Käsittääkseni samalla firmalla on jo pitkään ollut parempi saman genren peli joka ei ole kiinnostanut ketään. Ymmärrän kyllä genren potentiaalin mutta nyt kysyinkin, onko pokemonissa brändinostalgian ohella mitään muuta sitä lunastamaan?
Niin, miksi vanhempi saman genren peli ei kiinnostanut ketään, mutta nyt pokemon kiinnostaa kaikkia? Kai tämä sitten kertoo, että kyllä siinä pokemonissa jotain ihmeellistä sitten on. Tietysti pokemonilla on juurikin vahva brändi ja siitä kuulee nyt kaikkialla, ja myös uudet, aiempia pokemoneita pelaamattomat tyypit lienevät jossain määrin ruvenneet pelaamaan tätä, elikkä lienee sillä jotain muutakin arvoa, kuin se nostalgia vanhoista peleistä. Itseäni on viehättänyt peleissä yleensäkin tällainen oman hahmon saaminen ja kehittäminen, ja pokemonissa näitä omia hahmoja on monia erilaisia, joista saa valita useamman mieleisensä ja niitä sitten kehittää vahvemmaksi ja nähdä itse sen kehityksen. Toki tämä on ihan oma subjektiivinen näkemykseni asiasta, eikä minulla sataprosenttista faktaa ole antaa siitä, että "onko pokemonissa brändinostalgian ohella mitään muuta sen potentiaalia lunastamaan".
Näinpä, kaveri näytti, että hänen lähikaupassaan on pokemon-sali, jossa siis voi niitä taisteluita harjoittaa. Mutta siihen ei kuitenkaan tarvita toista pelaajaa? What? Eikö tällainen pelilogiikka olisi tehnyt pelisarjalle kunniaa? Eikö siinä pokemon-universumissa/loressa nimenomaan taistella, ja sitten kehitetä, menetetä ja ansaita omia pokemoneja sitä kautta?
Kyllä, tästä olen samaa mieltä, ja kuten olen sanonut, näin ison osan puuttuminen tästä pokemon pelistä itseäni harmittaa, ja mikäli tähän ei ole tulossa muutosta, en usko että kovin kauaa tätä jaksaa pelailla. Taistelut ovat tällä hetkellä ainakin tekoälyä vastaan, joka ohjastaa jonkun toisen pelaajan kyseiselle salille jättämää pokemonia. Tässä vaikuttaa siltä, että pelinkehittäjä on yrittänyt päästä mahdollisimman pienellä vaivalla ja pienellä budjetilla, kopioimalla vain suuren osan aiemmasta pelistään tähän pokemoniin ja yrittänyt välttää suurempien pelimekaniikoiden kehittämistä.
Mikä on muuten itse sovelluksen ansaintalogiikka?
Pelissä on kauppa, johon voi ostaa oikealla rahalla kolikoita, joilla sitten voi ostaa esineitä itse peliin. Näitä esineitä pystyy saamaan ilmaiseksikin pelissä joko vierailemalla pokestopeilla, jotka antavat yleensä n. 3-5 esinettä per vierailukerta, tai vähän harvinaisempia esineitä saa vain kun oma hahmosi kehittyy korkeammille tasoille. Näitä esineitä ovat esimerkiksi pokepallot (saa pokestopeilta) , joihin villit pokemonit pyydystetään tai houkuttimet (saa ilmaiseksi vain hahmon tasoa kehittämällä), jotka houkuttaa villejä pokemoneja luoksesi 30 min ajan.
Lyhyemmin, mikäli siis pistät rahaa peliin, oma pelihahmosi kehittyy nopeammin, jolloin saat myös nopeammin voimakkaampia pokemoneja.
Itse en ole ajatellut rahaani tähän tuhlata, vaan ihan ilmaiseksi koetan pärjätä.