Minua ei kiinnosta blurayt sun muut, pelikonsoli on minulla vain pelaamista (ja DVD-leffoja) varten. Niinpä se, kummassa on paremmat lisenssipelit, ratkaisi kohdallani kaiken. Kun noin pari vuotta sitten laitteeni ostin, oli boxin pelivalikoima paljon laajempi ja hinta alhaisempi kuin PS3:lla. Mutta silti valitsin pleikkarin. Isoin syy tähän oli Metal Gear Solid 4 ja God of War III (vaikka GoW III julkaistiin vasta pari päivää sitten!). Kyseisten pelisarjojen fanilla ei yksinkertaisesti ollut muuta vaihtoehtoa. Pienempi syy oli se, että olen aina ollut Playstation-miehiä, ja niin tottunut siihen kapulaan, ettei se boxin jättimöhkäle, jota ohjaimeksi kutsuvat, vain sovi minulle. Vaikka kai siihenkin olisi ajan mittaan tottunut...
Nyt jälkeen päin PS3:n hankinta on palkittu monella loistavalla yksinoikeuspelillä (Heavy Rain, Unchearted 2, Infamous) ja tullaan palkitsemaan jatkossakin (mm. GT5). Ja kun Xboxin lisenssipeleistä minua kiinnostaa vain Mass Effectit, olen todella tyytyväinen, että pleikkarin aikoinani valitsin.
Ajatella, että pelikonsolia valittaessa pelit ratkaisivat...