PlayStation 5

  • 171 535
  • 823

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Huomenna 10.00 Gigantissa alkaa myynti levyasemalliselle konsolille.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Huomenna 10.00 Gigantissa alkaa myynti levyasemalliselle konsolille.
Hys hys. Ei kannata huudella näistä ympäriinsä, sillä siinä vain huonontaa omia mahdollisuuksiansa saada konsoli. Tosin tuskinpa suurin uhka tulee jatkoajalta, vaan eiköhän siellä trokarit ole tavalla tai toisella nuo konsolit ostaneet jo ennen kymmentä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hys hys. Ei kannata huudella näistä ympäriinsä, sillä siinä vain huonontaa omia mahdollisuuksiansa saada konsoli. Tosin tuskinpa suurin uhka tulee jatkoajalta, vaan eiköhän siellä trokarit ole tavalla tai toisella nuo konsolit ostaneet jo ennen kymmentä.
No mä nyt huutelen näistä vähän kaikkialle. Siinähän huonontaa sitten.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetken käytön jälkeen huomattavasti nopeampihan tuo on ja grafiikka nättiä. Ohjain kokenut toiminnoiltaan myös paljon uudistuksia, jotka ainakin ovat omaan mieleen ja mukana ilmaiseksi tuleva Astro's Playroom -peli esittelee näitä kattavasti.

Plussalaisille tulee parinkymmenen kappaleen kirjasto vanhoja pelejä ladattavaksi, kuten God of War, The Last Of Us ja Crash Bandicootin remaster -trilogia.

Ainakin Assassins Creed Valhallassa on toiminto, jossa pystyt Pleikkarin valikosta lataamaan pelin suoraan siihen kohtaan mihin jäit ilman, että käynnistät pelin perinteisesti ja seilaat valikoissa itse sinne saakka. Tätä on käsittääkseni tarkoitus hyödyntää useammassakin pelissä tulevaisuudessa. Myös konsolin valmiustilasta palaaminen ainakin tässä pelissä on äärimmäisen nopeaa, sillä vaikka olisit laittanut tilan päälle kesken cutscenen, pääset palaamaan uudelleen käynnistämisen jälkeen prikulleen siihen kohtaan cutsceneä mihin jäit vain yhdellä napin painalluksella ja välittömästi.

Jos miinusta pitäisi antaa, niin ehkä usb-porttien vähyys (1kpl) on sellainen. Itsellä kun on toisen ohjaimen lisäksi nuo Sonyn langattomat 3D-kuulokkeet, jotka vaativat ajoittain lataamista.

Varmasti enemmän tästä saisi kerrottua ja otettua irti myöhemmin, mutta tällä hetkellä noita pelejä konsolille on armottoman vähän ja vain sille lanseerattuja lienee nimeksi. Kaiken kaikkiaan kuitenkin olen ollut tyytyväinen.

Edit. Mainittakoon vielä, että PS4 sisällön kopioiminen kävi ihan ok näppärästi langattomasti laitteelta toiselle. Koko laitteen sisältöä ei pakoteta kopioimaan vaan voit itse valita mitkä tallennukset ja kovolle asennetut pelit siirrät. Aikaa tähän toki saa menemään ihan sitä mukaa kuinka paljon tavaraa siirtää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
No mä nyt huutelen näistä vähän kaikkialle. Siinähän huonontaa sitten.
Hyvin huudeltu. Nyt tätä ei saanut varmaan kukaan koko Suomessa.

Kuulemma vituttaa kuin pientä oravaa, Ice Agen nähneille terveisiä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Vaikka välillä meinaakin kyrsiä tämä odottelu (levyasemallinen versio tilattu 18.9. Verkkokaupalta) niin aika äkkiä sitä rauhoittuu kun tajuaa, että eihän tälle laitteelle ole oikeastaan vielä edes mitään pelattavaa. Varsinaisia PS5-pelejä on julkaistu vasta aivan pieni nippu, ja ainoa joka niistä kiinnostaa edes vähän on Spider-Man, mutta tuokin on kuulemma enemmänkin lisäri kuin varsinainen peli. Tahtoo olla monesti näissä hommissa että se sisäinen pikkupoika jouluaattona vie voiton, ja itse odottelu herättää huomattavasti suurempia tunnekuohuja kuin itse laitteen käyttäminen lopulta. Innoissaan sitä paketin varmasti aukoo ja laitteen asettelee jahka se saapuu, mutta entuudestaan tietää että se on pari hassua kuukautta ja PS5 on yksi laite muiden joukossa kotona.

Tiukassahan on nämä ovat kaikilla kaikkialta, eli ei tässä oikein omaa huonoa tuuriakaan voi syyttää. Tulee sitte kun tulee ja pelataan sitten kun pelejä. Ultra HD-blu rayta olisi kiva päästä katselemaan, mutta eipä tuokaan nyt niin päivän päälle ole. Tai viikon. Tai kuukauden.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Pääsin jo Gigantin sivuilla siihen vaiheeseen, että olin valitsemassa toimitustapaa, mutta kännykän netti lagitti ratkaisevalla hetkellä perkele.
Tai sitten trokareilla on keino eliminoida vastustajat.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Huomenna 10.00 Gigantissa alkaa myynti levyasemalliselle konsolille.
Hyvin huudeltu. Nyt tätä ei saanut varmaan kukaan koko Suomessa.

Kuulemma vituttaa kuin pientä oravaa, Ice Agen nähneille terveisiä.
Korjaan edelliseen. Olet @lake79 aivan kuningas ja maailman kovin jätkä ja paras jannu. Noin 40 minuutin rämppäämisen jälkeen se tuli sieltä! WTF?

Olen hyvin hämmentynyt ja nyt on huima voittaja-olo. HUH HUH.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pidän kovin erikoisena sitä faktaa, että tuote lähtee ostokorista kävelemään. Kolme kertaa lähti, neljännellä kerralla pääsin maksamaan ja nyt on tilausvahvistus spostissa ja rahat Gigantissa.

Citymarketin ostoarpajaiset piti olla eilen, mutta niin yhtään mitään ei tuolta kyllä ole kuulunut.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Plussalaisille tulee parinkymmenen kappaleen kirjasto vanhoja pelejä ladattavaksi, kuten God of War, The Last Of Us ja Crash Bandicootin remaster -trilogia.
...

Osaatkos sanoa, että tuleeko nuo pelit ladattavaksi myös jos ostaa nyt uuden plus-jäsenyyden? Toistaiseksi olen boikotoinut plussan ostamista, koska koen sen olevan törkeää rahastamista. Minulla ollut siis PS5 nyt noin kuukauden käytössä ja sitä ennen oli PS3.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toistaiseksi olen boikotoinut plussan ostamista, koska koen sen olevan törkeää rahastamista. Minulla ollut siis PS5 nyt noin kuukauden käytössä ja sitä ennen oli PS3.

Törkeää rahastamista? Maksaa n. 3€ kuussa ja verkkopelaamisen lisäksi saat joka kuukausi ilmaisia pelejä, jotka usein ovat vielä varsin hyviä. Toki eivät sitä uusinta uutta, mutta pari vuotta vanhoja laatupelejä.

Varsin hyvä diili tuo omasta mielestäni on, harvoin tulee edes pelejä ostettua, vaan tyytyväisenä pelailen noita ilmaispelejä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Törkeää rahastamista? Maksaa n. 3€ kuussa ja verkkopelaamisen lisäksi saat joka kuukausi ilmaisia pelejä, jotka usein ovat vielä varsin hyviä. Toki eivät sitä uusinta uutta, mutta pari vuotta vanhoja laatupelejä.

Varsin hyvä diili tuo omasta mielestäni on, harvoin tulee edes pelejä ostettua, vaan tyytyväisenä pelailen noita ilmaispelejä.
Jees. Ilmeisen hyvin jää kyllä voitolle. Ja PS Plus taitaa olla jaettavissa perheelle, eikä kaikilla tileillä tarvita omaa tilausta?
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaatkos sanoa, että tuleeko nuo pelit ladattavaksi myös jos ostaa nyt uuden plus-jäsenyyden? Toistaiseksi olen boikotoinut plussan ostamista, koska koen sen olevan törkeää rahastamista. Minulla ollut siis PS5 nyt noin kuukauden käytössä ja sitä ennen oli PS3.

Täysin varmaksi en osaa sanoa, mutta siinä käsityksessä olen, että olisi kaikille plus-jäsenille määräämättömän ajan.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mutta tosiaan, oma PS5 lähti kohti Ranskaa (Suomen keskuksen kautta) tasan viikko sitten kerta ei suostunut toimimaan tuntia pidempää. Ja on olemassa seurantasivu, missä voi katsella että missä tuo on menossa, se vaan ei ollut päivittynyt yhtään, osasi vain kertoa että viime to oli aloitettu palautusprosessi. Äsken tuli notifikaatio kännykkään ja ehdin olla jo pikkuisen innostunut kun luin ensimmäisen rivin sähköpostia, mutta... (sarjanumerot sensuroitu)

PlayStation tuotteesi on lähtenyt huoltokeskuksestamme ja se on matkalla sinulle.

Tuotepalautuksen viitenumero: xxxxx

Seurantanumero: xxxxx
Sarjanumero: xxxxx

Lähetämme sinulle uuden sähköpostiviestin, kun konsolisi on korjattu tai vaihdettu ja se on valmis palautettavaksi sinulle.
Eli tota. Ilmeisesti tuo ensimmäinen rivi postista on ihan väärä, eli konsolini on vasta nyt matkalla sinne huoltokeskukseen. Tai sitten seurantasivu ei ole lainkaan ajan tasalla ja tuo on oikeasti jo huollettu, mutta jotenkin veikkaan että siitä ei kyse, varsinkin kun seurantasivu osaa kertoa että "PlayStation -tuotteiden korjausprosessissa on tällä hetkellä viivästyksiä". Eikä siinä, korona ja kaikkea joo. Mutta kyllä tuo spostin eka rivi kävi vituttamaan aika urakalla, kun tajusi mistä oikeasti tod näk on kyse.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Myöhästyminenhän sieltä sitten tuli. "Täysin puskista" Gigantin chätin mukaan ja kyselyissäni lupailivat että kyllä se 10.3. nyt pitäisi olla se toimituspäivä sitten oikeasti. Toimituskulut sain hyvitettynä takaisin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Myöhästyminenhän sieltä sitten tuli. "Täysin puskista" Gigantin chätin mukaan ja kyselyissäni lupailivat että kyllä se 10.3. nyt pitäisi olla se toimituspäivä sitten oikeasti. Toimituskulut sain hyvitettynä takaisin.
Ja nyt uusi viesti aspan janarilta: "Järjestelmävirhe, konsolit toimitetaan ajallaan". Mitä helvettiä Gigantti?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ja nyt uusi viesti aspan janarilta: "Järjestelmävirhe, konsolit toimitetaan ajallaan". Mitä helvettiä Gigantti?

Jaa siellä Gigantti yllättäen sekoilee. Pistin koko lafkan boikottiin joskus 8 vuotta sitten kun sekoilivat tilaukseni kanssa. Eipä ole ollut ikävä.

Tänään tuli taas Verkkokaupalta viesti, että Digital versiota odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Isompi satsi toimitettu ilmeisesti maahan eri myyjille, kun nyt oli minullekin VPD:ltä tullut viestiä, että konsoli on laitettu postiin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mitenkäs se nyt muuten menee, että kun ensi viikolla koneen saatuani sitten aktivoin PS4:lla olleen käyttäjätunnukseni, niin onko minulla PS5:lla pelioikeus nille nelosen peleille, jotka olen ostanus PS-storesta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitenkäs se nyt muuten menee, että kun ensi viikolla koneen saatuani sitten aktivoin PS4:lla olleen käyttäjätunnukseni, niin onko minulla PS5:lla pelioikeus nille nelosen peleille, jotka olen ostanus PS-storesta?

Juu tietty.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ensimmäiset tunnit nyt pelailtu. Pari plussaa ensipuraisun perusteella kahdesta asiasta:

+ Designissa menty selvä askel tyylikkäämpään suuntaan. Koskee niin koneen fyysistä ulkonäköä, kuin valikkojakin.
+ Latausajat samoissa peleissä verrattuna PS4 paljon lyhyemmät.

edit: Niin ja tuo ohjain tuntuu jämäkämmältä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Postilla tilanneet ovat Gigantista aikalailla saaneet konsolinsa jo jokainen. Matkahuolto odottaa vieläkin PK-seudulla ainakin mulla, jonne saapui kympin aikaan aamusta tänään tilassa "valmiina lähtemään". Hohhoijaa...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joko jollain on ohjaimen tatit alkaneet driftailemaan? Omalla kohdallani ei toistaiseksi, mutta pelitunnitkin ovat maltillisissa lukemissa. Veljelläni oli jo alkanut tämä vitsaus. Oli ostanut jo toisen ohjaimen valmiiksi.

Käsittääkseni Dualsense on lähes yhtä susi kuin Switchin Joy-Conit. Yhdysvalloissahan on nostettu jopa ryhmäkanteita molempien ohjainten ongelmien vuoksi. Omassa taloudessa tällä hetkellä kahdet Joy-Conit enemmän tai vähemmän pelaamattomassa kunnossa tämän vuoksi. Switchin tatit menee jossain vaiheessa uusiksi (vaihtotatit saa edullisesti esim. Ebaysta).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös