Volkov antanut haastattelun venäläismedialle. Leijonat höpöhöpö sivusto sitä siteeraa. En viitsi sitä linkittää, mutta laitetaan olennaiset sitaatit.
”Volkov pahoitti erityisesti mielensä Liigan päätöksestä poistaa Venäjään liittyvät tunnukset ottelutapahtumista.
– Oli ikävää, että jouduin piilottamaan Venäjän lipun. Olin istumassa pukukopissa, kunnes joku tuli luokseni ja sanoi, että minun tulee poistaa lippu kypärästä. Se tulkittiin provokaationa ja aggressiona. Minulla oli silloin kaksi lippua kypärässä – Suomen ja Venäjän. Miksi minun pitäisi piilottaa oma lippuni ja pitää teidän lippu? Piilotetaan sitten molemmat. Olin laittanut liput kypärään ystävyyden hengessä, enkä vihan takia, Volkov kertoi RBC:lle.”
”KHL:n suurseuraan Dinamo Moskovaan täksi kaudeksi siirtynyt Volkov valitteli samaisessa haastattelussa sitä, kuinka suomalaistoimittajat utelivat häneltä mielipidettä Ukrainan tilanteeseen liittyen.
Volkovin mukaan hänen vaimonsa isäpuoli valmisteli suomalaisen paikallismedian etukäteen annettuihin kysymyksiin englanninkieliset, melko ympäripyöreät vastaukset, joita ei lopulta edes julkistettu Suomessa.
– He varmaankin halusivat minulta samanlaisen tulisen ulostulon, jonka Nikita Zadorov teki (NHL:ssä) ja joutui siitä hyvästä Venäjällä ihmisten hampaisiin, Volkov valaisi.”