PMMP – neroutta vai naiiviutta

  • 101 889
  • 538

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
On kyllä koomista.

"En haluakaan mennä keikalle, kun muut ovat saaneet nähdä bändin ennen minua."

Yhyy, mun ostettua erityisyyttä on loukattu eikä somekuvat tule olemaan niin spessua. Voi v***u sentään. Jos asuisin hoodeilla, niin ostaisin lipun pois kuleksimasta. Sen verran kovaa menoa oli Provinssissa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Hmmm.....pitäisiköhän. :) Yhden vaikuttajan pilattu somekokemus olisi toisen musadiggarin onni.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhyy, mun ostettua erityisyyttä on loukattu eikä somekuvat tule olemaan niin spessua. Voi v***u sentään. Jos asuisin hoodeilla, niin ostaisin lipun pois kuleksimasta. Sen verran kovaa menoa oli Provinssissa.

Kiteytit omat ajatukseni. Stadion-keikkojen some-päivitysten "arvo romahti" festarikeikkojen myötä. Jotenkin tuntuu, että osa jengistä ei ostanut keikkalippuja musiikin takia.
 

Spire

Jäsen
Kai tuossa joku fomo-ilmiö on ollut taustalla lippujen tultua myyntiin, vähän samaan tyyliin kuin Coldplaylla viime kesänä. Ei sillä, kummastakaan ei enää jaksaisi kuulla sanaakaan, menkööt keikalle ketä kiinnostaa, pidän kyllä hieman urpona hommata kalliita lippuja joidenkin somepäivitysten takia.
 

Barney

Jäsen
Eiköhän se suurin syy sille halukkuudelle myydä nuo liput ole siinä, että kuluttajat ovat luulleet ostaneensa liput ainutlaatuiselle keikalle, mutta lipunmyynnin jälkeen saivatkin kuulla, että PMMP vetää ennen tuota "paluukeikkaa" useamman festarikeikan ja itse asiassa noiden Olympiastadion-keikkojen jälkeen he vetävät vielä yksityisiä firmakeikkoja (tai ainakin yhden, josta olen kuullut).

Osa on nähnyt jo PMMP:n tänä vuonna festareilla ja osaa vituttaa maksaa pelkästä PMMP:n keikasta noin paljon, kun käytännössä samalla rahalla olisi voinut mennä festareille katsomaan myös muita esiintyjiä. Jos nuo festarikeikat olisi julkaistu ennen näitä stadionkeikkoja, niin tuskin PMMP olisi myynyt stadikkaa loppuun edes yhdelle keikalle. Bändin itsensä kannalta varmasti taloudellisesti järkevää, mutta kyllähän tuossa rehellisesti sanoen samalla myös kusetettiin faneja, joten närkästyminen on enemmän kuin luonnollista.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Onneksi myin jo aikasemmin lippuni, koska nyt olisi varmaan vaikea myydä.

Itse myin, koska en sittenkään pääse keikalle aikataulujen vuoksi, mutta yksi frendi, jonka kanssa piti lähteä, niin hän ainakin perutti ihan puhtaasti sen takia, että näkee/näki PMMP:n kaksi kertaa kesän aikana. Ei ole niin iso fani, että kiinnostaisi bändi kolmannen kerran 1,5kuukauden sisään.
Ite en nähnyt PMMP:tä missään festareilla, vaikka olisi ollut mahdollisuus. Sikäli vähän harmittaa, ettei nyt pääse edes sinne stadionkeikallekkaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän se suurin syy sille halukkuudelle myydä nuo liput ole siinä, että kuluttajat ovat luulleet ostaneensa liput ainutlaatuiselle keikalle, mutta lipunmyynnin jälkeen saivatkin kuulla, että PMMP vetää ennen tuota "paluukeikkaa" useamman festarikeikan

PMMP Olympiastadionilla ei ole ainutkertainen kokemus enää, koska jotkut ovat nähneet bändin sitä ennen festareilla?
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kai tuossa joku fomo-ilmiö on ollut taustalla lippujen tultua myyntiin, vähän samaan tyyliin kuin Coldplaylla viime kesänä. Ei sillä, kummastakaan ei enää jaksaisi kuulla sanaakaan, menkööt keikalle ketä kiinnostaa, pidän kyllä hieman urpona hommata kalliita lippuja joidenkin somepäivitysten takia.
Onkohan olemassa yhtäkään keikkaa, johon lippuja ei tulisi tapahtuman lähestyessä jälleenmyyntiin? Milloin nämäkin ovat tulleet myyntiin?

Itse en ole tälle keikalle ollut missään vaiheessa menossa, enkä lippuja ostanut, mutta itselleni tuli keväällä tieto hääjuhlasta juuri tuolle samaiselle viikonlopulle, jolloin olisin joutunut peruuttamaan kaikki muut sopimani menot kyseiseltä viikonlopulta. Eiköhän tuo sama ole se kaikkein yleisin syy kauan sitten ostettujen lippujen jälleenmyyntiin tapahtuman lähestyessä. Ei toki varmastikaan ainoa syy, kuten jutussakin sanotaan.

Minusta reilun parin sadan jälleenmyynnissä olevaa lippua per keikka ei edes kuulosta mitenkään erityisen suurelta. Pari vuotta sitten jouduin myymään (myös silloin häiden takia) Fansalessa liput Haloo Helsingin stadionkeikalle ja silloin tilanne oli ihan sama kuin nyt, joku sai halvalla lippuni. Ja kyllä noita myös Coldplayn tapauksessa reilusti Fansalen kautta myytiin, vaikka Ylellä puhutaankin tuon jälleenmyynnin tapahtuneen "pienemmässä mittakaavassa". Ne Coldplayn keikoille Fansalen kautta myydyt liput vain menivät kuin kuumille kiville lähes samalla sekuntilla kuin portaaliin ilmestyivätkin, koska kysyntää riitti.

Metallican keikalle sen sijaan poimin itse liput Fansalen kautta muutamaa tuntia ennen keikan alkua.
 

Barney

Jäsen
PMMP Olympiastadionilla ei ole ainutkertainen kokemus enää, koska jotkut ovat nähneet bändin sitä ennen festareilla?
Monelle ei varmastikaan. Eiköhän se suurin osa lipunostajista halua vain nähdä ne muutamat hittibiisit livenä ja jos ne on nähty Ruisrockissa, Ilosaarirockissa tai Provinssissa, niin he eivät saa rahoilleen haluamaansa vastinetta.

Jos nuo festarikeikat olisi julkistettu ennen Olympiastadionin keikkoja, niin monet lipunostajat olisivat ostaneet liput noille festarikeikoille, jossa he olisivat saaneet mielestään rahoilleen paremmin vastinetta. Jollekin tosifanille on varmasti ainutlaatuinen kokemus kaikesta huolimatta nähdä Olympiastadionilla vähän pidempi keikka, mutta keskiverto lipunostajalle tuskin.

Tuo stadionkeikka myytiin "vuosikymmenen isoimpana comebackina" ja "ainutlaatuisena stadionkeikkana". Eiköhän valtaosa lipunostajista ollut ostohetkellä siinä uskossa, että PMMP vetää kesällä ainoastaan stadionkeikat ja siihen markkinoinnilla varmastikin myös pyrittiin, sillä "Ruisrockissa, Ilosaarirockissa ja Provinssissa -esiintyvä PMMP" ei olisi myynyt loppuun sitä ensimmäistäkään stadionkeikkaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Festarikeikoilla ja stadionkeikoilla toki noin tapahtumina on usein aika vähän yhteistä, kestosta ja tapahtuman toteuttamisesta lähtien. Ymmärrän kyllä harmituksen monelle ainutlaatuisuuden puuttumisesta, mutta rahan vastineen ongelmaa silti en. Olettaisin, että kyse on aika paljon pidemmästä ja isommin tehdystä setistä. Jos piti pelkkä Rusketusraidat kuulla, sitten varmaan harmittaa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Monelle ei varmastikaan. Eiköhän se suurin osa lipunostajista halua vain nähdä ne muutamat hittibiisit livenä ja jos ne on nähty Ruisrockissa, Ilosaarirockissa tai Provinssissa, niin he eivät saa rahoilleen haluamaansa vastinetta.

Jos nuo festarikeikat olisi julkistettu ennen Olympiastadionin keikkoja, niin monet lipunostajat olisivat ostaneet liput noille festarikeikoille, jossa he olisivat saaneet mielestään rahoilleen paremmin vastinetta.

Mä luulen, että suurta osaa kismittää nimenomaan se, että "muut ehti nähdä ensin". Kun Don Huonot veti comeback jäähallikeikan 2015, en muista monenkaan kiukutelleen, kun sen jälkeen julkistettiin kesän festarikeikkoja.
 

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä luulen, että suurta osaa kismittää nimenomaan se, että "muut ehti nähdä ensin". Kun Don Huonot veti comeback jäähallikeikan 2015, en muista monenkaan kiukutelleen, kun sen jälkeen julkistettiin kesän festarikeikkoja.
Eihän se enää ole kauan odotettu ja mystinen paluukeikka, jos koko kesän ovat tahkonneet festareita. Ymmärrän hyvin, jos odotukset vähän laimenee. Osa on tietysti sitä "minäpä pääsin katsomaan PMMP:tä, sinäpä et" porukkaa, jotka menettivät lyömäaseensa.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Edellenkin se festariveto on produktioltaan erilainen kuin oma keikka stadikalla. Jos kyseessä olisi lempibändini paluu vuosien jälkeen iloitsisin mahdollisuudesta nähdä heidät pitkällä setillä muiden fanien kanssa. Tämä riippumatta siis muista pienemmistä keikoista sekayleisöllä. Vähän tekisi mieli lähteä todistamaan tätä mutten halua lähteä pilaamaan puolison järkkäämää mimmien iltaa.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa itseäkin tuo "lisäkeikka", joka on ennen varsinaista keikkaa. Se on täyttä kusetusta eikä yhtään loogista.
No tämä on erittäin yleinen käytäntö. Jos ensin tulee lauantaille keikka, joka myydään heti loppuun, niin usein lisäkeikka tulee perjantaille. Ymmärsinkö oikein, että tämä on mielestäsi täyttä kusetusta?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Muistanko ihan väärin, mutta olikos Antti Tuiskulla vähän samanlainen keissi aikoinaan? Eka ilmoitettiin, että tekee comebackin ja samalla tuli stadion keikkojen liput myyntiin? Sitten alkoikin myöhemmin tipahtelemaan festarikeikkoja. Tästä ei kauheesti digattu silloinkaan.

Aina näissä ei kuluttajan ja artistin mielikuvat kohtaa mitä comeback pitää sisällään.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
PMMP, Pöllitään Manit Meidän Puoltapitäviltä

Kyllähän he tiesivät mitä tekevät. Varmasti tiesivät, että liput menevät tuolla tavalla esiin tuotuna kuin kuumille kiville. Moraali ja etiikka olivat siinä palaverissa yhtä tyhjän kanssa, missä tämä kesä suunniteltiin.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
No tämä on erittäin yleinen käytäntö. Jos ensin tulee lauantaille keikka, joka myydään heti loppuun, niin usein lisäkeikka tulee perjantaille. Ymmärsinkö oikein, että tämä on mielestäsi täyttä kusetusta?
No yleiset käytännötkin voi olla kusetusta. Se toinen keikka pitää aina olla seuraavana päivänä. Lisäkeikka sanaa ei pitäisi sitten käyttää. Käsittämätöntä, että vaikka on kuluttajansuoja niin silti harhautellaan näin. Ja joo tiesin kyllä näin tapahtuvan.

"PMMP palaa! Yhtye tekee kesällä 2024 festarikeikkoja ja kesä huipentuu pitkään Olympiastadion keikkaan la xx.xx.xxxx. (lisäkeikka perjantaille mahdollinen)." Esim. Näin olisi markkinoitu paremmin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Perjantain keikalle ostin Fansalesta lipun, kun edullisesti sai. Edellisen kerran näin PMMP:n 10 vuotta sitten vähän ennen lopettamisuutista, kun esiintyivät Teatrialla Klamydian kanssa. Kovan keikan veti kumpikin bändi. Ostin myös Rakkaudesta-albumin keikan jälkeen ja se on hieno levy.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No yleiset käytännötkin voi olla kusetusta. Se toinen keikka pitää aina olla seuraavana päivänä. Lisäkeikka sanaa ei pitäisi sitten käyttää. Käsittämätöntä, että vaikka on kuluttajansuoja niin silti harhautellaan näin. Ja joo tiesin kyllä näin tapahtuvan.
Eli ainoastaan se ensimmäisenä julkaistu keikka on mielestäsi "varsinainen keikka"? Onko se sitten jotenkin arvokkaampi tai erilainen, kuin ne muut myöhemmin lisätyt keikat samalla sisällöllä?

Vaikea ymmärtää miten joku voi ottaa näin kovia kierroksia pelkästään siitä, että joku näkee saman shown päivää ennen kuin liput ensimmäisenä ostaneet.

Olen ollut lukuisissa konserteissa, jotka ovat olleet niitä ensimmäisenä myyntiin tulleita ja sitten lisäkeikkoja. Monesti myös molemmissa. Käytännössä näillä keikoilla ei ole mitään eroa. Tässä ei ole siis mitään käsittämätöntä tai kusetusta. Tämähän on myös ihmisten palvelemista tarjota mahdollisuus useammalle halukkaalle nähdä kyseinen esitys.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse jotenkin tulkitsin tuon julkaisun sanamuodon (sekä Warner Musicin kyvykkyyden rahastamiseen) siten, että PMMP:n paluukeikka on itseasiassa jo jossain muualla aiemmin kuin vasta tuolloin elokuussa Olympiastadionilla.

Voittojen maksimoimiseksi kannattanee myydä nyt ensiksi tässä syyskuussa Olympiastadion loppuun ja sitten myöhemmin syksyllä/talvella julkaista keikkoja jo kesän 2024 kesäfestareille. Olympiastadionin jälkeen voikin sitten vielä julkaista syksyllä 2024 uutta musiikkia ja julkaista klubi-/jäähallikiertue tuon ympärille jos tankissa on vielä bensaa ja levy-yhtiön sedät ovat näin rahastusmielessä arponeet.

Ja mikäli näin ei ole Warnerilla päätetty tai mietitty, niin ottakaahan hei minuun yhteyttä tuottojen maksimoimiseksi.
Kaikille mielensä nyt kovin pahoittaneille lainaan omaa viestiäni viime syksyltä. Jos minäkin olen omilla heikoilla älynystyröilläni tämän rahasammon PMMP:n keikoista ymmärtänyt, niin luulisi myös muiden sen tajunneen.

Keikkaa myös mainostettiin seuraavaati: "Vuosituhannen alun merkittävimpiin yhtyeisiin lukeutuva PMMP tekee odotetun paluun ensi kesänä ja esiintyy Helsingin Olympiastadionilla la 24. elokuuta.". Tuosta markkinointilauseeesta saa jo vähän se hölmömpikin veikkonen kiinni sen, että ei nämä stadionkeikat mitään paluukeikkoja ole - paluu tehdään ja tehtiinkin jo ennen näitä stadionkeikkoja.

Maailman pieni viulu soi täällä kaikille mielensä nyt kovin pahoittaneille. Turha tuosta nyt sen suuremmin itkeä kun eiköhän PMMP stadionilla ole aikamoinen keikkakokemus jo itsessään. Oli se sitten paluukeikka tai ei.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Kaikille mielensä nyt kovin pahoittaneille lainaan omaa viestiäni viime syksyltä. Jos minäkin olen omilla heikoilla älynystyröilläni tämän rahasammon PMMP:n keikoista ymmärtänyt, niin luulisi myös muiden sen tajunneen.

Keikkaa myös mainostettiin seuraavaati: "Vuosituhannen alun merkittävimpiin yhtyeisiin lukeutuva PMMP tekee odotetun paluun ensi kesänä ja esiintyy Helsingin Olympiastadionilla la 24. elokuuta.". Tuosta markkinointilauseeesta saa jo vähän se hölmömpikin veikkonen kiinni sen, että ei nämä stadionkeikat mitään paluukeikkoja ole - paluu tehdään ja tehtiinkin jo ennen näitä stadionkeikkoja.

Maailman pieni viulu soi täällä kaikille mielensä nyt kovin pahoittaneille. Turha tuosta nyt sen suuremmin itkeä kun eiköhän PMMP stadionilla ole aikamoinen keikkakokemus jo itsessään. Oli se sitten paluukeikka tai ei.
"Vuosituhannen alun merkittävimpiin yhtyeisiin lukeutuva PMMP tekee odotetun paluun ensi kesänä ja esiintyy Helsingin Olympiastadionilla la 24. elokuuta."

Jos olisi ollut myös-sana ennen stadion mainintaa olisi ymmärtänyt, että tuo ei ole ainoa. Tuo lause nyt on sellainen joka nimenomaan antaa ymmärtää stadionkeikan olevan ainoa eka. Itse kyllä tiesin, että ennen tätäkin tulee muita.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Eli ainoastaan se ensimmäisenä julkaistu keikka on mielestäsi "varsinainen keikka"? Onko se sitten jotenkin arvokkaampi tai erilainen, kuin ne muut myöhemmin lisätyt keikat samalla sisällöllä?

Vaikea ymmärtää miten joku voi ottaa näin kovia kierroksia pelkästään siitä, että joku näkee saman shown päivää ennen kuin liput ensimmäisenä ostaneet.

Olen ollut lukuisissa konserteissa, jotka ovat olleet niitä ensimmäisenä myyntiin tulleita ja sitten lisäkeikkoja. Monesti myös molemmissa. Käytännössä näillä keikoilla ei ole mitään eroa. Tässä ei ole siis mitään käsittämätöntä tai kusetusta. Tämähän on myös ihmisten palvelemista tarjota mahdollisuus useammalle halukkaalle nähdä kyseinen esitys.
En ole katkera siitä, etten näe ekana tuota paluuta. Tiedän, että stadionkeikka tulee olemaan hieno ja muulla ei ole väliä. Show on sama anyway.

Ainoa mikä kaihertaa, että tätä ja muitakaan isoja keikkoja ei markkinoida täysin rehellisesti. Mulla ei olisi mitään sanomista, jos lisäkeikat olisi seuraavana päivänä. Se keikka, joka pidetään ensin on aina se varsinainen keikka, vaikka show on sama.

Ehkä tyhmää, mutta näin sen ajattelen. Menen silti lauantaina keikalle innolla vailla vihaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ainoa mikä kaihertaa, että tätä ja muitakaan isoja keikkoja ei markkinoida täysin rehellisesti. Mulla ei olisi mitään sanomista, jos lisäkeikat olisi seuraavana päivänä. Se keikka, joka pidetään ensin on aina se varsinainen keikka, vaikka show on sama.
Kannattaa tosin muistaa, että aina se ei ole mahdollista. Stadionilla on muitakin käyttäjiä kuin siellä esiintyvät artistit.

Toki onhan tämäkin asia mistä nykyään sen mielensä voi pahoittaa. Aikoinaan kun näin KISSin ensimmäisen ja ainoan kerran livenä, niin ostin liput ns. alkuperäiselle keikalle ja sitten myöhemmin julkistettiin lisäkeikka edeltävälle päivälle. Ei tuo minua haitannut pätkääkään, koska halusin nähdä KISSin livenä. Mulle tuli vieläpä lämmin fiilis kun Paul Stanley sanoi välispiikissään "This is the night number one", viitaten siihen että nimenomaan se keikka tuli aiemmin myyntiin. Saattoihan tuo olla ihan täyttä paskapuhetta, mutta silti tuosta tuli hyvä fiilis.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kannattaa tosin muistaa, että aina se ei ole mahdollista. Stadionilla on muitakin käyttäjiä kuin siellä esiintyvät artistit.
Joo, ja kun se "ykköskeikka" halutaan parhaalle päivälle eli lauantaille, niin helpostihan se lisäkeikka menee sitten toiseksi parhaalle eli perjantaille. Ja vaikka lisäkeikkasuunnitelmat tietysti on, niin ei Suomessa kovin helpolla heti lähdetä suoraan kahta stadikkaa kauppaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös