemmän tavaraa 25 tason jälkeen joka tasolla niin motivoisi pelamaan, ei yllätä jos moni lopettaa juuri johonkin 25 tason tienoille.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Nyt on hauska homma tän GO:n kanssa. Duuniin tullessa 5km egg hajoamaan ja nyt puolessa välissä duunipv on tyyppi juossut 3,2km edestä, vaikka itse pysynyt paikoillaan. Mikäs siinä :D. Lisäksi Pokestop vieressä, joten kohta on bag täys.

Nyt olen itsekin saanut kaksi kappaletta 10km eggejä. Toisesta tuli Hitmonchan, toisesta Electabuzz. Jälkimmäinen varsinkin on nami nami. Cleffu laitettu kamuksi jolloin saa yhden candyn per 1km, joten kohtahan sen saa jo evolvattua.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä on kotona juossut hyviä määriä mitä joskus kokeili mutta nykyään tuntuu ettei tunni aikana tule kun muutamia satoja metrejä, että onkohan jotain muutettu, mutta aika paikkakohtaistahan tuo on, mahdollisimman huono verkkoyhteys ja gps niin hyppii kaikkialla kunhan muistaa välillä painaa lian nopeaa tekstin pois.

Tuntuisi muuten että tässä muutama päivä sitten kun vaihtui hieman noita pokemonien vakiopaikkoja niin enemmän tutkaan ainakin tässä oman talon lähellä on osunut semmoisia jotka ei normaalisti ole tullut, esimerkiksi nyt näin 24 levillä ekakertaa osui Snorlax talon lähettyviltä kun ennen lähinnä pidgeytä ja peruspokemoneja näkynyt. Myös esim. Squirtlea ja muutan näkynyt tutkassa, ei ole kerennyt vain tutkia missä on mutta on ollut kuitenkin. Tosin vastapainoksi se paikka missä ennen tuli aina nää pidgeyt ja muut niin siitä ei ilmesty mitään joten yhtään pokemonia ei omasta talosta saa metsästettyä ja xp kertyy hitaasti jos ei ole liikkeessä.

Täälä on ilmestynyt nyt 24 levilillä ollessa, 61 munan ja vähän alle 200km aikana yksi 10km muna ja siitä tullut joku 300cp eevee, noita kun ilmestyy melkein niin paljon että ei jaksa pyydystää
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Täälä on ilmestynyt nyt 24 levilillä ollessa, 61 munan ja vähän alle 200km aikana yksi 10km muna ja siitä tullut joku 300cp eevee, noita kun ilmestyy melkein niin paljon että ei jaksa pyydystää
Erikoisen vähän kyllä tullut sulle noita 10km munia. Mulla keskimäärin ehkä joka kymmenes on 10km. Mitään kivaa tuolta ei ole tullut. Tosin hyvä Eevee on oikeastaan kolmanneksi paras, joka 10km munasta voi tulla. Snorlax ja Lapras tietty parhaimmat, mutta hyvää Eeveetä ei oikein tunnu villinä löytyvän ja yleensä hyvälle Eeveelle tulee myös paljon karkkia, joten sen saa melkein samantien kehitettyä. Toki se on kiva saada mahdollisimman paljon pokemoneja auki dexiin, mutta joku CP700 Porygon on vaan loppujen lopuksi ihan turha.

Nykyisin tuntuu, että pokemoneja myös löytyy huomattavasti enemmän. Ainakin täällä töissä tuntuu pidgeytä tulevan melkein kolminkertaisella tahdilla ja nykyisin myös harvinaisempaa mörkkiä löytyy satunnaisesti.
 

Lämpö

Jäsen
Ollaan pelattu kaverin kans saman aikaa Pokemonia. Sama määrä suunnilleen kävelyä ja pokestoppeja. Itellä n. kymmenen 10km munaa ja kaveri sai eilen ensimmäisenä. Ollu ehkä pikkasen hermona tuuristaan :D en toki ite sieltä mitään kauhean hyvää ole saanut, mutta muutamia uusia. Jynx ehkä masentavin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös