Poikamme maailmalla

  • 3 514 072
  • 14 182

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lammikko Zürichiin. Siellä ovat nyt samassa organisaatiossa Lammikko ylhäällä ja Kärki farmissa.

Sellainen fiilis, että Kärkikin pääsisi/olisi päässyt ylemmäksi, jos olisi laittanut ns. kaiken likoon harjoittelussa. Tuolla tasolla ei voi antaa yhtään tasoitusta vaan täytyy antaa jatkuvasti 100%. Laukaus Kärjellä on riittävä.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Sellainen fiilis, että Kärkikin pääsisi/olisi päässyt ylemmäksi, jos olisi laittanut ns. kaiken likoon harjoittelussa. Tuolla tasolla ei voi antaa yhtään tasoitusta vaan täytyy antaa jatkuvasti 100%. Laukaus Kärjellä on riittävä.

Kyllä mä uskon että Japi pääsee pelailemaan myös ylhäällä. Tuo farmi on mun ymmärryksen mukaan käytännössä tuolla vain "harjoittelua" varten. Pääsevät pitämään pelituntumaa yllä ja treenaamaan josta sitten kutsutaan ylös peleille kun ylhäällä tulee loukkeja tai halutaan säästää niitä huippupelureita. Tuolla kun on nuo rajoitukset ulkomaalaispelaajilla, niin tällä tavoin sitä päästään hieman kiertämään.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllä mä uskon että Japi pääsee pelailemaan myös ylhäällä. Tuo farmi on mun ymmärryksen mukaan käytännössä tuolla vain "harjoittelua" varten. Pääsevät pitämään pelituntumaa yllä ja treenaamaan josta sitten kutsutaan ylös peleille kun ylhäällä tulee loukkeja tai halutaan säästää niitä huippupelureita. Tuolla kun on nuo rajoitukset ulkomaalaispelaajilla, niin tällä tavoin sitä päästään hieman kiertämään.
En ole mitenkään varma, mut ymmärtäisin et Zürich Lions ja GSK Lions on kaksi eri organisaatiota jotka molemmat kilpailevat ihan täysillä omissa sarjoissaan eikä pelaajaliikenne näiden välillä suju kuten P-Amerikassa vaikkapa Flyersin ja Philly Phantomsin välillä. Suhde on mieluummin kuin JYP ja KeuPa kuin perinteinen farmiliigan reservijoukkue. NL-joukkueen pitää huomioida myös SL-joukkueen tarpeet eikä pelaajia voi liikutella ihan miten vaan huvittaa.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
En ole mitenkään varma, mut ymmärtäisin et Zürich Lions ja GSK Lions on kaksi eri organisaatiota jotka molemmat kilpailevat ihan täysillä omissa sarjoissaan eikä pelaajaliikenne näiden välillä suju kuten P-Amerikassa vaikkapa Flyersin ja Philly Phantomsin välillä. Suhde on mieluummin kuin JYP ja KeuPa kuin perinteinen farmiliigan reservijoukkue. NL-joukkueen pitää huomioida myös SL-joukkueen tarpeet eikä pelaajia voi liikutella ihan miten vaan huvittaa.

En itsekään asiasta mitenkään varma ole, mutta ainakin ystäväni joka Japin kanssa asiasta keskustellut ja muutoinkin yleisesti kiekosta enemmän tietoa näin minulle väitti.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Volkov antanut haastattelun venäläismedialle. Leijonat höpöhöpö sivusto sitä siteeraa. En viitsi sitä linkittää, mutta laitetaan olennaiset sitaatit.

”Volkov pahoitti erityisesti mielensä Liigan päätöksestä poistaa Venäjään liittyvät tunnukset ottelutapahtumista.

– Oli ikävää, että jouduin piilottamaan Venäjän lipun. Olin istumassa pukukopissa, kunnes joku tuli luokseni ja sanoi, että minun tulee poistaa lippu kypärästä. Se tulkittiin provokaationa ja aggressiona. Minulla oli silloin kaksi lippua kypärässä – Suomen ja Venäjän. Miksi minun pitäisi piilottaa oma lippuni ja pitää teidän lippu? Piilotetaan sitten molemmat. Olin laittanut liput kypärään ystävyyden hengessä, enkä vihan takia, Volkov kertoi RBC:lle.”

”KHL:n suurseuraan Dinamo Moskovaan täksi kaudeksi siirtynyt Volkov valitteli samaisessa haastattelussa sitä, kuinka suomalaistoimittajat utelivat häneltä mielipidettä Ukrainan tilanteeseen liittyen.

Volkovin mukaan hänen vaimonsa isäpuoli valmisteli suomalaisen paikallismedian etukäteen annettuihin kysymyksiin englanninkieliset, melko ympäripyöreät vastaukset, joita ei lopulta edes julkistettu Suomessa.

– He varmaankin halusivat minulta samanlaisen tulisen ulostulon, jonka Nikita Zadorov teki (NHL:ssä) ja joutui siitä hyvästä Venäjällä ihmisten hampaisiin, Volkov valaisi.”
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Volkov antanut haastattelun venäläismedialle. Leijonat höpöhöpö sivusto sitä siteeraa. En viitsi sitä linkittää, mutta laitetaan olennaiset sitaatit.

”Volkov pahoitti erityisesti mielensä Liigan päätöksestä poistaa Venäjään liittyvät tunnukset ottelutapahtumista.

– Oli ikävää, että jouduin piilottamaan Venäjän lipun. Olin istumassa pukukopissa, kunnes joku tuli luokseni ja sanoi, että minun tulee poistaa lippu kypärästä. Se tulkittiin provokaationa ja aggressiona. Minulla oli silloin kaksi lippua kypärässä – Suomen ja Venäjän. Miksi minun pitäisi piilottaa oma lippuni ja pitää teidän lippu? Piilotetaan sitten molemmat. Olin laittanut liput kypärään ystävyyden hengessä, enkä vihan takia, Volkov kertoi RBC:lle.”
Ottamatta nyt asiaan yhtään enempää kantaa, niin ei kait Volkovia tuosta mielensä pahoittamisesta syyttää voi. Eiväthän tapahtumat hänen syytään ole, eikä hän siellä ole sotarikoksia tekemässä.. vai olenko nyt hirveä putinisti, kun kykenen jopa ymmärtämään Konstaa tässä asiassa

Ja tuossa mainitulla paikallismedialla tarkoitettaneen käytännössä siis Satakunnan Kansaa, aivan varmasti olisivat mielellään ottaneet Volkovin kommentit asiaan..
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kankaanpään Jääkarhuja valmentaa tulevalla kaudella Rauli Raitanen.

Ja KJK:n edellinen valmentaja Vjatsheslav Fandul siirtyy Satakunnan Kansan mukaan Forssaan U19 ja U17 joukkueiden päävalmentajaksi.

 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei nyt tosiaan pelkän pitsin perusteella Tuomiston debyyttikautta jo etukäteen ihan tuomita, mutta itsekin ihan hänen takiaan kaikki Tepsin pelit katsoin, ja kyllä heikkoa oli kokonaistekeminen.. Hellman ja Viirret olivat herranjumala parempia
 

Tuamas

Jäsen
Sopivasti SK haastatellut Tuomistoa. Opiskelut Denverissä jäi puoleen väliin koska Tuomisto halusi pelata ammattilaisena miesten pelejä. Ässätkin oli yhtenä vaihtoehtona, mutta päätyi TPS:ään. Tyttöystävä Emilia Koikkalainen on mukana Miss Satakunta -kisassa.

Sinänsä yliopistouran katkaiseminen näin lyhytnäköisesti ei anna kovin fiksua ja pitkäjänteistä kuvaa pelaajasta.

Toki jos totesi ettei papereita saa tai on satavarma änäriurasta, niin mikäs siinä.

Änärissä on kuitenkin aika paljon janareita jotka tuon polun kulkivat kokonaan ja toki vielä enemmän on niitä jotka eivät koskaan änäriuraa saavuttaneet, mutta tuota kautta varmistivat aseman peliuran jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinänsä yliopistouran katkaiseminen näin lyhytnäköisesti ei anna kovin fiksua ja pitkäjänteistä kuvaa pelaajasta.
Olisko kuitenkin niin, ettei noilla esityksillä enää mahtunut pelaamaan sinne ja oli pakkokin lähteä pelaamaan miesten pelejä? Eilisen perusteella pitkä matka vielä liigatason kärkipakiksi.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ei oo Tuomisto likikään eka ja ainoa NCAA uransa lyhyeen lopettanut jannu. Työttömäks hitsariks pääsee vähemmälläkin sit ku ei enöö mahdu pelaamaan kuin Karhun reserveihin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Aiemmnihan täällä vallitsi palstan älykköjen piirissä konsensus, että me muut olemme vähän tyhmiä ja Tuomisto on viisas kun valitsee mielummin opiskelun (ja on kuulemma hyvä koulussa) kuin panostaisi kaiken urheilijan ammattilaisuraan. Hyvin meni vissiin.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinänsä yliopistouran katkaiseminen näin lyhytnäköisesti ei anna kovin fiksua ja pitkäjänteistä kuvaa pelaajasta.
Ja tällaiset lausunnot kertoo ihan kaiken kirjoittajan älykkyydestä. Täältä on helvetin helppo analysoida ja vetää johtopäätöksiä jonkun ihmisen ratkaisuista tai sitten ei ollenkaan. Sekä Ässät että Tuomisto on tehneet oikean ratkaisun. Tietäen asioista keskimääräistä enemmän uskallan sanoa näin. Ässien ei olisi kannattanut maksaa sellaista hintaa Tuomistosta, mitä hän vaati. Kuitenkin hän saa Tepsissä hyvän liksan ja yliopisto-opintoja voi jatkaa muualla kuin siellä, missä ne on aloitettu. Tuomisto ei ole mikään tyhmä lätkäjätkä ja sisäistää sen, että nykymaailmassa on syytä opiskella, mikäli lätkällä ei teekään riittävää tienestiä.
 

Tuamas

Jäsen
Ja tällaiset lausunnot kertoo ihan kaiken kirjoittajan älykkyydestä. Täältä on helvetin helppo analysoida ja vetää johtopäätöksiä jonkun ihmisen ratkaisuista tai sitten ei ollenkaan. Sekä Ässät että Tuomisto on tehneet oikean ratkaisun. Tietäen asioista keskimääräistä enemmän uskallan sanoa näin. Ässien ei olisi kannattanut maksaa sellaista hintaa Tuomistosta, mitä hän vaati. Kuitenkin hän saa Tepsissä hyvän liksan ja yliopisto-opintoja voi jatkaa muualla kuin siellä, missä ne on aloitettu. Tuomisto ei ole mikään tyhmä lätkäjätkä ja sisäistää sen, että nykymaailmassa on syytä opiskella, mikäli lätkällä ei teekään riittävää tienestiä.

Siinä puhutaan päätöksen antamasta kuvasta, toki taustalla voi olla syitä joiden takia valinta on perusteltu.

Jos esimerkiksi valmennuksen kanssa meni sukset ristiin, kuten tuosta jutun lyhyestä lausunnosta voisi päätellä, niin mikäs siinä sitten.

Jos syynä on se, että halutaan heti isojen rahojen ammattilaissoppariin kiinni, niin silloin näkisin ratkaisun lyhytnäköisenä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jos syynä on se, että halutaan heti isojen rahojen ammattilaissoppariin kiinni, niin silloin näkisin ratkaisun lyhytnäköisenä.

Käsittääkseni kyseessä on valinta, jossa katsotaan jääkiekkokortti ensin, koulu tulee toisena. Tuomiston todistuksella ja älykkyydellä yliopisto opintojen suorittaminen myöhemmin on helppo rasti, Suomessa tai USA:ssa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Käsittääkseni kyseessä on valinta, jossa katsotaan jääkiekkokortti ensin, koulu tulee toisena.

Opiskelijabileet ovat aina mukavemmat kuin itse opiskelu. Jokainen meistä sen tietää. Urheilijalla toki menee harrastettu laji etusijalle aina, ainakin toivon mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös