Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 993
  • 788

Ameno

Jäsen
Voisko joku selittää, kävin ehkä neljällä Pokestopilla, en saanut niistä mitään, kaikissa luki vaan "Empty module slot... jne." Olen liian vanha ymmärtämään. Taas paloi muutama kalori ihan turhaan!
Taisit yrittää väärällä tavalla. Eli sinun pitää "ottaa kiinni" siitä ympyrästä, jossa on sen pokestopin/nähtävyyden kuva, ja pyöräyttää sitä sivusuunnassa, jolloin se ympyrää alkaa pyöriä ja antaa sitten tavaraa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Taisit yrittää väärällä tavalla. Eli sinun pitää "ottaa kiinni" siitä ympyrästä, jossa on sen pokestopin/nähtävyyden kuva, ja pyöräyttää sitä sivusuunnassa, jolloin se ympyrää alkaa pyöriä ja antaa sitten tavaraa.
Saattaa olla näin, kokeilen huomenna uudestaan.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Eilen aloitin ja yksi Poke (Bulbasaur) napattu, 249 jäljellä. Tänään olisi tarkoitus lähteä ystävän kanssa näitä riiviöitä metsästämään lisää.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä peli kyllä tuo ihmisiä yhteen nerokkaasti. Kaljoiteltiin eilen parin kaverin kanssa kämpillä ja jossain vaiheessa saatiin idea, että otetaan bisset mukaan ja siirrytään läheiselle Pokestopille istuskelemaan. Monta tuntia istuttiin siinä ja välillä laitettiin lurea päälle, paikalla kävi useita kymmeniä ihmisiä ja lähes kaikkien kanssa tuli juteltuakin jotain. Lopputuloksena hirveä kaatokänni, yksi hauskimpia iltoja miesmuistiin ja puhelin täynnä Pokemoneja, joita en muista edes pyydystäneeni. Varmaan alle 10% ajasta serverit toimivat edes kohtuullisesti, mutta ei se menoa haitannut. Toivottavasti peli saa hyvin tukea päivitysten muodossa, ettei tämä alkuinnostus lässähdä ihan heti.
 

Eskelarit

Jäsen
Noniin, eilen illalla tuli tallusteltua 45min ja äsken semmonen 30min tässä Espoon Keskuksella.. Mulla on 4x Drowzeeta ja pari hassua muita "pikku-Pokemoneja" .

Eilen nyt oli serverit jumissa, joten siitä ei sen enempää. Äskeisellä reissulla tuli varmaan 10 vastaan, kaikki näitä pieniä.

Mulla on ollut tarkotus, että kävelen Pokestopilta toiselle ja nappaan vastaantulevia, jos nyt edes tulee :D

@Silkkeri kirjoitti äsken, että on istuskellut Pokestopilla ja keräillyt sieltä Pokemoneja. Mulla on reissuilla näyttänyt, että lähellä olisi ollut yleensä 2-3 Pokemonia, erillaisia kaikilla reissuilla varmaan 6-7. Eli kannattaako jäädä istumaan Pokestopeille vai onko mun katujen talsiminen joka suuntaan parempi taktiikka.

Jos joku jaksaa vastata niin tarjoan virtuaalituopin. :)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Paljon kyllä kaatuilee tuo peli. Sain jonkun Pokemonin palloon ja sitten peli jäätyi. Katoskohan koko elukka myös taivaan tuuliin?

Peli ei enää käynnisty.
 
Viimeksi muokattu:

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paljon kyllä kaatuilee tuo peli. Sain jonkun Pokemonin palloon ja sitten peli jäätyi. Katoskohan koko elukka myös taivaan tuuliin?

Peli ei enää käynnisty.

Minulle kävi samalla tavalla aamulla, pokepallo jumissa ruudulla ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen jäi jumiin loading-sivuun, josta lopulta ilmoitus, ettei pelihahmon tietoja saa haettua serveriltä. Oli lopulta pakko asentaa peli uusiksi, auttoi onneksi ja pokemonitkin tallella. Iphone alustana.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huomasin tuossa kävelyllä, että kun pokemonin nappaa kannattaa pysyä paikallaan. Eli ei ennakoida ja alkaa jo liikkumaan. Sillä tavalla tuntuisi pokepallo usein jäätyvän, eikä auta kun pelin buutti.

Vaikka peli jäätyy voi pokemon olla kiinni otettu, katso pokelistalta näkyykö pokemonia. Jos taas ei niin hetken kun odottaa paikallaan, tulee pokemoni yleensä takaisin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Silkkeri kirjoitti äsken, että on istuskellut Pokestopilla ja keräillyt sieltä Pokemoneja. Mulla on reissuilla näyttänyt, että lähellä olisi ollut yleensä 2-3 Pokemonia, erillaisia kaikilla reissuilla varmaan 6-7. Eli kannattaako jäädä istumaan Pokestopeille vai onko mun katujen talsiminen joka suuntaan parempi taktiikka.)
Katujen talsiminen on kokemukseni mukaan paras taktiikka ilman apuvälineitä. Luren käyttäminen Pokestopilla on hyvin tehokasta, mutta nuo ovat sangen harvinaisia jos ei halua oikeaa rahaa käyttää. Yhden luren sain levelin myötä tasolla 8 tai 9, muuten ei ole tullut vastaan. Positiivista noissa on toki se, että yksi lure hyödyttää kaikkia pelaajia lähistöllä. Kannattaa siis käväistä Pokestopeilla, joilla hengaa paljon ihmisiä, esim. isojen kaupunkien keskustat ovat hyviä paikkoja. Noissa on käytännössä jatkuvasti jonkun laittama lure päällä. Poket tuntuvat muutenkin viihtyvän parhaiten alueilla, missä on paljon muita pelaajia. Pokestopilla hengailussa on sekin hyvä puoli, että n. 5min välein siitä stopilta saa otettua lisää pokepalloja ja muuta krääsää.


Paljon kyllä kaatuilee tuo peli. Sain jonkun Pokemonin palloon ja sitten peli jäätyi. Katoskohan koko elukka myös taivaan tuuliin?.
Tuo on yleinen ja sangen ärsyttävä bugi. Saatoit saada tuon poken, tai sitten et. Kannattaa odotella pieni hetki ja käynnistää sovellus uudestaan, jos Poke ei jäänyt palloon niin saat kyllä yleensä uuden mahdollisuuden pyydystää sen, jos olet siis samassa paikassa. Tietty vähän hankalaa, jos sovellus ei edes käynnisty enää. Hirveästihän tässä on bugeja ja serverit ihan kyykyssä koko ajan. Eiköhän se taas kohta lähde käyntiin ja jos ei, sovelluksen poistaminen ja uudelleen asennus voi auttaa.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
@Silkkeri kirjoitti äsken, että on istuskellut Pokestopilla ja keräillyt sieltä Pokemoneja. Mulla on reissuilla näyttänyt, että lähellä olisi ollut yleensä 2-3 Pokemonia, erillaisia kaikilla reissuilla varmaan 6-7. Eli kannattaako jäädä istumaan Pokestopeille vai onko mun katujen talsiminen joka suuntaan parempi taktiikka.

Jos joku jaksaa vastata niin tarjoan virtuaalituopin. :)
Jos Pokestopissa on lure päällä, niin silloin ainakin kannattaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Huomasin tuossa kävelyllä, että kun pokemonin nappaa kannattaa pysyä paikallaan. Eli ei ennakoida ja alkaa jo liikkumaan. Sillä tavalla tuntuisi pokepallo usein jäätyvän, eikä auta kun pelin buutti.

Vaikka peli jäätyy voi pokemon olla kiinni otettu, katso pokelistalta näkyykö pokemonia. Jos taas ei niin hetken kun odottaa paikallaan, tulee pokemoni yleensä takaisin.
En vaan saa koko peliä auki enää. Hajosko se vai onko serverit vaan vaihteeksi jumissa?
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä mulla aukeaa, mutta huomasi tuossa lenkin lopussa että kaatuili normaalia enemmän. Eiköhän taas loppuilta ole jumittavaa serveriä tarjolla.

Tässä on joku MMO serverstatuslist ja punaisella eurooppa näyttäisi olevan.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Trainer Clubin palvelimet on alhaalla taas. Vituttaa että pitikin mennä rekkaamaan tuon kanssa. Ihan kokoajan nurin kun Gmail-tilillä rekanneet vaan porskuttaa Pokémon-jahdissa.

Gmail-tilien kautta tehdyillä tileillä pitäis toimia normisti siis nytkin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Gmail-tilien kautta tehdyillä tileillä pitäis toimia normisti siis nytkin.
Kumpikin tili toimii ihan yhtä paskasti. Kakarat ja muut onanistit nukkumaan, että setä pääsee kokeilemaan.
 

Klinga

Jäsen
Jumissa tuntuu olevan servut. Pitää illalla käydä lenkillä, kun nuoriso on jo lopettanut. Josko silloin onnistaisi paremmin.

Lähin Pokestop on ~50m päässä, Olisi kova juttu, jos voisi omalta sohvalta napata itemeitä, mutta ei riitä, vaikka ukkeli välillä harhailee ruudulla suuntaa ja toiseen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En mä ainakaan ees g maililla sisään pääse.

Miksi piti ees laittaa peli kaikkialla jakeluun jos se ei toimi?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En mä ainakaan ees g maililla sisään pääse.

Miksi piti ees laittaa peli kaikkialla jakeluun jos se ei toimi?

Koska rahaa saa jo pelkistä latauksista ja vaikkei peli skulaisi koko ajan, niin markkinointi on käynnissä koko ajan pelkällä brändillä.

Antakaa aikaa, ei kai kukaan odottanut näin kovaa suosiota enkä tiedä kuinka helppoa toimivuutta on testata, jos käyttäjiä on samanaikaisesti miljoonia.

Charmander kehitetty Charmeleoniksi ja pokemoneita taisi olla 48, hyvään paikkaan tuli reissu kotikonnuille Helsinkiin, kun pääsi eri paikoissa kävelemään, joissa ei normaalisti tule käytyä. Metrossakin tuli vastaan Squirtle Kalasataman kohdalla, kun pysähtyi useammaksi minuutiksi. :D
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, nyt on koko servu jo tosiaan matalana.

Tosiaan nyt pääsin paremmin jyvälle tuosta pokemonien kehittämisestä. Noilla saa omaa leveliä hyvin ylös, kun kerää paskoja pokemoneja paljon (esim. Pidgey on loistava tähän koska evolve maksaa vain 12 karkkia) ja sitten kun 9.levelillä saa ensimmäisen Lucky Eggin (sillä saa 30min ajaksi tupla exp-pisteet kaikesta) niin sen Lucky Eggin aikana suorittaa kaikki evolvet mitä mahdollista. Itsellä nousi level suoraan 9 -> 12 kun Lucky Eggin aikana paukutin monta evolvea.

Parhaat on tällä hetkellä 512 CP Hypno ja 462 CP Pidgeot mitä itseltä löytyy. Tosin Stardustia en ole käyttänyt vielä kuin kerran kokeiluksi tuolle Hypnolle, ja sitä löytyy noin 20k käytettäväksi. Vielä kun jonkun aikaa keräilee leveliä jonka myötä alkaa luonnosta löytää vielä näitäkin kovempia Pokemoneja jo valmiiksi, niin sitten voi iskeä Stardustit käyttöön.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Toimiiko teillä miten tarkasti tuo munien aukaisu kävelemällä?

Itse kävelin tänään äitin luokse, ja kartan mukaan sinne olisi matkaa noin 7 kilometriä, joten laitoin 5 km munan kypsymään. Kun olin perillä, oli munaan tullut matkaa vain 3 kilsaa.

Ja tää peli vie ihan HELVETISTI akkua.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vedin pyörällä noin 11 km lenkin ja mulla oli 2 km munassa noin 300 metriä jäljellä kun lähdin matkaan. Sen jälkeen laitoin 5 km munan ja piti vielä 11 km lenkin perään vetää vikat 700 metriä ympyrää pihalla, jotta tuli valmiiksi. Toki pyörällä välillä nopeus menee yli rajojen, mutta silti tuntuu vähän huti menevän munien kilometrirajat.
 

lauriroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL ja KHL
Oman tulkintani mukaan nuo metrit eivät kerry, jos peli ei ole yhteydessä servereihin tai miten tuo nyt sanotaan. Vasemassa yläkulmassa on pokemonpallo, joka pyörii jos puhelin ei ole yhteydessä servereihin(?). Tästä johtuen kaikki metrit eivät jää muistiin oman tulkintani mukaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voiko Pokemoneja löytää ellei pelissä ole näyttö päällä?

"Hiukan" laskee innostusta tuo pelin jumittaminen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voiko Pokemoneja löytää ellei pelissä ole näyttö päällä?

"Hiukan" laskee innostusta tuo pelin jumittaminen.

Ei voi löytää.

Eiköhän se muutaman päivän kuluessa ala toimimaan huomattavasti paremmin. Toivottavasti.

Tänään ja eilen kävin noin klo 11-14 jahdissa ja toimi pääasiassa ihan ok, mutta molempina päivinä en klo 14 jälkeen ole päässyt sisään edes kirjautumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös