Siis kiinnostaako se bändin musa, vai se, että voi sanoa jälkikäteen olleensa osallisena jossain uniikissa tapahtumassa? En tietysti vähättele jälkimmäistäkään kokemusta, mutta luulisi fanina olevan iloinen, jos bändi, tai artisti jota rakastaa, esiintyy useamman kuin yhden kerran. Sitten kun pitkän tauon jälkeen on viimein saanut perseensä keikkabussiin. Tai jotenkin helvetin vaikea kuvitella, että se tunne ja kokemus vesittyisi, jos joku keikka X ei olekaan se yksi ja ainoa. Ainakaan siinä mitassa, että pitäisi harmitella maksettuja hotelleja ja ostettuja junalippuja. Olen minäkin ostellut sinänsä uniikkeihin konsertteihin lippuja, mutta sen takia, että a) pidän bändin musiikista ja b) se voi olla ainoa mahdollisuus nähdä ne. Jos tekevätkin sitten lisäkonsertteja, tai luoja varjele, valikoituja festariesiintymisiä ennen sitä, niin ajattelen, että muutkin näkee ja itsellekin tarjoutuu mahdollisuuksia päästä fanittamaan useammin kuin kerran. Noh, ehkä tässä puhuu sekin, että oma halli- ja stadionkeikkojen prime time sijoittui aikaan, milloin Metallican kaksi iltaa Load-kiertueella oli, jos ei ainutlaatuista, mutta ihmeellistä ainakin. Tosin taisivat olla jo ennakkoon tiedossa, että 2X samoin kuin Gunnareilla Illusion-kiertueensa kanssa (?)
Jotenkin ymmärtäisin, että jos PMMP:llä olisi ollut vaikka halli- ja/ tai klubikiertue ennen näitä stadikota, mutta siis valikoidut festariesiintymiset. Jos harmittaa, että joku muu on nähnyt jotain ennen itseä, niin on sekin vähän jännä lähestymistapa.
Ahh, no kyllä minä sen verran voin myöntää, konepää kun myös olen, että Club Unityn ja Miscin järkkäämä Classical Trancelations Musiikkitalolla, missä Helsingin kaupunginorkesteri Klaus Mäkelän ja Petri Alangon johdolla esitti klasariversiointeja klubiklassikoista, oli niin käsittämätön kokemus, että olisi voinut jälkeenpäin harmittaa, jos lisäkonsertti (tämä eka kun möi loppuun minuuteissa) olisi ollut samana iltana ennen meitä, eikä jälkeenpäin kuin se nyt meni. Ekan konsertin koin livenä, toisen YLE:n taltiointina ja se suurin kliimaksi yleisöllä purkautui siinä ekassa vedossa (heh)... Mutta ei tätä kelaa minulla ollut ennen keikkaa, ei sen aikana, eikä heti jälkeenpäinkään. Vasta sitten kun näin sen taltioinnin. Mutta live ja telkka. Veikkaan, että toisessa konsertissakin "nähtiin, koettiin hurmaavia näkyjä".