PlayStation 5

  • 181 556
  • 856

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt alkaa olemaan tarjolla käytettynäkin jo PS5:tä järkevään hintaan, onko näissä jotain mitä pitäisi erityisesti tarkistella, eli jotain tyyppivikoja (kuumenemista, tms)?
En ole ainakaan omassa laitteessa tai kuullut, että tuttujen laitteessa olisi ollut mitään ongelmia. Ohjaimissa on ollu enemmänkin ongelmia, olen ainakin kaksi ohjainta pistänyt ennen takuuajan umpeutumista vaihtoon, kun ovat alkaneet "vetelemään" vaikka kuinka resetoi ja puhdistelee.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Jos haluaa tehdä hyvän diilin, niin tänä vuonna kannattanee oikeasti odottaa Black Fridayta mikä on marraskuun lopussa. Luulisin, että yritykset tekee tilaa Pro-mallille ja perusversio saa merkittävät alennukset jo heti alkuviikosta tai viimeistään perjantaina. Perusversiota on siis oikein hyvin saatavilla joka paikassa.


Joo, helpompi vaan ostaa tilipäivänä kuin siirtää hamaan tulevaisuteen powerissa olis 549 nyt. prota en tarvitse. kun NHL25 sta eo vissiin enää saa PS4:lle. Joutuu 300e säästämään kun on pieni eläke tulona.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ilmeisesti kaikki Pro ja ne erikoisProt on ennakkoloppuunmyyty. Tiedä sitten onko kaikki mennyt trokareille vai minne.
Kyllä tuo meikällä menee hankintaan, kunhan niitä sitten saa. Nautin pelaamisesta, ja se on yksi vähistä asioista mistä nykyisin nautin, niin voi siitä vähän ekstraa maksaa. PC:n kanssa ei jaksa enää leikkiä, kun sitäkin pitäisi koko ajan päivittää, ja konsolilla ne pelit ainakin aina toimii ilman mitään ekstrasäätöä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti kaikki Pro ja ne erikoisProt on ennakkoloppuunmyyty. Tiedä sitten onko kaikki mennyt trokareille vai minne.
Kyllä tuo meikällä menee hankintaan, kunhan niitä sitten saa. Nautin pelaamisesta, ja se on yksi vähistä asioista mistä nykyisin nautin, niin voi siitä vähän ekstraa maksaa. PC:n kanssa ei jaksa enää leikkiä, kun sitäkin pitäisi koko ajan päivittää, ja konsolilla ne pelit ainakin aina toimii ilman mitään ekstrasäätöä.
PC-pelaaminen on nykypäivänä kohtalaisen vaivatonta ja helppoa, eikä konettakaan tarvitse jatkuvasti päivittää, jos ostaa kunnollisen. Kaverilla on muistaakseni vuonna 2016 ostettu pelikone, jolla pyörittää edelleen kaikkia uusimpiakin pelejä. Pelitarjontaa PC:llä on paljon enemmän ja paljon halvemmalla.

Mutta ymmärrän toki silti konsoleiden viehätyksen, kun padi kädessä sohvalla se touhu on mukavaa ja helppoa. Omistanhan itsekin PS5:n. Halusin vain oikaista hieman tuota näkemystä PC-pelaamisesta, kun se on kehittynyt vuosien saatossa todella paljon simppelimmäksi ja helpommaksi.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ilmeisesti kaikki Pro ja ne erikoisProt on ennakkoloppuunmyyty. Tiedä sitten onko kaikki mennyt trokareille vai minne.
Kyllä tuo meikällä menee hankintaan, kunhan niitä sitten saa. Nautin pelaamisesta, ja se on yksi vähistä asioista mistä nykyisin nautin, niin voi siitä vähän ekstraa maksaa. PC:n kanssa ei jaksa enää leikkiä, kun sitäkin pitäisi koko ajan päivittää, ja konsolilla ne pelit ainakin aina toimii ilman mitään ekstrasäätöä.
Kyllä noita edelleen Gigantista saa tilattua ilman ongelmia. Tosin 849€ konsoli + 149€ levysoitin siihen kylkeen tekee sen 1000€ jossa ei ole järkeä. Toki oma mielipide ainoastaan.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
PC-pelaaminen on nykypäivänä kohtalaisen vaivatonta ja helppoa, eikä konettakaan tarvitse jatkuvasti päivittää, jos ostaa kunnollisen. Kaverilla on muistaakseni vuonna 2016 ostettu pelikone, jolla pyörittää edelleen kaikkia uusimpiakin pelejä. Pelitarjontaa PC:llä on paljon enemmän ja paljon halvemmalla.

Mutta ymmärrän toki silti konsoleiden viehätyksen, kun padi kädessä sohvalla se touhu on mukavaa ja helppoa. Omistanhan itsekin PS5:n. Halusin vain oikaista hieman tuota näkemystä PC-pelaamisesta, kun se on kehittynyt vuosien saatossa todella paljon simppelimmäksi ja helpommaksi.
On mulla kone mikä pyörittää kaikkia uusimpia pelejä, mutta pelaan mieluummin konsolilla. Pari vuotta sitten meni noin 1500 egua siihen. Ei tule enää pelattua FPS-pelejäkään, jotka on parempi/mukavampi pelata hiiren ja näppiksen kera.
Ja kaikkia pelejä ei saa heti PC:lle, kuten esim. minulle rakkaita Final Fantasyja ym.
Ja tarkoitin lähinnä sitä,että jos haluaa pelata parhailla asetuksilla, niin aina sitä jotain uutta pitää silloin hommata, kun uusia pelejä tulee markkinoille.
Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, aikanaan pelasin paljon PC:llä, nyt taas konsolilla.
Ja mitä tulee pelitarjontaan, niin kyllä minulle on pleikan pelit ihan hyvin riittänyt, ainoa on Quantum Break jota ei nyt saa pleikalle lisenssi syistä, sen sitten ostin koneelle.

Ja mitä tulee tuohon Pron hintaan, niin onhan se halvatun kallis, mutta kun tätä ikää on jo jonkin verran, niin pitää nauttia niistä asioista mistä pitää, kun on vielä aikaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On mulla kone mikä pyörittää kaikkia uusimpia pelejä, mutta pelaan mieluummin konsolilla. Pari vuotta sitten meni noin 1500 egua siihen. Ei tule enää pelattua FPS-pelejäkään, jotka on parempi/mukavampi pelata hiiren ja näppiksen kera.
Ja kaikkia pelejä ei saa heti PC:lle, kuten esim. minulle rakkaita Final Fantasyja ym.
Ja tarkoitin lähinnä sitä,että jos haluaa pelata parhailla asetuksilla, niin aina sitä jotain uutta pitää silloin hommata, kun uusia pelejä tulee markkinoille.
Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, aikanaan pelasin paljon PC:llä, nyt taas konsolilla.
Ja mitä tulee pelitarjontaan, niin kyllä minulle on pleikan pelit ihan hyvin riittänyt, ainoa on Quantum Break jota ei nyt saa pleikalle lisenssi syistä, sen sitten ostin koneelle.

Ja mitä tulee tuohon Pron hintaan, niin onhan se halvatun kallis, mutta kun tätä ikää on jo jonkin verran, niin pitää nauttia niistä asioista mistä pitää, kun on vielä aikaa.
Joo ei mulla ole mitään konsoleita vastaan ja ymmärrän täysin, että ovat monille se paras ja miellyttävin vaihtoehto pelaamiseen.

Itse pelaan ehkä 90-95% peleistä PC:llä ja hieman konsolilla päälle. Joskus toki tulee pelattua pleikalla paljon enemmänkin ja PC-pelaaminen jää hetkeksi, mutta vain hetkeksi. PC:llä tykkään pelata jos haluan keskittyä kunnolla peliin ja uppoutua siihen. Konsolilla sitten harrastan yleensä kasuaalimpaa pelaamista ja tietysti kavereiden kanssa toimii myös loistavasti.

Tuota pidän jokseenkin erikoisena argumenttina PC:tä vastaan, että pitäisi olla aina parhaat asetukset käytössä. Yleensä keskitason asetuksilla pääsee samaan graafiseen lopputulokseen, kuin mitä konsoleilla nähdään, jos siis puhutaan graafisesti vaativista peleistä. Ja suorituskykyongelmia on konsoleillakin, vaikka pelit yritetään väkisin saada niillä jotenkin toimimaan.

Vähän olen ihmetellyt, kun Pron hintaa on suureen ääneen kauhisteltu. Mielestäni hinta on sitä mitä sopii odottaakin ja tehojakin saa aika reippaasti lisää. Toki on peleistä sitten kiinni, että hyötyykö niistä tehoista jotain. Itsekin varmaan Pron hankin, jos kiinnostun jostain pelistä, joka siitä selvästi hyötyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös