PlayStation 5

  • 171 581
  • 823

Altec

Jäsen
Millainenhan lie on ajopelin tuntuma...
Itse en ainakaan välittänyt noista takaliipasimista uusinta F1-peliä pelatessa. Lähti aika nopeasti ominaisuus pois käytöstä ja palasin tutumman ja turvalliseman tuntuisiin liipasimiin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Millainenhan lie on ajopelin tuntuma... Vähän toki kun olen muutosta vastustava ja vanhaan tukeutuva luolamies, niin tällä hetkellä tuntuu, että nuo takaliipaisimet on samaa gimmick-hommaa tärinätoiminnon, motion sensen ja tuon kosketuslevyn kanssa. Mutta varmastikin joka pelin kohdalla tulen antamaan uuden mahdollisuuden rikastaa kokemusta.
Oletko kokeillut "pack-in"-pelin kanssa eli Astro's Playroom? (ilmainen lataus, tulee konsolin mukana) Siinä oikein toimivaa. Myös Returnal. Mutta joo, vaatii varmaan että pelkästään PS5-peli että tuetaan kunnolla, joten ajopelien suhteen Gran Turismo 7 (menee ensi vuoden puolelle) lienee ensimmäinen joka tukee "oikeasti".
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Telialta tuli mielenkiintoinen tarjous jos jotain kiinnostaa.
 

Liitteet

  • 1629722544890.png
    1629722544890.png
    369,8 KB · kertaa luettu: 329

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taisi juuri poistua. Eiköhän tuota kohta taas saa lisää.

Itsekin sain tässä erässä tuotteen koriin ja maksettua. Luultavasti tässä pitää nyt sitten asennoitua koneen saapumiseen tällä viikolla.

Tuskin kai tässä enää mitään ongelmia toimituksessa tulee kun tuote on jo maksettu sekä tilauksen toimitusaika vahvistettu...
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas meni ohi Prisman pleikkaostos, muutama viikko sitten oli jo ostoskorissa mutta tunaroin itse verkkopankin kanssa uudella kännykällä. No, jatketaan odottelua.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos yhtään helpottaa odotusta, niin itse sain PS5:n jo tuossa alkuvuodesta, mutta eipä tuo ole käytännössä vielä muuttanut oikein mitään, sillä pelien saatavuus ko. laitteelle on edelleen erittäin heikkoa ja vähäistä, etenkään jos ei lasketa näitä remastereita ja upgradeja jotka ovat vain kosmeettisia päivityksiä aiempiin versioihin. Muutama uudempi peli on tullut vedettyä läpi, mutta enimmäkseen sitä on pelaillut samoja pelejä mitä nelosellakin. Eiköhän noita ala sitten tippumaan enemmän kun konsoliakin saadaan maailmalle laajemmin jakoon.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos yhtään helpottaa odotusta, niin itse sain PS5:n jo tuossa alkuvuodesta, mutta eipä tuo ole käytännössä vielä muuttanut oikein mitään
Vaikka pelkästään PS5:lle olevien pelien valikoima kieltämättä on aika suppea toistaiseksi (joukossa toki helmiä kuten Returnal), niin itse näkisin kaksi etua: a) PS4-pelit pyörivät paljon paremmin, oli päivitystä tai ei, ja b) paria kertaluokkaa hiljaisempi. Jälkimmäinen tekee itselle todella paljon - kyllähän sitä tottui alkuperäisen/Pro:n suihkumoottoria muistuttavaan huminaan, mutta onhan se mukavampaa ettei tunne asuvansa lentokentän vieressä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllähän PS5 on PALJON hiljaisempi kuin PS4 ja PS4 pro oli, varsinkin tämä levyasematon versio ei pidä oikeastaan ollenkaan ääntä ja varsinkaan se ei enää peitä alleen mitään pelien ääniä. Ja toki pyöriihän ne pelit hyvin, vaikka puhdas PS5 tarjonta toki on edelleen varsin rajallinen. Ja onhan noihin PS4 peleihin aika hyvin alkanut tulla PS5 päivityksiä.
 

Myrsky74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Real Madrid, Nottingham Forest
Nyt saisi taas PS 5 Prisman verkkokaupasta

Edit. Loppuivat jo
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Vaikka pelkästään PS5:lle olevien pelien valikoima kieltämättä on aika suppea toistaiseksi (joukossa toki helmiä kuten Returnal), niin itse näkisin kaksi etua: a) PS4-pelit pyörivät paljon paremmin, oli päivitystä tai ei, ja b) paria kertaluokkaa hiljaisempi. Jälkimmäinen tekee itselle todella paljon - kyllähän sitä tottui alkuperäisen/Pro:n suihkumoottoria muistuttavaan huminaan, mutta onhan se mukavampaa ettei tunne asuvansa lentokentän vieressä.

Juu, onhan vitosessa toki omat tekniset etunsa nimenomaan tuohon nopeuteen liittyen, mutta jos unohdetaan ne, niin toistaiseksi vähissäpä ne "must have"-jutut liittyen tähän laitteeseen ovat. Ja siis sillä höpöttelen näitä että porukka joka ei ole vielä onnistunut laitetta naaraamaan, ei revi pelihousujaan ja lähde tarttumaan esimerkiksi trokareiden tarjouksiin. Kyllä se odottelu itseänikin raastoi mukamas ennenkuin PS5:n sai, mutta äkkiäpä se alkukiihko katosi käyttöönoton jälkeen ja toistaiseksi laite on ollut vain vähän tehokkaampi PS4:n korvike. Ne todelliset täkyt, eli itse pelit tälle laitteelle ovat tulossa vasta myöhemmmin, eli ei kannata siis turhautua vaikka konsolin saatavuus onkin niin nihkeää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oliko vitoselle tarjolla vielä se alun Ps4 pelipaketti jota silloin julkaisun jälkeen tarjoiltiin vähän kuin hyvitykseksi siitä ettei pelejä kauheasti vielä vitoselle ollut?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oliko vitoselle tarjolla vielä se alun Ps4 pelipaketti jota silloin julkaisun jälkeen tarjoiltiin vähän kuin hyvitykseksi siitä ettei pelejä kauheasti vielä vitoselle ollut?

Oli mielestäni vielä viime viikolla. Toki tuo vaatii voimassa olevan playstation plus jäsenyyden.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oli mielestäni vielä viime viikolla. Toki tuo vaatii voimassa olevan playstation plus jäsenyyden.
Juu pitääpä ottaa vitonen laatikosta ja tsekata. Jälkikasvulle annan sen joululahjaksi vasta niin vaatii oikean välin toteutukselle. Plussa löytyy aina kyllä. Kiitos infosta @Kulkija !
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tuli laitettua PS5 tilaukseen Prismasta. Nyt heräsi kysymys, mikä on varmasti aikaisemmin käsitelty, mutta kysytään nyt kuitenkin. Vitosella pystyy ilmeisesti pelaamaan nelosen pelejä, mutta toimivatko esimerkiksi tallennukset jotka on tehty nelosella?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Spitfiren kysymyksen kylkeen muistan lukeneeni että ps5 pyörittäisi myös ps3:n pelejä joten pitääkö se paikkaansa?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tuli laitettua PS5 tilaukseen Prismasta. Nyt heräsi kysymys, mikä on varmasti aikaisemmin käsitelty, mutta kysytään nyt kuitenkin. Vitosella pystyy ilmeisesti pelaamaan nelosen pelejä, mutta toimivatko esimerkiksi tallennukset jotka on tehty nelosella?

Kyllä. Voi siirtää tallennukset. Joidenkin pelien PS5-versiot eivät tunnista vanhoja tallennuksia mutta manuaalisesti sitten siirtää.

Ja kaikki nelosen pelit toimivat vitosella. Olikohan kaksitoista peliä jotka eivät toimineen ja nämä kaikki olivat ihan tuntemattomia pelejä.

Spitfiren kysymyksen kylkeen muistan lukeneeni että ps5 pyörittäisi myös ps3:n pelejä joten pitääkö se paikkaansa?

Ei pidä. PsNown kautta pääsee pelaamaan joitain PS3-pelejä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rupee hiljalleen turhauttamaan. Mulle on tullut viimeisen viikon aikana varmaan viisi viestiä tuolta ps5suomessa-sivustolta. Neljä ensimmäistä kertaa olin selvästi myöhässä, mutta aivan hetki sitten klikkasin linkin käytännössä samoin tein auki ja DNA:n kauppa myy enää eioota. En usko, että minuutissa olisivat kaikki loppuneet. Tuo on tosiaan hyvä palvelu, mutta jotenkin tuntuu, ettei mulla tuo toimi ihan oikein. No, kiirehän uuden konsolin hankinnassa ei ole, kun uusia pelejä on vasta niin vähän, mutta piristäisihin tuo valkoinen komistus pimeää syksyä.

Edit. Vielä sen verran, että olisi hauska tietää miten suurista eristä noissa on kyse. Jos esim tänään DNA on saanut vain muutaman konsolin, niin sitten saattaa olla sekuntipeliä, että ketkä tuon ehtivät itselleen napata.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Mulla kolme viimeistä viestiä alle 10 minuutissa auki, viimeisin minuutissa ja aina myyty ei oota. Toki kyseessä levykeasemallinen malli jota en ostaisi.

Edit. Sain tilattua. Poistettu ostopyyntö
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla kolme viimeistä viestiä alle 10 minuutissa auki, viimeisin minuutissa ja aina myyty ei oota.

Jep, aika karua touhua, millä nopeudella nuo tuolta häviävät. Tältäkin palstalta on kuitenkin noita tuon sivuston linkkien kautta ostettu, joten kyseessä ei ole mikään bugi. Tekisi oikeastaan mieli jo poistua tuolta, kun vituttaa vaan joka kerta kun on myöhässä, vaikka saman tien klikkaisi ton auki.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nopeasti ne menee aina, kun tulee.
Eilen kyllä tilasin tuolta Prismasta vielä n.15 minuuttia sen jälkeen, kun satuin täältä huomaamaan ja samaan aikaan oli myös tuolta ps5 ilmoitussaitilta tullut sähköpostia. Muutama minuutti tuon jälkeen olikin jo mennyt. Kyllä mahdollisuudet ovat olemassa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja yllätävästi taas on tänään ilmestynyt levyasemallisia myyntiin toriin, 650 - 690€. Kai se kauppa sitten käy noilla hinnoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös