Playstation 3 vs. XBOX360

  • 15 179
  • 110

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mass Effect 2.

/discussion

On hieno peli, olen pelannut läpi PC:llä. Koko Mass Effect trilogia on ideana hieno, viimeistä osaa vesikielellä odotellessa. Silti kysyisin että oletko kokeillut Heavy Rain peliä? Jos et niin kannattaa kokeilla jos vain löytyy mahdollisuus siihen.
 
Heavy Rain on elokuva enemmän kuin peli ja parempia elokuvia on nähty. (Myönnän, että peli houkuttaisi silti)

Mass Effect-trilogia ja Gears of War-trilogia - mitä parempaa voi enää vaatia?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Heavy Rain on elokuva enemmän kuin peli ja parempia elokuvia on nähty. (Myönnän, että peli houkuttaisi silti)

Mass Effect-trilogia ja Gears of War-trilogia - mitä parempaa voi enää vaatia?

No Heavy Rain tosiaan on kuin elokuva, mutta siinä on vahva mukana olemisen tunne, sinulle tulee tunne että vaikutat kyseisen elokuvan tapahtumiin ja välität miten elokuvan hahmoille tapahtuu. Ei silti minustakin Mass Effect on peli joka kannattaa myöskin kokea ja se on hyvä boxin peli, joka tosin on saatavilla pc:lle joten en ole jäänyt paitsi siitä vaikka pleikkarimiehiä olenkin. Gears of War peliä en ole koskaan kokeillut, muistan siitä vain hienon ja tunnelmallisen trailerin joka pyöri telkkarissa.

Konsolia valitessa kuitenkin tosiaan kannattaa kokeilla molempia, sen lisäksi kannattaa miettiä mitä siltä konsolilta haluaa ja millaisia pelejä sillä haluaa pelata. Ja siihen kannattaa kiinnittää huomiota onko toiselle juuri sitä peliä jonka takia haluat kyseisen konsolin. PS3:ssa saa mukana myös erittäin hyvän bluray-soittimen jos se nyt on tarpeellinen, PS3 on ainakin itselläni syrjäyttänyt kokonaan myös normaalin dvd-soittimen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
On hieno peli, olen pelannut läpi PC:llä. Koko Mass Effect trilogia on ideana hieno, viimeistä osaa vesikielellä odotellessa. Silti kysyisin että oletko kokeillut Heavy Rain peliä? Jos et niin kannattaa kokeilla jos vain löytyy mahdollisuus siihen.
Odotan, kun porttaavat boksille. Rahat menee johonkin muuhun kun ylimääräisten konsolien hankkimiseen =/
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Heavy Rain on elokuva enemmän kuin peli ja parempia elokuvia on nähty. (Myönnän, että peli houkuttaisi silti)

Loistava kommentti noin peliä pelaamatta. Itse vertaisin kyllä vaikka minisarjaan, kun kyllähän tuo vähän perusleffaa pidempi on. Upein pelikokemus kyllä vuosiin, ja omalla tavallaan paras.

PS3 on ollut vuoden verran himassa, lähinnä kyllä leffojen katselu käytössä. Nyt taas innostuin pelaamaan jonkin verran, aika kausittaista pelaaminen mulla on. Joku hyvä peli saattaa koukuttaa pitkäksikin aikaa, ja sitten ei taas tule pelailtua moneen viikkoon tai kuukauteen. Ihan tyytyväinen olen ollut laitteeseen kaikinpuolin, mutta kieltämättä XBox kiinnostaisi myös, ihan vaikka Alan Waken takia.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Heavy Rain on tällä hetkellä hemmetin iso houkutus siihen, että ostaisin PS3:n xbox360:n kaveriksi. Aikanaan xbox elite mustana oli selkeästi edullisempi kuin PS3, joten xbox tuli hankittua. Tähän asti ei ole harmittanut, mutta nyt Heavy Rainin ilmestyttyä joutuu jo miettimään, mitä tekisi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Odotan, kun porttaavat boksille. Rahat menee johonkin muuhun kun ylimääräisten konsolien hankkimiseen =/

Eli PS3:n hankkimista ei voi perustella pelillä, joka saattaa ehkä joskus ilmestyä myös XBox360:lle, mutta XBox360:n ostamista voi kyllä perustella pelillä, joka ilmestyy vähintään yhtä suurella todennäköisyydellä tulevaisuudessa PS3:lle?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
-XBoxilla tähän mennessä paremmat lisenssipelit

En pysty kylla allekirjoittamaan enaa tuota vaitetta. Alkuvaiheessa tuo toki piti paikkansa mutta ainakaan omiin mieltymyksiini ei boxilta loydy enaa oikeastaan yhtaan pelia jota PS3 ei olisi omalla "vastaavalla" nolannut. Toki boxilla on laajempi kayttajakunta ja siita johtuen isommat yhteisot pelaamassa mutta ei se itse pelin laatua paranna yhtaan. Halo-sarja on taytta kuraa, Killzone hakkaa sen noin 600-0 ihan milla tahansa mittarilla. Jos Gears oli online pelinsa vuoksi edella Unchartedia niin nyt sekin on korjattu ja Uncharted 2 vie kylla ihan mita tahansa muutakin boxin exclusivea kaikilla mittareilla. Ja Heavy Rainille ei kai mitaan vakavaa kilpailijaa ole boxin puolella? Ja sitten jaa viela tuo Metal Gear Solid 4, johon ei myoskaan pystyta vastaamaan boxin puolelta. Gran Turismo 5 vienee myos autopelien mahdollisen valtikan saapuessaan. Infamous oli paljon parempi kuin Prototype (joka ei ole exclusive mutta vastaava peli kuin Infamous ja boxille tarjolla).

Mutta varmasti molemmista laitteista on kayttajilleen iloa. Hintaero on tasoittunut niin paljon etten voi koyhimmallekaan konsolin ostajalle suositella mitaan muuta kuin PS3:a, mutta ei se tarkoita etteiko boxillakin pystyisi viihtymaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Siinä missä boksin ohjain sopii käteen jotakuinkin täydellisesti, pleikkarin rimpula tuntuu jollekin 12-vuotiaalle tytölle suunnitellulta. Söpö, pieni ja hento, vielä kun sen saisi pinkkinä ja My Little Pony-teemalla.

Ainakin Porin Pelipisteessä oli taannoin myynnissä My Little Pony-teemalla varustettu punainen hivenen normaalia pienempi pleikkarin ohjain.
Toiveesi on siis totta!
 

Teloch

Jäsen
Ainakin Porin Pelipisteessä oli taannoin myynnissä My Little Pony-teemalla varustettu punainen hivenen normaalia pienempi pleikkarin ohjain.
Toiveesi on siis totta!

Nyt sitten tiedän mistä haen budjetin salliessa pleikkarin, Heavy Rainin ja ohjaimen. Pelipiste taisi olla se pulju siinä torin kupeessa?

Ja että mentäisiin taas edes suunnilleen aiheeseen, tuli tuosta GT5-keskustelusta mieleen yksi etu Sonyn koneelle. Rattiohjaimet. Siinä missä Forza 3 kyllä maistuisi, kunnon rattia ei taida boksille olla tänä päivänä vielä olemassakaan. Sen sijaan ainakin yksi jykevä laitos pleikkarille löytyy. Kunnon raskastekoinen ratti ja metallipolkimet on kyllä pakko olla jos lähdetään kunnolla ajelemaan. Köykäiset muoviviritykset aiheuttavat lähinnä ahdistusta.
 

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
Minua ei kiinnosta blurayt sun muut, pelikonsoli on minulla vain pelaamista (ja DVD-leffoja) varten. Niinpä se, kummassa on paremmat lisenssipelit, ratkaisi kohdallani kaiken. Kun noin pari vuotta sitten laitteeni ostin, oli boxin pelivalikoima paljon laajempi ja hinta alhaisempi kuin PS3:lla. Mutta silti valitsin pleikkarin. Isoin syy tähän oli Metal Gear Solid 4 ja God of War III (vaikka GoW III julkaistiin vasta pari päivää sitten!). Kyseisten pelisarjojen fanilla ei yksinkertaisesti ollut muuta vaihtoehtoa. Pienempi syy oli se, että olen aina ollut Playstation-miehiä, ja niin tottunut siihen kapulaan, ettei se boxin jättimöhkäle, jota ohjaimeksi kutsuvat, vain sovi minulle. Vaikka kai siihenkin olisi ajan mittaan tottunut...

Nyt jälkeen päin PS3:n hankinta on palkittu monella loistavalla yksinoikeuspelillä (Heavy Rain, Unchearted 2, Infamous) ja tullaan palkitsemaan jatkossakin (mm. GT5). Ja kun Xboxin lisenssipeleistä minua kiinnostaa vain Mass Effectit, olen todella tyytyväinen, että pleikkarin aikoinani valitsin.

Ajatella, että pelikonsolia valittaessa pelit ratkaisivat...
 

Soolo

Jäsen
Omistan molemmat, ja tuomioni on, että PS3 on kevyttä parempi laite kuin Xbox. Syyt on jo mainittu usemapaan kertaan tässä ketjussa kuten wlan, ohjaimet,blueray, käyttöliittymä, hiljaisuus jne. Oikeastaan ainoat edut Boxilla ovat parempi nettipelailun organisointi (tosin maksullista) ja halvempi hinta. Jos hankit Boxin vain pelailuun, valintasi ei ollut katastrofi, mutta leffojen katseluun ei tuo pölynimurin ääntä pitävä vehje kyllä hyvin sovellu.

Ja todellakin, jos Boxia käyttää vain pelaamiseen ja etenkin nettipelailuun, ymmärrän, että se joillekin on jopa parempi vaihtoehto.

Ostit siis hyvän pelikoneen.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä kuulun lisäksi siihen pieneen joukkoon kenen mielestä pleikkarin padi sopii käteen paremmin kuin boxin, tosin osaksi menee vielä totuttelun piikkiin.

Pakko lainata itseäni sen verran että tähän lisäkommentti: nyt kolme iltaa MW2:ta takana, yksi pidempi sessio ja saakeli että tuo boxin padi on mun käsille huono. Molemmat peukalot jumissa, varsinkin vasemman käden koska juoksu-nappi on vasen tatti pohjaan ja se ei näytä sopivan mun käsille sitten yhtään.

Onko boxille jotain alternative ohjaimia jossain myynnissä (tai saako MW2:ssa nappien paikkoja muutettua jotenkin?)
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Täällä on saanut lukea siitä, että Xbox on halvempi ja tottahan se on lähtöhinnaltaan. Mutta silti monet ostaa akkusetit boxin ohjaimiin ja wlan adapterit jne, niin kuinka paljon nämä maksavat yhteensä? Nämä ominaisuudethan on vakio kamaa PS3:lla. Entä kuinka paljon nettipelaaminen maksaa boxilla? Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon oikeastaan PS3 on kalliimpi.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Täällä taas ollaan aika jyrkkiä monessa asiassa.

Itse tulen luultavasti jommankumman hankkimaan jonkun ajan päästä, en tiedä vielä kumman. Minullahan valinnassa painaa lähes pelkkä pelitarjonta. Blu-raylla en tee mitään, kun ei ole hd-telkkaria, eikä ihan pian tule. Nettipelaaminen kiinnostaa suurinpiirtein yhtä paljon kuin lehmien paneminen, varmasti joku siitäkin pitää...
 

ditrim

Jäsen
Itse tulen luultavasti jommankumman hankkimaan jonkun ajan päästä, en tiedä vielä kumman. Minullahan valinnassa painaa lähes pelkkä pelitarjonta. Blu-raylla en tee mitään, kun ei ole hd-telkkaria, eikä ihan pian tule. Nettipelaaminen kiinnostaa suurinpiirtein yhtä paljon kuin lehmien paneminen, varmasti joku siitäkin pitää...

Itse pelasin PS3:sta normaalista telkkarista 2 vuotta - iso virhe! Nyt pelaan 24 tuumaisella tietokoneen Full HD:lla näytöllä ja voin sanoa, että kannattaa. Lisäksi nettipiuhan kytkeminen vei homman nextille levelille, ja tuntuukin siltä, että pelaamisnautinto on vähintäänkin kaksinkertaistunut.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Äksipoksi voittaa! Paljon kehuttua Heavy Rainia tekisi kyllä kovasti mieli pelata, mutta en vaihtaisi boxiani pois. Syyt mainittu täällä jo aiemmin, parempi pelitarjonta ja parempi ohjain omaan käteeni.


Ylemmäs suosittelisin kyllä HD-telkkaria. Itse vaihdoin tuossa 1,5v sitten ja takaisin en vaihtaisi kyllä ikinä enää. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Nettipelaaminen on huikeutta, täysin umpitylsää pelata jotain ns. "konepelejä" pelkästään.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Iteltäni löytyy molemmat laitteet ja ei kahta sanaa etteikö PS3 olis parempi ja toimivampi. Uushankkijat hommatkaa ehdottomasti pleikkari. Ja Heavy Rain on loistava peli..
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Boxista en tiedä, mutta PS3 on ollut loistava hankinta. Heavy Rain on yksi parhaista, ellei paras, peli mitä olen koskaan pelannut. Uncharted2 on myös loistava. Tähän päälle bluray soitin ja toimiva nettipeli, eipä ole valittamista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nettipelaaminen kiinnostaa suurinpiirtein yhtä paljon kuin lehmien paneminen, varmasti joku siitäkin pitää...

Oletan etta olet jaakiekon ystava koska kirjoitat jatkoajan keskustelupalstalle, joten taytyy nyt suositella NHL 10 pelia joka on VARSINKIN nettipelinsa vuoksi se kaikkien aikojen paras peli. On aivan alyttoman hienoa pelata omalla nimella, itse luodulla ja kehitetylla pelaajalla yhtena kentallisen osana muiden joukossa, ihan kuin aidossa latkassa. Ei tuollaista pelikokemusta voi saada ilman nettipelaamista.

En minakaan kaikissa peleissa mitaan nettipelaamista kaipaa mutta kyllahan se ihan erilaisen kilpailullisen lisansa tuo oikeastaan mihin peliin tahansa jos se on oikein toteutettu.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Omistan molemmat konsolit. Mielestäni PS3 on parempi laite. Xboxille mulla on enemmän pelejä, mutta viimeisimmät hankinnat ovat olleet pleikkarin puolelle. Livestä en maksa, joten nettipelit hoituvat pleikkarilla. Loistolaitteita molemmat ovat ja kyllähän jos konsolin hankkia meinaa, niin tarkkaan kannattaa punnita mitä haluaa ennenkuin kauppaan menee. PS3 on monipuolisempi laite, kun taas Xbox omasta mielestäni mukavampi käyttää.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Minullakin on molemmat, Xboxin ohjain sopii aikuisen vanhan PC-pelaajan kouraan mielestäni paremmin ja pelitarjontakin on parempi.
Pleikkarin ohjaimeen en oiken tottunut millään ja en viitsinyt oikeastaan opetellakaan ko. ohjainta, joten härveli alkoi keräilee pölyjä.
Lokakuussa hokasin asentaa Linuxin pleikkaan ja siitä asti se onkin pyörinyt webbi ja ftp palvelimena vaatehuoneessa ja luotettavasti on toiminutkin, kun ei ole buuttia tarvinnut sen jälkeen kertaakaan.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä on ollut kohta 3 vuotta X360 ja silloin aikanaan vaakakupissa painoi halvempi hinta ja tuohon aikaan parempi pelitarjonta . Positiivisena yllätyksenä tuli totaalinen tykästyminen ohjaimeen ja todella aktiivinen EA:n NHL:ien nettipeliyhteisö. Varmaan tuo jälkimmäinen on se syy miksi en voi oikein enää kuvitellakaan boxista luopuvani. Samojen tyyppien kanssa on tullut hakattua NHL09/10:ä nyt parisen vuotta 1vs1 ja EASHL pelin tiimoilta ja outoa olisi jos tuota yhteisöä ei enää olisi. Boxin huonoin puoli on epävarmuus, 2 kertaa tullu RROD ja kone käytetty Saksassa. Maksullisesta LIVEstä ei jaksa valittaa kun se maksaa n. 30-35e vuosi eli yhden käytetyn pelin verran ja melutasonkin saa kovalevyasennuksella ihan siedettäväksi.

Jos aika riittäisi niin ostaisin mielelläni PS3:en tuohon rinnalle koska sen pelitarjonta rupeaa olemaan nykyään ihan itseäkin miellyttävää Unchartedin ja Heavy Rainin myötä.

Uutta konsolia valittaessa suosittelen valitsemaan sen kumman yksinoikeuspelit miellyttävät itseä enemmän (jos siis pelaaminen on tärkeintä). Viihdekäyttöön PS3 on varmasti parempi blurayn myötä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan alle kuukausi sitten ostettiin vanhuksille parikin kappaletta slimejä. Ok, pienemmällä kovalevyllä, mutta muuten kyllä hyviä laitteita. 239 oli hinta. Mun mielestä se on jo "reilu pari sataa".

Kysyin tätä jo aiemminkin, mutta taisi jäädä vastaus saamatta siihen, että mistä Pleikka 3:sta saa tuohon hintaan? Eli vieläkin kiinnostaisi tietää?

-S
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itselläni on xbox360. Tuo pleikkarin ohjain on mielestäni tehty lapsille. xboxin ohjain on huomattavasti paremmin käteeni sopiva. Tattien sijoittelu näyttää aluksi kummalliselta, mutta ratkaisu osoittautuu erittäin toimivaksi. Ristiohjain on tosin pleikkarissa parempi, mutta nykypeleissä se jää niin vähälle käytölle ettei tuolla ole juuri merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös