PMMP – neroutta vai naiiviutta

  • 83 093
  • 397

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joutsenetkin jäätyy kiinni, jaloistaan.....


Vittu mitä paskaa. Ainakin kaikki radiossa kuulemani tuotanto mahtuu edellisen lausunnon pariin. Tämä Pikkuveljen raiskaus oli viimeinen pisara; pidän kyseistä orkesteria vähä-älyisyyden esiintymänä ja osoituksena kansamme rappiotilasta.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ehdottomasti hyvää settiä heittävät nuo neidit. Ja tosiaan kun miettii sitä edesmennyttä popstarsia niin sen voittajahan oli bändi Gimmel. Hirveetä paskaa jota ei voi kuunnella yhtään. Mutta Paula ja Mira osaavat kyllä laulaa, pakko kehua. Ja myös Paulan silmät, ah, ne ovat lumoavat!! ;)

Wewe
 

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuulemani mukaan PMMP:n kappaleiden sanoituksista vastaa (tai ainakin viime kädessä) joku jo aiemmin Ultra braassa vaikuttanut henkilö.. kertokaa, jos olen väärässä. Siinä tapauksessa en pätkääkään ihmettelisi sanoituksien näppäryyttä. Uus levy löytyy kotoota, mutten ole hoksannut sen tarkemmin tsekata sanoittajia yms.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Schwalbe kirjoitti:
Joutsenetkin jäätyy kiinni, jaloistaan.....


Vittu mitä paskaa. Ainakin kaikki radiossa kuulemani tuotanto mahtuu edellisen lausunnon pariin. Tämä Pikkuveljen raiskaus oli viimeinen pisara; pidän kyseistä orkesteria vähä-älyisyyden esiintymänä ja osoituksena kansamme rappiotilasta.

Noitalinna Huraan kannatus on täällä ihailtavaa. Vain harvoin Jatkiksessa on ihailtu hippikommuunivasemmistoa näin painokkaasti.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Memmu26 kirjoitti:
Kuulemani mukaan PMMP:n kappaleiden sanoituksista vastaa (tai ainakin viime kädessä) joku jo aiemmin Ultra braassa vaikuttanut henkilö.. kertokaa, jos olen väärässä. Siinä tapauksessa en pätkääkään ihmettelisi sanoituksien näppäryyttä. Uus levy löytyy kotoota, mutten ole hoksannut sen tarkemmin tsekata sanoittajia yms.

Kyllä hienoista sanoituksista vastaavat ihan kansivihonkin mukaan Paula ja Mira itse.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pressiboxi kirjoitti:
Vain harvoin Jatkiksessa on ihailtu hippikommuunivasemmistoa näin painokkaasti.

Tämä on kyllä ehdottomasti yksi Jatkoajan helmistä. Sen verran kuitenkin muistuttaisin Pressiboxia tässä asiassa, että elämää on Turun ja jopa Suomen ulkopuolellakin ja musiikkia on tehty jopa ennen Noitalinna huraata, PMMP:stä puhumattakaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Memmu26 kirjoitti:
Kuulemani mukaan PMMP:n kappaleiden sanoituksista vastaa (tai ainakin viime kädessä) joku jo aiemmin Ultra braassa vaikuttanut henkilö.. kertokaa, jos olen väärässä. Siinä tapauksessa en pätkääkään ihmettelisi sanoituksien näppäryyttä. Uus levy löytyy kotoota, mutten ole hoksannut sen tarkemmin tsekata sanoittajia yms.

Sanoitukset ovat lähes kokonaan Paulan käsialaa. Mira antaa myös omia ideoitaan, mutta Paula on se bändin kynäniekka.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Europoli kirjoitti:
2) väliosaan on tungettu riffi, joka muistuttaa erehdyttävästi Cliftersin Angelican (Alkup. Bus Stop, esittäjää en muista) riffiä
The Hollies. Ei muistuta - se on ihan yksi yhteen.

Minusta neidot ovat persoonallisia. Musiikki ei niinkään ole minun makuuni, mutta nostan hattua sanoituksille ja rohkeudelle olla 'jotain muuta'.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ylös ylös

Nyt kun uusi single on ilmoille pärähtänyt on aika nostella tätäkin ketjua ylöspäin.

Mielenkiintoinen veto laittaa PMMP:n tytöt / naiset (saa valita kumpaa haluaa käyttää) lauleskelemaan Leevin kappaletta. Tai siis sehän siitä ekana pärähti mieleen.

Kappalehan on kyllä aivan kuunneltavaa mutta onko tässä nyt ryöstetty jo hieman liikaa. Vai onko tämä vain minun korvissani.

Onhan hieman outoa kun Maj Karma kuulostaa nykyään Zen Cafelta ja PMMP Leeviltä.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole vain yllekirjoittaneen korvissa, aika paljonhan tuo Leeviltä kuulosti heti ensimmäisestä kuuntelukerrasta lähtien. Jos on tietoisesti tehty tribuutti niin pisteet PMMP:lle. Muuten biisi on aika mitäänsanomaton, tältä poppoolta on kuultu huomattavasti parempiakin kappaleita.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Näinpä. Tuon yhteyden havaitsin kun kuulin/näin ekan kerran biisin/videon loistavassa, mutta karut lähetysajat omaavassa, Musiikki-tv:ssä. Särähti Leavings aika pahasti korvaan. Muuten Henkilökohtaisesti on ihan käypää matskua ja asiallista jatkoa edellisen levyn hengessä.

Sävellys, sovitus, tuotanto...miten missäkin hoidetaan, mutta annan kyllä krediittiä siitä, että duo hoitaa sanoitukset pääsääntöisesti omin pikku kätösin. Viihdyttäjä, artisti, muusikko, miten näitä termejä käytetäänkään - voihan sitä olla hyvä viihdyttäjä, vaikka biisit olisivat räätälöity muiden toimesta, mutta itse tykkään että bändi/artisti on vahvasti mukana biisien teossa. Oikeestaan, kaikkien omien suosikkien kohdalla näin onkin. Tulee sellanen tunne, että oli lopputulos millanen tahansa, on sen vuoksi vuodatettu hikeä, verta ja kyyneleitä.

Aiemminkin olen Kovempia Käsiä kehunut, kyllähän tuo toimii edelleen. Muutaman kerran vuodessa tulee suoritettua täsmähankintoja musiikin suhteen, pääsääntösesti väkivaltasesta särö/jyystö -kategoriasta. Kai tuo kolmas levynsä, Leskiäidin tyttäret, täytyy kuitenkin laittaa korvan taakse.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Kuuntelen itse suht raskasta musiikkia, mutta nyt olen alkanut kuuntelemaan aika paljon vähän "kevyempää" musiikkia. PMMP:tä en erityisemmin kuuntele, kun sitä soitetaan radiossa aika paljon, mutta aika hyvä bändi se on.

Sanoitukset ovat aivan eri tasoa, mitä suomeksi lauletuissa biiseissä on totuttu kuulemaan, mistä juuri pidän. Hieman uutta peliin, hyvä niin.

Rusketusraitoja ei sopisi tässä yhteydessä edes mainita, mutta juuri nuo "oo siellä jossain mun", "matkalaulu", "joutsenet" ym. ovat hyviä.

Pidän todella paljon myös tuosta Leevin tuotannosta, josta ei hyviä biisejä ja sanoituksia puutu.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
HIFK kirjoitti:
Kuuntelen itse suht raskasta musiikkia... juuri nuo "oo siellä jossain mun", "matkalaulu", "joutsenet" ym. ovat hyviä.

On PMMP:llä raskastakin materiaalia, ainakin siinä mielessä, missä minä ymmärrän raskaan. Matoja, Kovemmat kädet jne. Eli voit lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla kunntelemalla PMMP:tä.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
hannes_ko kirjoitti:
On PMMP:llä raskastakin materiaalia, ainakin siinä mielessä, missä minä ymmärrän raskaan. Matoja, Kovemmat kädet jne. Eli voit lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla kunntelemalla PMMP:tä.

Itse tarkoitan tuolla raskaalla musiikilla Metallicaa, Nightwishiä, Judas Priestiä, Iron Maidenia ym. PMMP:llä ei taida olla ihan sellaista?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
HIFK kirjoitti:
Itse tarkoitan tuolla raskaalla musiikilla Metallicaa, Nightwishiä, Judas Priestiä, Iron Maidenia ym. PMMP:llä ei taida olla ihan sellaista?

Niin, muutama tuollaisen rankkuusasteen biisi, niin meikäläinenkin voisi innostua bändistä. Nyt se kuuluu vain "siinä se menee"-osastoon.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
HIFK kirjoitti:
Itse tarkoitan tuolla raskaalla musiikilla Metallicaa, Nightwishiä, Judas Priestiä, Iron Maidenia ym. PMMP:llä ei taida olla ihan sellaista?

Mun mielestä Nightwish ei ole raskasta, mutta esimerkiksi Johnny Cash on. Oikeastaan myöskään Iron Maiden ei ole erityisen raskasta musiikkia, vaan enemmän "soljuvaa" heviä.

Ei ole PMMP:llä hevikitaroita, mutta raskasta tai paremminkin rankkaa materiaalia on kyllä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Henkilökohtaisesti veisuuhan on kuin Göstan tuotantoa konsanaan. Tarkoituksellisesti varmaan ja sinänsä maukas kunnianosoitus siihen suuntaan.

Muuten kappale ei suuremmin iske, vaan jatkaa liikaa Pimpin valitsemalla mielistelylinjalla. Eikä likat enää ole niin persoonallisia, kuin pinnalle tullessaan. Nyt rokkiukotkin kumartaa heidän suuntaan ja he radiosoittolistoille päin.
 

Miguel

Jäsen
Ei tarvitse yhtään ihmetellä, miksi niin suuri joukko on hypännyt tämän duon bandwagoniin. Kovemmat kädet löytyi alelaarista, eikä se ole ollut yhtään huonompi kuin on sanottu. Kenties jopa parempi.

Kukapa olisi uskonut kamalien Rusketusraitojen jälkeen? Joutsenet-kappaletta piti diggailla melkein salaa, mutta nykyisin yhtyeen arvostaminen on melkeinpä pienempi juttu kuin arvostamatta jättäminen.


Pahoin pelkään, että Leskiäidin tyttäret on haettava kaupasta pois. Jos vielä edellisen huipputuotoksen jälkeen onnistuu saamaan hyviä arvosteluja kriitikoilta, ei kovin huonosta tekeleestä voi olla kysymys. Sen sijaan Kuulkaas enot! saa vielä toistaiseksi jäädä odottamaan yksin tuon yhden kamalan raidan takia. No, jos uusin ei petä, debyyttilevykin on pakko hankkia jossain vaiheessa. On ne tytöt niin ihania. Ja joutsenet. Mutta opettelisivat ottamaan aurinkoa, niin ei tarvitsisi kailottaa omista vyötärönympäryksistään niin kauhiasti.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Vaikka diggailen kyseisestä bändistä ihan simona niin on sanottava että aika kusipäisen kuvan Paula itsestään jätti tossa Pop-ikoni-ohjelmassa torstaina. Periaatteessa olen samoilla linjoilla piratismin suhteen mutta mielestäni kommentointi sanatarkasti "mun puolesta kaikki piraattilevyyn nimmaria pyytävät sais painua helvettiin" on jo aika mautonta. Vähän vaikea ajatella, miten mun pitäisi suhtautua tähän. Olen tukenut PMMP:tä rahallisesti mutta myös ryöstökalastanut heidän musaansa. Pitäiskö mun vaan painua helvettiin ja lopettaa itkeminen siitä, että kun kerrankin pinnalla on siisti suomenkielinen bändi niin se osoittautuukin kulisseissa sudeksi?

edit. samassa ohjelmassa shaibakkaa sai myös teini-ikäiset. Paulalla hiekkaa vitussa mjataah?!?1+1+

edit2. ohjeita musadiggarille osa1: älä koskaan katso hyvinä pitämiesi bändien/artistien haastatteluja tai muutenkaan tutustu heihin millään tavalla. Kuuntele vain musaa. Silloin saat pitää käsityksesi ja elät onnellisessa tietämättömyydessä
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tilliliha kirjoitti:
Periaatteessa olen samoilla linjoilla piratismin suhteen mutta mielestäni kommentointi sanatarkasti "mun puolesta kaikki piraattilevyyn nimmaria pyytävät sais painua helvettiin" on jo aika mautonta.

Mielestäni on aika mautonta, jos jollakin on pokkaa tulla pyytämään piraattilevyyn nimmaria. Se että piraatteja omistaa on niin hanurista, että jokaisen sellaisen yksilön olisi ainakin syytä osata hävetä ja pitää piraattinsa visusti piirongin laatikossa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Snakster kirjoitti:
Mielestäni on aika mautonta, jos jollakin on pokkaa tulla pyytämään piraattilevyyn nimmaria.
Vähän samaa mieltä, mutta kyseessä voi jossain tapauksessa olla vaikka sen ikäinen tyttö/poika, joka ei edes tunnista joululahjaansa tms. piraatiksi.

Ja jos se sen vaatii, niin minä voin hoitaa Paulan rankaisun.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
tilliliha kirjoitti:
Vaikka diggailen kyseisestä bändistä ihan simona niin on sanottava että aika kusipäisen kuvan Paula itsestään jätti tossa Pop-ikoni-ohjelmassa torstaina. Periaatteessa olen samoilla linjoilla piratismin suhteen mutta mielestäni kommentointi sanatarkasti "mun puolesta kaikki piraattilevyyn nimmaria pyytävät sais painua helvettiin" on jo aika mautonta. Vähän vaikea ajatella, miten mun pitäisi suhtautua tähän.

Kyllähän Paula taisi itsekin sanoa olikohan se Imagen(?) haastattelussa, että jätti itsestään vähän liian kusipäisen kuvan tuossa haastattelussa. Mutta toisaalta PMMP:n tytöt eroavat kyllä suomalaisista muusikoista aikalailla, kun sanovat aina mitä ajattelevat eivätkä ala kaunistelemaan omia mielipiteitään. Samassa Imagen haastattelussa kyytiä saavat myös roskalehtien toimittajat.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Leskiäidin tyttäret on parasta suomalaista musiikkia. Ja Vesalan sanoitukset parhaita sanoituksia Göstan jälkeen. Uusi levy on aivan perkeleen hieno, Sjöroos näyttää taas loistavia biisintekijän kykyjään. Kannattaa kuunnella myös Magenta Skycoden keväällä ilmestynyt levy, täydellistä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jet Pilot kirjoitti:
Leskiäidin tyttäret on parasta suomalaista musiikkia.

Jari Tervoa lainaten, "tuo on vain sinun mielipiteesi!"

PMMP olisi sitten muuten tänään lauantaina nähtävissä Forssan Bar 54:ssa joten sinne sitten vaan, jos PMMP kiinnostaa. Voi sinne tietenkin mennä vaikkei PMMP kiinnostaisikaan...
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jet Pilot kirjoitti:
Uusi levy on aivan perkeleen hieno, Sjöroos näyttää taas loistavia biisintekijän kykyjään.
Kovemmat kädet on loistava levy, mutta muutamien kuuntelukertojen jälkeen voin jo huoletta sanoa, että Leskiäidin tyttäret vielä astetta kovempi. Loistava ja monipuolinen levy, josta löytyy useita loistokkaita hetkiä niin sävellysten kuin sanoitustenkin osalta. Etenkin Taiteilia, Päät soittaa, Joku raja ja Kohkausrock ovat huikeita biisejä. Kohkausrock on selkeä tämän levyn vastine Matoja-biisille ja kolmessa ensin mainitussa korostuu Paulan taito tehdä tämän maan parhaat sanoitukset Samuli Putron ja Jarkko Martikaisen ohella.

"Eturiviin ja äkkiä! Päät soittaa!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös