Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 956
  • 788

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mistä noita munia tulikaan vastaan?

Tajusin tuossa lounastauolla ensimmäisen kerran tuon kolikon pyörittelyn. Paikkana oli läheinen moskeija...Onneksi ei nyt ihan sisälle pitänyt rynnätä.
 

Yö-Orava

Jäsen
Niin, eihän saamani ohkaisen käsityksen perusteella juuri uutta ole tuotu itse alkuperäisideaan: sisältö on sama, alusta on vain nykypäivän hullutuksia pienen Game Boyn näytön tai pelikorttien asemesta. Seuraava kehitysaskel sitten joskus, ettei puhelintakaan enää tarvita touhussa välikätenä kun Google projisoi nää körmyt suoraan kaduille.

Tuskinpa tulee tähän erityisemmin lähdettyä mukaan, hyvin mahdollisesti voisin joskus mielenkiinnosta kuitenkin testata.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Latasin tän luuriin jo viikko sitten, mutta oikeastaan ole perehtynyt peliin kuin muutaman tunnin. Kun kävelin kaverin luota kotiin em-finaalin jälkeen. (Puolen tunnin kävelymatkassa meni 3 tuntia, kun piti hieman kierrellä).

Mutta vaikuttaa todella hyvältä. Varsinkin jos tää saa immeiset liikkumaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Perkeles. Tiliä luodessa oli mahdollista käyttää skandeja nimimerkissä ja kaikki meni kuten kuuluukin. Kirjautuminen tilille puhelimesta taas ei onnistunut koska ei antanut käyttää skandeja. Hyvin vedetty! Tuon jälkeen uuden tilin luominen ei ole enää onnistunut koska ruuhkat palvelimella.
 

Lavis

Jäsen
Sain ladattua nyt kyseisen pelin iPhonelle. Peli kuitenkin valittaa, että "GPS not found". Vaikkakin Google Maps sekä Kartat -sovellukset on puhelimessa ja ilmoituksiin tulee GPS nuoli näkymään. Pitäisikö App Storen olla edelleen Jenkeissä vai mikä mättää?

Edit. Nyt toimii. En tehnyt mitään, kaippa siinä hetki menee ennen kuin paikantaa.

Miten Pokemoneja pystyy kehittämään? Mitä auttaa, kun tein tuolle Charmanderille kahdesti "power up" :in. Ainakin Cp ja Hp nousivat. Ei kai se kehity, kun se jana on tapissaan?
 
Viimeksi muokattu:

Ameno

Jäsen
Nyt pitäisi olla saatavilla Suomessakin play kaupasta ja ios storesta:
https://twitter.com/PokemonGoNews/status/754250948931948544
Itsekin löysin nyt ja asensin pelin tuolta androidin play kaupasta.

Miten Pokemoneja pystyy kehittämään? Mitä auttaa, kun tein tuolle Charmanderille kahdesti "power up" :in. Ainakin Cp ja Hp nousivat. Ei kai se kehity, kun se jana on tapissaan?
Kun kerran olet onnistunut power up -nappulan löytämään, niin katsopa sen alapuolella on harmaalla oleva evolve -nappula, jolla saat kehitettyä pokemoneja. Tähän kuluu samoja karkkeja, kuin power uppiin, ja näitä karkkeja saa siis pyydystämällä saman lajin pokemoneja, jokaisesta pyydystetystä pokemonista saa kolme kappaletta kyseisen lajin karkkia. Itse en ainakaan tuhlailisi noita karkkeja heikkojen pokemonien power uppeihin, vaan säästän niitä samalla etsien voimakkaampia yksilöitä kyseisestä lajista, joita sitten aikanaan kehitän, kunhan on tarpeeks karkkeja kasassa.

Nyt on vaan eilisestä asti bugannut tuo lähellä olevien pokemonien näkymä, kun ne askeleet eivät päivity siinä ollenkaan, vaan kaikki lähellä olevat pokemonit ovat muka 3 jalanjäljen päässä, vaikka olisivatkin ihan vieressä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmeisesti ainakaan ennen 9 levelin ei kannata alkaa power uppaamaan tai tekemään Pokemoneilla juuri muuta kuin heikkoja lähettää pois professorille.

Kun level kehittyy niin alkaa kokoajan löytämään valmiiksi vahvempia pokemoneja joille sitten käyttää stardustia ja karkkia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ok. Sain ensimmäisen Pokemonin ja nyt se tyyppi kysyy nicknamea. Mitä sinne pitää kirjoittaa, että se kelpaa? KAIKKEEN tulee name isn't available.
EDIT: No näköjään viimein hyväksyi, ehkä palvelin oli kovilla tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tätähän pelaa näköjään ihan aikuisetkin ihmiset. Onko kukaan täällä vielä törmännyt puuhun tai risteyksessä?
Ihmiset, typerät lampaat jahtaamassa toisten ihmisten kehittämiä mielikuvitusasioita. Globaalielitistien orjat.
 
Ihmiset, typerät lampaat jahtaamassa toisten ihmisten kehittämiä mielikuvitusasioita.
"Uskotko jumalaan"-ketjussa nämä.

Tätähän pelaa näköjään ihan aikuisetkin ihmiset.
Pokemon Go olisi tietysti näkemättä paskaa, mutta kun kaverin kännykästä vilkaisin sitä perusnäkymää, niin kai se on nyt sitten nähtynä paskaa. Ei vaan jaksanut innostua kasibittisistä enää silloin kun oli myös 32-bittinen PlayStation, ja Pentium-koneet, joten Pokemon ei tarkoita minulle mitään. Tuntui lasten jutulta jo uutuuttaan v. 1996, vai koska nyt sitten Suomeen rantautuikaan. Piirrosanimaatiot sitten naulasivat sen lopullisesti tähän kategoriaan.

Mitään muuta ihmeellistähän tuossa ei taida olla kuin mahdollinen henkilökohtainen nostalgia, eihän?
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Noita pokemoneja voi siis löytää vaan sillon kun ohjelma ja näyttö on päällä?

Edit: Ei tosin toimi koko peli nyt. Latauspalkki kokoajan samassa kohtaa eikä kirjaudu sisään.
 

Eskelarit

Jäsen
Kävin äsken tässä Espoon Keskuksella heittääs 30min kävelylenkin ja ei näyttänyt että olisi edes yhtään Pokemonia lähettyvillä.. Tossa nurkan takana on Pokestop, mutta vaikka olin 20cm päässä ja koitin pyöräyttää puhelimessa sitä perkeleen kiekkoa, niin ei tapahtunut mitään.

Johtuuko tää siitä, että kaikki pelaa nyt, vai onko mun puhelin schaissea? :l
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kävin äsken tässä Espoon Keskuksella heittääs 30min kävelylenkin ja ei näyttänyt että olisi edes yhtään Pokemonia lähettyvillä.. Tossa nurkan takana on Pokestop, mutta vaikka olin 20cm päässä ja koitin pyöräyttää puhelimessa sitä perkeleen kiekkoa, niin ei tapahtunut mitään.

Johtuuko tää siitä, että kaikki pelaa nyt, vai onko mun puhelin schaissea? :l

Servereissä taitaa olla taas vikaa kun peli on nyt virallisesti julkaistu täälläkin päin maailmaa.
 

Ameno

Jäsen
Joo, tällä hetkellä vaikuttais serverit olevan ihan tukossa, eikä oikeen mikään toimi. Tänäänhän on ollut virallinen julkaisu aika moneen maahan, niin ei ihmekään. Pitää vaan odotella ja katsella milloin alkaa taas toimimaan.

Mitään muuta ihmeellistähän tuossa ei taida olla kuin mahdollinen henkilökohtainen nostalgia, eihän?

En tiedä, kannattaako näihin vastatakaan, mutta sanotaan nyt kuitenkin, että onhan tämä peli niitä edelläkävijöitä, jotka tuovat uutta näkökulmaa pelimaailmaan lisätyn todellisuuden kanssa. Kai siinä jotain ihmeellistä on ja monia ihmisiä näyttää peli kiinnostavan, kun on jo kaikkien aikojen suosituin kännykkäpeli jenkeissä. Mutta onhan tämä aika karsittu versio jos verrataan vaikka perinteisiin pokemon peleihin, joissa taistelut ja strategia olivat paljon tärkeämmässä osassa. Saa nähdä kuinka pitkälle uutuudenviehätys jaksaa kantaa, serveriongelmat tuskin ainakaan lisäävät ihmisten innostusta.
 

Eskelarit

Jäsen
Joo, maanantaina pitäis tulla uus akku luukusta. Äskeisellä 35min reissulla putos akku 100% -> 48%..

On siis hyvä syy odotella akkua ja palata peli pariin maanantaina uudelleen jos serverit toimis..
 
En tiedä, kannattaako näihin vastatakaan, mutta sanotaan nyt kuitenkin, että onhan tämä peli niitä edelläkävijöitä, jotka tuovat uutta näkökulmaa pelimaailmaan lisätyn todellisuuden kanssa. Kai siinä jotain ihmeellistä on ja monia ihmisiä näyttää peli kiinnostavan, kun on jo kaikkien aikojen suosituin kännykkäpeli jenkeissä.
Käsittääkseni samalla firmalla on jo pitkään ollut parempi saman genren peli joka ei ole kiinnostanut ketään. Ymmärrän kyllä genren potentiaalin mutta nyt kysyinkin, onko pokemonissa brändinostalgian ohella mitään muuta sitä lunastamaan?

Mutta onhan tämä aika karsittu versio jos verrataan vaikka perinteisiin pokemon peleihin, joissa taistelut ja strategia olivat paljon tärkeämmässä osassa. Saa nähdä kuinka pitkälle uutuudenviehätys jaksaa kantaa, serveriongelmat tuskin ainakaan lisäävät ihmisten innostusta.
Näinpä, kaveri näytti, että hänen lähikaupassaan on pokemon-sali, jossa siis voi niitä taisteluita harjoittaa. Mutta siihen ei kuitenkaan tarvita toista pelaajaa? What? Eikö tällainen pelilogiikka olisi tehnyt pelisarjalle kunniaa? Eikö siinä pokemon-universumissa/loressa nimenomaan taistella, ja sitten kehitetä, menetetä ja ansaita omia pokemoneja sitä kautta?

Mikä on muuten itse sovelluksen ansaintalogiikka?
 

Ameno

Jäsen
Käsittääkseni samalla firmalla on jo pitkään ollut parempi saman genren peli joka ei ole kiinnostanut ketään. Ymmärrän kyllä genren potentiaalin mutta nyt kysyinkin, onko pokemonissa brändinostalgian ohella mitään muuta sitä lunastamaan?
Niin, miksi vanhempi saman genren peli ei kiinnostanut ketään, mutta nyt pokemon kiinnostaa kaikkia? Kai tämä sitten kertoo, että kyllä siinä pokemonissa jotain ihmeellistä sitten on. Tietysti pokemonilla on juurikin vahva brändi ja siitä kuulee nyt kaikkialla, ja myös uudet, aiempia pokemoneita pelaamattomat tyypit lienevät jossain määrin ruvenneet pelaamaan tätä, elikkä lienee sillä jotain muutakin arvoa, kuin se nostalgia vanhoista peleistä. Itseäni on viehättänyt peleissä yleensäkin tällainen oman hahmon saaminen ja kehittäminen, ja pokemonissa näitä omia hahmoja on monia erilaisia, joista saa valita useamman mieleisensä ja niitä sitten kehittää vahvemmaksi ja nähdä itse sen kehityksen. Toki tämä on ihan oma subjektiivinen näkemykseni asiasta, eikä minulla sataprosenttista faktaa ole antaa siitä, että "onko pokemonissa brändinostalgian ohella mitään muuta sen potentiaalia lunastamaan".

Näinpä, kaveri näytti, että hänen lähikaupassaan on pokemon-sali, jossa siis voi niitä taisteluita harjoittaa. Mutta siihen ei kuitenkaan tarvita toista pelaajaa? What? Eikö tällainen pelilogiikka olisi tehnyt pelisarjalle kunniaa? Eikö siinä pokemon-universumissa/loressa nimenomaan taistella, ja sitten kehitetä, menetetä ja ansaita omia pokemoneja sitä kautta?

Kyllä, tästä olen samaa mieltä, ja kuten olen sanonut, näin ison osan puuttuminen tästä pokemon pelistä itseäni harmittaa, ja mikäli tähän ei ole tulossa muutosta, en usko että kovin kauaa tätä jaksaa pelailla. Taistelut ovat tällä hetkellä ainakin tekoälyä vastaan, joka ohjastaa jonkun toisen pelaajan kyseiselle salille jättämää pokemonia. Tässä vaikuttaa siltä, että pelinkehittäjä on yrittänyt päästä mahdollisimman pienellä vaivalla ja pienellä budjetilla, kopioimalla vain suuren osan aiemmasta pelistään tähän pokemoniin ja yrittänyt välttää suurempien pelimekaniikoiden kehittämistä.

Mikä on muuten itse sovelluksen ansaintalogiikka?

Pelissä on kauppa, johon voi ostaa oikealla rahalla kolikoita, joilla sitten voi ostaa esineitä itse peliin. Näitä esineitä pystyy saamaan ilmaiseksikin pelissä joko vierailemalla pokestopeilla, jotka antavat yleensä n. 3-5 esinettä per vierailukerta, tai vähän harvinaisempia esineitä saa vain kun oma hahmosi kehittyy korkeammille tasoille. Näitä esineitä ovat esimerkiksi pokepallot (saa pokestopeilta) , joihin villit pokemonit pyydystetään tai houkuttimet (saa ilmaiseksi vain hahmon tasoa kehittämällä), jotka houkuttaa villejä pokemoneja luoksesi 30 min ajan.
Lyhyemmin, mikäli siis pistät rahaa peliin, oma pelihahmosi kehittyy nopeammin, jolloin saat myös nopeammin voimakkaampia pokemoneja.
Itse en ole ajatellut rahaani tähän tuhlata, vaan ihan ilmaiseksi koetan pärjätä.
 

ruuhka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Servereissä taitaa olla taas vikaa kun peli on nyt virallisesti julkaistu täälläkin päin maailmaa.

Huhuja liikkui DoS-hyökkäyksestä, mutta ilmeisesti oikea liikenne on ollut tarpeeksi, kun osin hyvän säänkin takia niin moni on päättänyt kokeilla peliä. Pokemon GO serverit alhaalla - Pokemon GO -foorumi Harmi, kun nyt juuri olisi itselläkin ollut sopivasti luppoaikaa kokeilla uutta Pokemonia. Pitääköhän kaivaa Gameboy esille.

Mikä on muuten itse sovelluksen ansaintalogiikka?
Ei suoraan sovelluksen ansaintalogiikkaa, mutta ei kauaa kestänyt, kun kahviloiden ja muiden pitäjät keksivät, että ostamalla muutamalla eurolla pelissä houkuttimia putiikkinsa paikalle saa tuotua paljon lisää asiakkaita pokemonien perässä paikalle.
 

RaZzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, Los Angeles Kings, KelA
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voisko joku selittää, kävin ehkä neljällä Pokestopilla, en saanut niistä mitään, kaikissa luki vaan "Empty module slot... jne." Olen liian vanha ymmärtämään. Taas paloi muutama kalori ihan turhaan!
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tällä hetkellä kaikenlaisiin ihmeellisyyksiin on syy serverit.

Juuri palasin kanssa lenkiltä, meni puolet lenkkiä katsellessa login screeniä ja toiset sitten olemattomia pokemoneja. Näkyi kyllä jälki, että tuossa on mutta ei tullut serveriltä dataa tarpeeksi että olisi kiinni saanut.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Mulla toimii hyvin Pokemon go IPadillä, kun sitä hetken epäilin. Pakko oli kokeilla ja koukkuun jäin. Toki hiukan noloa ison miehen kävellä IPadin kanssa ulkona Pokemoneja nappaamassa, mutta tarpeen tullen se menee hupparin alle piiloon nätisti :)
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Klo 15 jälkeen en ole päässyt kertaakaan sisään. Perkele kun just ois koko päivä ollut aikaa jahdata pokemoneja.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuli sitten viskottua kaikki pallot helvettiin, kun yritiy Zolbattia napata. Noh, pitää illalla lähtee kiertelemään PokeStoppeja.

(ja mahdollisesti juomaan pari kaljaa)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös