Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 964
  • 788
Nythän oli joku jannu suomessakin kaikki 142? pokemonia saanut jo kiini. ehkä vähän turhankin helposti pokemoneja näköpiirissä jos noin "helpolla" saadaan kasaan ja tässä kuitenkin menee monta kuukautta kun edes mitään isompaa päivitystä todennäköisesti luvassa.
No tuo nyt oli kuitenkin kävellyt satoja kilometrejä, keskimäärin 8 tuntia päivässä ja parhaana päivänä about maratonin, ostanut useilla kymmenillä euroilla lisäsisältöä, surffannut netistä vinkkejä, ja pyörinyt viimeisten perässä puu-vallilassa kaksi päivää...

Mulle ei kyllä vieläkään avaudu, miksi joku näkee moisen vaivan tyhjänpäiväisen yksinpelin vuoksi. Mutta ei kyllä avaudu speed runitkaan, tai monet muutkaan pelaamiseen liittyvät harrasteet, joten siitä vaan lighting-bolt... ei kun pokepalloja viskomaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mulle ei kyllä vieläkään avaudu, miksi joku näkee moisen vaivan tyhjänpäiväisen yksinpelin vuoksi. Mutta ei kyllä avaudu speed runitkaan, tai monet muutkaan pelaamiseen liittyvät harrasteet, joten siitä vaan lighting-bolt... ei kun pokepalloja viskomaan.
Siinä haastattelussahan se äijä sanoi, että kaipasi jo valmiiksi paljon liikkuvana miehenä jonkun mielekkään kesäharrastuksen ja se löytyi pokemoneista. Yhtä lailla hän olisi varmaan voinut hurahtaa geokätköilyyn tai marjojen poimintaankin. Monet liikkuvat paljon ilman mitään järkevää päämäärääkin. Kivana lisänä toimii tuollainen tyhjänpäiväinen keräilyharrastus siinä ohessa.

Speedrunit on kyllä vähän oma taiteenlajinsa. Tavallaan arvostan sitä kärsivällisyyttä, jolla koko helvetin pelin jokainen napinpainallus on opeteltu ulkoa, mutta luulisi että aikansa voisi käyttää mielekkäämminkin. Puoliksi samaa mieltä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Parantaisi paljon turvallisuutta jos tuo battery save mode toimisi. Kai ne vaaratilanteet johtuu siitä että porukka tuijottaa näyttöä kokoajan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen pelannut nyt tasan viikon, josta muutamat ekat päivät hyvin vähäisellä aktiivisuudella. Nyt kesälomalla olen kävellyt "ylimääräistä" ehkä 5 km, josta osa tulee siitä, että menee vähän kiertoreittejä.
Stoppeja tuntuu kyllä olevan ihan hyvin normaaleilla kulkureiteillä ja leikkipuistoissa, joissa tulee lasten kanssa käytyä.

Sikäli Tämä tuo vähän ohjelmaa tavanomaiseen tallaamiseen, mutta en kyllä pysty istumaan jossain Kirkkopuistossa lurella...jotenkin tuntee olevansa väärässä paikassa. Muuten pidän kyllä asioilla käydessä peliä päällä, ilman sen suurempaa tarkoitusta.

Ja toki on ihan hauskaa vertailla saalistaan niiden parin kaverin kanssa, jotka myös pelaavat.

Tällä hetkellä olen level 14.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parantaisi paljon turvallisuutta jos tuo battery save mode toimisi. Kai ne vaaratilanteet johtuu siitä että porukka tuijottaa näyttöä kokoajan.

Joo ja tuo ranneke jos tulisi myyntiin, mutta senkin myyntiin tulemista on tässä venytetty kuukausilla. Lisäisi esimerkiksi lapsien ja lenkkeilijöiden turvallisuutta kun ei tarvitsisi ihan kokoajan katsoa ruutuun ja kädet jää enemmän vapaaksi. Pieni rahastuksen mahdollisuus tuossakin Nintendolla mutta uhkana että pelaajamäärät kerkee tippua ennenkuin saavat markkinoille.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joo ja tuo ranneke jos tulisi myyntiin, mutta senkin myyntiin tulemista on tässä venytetty kuukausilla. Lisäisi esimerkiksi lapsien ja lenkkeilijöiden turvallisuutta kun ei tarvitsisi ihan kokoajan katsoa ruutuun ja kädet jää enemmän vapaaksi. Pieni rahastuksen mahdollisuus tuossakin Nintendolla mutta uhkana että pelaajamäärät kerkee tippua ennenkuin saavat markkinoille.
No minusta tuo ranneke taas on niin nolo jo, että näin aikuisena en kyllä käyttäisi :)
 

Nick Neim

Jäsen
Täällä kun oli puhetta siitä, että pokemonit karkaavat helpommin kuin ennen, niin täytyy todeta olevansa juurikin päinvastaista mieltä. Joko asialle on jo tehty jotain, tai sitten mulla käy ihan järjetön tuuri entiseen verrattuna. Ennen noihin 100 CPnkin tienoilla oleviin sai käyttää useamman pallon, mutta nyt jää huomattavasti helpommin kiinni isommatkin, varsinkin kun saa noita great-heittoja. Ennen ei niillä tuntunut olevan mitään merkitystä.

Curve ballithan ovat sinänsä paskoja, tajusin sen vasta äskettäin. Sen 10 ylimääräistä XPtä saa joo heitosta, mutta jos heität curvella greatin tai excellentin, niin saa sen saman 10 XP siitä pelkästä curvesta, etkä 50 tai 100 greatista tai excellentistä. Suoristahan nuo tuollaiset XPt tulevat, ja suorilla ne on huomattavasti helpompi heittääkin.

Tai sitten kyseessä on jokin hetkellinen bugi.

E: Pitikin kysyä, mutta pääsi unohtumaan. Onko kukaan bongannut luonnosta/nearbysta Sandshrewia tai Doduota? Kaikki muut ensimmäiset muodot joko omistan tai olen nähnyt edes nearbyssa, (pl. Kabuto, joka luonnollisesti onkin aika harvinainen) mutta näitä kahta en ole koskaan nähnyt. Sattumaa?
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
E: Pitikin kysyä, mutta pääsi unohtumaan. Onko kukaan bongannut luonnosta/nearbysta Sandshrewia tai Doduota? Kaikki muut ensimmäiset muodot joko omistan tai olen nähnyt edes nearbyssa, (pl. Kabuto, joka luonnollisesti onkin aika harvinainen) mutta näitä kahta en ole koskaan nähnyt. Sattumaa?
Vantaan puolella olen pari kertaa nearbyssä nähnyt Doduon ja Sandshrewn. Ei toki ole sattunut niin, että olisin nappaamaan päässyt.
 

DDeke

Jäsen
E: Pitikin kysyä, mutta pääsi unohtumaan. Onko kukaan bongannut luonnosta/nearbysta Sandshrewia tai Doduota? Kaikki muut ensimmäiset muodot joko omistan tai olen nähnyt edes nearbyssa, (pl. Kabuto, joka luonnollisesti onkin aika harvinainen) mutta näitä kahta en ole koskaan nähnyt. Sattumaa?

Parikin Doduota olen saanut Oulun alueelta napattua. Virallisesta julkaisusta asti pelailtu lähinnä normaalin liikkumisen ohella ja 60 erilaista olen saanut napattua. Hieman alkaa peli toistamaan itseään, mutta kai se pitäisi kauempaa alkaa uusia lajeja metsästämään.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Reilu viikko sitten Kabuto tuli Kanaalin varresta napattua ja hetki sen jälkeen tietenkin samanlainen kuoruitui munastakin...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Joko saa tehdä "Pokemon Go -vitutusketju"n?
 

Underberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SKA
Oujee, 10km muna tuli pokestopilta. Nyt vielä level 20:neen ja sit se hautumaan, level nyt 18.

Olin levelillä 11 kun sain munan jonka kuorimiseen tarvittiin 10km. Pistin sen heti hautuumaan ja sit 10km päästä tuli Elektabuzzi vai miten se nyt kirjoitettiinkaan. Mutta tuosta sinun tekstistäsi päätellen sillä on väliä millä levelillä laittaa 10km munat hautuumaan? Jos on, niin kertoisitko tarkemmin, että mitä?
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Level 20 jälkeen level ei enää vaikuta kuoriutuneen pokemonin CP:hen. En vaan tiiä onko se nyt kuitenkin niin, että se määrittää tuon munan 'tason' millä levelillä sen munan on saanut eikä se milloin sen laittaa kuoriutumaan / milloin se kuoriintuu niin kuin luulin.
@Underberg
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mistähän päin Helsinkiä/Espoota olisi mahdollista löytää Grimer, Voltorb ja Lickitung?

Voltorbeja löytyy ainkain Suomenlinnasta. Lickitungeja on löytynyt sillointällöin Eteläesplanadin ja Kasarmikadun kulmasta, sekä Myyrmäen urheilupuistosta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
2h kävin kaupungissa ja onhan tuo nyt ihan eri maailma. Kolmen luren keskellä piti jo blokata mitä otta. Ei paljoa tarvinnut kyllä liikkua.

Täällä korvessa 30 min lenkillä tulee ehkä yksi pokemon.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
2h kävin kaupungissa ja onhan tuo nyt ihan eri maailma. Kolmen luren keskellä piti jo blokata mitä otta. Ei paljoa tarvinnut kyllä liikkua.

Täällä korvessa 30 min lenkillä tulee ehkä yksi pokemon.

Eipä tarvi kun noin 2km mennä keskustasta edes vähän sivummalle niin on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä.

Vähän jo alkanut maku mennä kokonaan kun uusia ei enää vain tule vastaan eikä noissa salimyllyissäkään ole mitään järkeä. Pokemoneja on nyt 86 erilaista.

Pitäis reissunpäälle varmaan lähteä jonnekin päin että löytäisi jotain uusia.
 

Lämpö

Jäsen
9, 10, 15 ,20 (2 kpl), 25, 30 (3kpl), 35, 40 (4 kpl)
Serebiistä löytyy lista tavaroista, joita saa.

Okei. Kiitos paljon :) Mites muuten porukalla on tapana käyttää lucky eggejä? Itse olen nyt kaksi kertaa nostanut leveleitä munien avulla, mutta käyttänyt samalla "pokemonien houkutus"- avun. En tiedä käytänkö houkutusta enää kolmannella kerralla, kun tuntuu että suurin osa ajasta menee evolvaamiseen, eikä juurikaan tule napattua pokemoneja sillä aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös