Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 162 017
  • 788

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Puhelimen oman askelmittarin mukaan 16 kilsaa kävelty tänään Kuopiota ristiin rastiin. Uusia löytyi vajaa 10. Valitettavasti Squirttle ja Clefairy pääsi karkuun, kun peli päätti jäätyä kun Pokemon oli loukussa.

Pisti muuten silmään kaupungilla. KalPan jäähalli ei ole PokeStop, eikä Sali. KuPSin Stadion on kyllä PokeStop. Onko muilla paikkakunnilla näin?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä mun pokemoneista useat on löytynyt ihan muualta kun stoppien läheltä. Aika paljon on tullut pyöräiltyä pitkin omakotitaloalueita, rantoja, hiekkateitä ja siitä sitten koukattu stopeille kun pallot loppuu. Viikonloppuna on tiedossa reissu mökille, siinä selviää sitte miten pienemmässä kylässä löytyy pokemoneja.
Niin isojen teiden varsilta esim löytyy, löytyy kaupunkien taajamoista yms. mutta lähdeppäs maalle ja sitten sun pokemonit lähellä juttu näyttää täysin tyhjää. Siellä ei ole pokemonin pokemonia missään, ei vaikka kuinka talsit. Testattu kahden henkilön voimin nyt ja eripuolella tätä maata. Tuossa mun kodin vieressä on kyllä kolme stoppia, on kaksi gymiä, lehdet värisee ja kuhisee niin maan penteleesti, mutta ihan oikeassa metsässä on täysin tyhjää.

No oikeastaan tässä on ihan muutaman kilsan sätelllä varmaan 10 stoppia ja 5 gymiä ja tämä ei ole edes keskustaa. Mutta tuolla "maalla" ei ollut yhtään mitään ja siis tämä noin 20km tästä keskustan reuna-alueesta ja vielä Saimaan rannalla, missä olisi pitänyt olla vesi-pokemoneja vaikka ja kuinka. Servereissä ei mitään vikaa, kävelin muutaman kilometrin, niin tiellä kuin metsässä, koko ajan Saimaan rannan läheisyydessä. Aikaa meni jotain vajaa 2 tuntia tuolla reissulla ja heti kun palasi isolle tielle niin jo alkoi tulla pokemoneja, mutta tuolla pikkutiellä ja teillä tietämättömillä ei mitään, pelkkää valkoista ruutua.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Niin isojen teiden varsilta esim löytyy, löytyy kaupunkien taajamoista yms. mutta lähdeppäs maalle ja sitten sun pokemonit lähellä juttu näyttää täysin tyhjää. Siellä ei ole pokemonin pokemonia missään, ei vaikka kuinka talsit.
Komppaan, juuri mökiltä palasin ja ei ollut yhtikäs mitään missään. Ilmeisesti enemmän kaupunkiliikuntaa tämä peli.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Komppaan, juuri mökiltä palasin ja ei ollut yhtikäs mitään missään. Ilmeisesti enemmän kaupunkiliikuntaa tämä peli.
Niin toisinsanoen tämä on enempi isojen kaupungin asukkaiden juttu, missä mennään terasseille yms. muihin vastaaviin paikkoihin, missä vaan joku maksaa luret ja siellä sitten istutaan ja kerätään pokemoneja. Todellista liikuntaa. Siellä missä pitäisi olla ne parhaat pokemonit, eli mahdollisimman kaukana ihmisistä, ei ole mitään, sosiaalista shaissea ja muka vaativaa toki. Mutta ei kai sitä voi olettaa mitään muutakaan, kun keskimäärin siellä on ylensyönyt, 200kg läski sen luurin toisessa päässä.

Sääli että hyvä systeemi kustaan niin, että toisilla on epäreilu kilpailuetu perustuen heidän asumapaikkaan. Veikkaan että lyhytikäiseksi jää tämä touhu. Se Pokemon kantaa vaan tasan just niin pitkälle ja samaan varmasti kaatui sen Ingres mikä olikaan aiemmin, niillä ei vaan ollut nimeä takanaan kantamassa alkuun. Paska toteutus on aina paska toteutus vaikka sen voissa paistaisi. Päälle vielä kaikki serveri yms. ongelmat niin alkaa toi nintendon shorttaus vähän houkuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Niin toisinsanoen tämä on enempi isojen kaupungin asukkaiden juttu, missä mennään terasseille yms. muihin vastaaviin paikkoihin, missä vaan joku maksaa luret ja siellä sitten istutaan ja kerätään pokemoneja.
Tai kuten edeltäjänsä Ingress, aktiviteetit määräytyy älypuhelinmäärän mukaan, mikä voi hieman kierouttaa todellisuutta: Why are there fewer Pokemon locations in black neighborhoods? | Belleville News-Democrat

(ja vaikka linkin otsikossa lukee "black" niin ei ole tarkoitus lähteä mihinkään suvakki/rajakki/vajakki-debaattiin, lähinnä että missä ei älypuhelimet liiku niin ei tapahdu muutakaan, oli se sitten oikein tai ei)
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Juu ei ole kyllä mökkiläisen peli tämä ei lainkaan. Kokeilin laiturilla lurea ja Pokemoneja ilmestyi about 1 viiden minuutin välein. Ilman houkutinta voikin pelin unohtaa täällä aivan täysin, sillä Pokemoneja ei vaan ilmesty. Sääli sinänsä, mielellään lähtisi vaikka vähän soutelemaan lähirantoja harvinaisten Pokemonien perässä, mut eihän mun nyt kannata mihkään liikkua!
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin toisinsanoen tämä on enempi isojen kaupungin asukkaiden juttu, ...

... Päälle vielä kaikki serveri yms. ongelmat niin alkaa toi nintendon shorttaus vähän houkuttaa.

Viimeiset pari päivää JKL:ssä ainakin on toiminut sen kummempia nikottelematta, joten serveri- ongelma lienee selätetty.

Oli ne selätetty tai ei, ymmärsinkö mä nyt ihan oikein että koska kuusessa peliä ei voi pelata*, Nintendo kohta syöksyy kun ne muutama promille pelaajista tajuaa että metsästä ei löydykään monsteria? Niin iso osa Go:n pelaajista on vittuuntuneita mehtäläisiä että näiden rahankäytön hiipuessa kaikkien kaupunkilaisten lure- yms. mikro-ostot on pelkkä pieru saharassa ja kohta alkaa Nintendolla puntti tutista kun ei saatukaan metsäläisiltä rahoja pois?

Keneltä luulet että rahaa ylipäätään irtoaa helpommin johonkin tällaiseen, kaupungissa vai maalta asuvalta?

Ja mikä ihmeen kilpailuetu? Kilpailu mihin, mistä, ketä vastaan? Eihän tämä vielä ainakaan ole nähnytkään mitään kilpailua, ja vaikka näkisikin, mitä sitten?

Aivan uskomattoman katkeraa. Ei voi käsittää.

* Keski-suomessa, metsässä, keskellä ei mitään, ei lähelläkään mitään pokestoppeja, metsälenkillä loikki jos minkälaista näätää luurin ruudulle. Siinä määrin että annoin luurin olla vaan taskussa pärisemässä kun ei jaksanut koko ajan olla palloa heittämässä.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Kyllä tämä eittämättä oli ainakin itselleni hienoinen pettymys. Ajattelin, että tässä olisi ihan hauska tapa maustaa iltaisia kävelyretkiä, kun kesän taas syrjemmässä maaseudulla vietän, mutta eipä noita Pokémoneja kyseisillä kävelyretkillä kotopuolessa ole ilmestynyt yhtäkään vielä tähän mennessä. Vähän ainakin omasta mielestäni syö pelin ideaa. Ei jossain ydinkeskustassa kaupasta toiseen juoksentelu Pokémonien perässä ole hauskaa.

No, ehkä sitten saa jotakin kiinni kun töiden päättyminen ja opintojen jatkuminen vie takaisin Raumalle elokuun lopulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Viimeiset pari päivää JKL:ssä ainakin on toiminut sen kummempia nikottelematta, joten serveri- ongelma lienee selätetty.

Oli ne selätetty tai ei, ymmärsinkö mä nyt ihan oikein että koska kuusessa peliä ei voi pelata*, Nintendo kohta syöksyy kun ne muutama promille pelaajista tajuaa että metsästä ei löydykään monsteria? Niin iso osa Go:n pelaajista on vittuuntuneita mehtäläisiä että näiden rahankäytön hiipuessa kaikkien kaupunkilaisten lure- yms. mikro-ostot on pelkkä pieru saharassa ja kohta alkaa Nintendolla puntti tutista kun ei saatukaan metsäläisiltä rahoja pois?

Keneltä luulet että rahaa ylipäätään irtoaa helpommin johonkin tällaiseen, kaupungissa vai maalta asuvalta?

Ja mikä ihmeen kilpailuetu? Kilpailu mihin, mistä, ketä vastaan? Eihän tämä vielä ainakaan ole nähnytkään mitään kilpailua, ja vaikka näkisikin, mitä sitten?

Aivan uskomattoman katkeraa. Ei voi käsittää.

* Keski-suomessa, metsässä, keskellä ei mitään, ei lähelläkään mitään pokestoppeja, metsälenkillä loikki jos minkälaista näätää luurin ruudulle. Siinä määrin että annoin luurin olla vaan taskussa pärisemässä kun ei jaksanut koko ajan olla palloa heittämässä.
Mistähän sinä nyt vedit sen katkeruuden tähän mukaan? Ennemmin itse vaikutat jostain syystä katkeralta negatiivisia kommentteja kohtaan. Minä lähinnä kommentoin, että on sääli kun se potentiaali on tuhlattu siihen, että muka liikuttaan ihmisiä, ei siihen, että olisi tehty peli mikä oikeasti liikuttaisi ihmisiä luontoon. Koska potentiaalia kyllä on. Nyt vaan kyseessä on enempi urbaani istu ja kerää simulaatio, kuin oikeasti mikään läskit liikkeelle juttu. Tämä siis vaikka läskit liikkeelle idealla siitä puhutaan.

Jos olisit huomioinut mitä kirjoitin aiemmin, niin minun lähelläni on kyllä pokestoppeja ja gymejä aivan riittämiin omiin tarpeisiin. Ei ole minun pelaamiselta pois millään tavalla, että maaseudulla ei paljoa pelata voi.

Mitä tulee kilpailuun, niin jos et ole huomannut, tässä pelissä ei ole ideana vain kävellä ja kerätä pokemoneja, vaan niitä olisi tarkoitus kehittää ja niillä valloittaa niitä gymejä ja lisää vastaavaa on tulossa muutakin. Mutta entäs kun ei ole vaikka kylässä yhtään pokestoppia? Siinä loppuu pallotkin jossain vaiheessa, ellei ala rahalla ostamaan, samaan aikaan kun esim. minä voin mennä tuohon 100m päähä istumaan pokestopille hetkeksi niitä keräämään ihan ilmaiseksi.

edit. niin jäi vielä serverit kommentoimatta, eile oli kympin jälkeen yli tunnin matalana ja serverien seuranta sivu sanoi että koko maailmasta. Pelkkää punasta näytti kaikkialle. Muutoinkin oli välillä pahaa takeltelua. Enkä varmana ole ainoa kun muut liikkeellä olleet valittelivat samaa. Ihme juttu, että yhdellä kyllä kaikki toimii ja on kaikki niin täydellistä.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Mitä tulee kilpailuun, niin jos et ole huomannut, tässä pelissä ei ole ideana vain kävellä ja kerätä pokemoneja, vaan niitä olisi tarkoitus kehittää ja niillä valloittaa niitä gymejä ja lisää vastaavaa on tulossa muutakin.
Miten niin? Minä ainakin yritän kerätä jokaisen mahdollisen pokemonin, eikä salihommat kiinnosta ollenkaan. Ihmeellistä on kyllä, jos sinä tällaisessa pelissä alat määrittämään muiden tavoitteita.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä hetkellä, kun jalanjälkisysteemi ei toimi tätä voikin helposti pelata vaikka terassilla istuen. Jalanjälkisysteemin toimiessa väitän ihmisten ainakin liikkuvan vähän enemmän, koska haluavat juuri sen tietyn pokemonin etsiä. Itselläkin muutamaan otteeseen ollut tiettyjä pokemoneja lähettyvillä, mutta vaikea niitä on etsiä tarkemmin, kun näyttävät kaikille samaa jalanjälkeä.

Onko ihmisille tullut eteen jotain harvinaisempia pokemoneja? Itselle tuli eteen alkupäivinä hirmonchan, joka valitettavasti pääsi karkuun.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko ihmisille tullut eteen jotain harvinaisempia pokemoneja? Itselle tuli eteen alkupäivinä hirmonchan, joka valitettavasti pääsi karkuun.
Vaikeahan se on määritellä mikä on harvinaisempi kun internet on erilaisia listoja pullollaan, mutta hieman erikoisemmista vastaan on tullut Electabuzz kaupan pihalla ja Jynxejä 4 kappaletta samalta puistoalueelta. Tosin nuo 4 Jynxiä 15 minuutin sisään vahvisti sen, että se ei taida mikään kovin kummoinen saalis olla. Electabuzz taitaa kuitenkin olla hieman tavallisista poikkeavampi.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Minä sain 10km munasta Scytherin. Ainakin itselleni täysin uusi tuttavuus, harvinaisuudesta en tiedä.

Ja kyllähän tämä peli koukuttaa ja laittaa liikkeelle eikä pokestopeillakaan jaksa koko iltaa istua vaikka lure olisikin päällä, sillä monesti myös lagaa paljon enemmän peli tuolla pahimmassa väkijoukossa. Kavereitakin tullut nähtyä normaalia enemmän, kun joka ilta käy jonkun kanssa "lenkkeilemässä" .
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiedä näiden harvinaisuudesta mitään, mutta Abra, Cubone (munasta), Electabuzz, Kingler, Mr. Mime ja Parasect ovat ainakin sellaisia joita ei ole kun kerran tullut vastaan. Tuon pokedexin mukaan yksi pokemoni on sellainen jonka olen nähnyt mutta en ole saanut, enkä edes sitä huomannut, että varmaan ohimenen ajaessa tullut vastaan.

Nämä on siis itä-Helsingistä löydettyjä. Vuosaari - Kontula - Mellunmäki - Itis - Hertsika - Kulosaari akselilta. En ole istuskellut missään luressa paria minuuttia kauempaa.
 

Lavis

Jäsen
Kyllä nyt jää peli tauolle. Joo, on se kiva kerätä Pokemoneja, mutta olisi niillä myös kiva tehdäkkin jotain. Palaan sitten pelin ääreen, kun on ranking-järjestelmä keksitty taikka joku vastaava. Pelkkä kerääminen ei kiinnosta, koska jokainen on saman arvoinen. Ei ne CP & HP sielä repussa mitään paina.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten niin? Minä ainakin yritän kerätä jokaisen mahdollisen pokemonin, eikä salihommat kiinnosta ollenkaan. Ihmeellistä on kyllä, jos sinä tällaisessa pelissä alat määrittämään muiden tavoitteita.
En minä kenenkään pelaamista määritäkkään, mutta jospa lukasisit ne alkuperäiset kirjoitukset niin vältyttäisiin tälläisiltä turhilta väärinymmärryksiltä. Tosin taisi olla tahallista väärinymmärtämistä. Kyse kun oli epäreilun kilpailuedun saamisesta suhteessa muihin ja jos ja kun ne muut tai ainakin osa kilpailee, niin silloin sitä epäreilua kilpailuetua kyllä saa ihan riippuen asuinpaikasta. Se että sinua ei kilpaileminen kiinnosta ei tee tuosta faktasta yhtään sen vähemmän faktaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskasti tämä tuuri kyllä heittelee. Eilinen päivä tuli vietettyä lähestulkoon aamusta iltaan kaveriporukalla ympäri Porvoota ja Helsinkiä, yhteensä varmaan 5 tuntia lurella istuen ja terassilla bisseä siemaillen. Saldona sadoittain Rattataa, Pidgeytä, Weedleä yms. kuraa ja koko päivän ainoa parempi saalis oli 450cp Fearow. Tänään olin sitten pokejahdissa tasan 5min, yhden pikaisen koiran kusetuksen verran, ja kotipihalla taskuun pomppasi 832cp Lapras. Ihan jees.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No kyllähän se vähän innostusta syö, jos tunnin lenkillä tulee joku 2 pokemonia vastaan ja nekin on samoja mitä jo on. Täällä ainakin todella rajallinen tuo eri pokemonien määrä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En minä kenenkään pelaamista määritäkkään, mutta jospa lukasisit ne alkuperäiset kirjoitukset niin vältyttäisiin tälläisiltä turhilta väärinymmärryksiltä. Tosin taisi olla tahallista väärinymmärtämistä. Kyse kun oli epäreilun kilpailuedun saamisesta suhteessa muihin ja jos ja kun ne muut tai ainakin osa kilpailee, niin silloin sitä epäreilua kilpailuetua kyllä saa ihan riippuen asuinpaikasta. Se että sinua ei kilpaileminen kiinnosta ei tee tuosta faktasta yhtään sen vähemmän faktaa.

Niin kauan, kun pelin ainoa kilpaileminen on tuo salien valloitus, ei asuinpaikalla ole väliä. Samalla tapaa niillä muilla samalla alueella asuvilla on paskat mahdollisuudet saada pokemoneja.. Siinä tietty olet oikeassa, että paljon mukavempaa ja hauskempaa tästä saisi laittamalla niitä pokemoneja tuonne metsien siimeksiin.
 

Nick Neim

Jäsen
En minä kenenkään pelaamista määritäkkään, mutta jospa lukasisit ne alkuperäiset kirjoitukset niin vältyttäisiin tälläisiltä turhilta väärinymmärryksiltä. Tosin taisi olla tahallista väärinymmärtämistä. Kyse kun oli epäreilun kilpailuedun saamisesta suhteessa muihin ja jos ja kun ne muut tai ainakin osa kilpailee, niin silloin sitä epäreilua kilpailuetua kyllä saa ihan riippuen asuinpaikasta. Se että sinua ei kilpaileminen kiinnosta ei tee tuosta faktasta yhtään sen vähemmän faktaa.
Sinä siitäkin huolimatta hyvin selvästi kirjoitit viestissäsi, kuinka tässä pelissä ei ole ideana kävellä ja kerätä pokemoneja. Se kuulostaa todella selvältä määrittelyltä, vastasit sitten mihin tahansa alkuperäiseen viestiin. Kyllä minä sen alkuperäisen viestin huomasin ja luin, mutta ei se tuota lausetta viestistäsi mihinkään poista. Minä ja hyvin moni muu on täysin eri mieltä, joten ihmetyttää miksi puhut omiasi. Käsittääkseni edes mitään tavoitteita tai läpipeluuta kyseiseen peliin ei ole, joten ainoastaan täysi tampio alkaa kertomaan muille mitä pelissä pitää tehdä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niin kauan, kun pelin ainoa kilpaileminen on tuo salien valloitus, ei asuinpaikalla ole väliä. Samalla tapaa niillä muilla samalla alueella asuvilla on paskat mahdollisuudet saada pokemoneja.. Siinä tietty olet oikeassa, että paljon mukavempaa ja hauskempaa tästä saisi laittamalla niitä pokemoneja tuonne metsien siimeksiin.
Niin siis varmaan sitä äkkiä kyllästyy jos edes alussa ei oikein uusia lajeja tule. Ehkäpä tuo vielä muuttuu.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki muut nettipelit on myös epäreiluja koska kaikkialla maailmassa ei ole yhtä hyvä netti, eiköhän koko Nintendo mee kohta nurin.

Ps. Mustakin olis kiva jos pitäs syrjempään metsään mennä hakeen harvinaisuuksia kauas lähimmiltä pokestopeilta ja gymeiltä, tosin sit ne siellä asuvat sais epäreilun kilpailuedun kun sais helpolla harvinaisuuksia mitä muut ei ja ne on pääsääntösesti pokekeräilijän kannalta "arvokkaampia".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä siitäkin huolimatta hyvin selvästi kirjoitit viestissäsi, kuinka tässä pelissä ei ole ideana kävellä ja kerätä pokemoneja. Se kuulostaa todella selvältä määrittelyltä, vastasit sitten mihin tahansa alkuperäiseen viestiin. Kyllä minä sen alkuperäisen viestin huomasin ja luin, mutta ei se tuota lausetta viestistäsi mihinkään poista. Minä ja hyvin moni muu on täysin eri mieltä, joten ihmetyttää miksi puhut omiasi. Käsittääkseni edes mitään tavoitteita tai läpipeluuta kyseiseen peliin ei ole, joten ainoastaan täysi tampio alkaa kertomaan muille mitä pelissä pitää tehdä.
Laita nyt vaikka suora lainaus missä minä väitän että miten peliä pitää jonkun pelata. Kun en ole moista väittänyt ja sinä nyt olet kahdesti tunkenut noita sanoja minun suuhuni. "tässä pelissä ei ole ideana vain kävellä" huomaatko siellä on sana vain, toki siis ymmärrän jos ei ole sinun äidinkielesi kyseessä, mutta jos on, niin jumalauta yrittäisit edes. Jos sinä haluat vain kävellä niin ihan vapaasti, mutta se nyt ei ole pelin ainoa asia, vaan pelissä on muutakin sisältöä. Se pelissä oleva muu sisältö käsittää kilpailemista ja kyllä silloin pelissä on kilpailullinen puoli. Kuinka paljon sitä rautalankaa pitää vääntää?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Slovakia vs Saksa
  • 1.95
  • 4.20
  • 3.10
Sveitsi vs Norja
  • 1.16
  • 7.50
  • 13.00
Ruotsi vs USA
  • 2.46
  • 4.40
  • 2.34
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös