PlayStation 5

  • 172 746
  • 823

Lohipoika

Jäsen
Onhan tuo tavallaan ollut vähän erikoista, että sitten tuolta on moni kuitenkin vetänyt sieltä täältä välistä näitä ja periaatteessa tuon ennakkotilauksen tekeminen oli ihan turhaa.

Tervetuloa todellisuuteen, missä Verkkokaupan ja VPD:n päätökset eivät sido Prismoja, Gigantteja tai Powereita millään lailla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten tympii se että aspan kautta ei tule minkäänlaista vastausta siihen että missä ennakkotilausjonon purkamisen suhteen mennään. Mitään tarkkoja määriä eivät tietenkään tule antamaan, mutta edes jonkinlaista osviittaa voisi antaa laitteensa jo kuukausia sitten maksaneille asiakkaille.
Tässähän on syynä se, että niitä ennakkotilaajia on vähintäänkin satoja, ellei jopa tuhansia. Jos jokaiselle annettaisiin arvioita ja tietoa jonosta, niin aspa ruuhkautuisi pahemman kerran. Ainoa tapa välttää tarpeetonta ruuhkautumista on pitää nollatoleranssia sen suhteen mitä jonojen tilanteesta kerrotaan.

Ja kun heillä itselläänkään ei kunnollista tietoa ole saapuvista eristä, niin jonopaikka itsessään ei lopulta kerro paljoakaan mitään hyödyllistä.
 

Undrafted

Jäsen
Keväisen autokuumeen sijaan viritellyt talvista tv-kuumetta. Muutamassa vertailussa listattu parhaat telkkarit ps5-mielessä, mutta joko tv:n hinta kovempi tai energialuokka huono. Kun kyseessä ei ole kuitenkaan pro-gamer, niin mihin ominaisuuksiin tulisi kiinnittää huomiota? Hdmi 2.1 ja 4K?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli Verkkokaupalta viestiä, että sinne on tulossa lisää konsoleita viikolla 3-4, mutta omaan (Digital) tilaukseeni ei vielä riittänyt.

Täytyy kyllä myöntää, että olin ihan unohtanut koko tilauksenkin jo, eli kyllä tässä jaksaa odotella.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Tuli Verkkokaupalta viestiä, että sinne on tulossa lisää konsoleita viikolla 3-4, mutta omaan (Digital) tilaukseeni ei vielä riittänyt.

Täytyy kyllä myöntää, että olin ihan unohtanut koko tilauksenkin jo, eli kyllä tässä jaksaa odotella.
Koska olet tilannut oman konsolis?
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Oiskohan se ollut joulukuun lopulla, eli aika myöhään.

Samassa viestissä mainittiin, että Sonylta ei ole saatu mitään tietoa seuraavasta erästä.
Ok. Itse tilasin tuon levyasemallisen version lokakuun lopussa eli ennakkotilauksena, eikä ainakaan vielä ole kuulunut Verkkiksen päästä mitään muuta kuin perinteiset viikottaiset viestit, että tilausta odotetaan yhä. Saas nähdä mahtuisiko oma konsoli tuohon tulevaan erään sitten.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Saas nähdä mahtuisiko oma konsoli tuohon tulevaan erään sitten.
Itse tilasin ennakkotilasin heti julkistuksen yhteydessä, enkä ole saanut vielä mitään erikoismailia, pelkästään päivityksiä että tilaamaasi tuotetta odotetaan vielä. Ja jos menee Verkkokaupan sivuille, niin eivät edes enää ota ennakkotilauksia vastaan... että jonon purkamisessa voi mennä ns. hetken.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli oikea päätös nähtävästi itsellä jättää PS5:n ostaminen hamaan tulevaisuuteen. Ostin Series S:n, joka taitaa olla ainoa jota saa vieläkin ostettua varastosta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Itse tilasin vitosen samana päivänä DNAlta kun julkistivat julkaisupäivän. Julkaisupäivänä sitten kone saapui kotiin yllättäen ja siitä saakka on ollut vitonen käytössä yksistään. Mitään valittamista ei ole ja uusi ohjain on paras pleikan ohjain mitä on tehty. Kaikki toimii nopeammin ja sulavammin, ihan jo siitä lähtien että vitosen verkkokortti ottaa vihdoin myös täyden hyödyn gigaisesta yhteydestä. Tietty tässä vielä pelaillaan nelosen pelejä ja odotellaan vitoselle vanhojen pelien päivityksiä, mutta hieno vehje tuo on kyllä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse tilasin vitosen samana päivänä DNAlta kun julkistivat julkaisupäivän. Julkaisupäivänä sitten kone saapui kotiin yllättäen ja siitä saakka on ollut vitonen käytössä yksistään. Mitään valittamista ei ole ja uusi ohjain on paras pleikan ohjain mitä on tehty. Kaikki toimii nopeammin ja sulavammin, ihan jo siitä lähtien että vitosen verkkokortti ottaa vihdoin myös täyden hyödyn gigaisesta yhteydestä. Tietty tässä vielä pelaillaan nelosen pelejä ja odotellaan vitoselle vanhojen pelien päivityksiä, mutta hieno vehje tuo on kyllä.
Aika vastaavanlaista positiivista palautetta kuullut tutuilta tuosta. Pitänee katsoa saisiko tuon jossain sopivassa välissä ostettua jouluksi 2021. Tiukkaa voi tehdä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
No nyt Verkkokaupalta tuli postia, että

Seuraava erä konsoleita saapuu varastoon vko 4-5, ja näillä näkymin konsoleita tulee riittämään 13.9.2020 mennessä tilauksen tehneille.

Ja julkistus oli siis 16.9. (täpärästi, jos Suomen aikaa ajatellaan), eli jos tilasit julkistuksen yhteydessä (kuten itse) niin vieläkin odotellaan.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä odotellaan seuraavaan erään, mutta positiivista, että jono on saatu purettua tuohonkin saakka. Ympäriinsä kun on aikalailla maalailtu kuvaa, että kesäkin on purkamatta. Väheneepähän ainakin kiireisimmillä hinku kääntyä trokareiden puoleen merkittävästi.
 
Suosikkijoukkue
HPK
No nyt Verkkokaupalta tuli postia, että



Ja julkistus oli siis 16.9. (täpärästi, jos Suomen aikaa ajatellaan), eli jos tilasit julkistuksen yhteydessä (kuten itse) niin vieläkin odotellaan.

Mitenhän nuo tilausmäärät jakautuvat levyasemallinen/digital kesken ja tuleeko niitä Suomen markkinoille samassa suhteessa vai ihan miten sattuu. Tähän tuskin saa mistään vastausta, mutta pohdin vain kun tilasin tuon digital version ja omassa kuplassani lähes kaikki muut ovat tilanneet levyasemallisen version.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mitenhän nuo tilausmäärät jakautuvat levyasemallinen/digital kesken ja tuleeko niitä Suomen markkinoille samassa suhteessa vai ihan miten sattuu. Tähän tuskin saa mistään vastausta, mutta pohdin vain kun tilasin tuon digital version ja omassa kuplassani lähes kaikki muut ovat tilanneet levyasemallisen version.
Tilausmääristä en osaa sanoa, joten tämä on ihan netin perusteella (lue: perstuntuma) - tuotantomäärät ovat levyasemattomalle versiolle olleet paljon pienempiä. Tai ainakin että levyasemallisia versioita on toimitettu paljon enemmän. Toisaalta, olet eri jonossa kuin levyasemalliset, että ehkä saatat saada konsolisi aiemmin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Sikäli pyllystä että uuden sukupolven versiosta joutuu maksamaan (olkoonkin että DLC:t mukana), mutta käykäähän tukemassa suomalaista peliteollisuutta ja poimimassa Control Ultimate Edition tämän kuun PS+ -peleistä. Tosiaan PS5-pelejä voi yhtälailla "ostaa" varastoon, vaikka itse konsolia ei vielä omistaisikaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No nyt ilmoitti VPD, että helmi-maaliskuun vaihteessa toimittavat konsolin. Onhan tätä jo odoteltukin.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri tuli Verkkokaupalta tieto, että ensi viikolla tulisi seuraava erä levyasemallisia ja niistä riittäisi 10.10. saakka tilanneille. Saa siis vihdoin noutaa näillä näkymin omansa pois.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri tuli Verkkokaupalta tieto, että ensi viikolla tulisi seuraava erä levyasemallisia ja niistä riittäisi 10.10. saakka tilanneille. Saa siis vihdoin noutaa näillä näkymin omansa pois.

Tuli viesti, että digital versiota saa vielä odotella. Nyt näyttää tahti vähän kiihtyneen kun kuukauden välein ovat saanee lisää koneita Suomeen. Olen tyytyväinen jos saan omani ennen vappua.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli viesti, että digital versiota saa vielä odotella. Nyt näyttää tahti vähän kiihtyneen kun kuukauden välein ovat saanee lisää koneita Suomeen. Olen tyytyväinen jos saan omani ennen vappua.

Voit hyvinkin saada, riippuen toki milloin olet tilannut. Suht tiiviiseen tullut seurattua eri puolilla tuota saatavuuskeskustelua tämän vuoden puolella ja siellä on suht moni perunut tilauksiaan kun on saanut muualta. Esim. tuosta tammikuun levyasemallisesta erästä piti riittää Verkkokaupan tiedotteen mukaan max. 13.9. tilanneille, mutta hupskeikkaa perumisten vuoksi osa 15.9. tilanneista sai jo omansa. Olettaisin, että suurin rypäs tilauksia on osunut tuohon 16.9. - 17.9., kun Sony piti 16. sen virallisen julkistamistilaisuutensa jolloin saatiin hintakin tietoon. Nyt sitten ollaan pääsemässä kysytymmässä tuotteessa jo 10.10. saakka, niin lupaa hyvää.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei,

saat tämän viestin, koska olet tilannut levyasemallisen PlayStation 5 (PS5) -pelikonsolin.
Sony PlayStation 5 (PS5) -pelikonsoli 529,90

Ilmoitimme aiemmin tällä viikolla, että ensi viikolla varastoon saapuvasta erästä riittää konsolia 10.10.2020 tilanneille. Valitettavasti ihmillisen virheen vuoksi tiedotimme asiasta väärin, ja todellisuudessa konsolia riittää 17.9.2020 klo 16 mennessä tilauksen tehneille.

Mikäli saat konsolin seuraavasta erästä, varautuu tuote tilaukseesi 19.2.2020 mennessä.

Pahoittelut väärästä tiedosta ja siitä aiheutuneesta harmista!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja kuinka ollakaan, itse en vielä neljään mennessä tuona päivänä tilannut.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kun tämä yllä oleva ei vielä riitä, niin Verkkokaupalla ei ole mitään merkitystä termillä "jono", kun myöhemmin tilannut sukulainen saa tiedon, että PS5 tulossa ja lähetetty, Koska "eri toimitustapa". Eli ei kannata henkeään pidätellä sen oman jonotuspaikkansa kanssa, koska sillä ei näiden systeemillä ole merkitystä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika voimattomaksi tässä alkaa itsensä tuntemaan asian kanssa jo, mutta muutama sananen lisää. Nyt myös toinen sukulainen, joka tilasi meistä viimeisenä on saamassa omansa ja pitkin nettiä tutkiessa sieltä ihmiset, jotka ovat tilanneet samalla toimitustavalla (nouto), kuin minä ja samasta paikasta (helsinki) kuin minä ovat jo saaneet noutaa omansa, kun omasta ei kuulu mitään.

"Onneksi" muita kohtalotovereita löytyy, mutta nämä ovat sellaisia, jotka ovat kellonajallisesti siinä haarukassa joille on varmaksi luvattu. Mua ei odottaminen haittaa, sitä on tehty niin pitkään jo. Mua haittaa tämä toimintatapa, jossa sillä sun paikallasi jonossa ei ole mitään merkitystä, kun vasemmalta ja oikealta otetaan siihen jätskikiskan jonoon ohi ihan hihasta vetämällä samalla kun et voi olla mitenkään varma saatko omaasi.

Tälläinen touhu saa kyllä lopettamaan asiakkuuden kyseisen kataisten puulaakipuljujen kanssa ja niin teenkin välittömästi mikäli sen omani saan. Jos mulla on viis telkkaria, joihin otan tilaukset, niin en mä sille viidenneksi tilanneelle toimita sitä ensin sen takia että se on tilannut sen kotiin, kun sijat 1, 2 ja 4 on noutamassa.

Eli mitä yritän sanoa: jos vaan löytyy muu mahdollisuus hommata masiina, niin älkää jättäkö välistä. Verkkokauppaan pystyy luottamaan vähemmän kuin trokariin.

Edit. Lisätään vielä, että olin eilen puhelimitse yhteyksissä heidän aspaansa ja siellä toisteltiin sitä samaa sisältöä, mitä tuossa "sori tiedotettiin väärin"-viestissä ja valehdeltiin kivenkovaa, että jonoa ei ole rikottu. Vaikka nyt kävisikin niin, että sattuisin omani saamaan, niin onhan se perkele rikottu ja monesta kohtaa jos myöhemmin tilanneet saavat ennemmin kuin sellaisetkin, joille on luvattu se varmaksi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
No itsehän olin niin onnekas, että ehdin tilata PS5:n juuri sopivaan aikaan, että Verkkokaupan paketti tuli tänään postiin. Vein sen kotiin, kytkin piuhat paikalleen, laitoin tarvittavat asetukset kohdilleen. Tämähän vaikuttaa oikein kivalta, hienosti toimi tunnuksen siirto skannaamalla QR-koodin PS-sovelluksella kännykässä. Ei muuta kuin muutama peli latautumaan, sitten hetkeksi moikkaamaan kaveria (koska ei se latausruutu silti niin mukava ole). Reissulla tuli notifikaatio puhelimeen, että ensimmäinen peli valmis - vautsi, tätähän ei ollut edellisellä sukupolvella!

...mutta sitten, pari muuta peliä oli tosi lyhyitä latauksia. Luulisi että niitä notifikaatioita tulisi enemmän. Joten kun palaan kotiin parin tunnin jälkeen, yritän käynnistää konsolia ohjaimesta (olin siis laittanut konsolin "nukkumaan"). No eipä tuo käynnisty. Eipä mitään, kokeillaan sitten ihan fyysisestä napista.

Ja nyt tuo ei käynnisty lainkaan. Vilkuttaa vain hitaasti sitä sinistä ledivaloa mikä menee noita valkoisia laitoja pitkin. Netistä luemma ei lainkaan tavaton ongelma. Kokeilussa nyt että kone 20min irti seinästä ja piuhojen vaihto - mutta vaikuttaa kovasti siltä, että tää on tamperelaisittain ns. mäsä. Ei siis boottaa edes safe modeen, ei tule mitään HDMI:stä ulos. Vittu. Että vaikka uusi konsoli kovasti innostaisikin, nämä lastentaudit on aika pyllystä.

Edit: joo ei tuo 20min virtojen poisto tehnyt yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös