Sentteriä uupuu. Onhan tuossa jo aineksia aika legendaariseksi neloseksi, kunhan löydetään vielä kavereille sopiva sentteri. Fobban suhteen olen hieman epäileväinen, läpällä tuon taisit kyllä kirjoittaakin..?
No siinä mielessä läpällä joo, että tuskin Patua tänne enää roudataan, mutta siinä mielessä tosissani, että itse kyllä ottaisin koska vaan, jos on vähänkään siinä kunnossa, mitä KooKoo fanit antoivat ymmärtää. Ottelukoosteiden perusteella ainakin taklaa ihan samaan, vitun kovaan mutta puhtaaseen malliin, mitä ennenkin parhoina päivinään. Johtuuko tämä sitten siitä että luistelu pelaa vai siitä että Mestiksessä on selkeästi hitaampi vauhti kuin liigassa muutama vuosi sitten, jolloin Patu ei vaan ehtinyt taklaamaan, sitä en tiedä. Mutta jos ensimmäisestä vaihtoehdosta, niin tänne vaan. Jos jälkimmäisestä, niin eipä ole käyttöä nykylätkässä niin hitaalle sällille tällä tasolla.
Itselläni vaan on sellainen ajatus, että vaikka on ollut mahtavaa voittaa enemmän kuin hävitä tässä parin kauden ajan, niin paljon enemmän fyysisyyttä ja sellaista vittupäisyyttä kaipaisin matseihin. Lähinnä nyt tarkoitan, että kovia, puhtaita taklauksia ja etenkin joukkuekavereiden puolustamista näkyy nyky-Ässissä valitettavan harvoin. Palonen on ollut positiivinen yllätys viime kierroksilla taklauksineen ja hämmentämisineen, mutta muuten on kovin hiljaista ollut ja koko kauden ajan on aika surutta saanut esim. Raannan ja Järvenpään syliin ajaa. Eipä siellä pahemmin olla käyty kaveria näpäyttämässä näistä. Eikä myöskään hyökkäyspäässä olla maalille uskallettu kunnolla mennä.
Kuten olen monesti ennenkin sanonut, niin en tarkoita sitä, että joka matsissa pitäisi tapella tappelemisen ilosta, mutta laidat eivät kyllä tarpeeksi rytise ja kovin pelokkailta on liian usein muutenkin näytetty kotikaukalossakin. Kaikkihan sen tietää, mikä on paras keino saada Isomäen yleisö villiintymään ja sitä kautta puolelleen, eikö?
Ai niin, eihän nuo juu samassa ketjussa voisikaan pelata, mutta koska AUK on ollut niin helvetin huono mielestäni koko alkuvuoden, voitaisiin laittaa puolustamaan neloseen ja aina vuorotellen kaksi herraa kolmikosta Patu*2/Palonen laidoille... :D Tai Sillanpää sentteriksi. No joo, ei varmaan tule tapahtumaan, joten Vellihousu voi rauhoittua jo, ennen kuin alat kirjoittamaan viisauksiasi porilaisten junttimaisuudesta ja siitä kuinka fyysisyyden merkitys on pelkkä myytti jne.