Playstation 3 vs. XBOX360

  • 15 183
  • 110

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Sen enempää muuten kommentoimatta on pakko kysyä, että mistä saa Pleikan reilulla parilla sadalla? Ellei sitten 289€ ole "reilu pari sataa".

Ei siis mitään vittuilua vaan kysymys saako sitä jostain noin halvalla muka?

-S

Ihan alle kuukausi sitten ostettiin vanhuksille parikin kappaletta slimejä. Ok, pienemmällä kovalevyllä, mutta muuten kyllä hyviä laitteita. 239 oli hinta. Mun mielestä se on jo "reilu pari sataa".
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Yksi hyvä asia on, että molempia kehutaan. Molemmat konsolit on onnistunut hyvin ja kuluttajaa hemmotellaan. Itse olen Playstation mies. On ollut PSX, PS2 ja nyt PS3. Lisäksi paljon pelannut PC:llä. Mitä tulee ohjaimeen, niin en tiedä onko iso vai pieni tai mitä on, mutta tuhansien pelituntien jälkeen (PC:llä myös PS tyylinen ohjain) se tuntuu vaan niin helkkarin tutulta. Samalla lailla kuin kalsarit tuntuu jalassa: kun niitä käyttää niin kaikki on ok, mutta auta armias kun olet kommandona niin johan on erikoinen ja alaston fiilis. Nojoo... Mutta Xbox360 on enemmän raaka pelikone, kun taas PS3 "multimedia keskus" niin kuin Sonyn miehet sanoo. Lisäksi PS3 alkaa pelitarjonnassa kirimään XBOX360:ä ja PS3:n resursseja ei ole käytetty läheskään kaikkia. Joten jos puhutaan sijoitus mielessä, niin PS3 uudemmalla tekniikallaan ja monipuolisuudellaan vie 100-0.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ja laitteen ulkonäkö.. No, meillä ei kuulemma saa kotiteatterihyllyissä olla kuin mustia laatikoita, ja mieluiten kiiltäviä (=fat ps3).. Tämä käsky on tullut itseäni ylemmältä taholta..

Boxeja on mustina myös
.

Aika ehdottomia kommentteja täällä boxille, ihan paska, 100-0 ja sormetkin vielä kipeytyvät...
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins

Joo, ihan oikein. Oli kyllä tiedossa. Jotenkin itse vain mielsin sen, kun boxin "kauneutta" tuolla kehuttiin, liittyvän myös tuohon väritykseen. Mutta joo, oikeassa olet..


Joo, jos nyt sata konsolia pitäisi ostaa tai jollekin suositella, niin about 100-0 se mun kohdalla päättyisi. Boxin ainoa etulyönti on oikeasti ollut se pelivalikoima ja hinta, hinnanero on nyt jo suht koht pieni ja erot noissa peleissäkin osuvat käytännössä tuonne tonttusota metsässä-kategoriaan..

Ps3 tarjoaa aivan vitusti enemmän. Sori nyt vaan. Ymmärrän kyllä, että boxilla on kiva pelailla myös, mutta nuo kilpailuedut ovat kyllä pirun marginaalisia/keksimällä keksittyjä. Ja ohjain on edelleen tottumiskysymys. Varmasti pystyisin itsekin sillä pelaamaan jos jonkun aikaa siihen totuttelisin.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ok. PS3 on toki selvästi virtaviivaisempi. Meikän videotasot ovat jo täynnä joten kevyen vaalea kone sopii paremmin minulle olemaan tv:n vieressä.

Edit. Siis ihan jees PS3:kin on (paitsi ohjain) mitä kaverilla olen sitä pelaillut mutta en mä vaan saa siitä mitenkään täyttä 100-0 tyrmäystä aikaiseksi, pikemminkin fifty sixty vaikka PS voiton veisikin. Sitä tuossa ihmettelin. Livessä en pelaa, DVD:täkin riittää katsottavaksi ennen kuin tarvii formaattia vaihtaa. Ehkä ostan PS:n joskus, varmasti sekin on ihan hyvä.

Tonttusotaa metsässä -peliä odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Boksille tulee parempia pelejä. Paremmat pelit tarkoittaa parempaa viihdettä. Siinä missä PS3 pauhuttaa, jotta TÄSSÄ PERUSSHOOTTERISSA VOI OLLA KAKS SATAA TAPPELEMASSA YHTÄ AIKAA, boksille tulee Mass Effect 2. Ja pian Alan Wake.

Millä perusteella on parempia pelejä? Alkuvaiheessa boksilla oli tietysti parempia pelejä ja enemmän valinnanvaraa, mutta tällä hetkellä ollaan kyllä aika tasoissa. Heavy Rain, Uncharted 2, God of war 3, Metal Gear Solid 4, Ratchet&Clank....kovia exclusive pelejä pleikkarille on tosiaan viime aikoina ilmestynyt . Lisäksi tuloaan tekee myös esim. Grand Tourismo 5.

Pleikalla voi olla speksejä kuten bluray, mutta sitten kun mietitään sitä, mitä varten se konsoli on ostettu, eli pelaamista varten, boksi vie voiton selvästi. Parempi ohjain, paremmat pelit.

Nimenomaan pelaamista varten. Ja tästä pelaamisesta pitää boksin kohdalla maksaa, ellei nyt halua ilman nettiä pelailla, jossa ei taas mielestäni ole mitään järkeä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Ja laitteen ulkonäkö.. No, meillä ei kuulemma saa kotiteatterihyllyissä olla kuin mustia laatikoita, ja mieluiten kiiltäviä (=fat ps3).. Tämä käsky on tullut itseäni ylemmältä taholta..

Muuttaisit säkin jo pois äidin helmoista, sillon saa ite päättää kirjahyllyn "värityksen". :D


Ääni multa XBox:lle. Ostin aikanaan sen takia kun parilla kaverillakin oli eikä nyt pahasti ole tarvinu pettyä. Live:n kautta on tullut uusia tuttavuuksia, osasta jopa ystäviäkin joten en voi sitäkään valittaa. Tosin sama olis ollu ehkä mahdollista PS:n puolella myös mutta näin nyt tällä kertaa. Ohjainkin sopii käteen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Millä perusteella on parempia pelejä? Alkuvaiheessa boksilla oli tietysti parempia pelejä ja enemmän valinnanvaraa, mutta tällä hetkellä ollaan kyllä aika tasoissa. Heavy Rain, Uncharted 2, God of war 3, Metal Gear Solid 4, Ratchet&Clank....kovia exclusive pelejä pleikkarille on tosiaan viime aikoina ilmestynyt . Lisäksi tuloaan tekee myös esim. Grand Tourismo 5.

Näitähän meillä juniori pelailee, mutta itse jyystän simona Magic Orbz (ent. Magic Ball) -peliä, jonka Top Results-listalla olen tällä hetkellä sijalla 25!

Tulisipa Magic Orbzin Episode 5 jo pian myyntiin..

PS. Joskus pärryyttelen myös GT 5 Prologueta..
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla ollut nyt kolmisen vuotta ollut PS3 ja pari päivää XBox, ja yksi (iso) etu xBoxilla on pleikkariin verrattuna mikä on tullut selväksi tässä parin päivän boxi-käytön aikana: Live. PS3:n sosiaaliviritykset on ihan kivikaudelta Liveen verrattuna. Parilla napin painalluksella ollaan kavereiden kanssa samassa voice- chatissa ja pari lisää niin ollaan samassa partyssä ja game-on. PS3:lla kaikki on jotenkin hankalaa.

PS3 korvaa kaikki dvd&bluray soittimet ja se yksin oikeuttaa PS3:n olemassaolon tässä talossa. Boxin yksinoikeuspelejä en ole kaivannut, niistä parhaimmat kun kuitenkin saa myös PC:lle, joten PS3:lle piste niistä. Minä kuulun lisäksi siihen pieneen joukkoon kenen mielestä pleikkarin padi sopii käteen paremmin kuin boxin, tosin osaksi menee vielä totuttelun piikkiin.

Semi-nörttinä pitää tietty antaa piste PS3:lle siitä että siihen saa Linuxin.

Kelpo vehkeitä molemmat.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan alle kuukausi sitten ostettiin vanhuksille parikin kappaletta slimejä. Ok, pienemmällä kovalevyllä, mutta muuten kyllä hyviä laitteita. 239 oli hinta. Mun mielestä se on jo "reilu pari sataa".

Ok, samaa mieltä, tuosta voi jo sanoa noin :)
Kehtaatko vielä tunnustaa mistä liikkeestä sai tuolla hinnalla?
Kyselen siksi kun on ostoslistalla Bluray-soitin, ja omistan 360:n eli en välttämättä tarttis kahta konsolia kotiin, mutta jos halvalla saa..

-S
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Semi-nörttinä pitää tietty antaa piste PS3:lle siitä että siihen saa Linuxin.

Paitsi Slimiin ei enää saa.

Minun ostopäätökseni ratkaisi jokunen vuosi sitten ohjain, hinta, pelit ja se, että Bluraylle en ole vieläkään löytänyt käyttöä. Mass Effect oli järisyttävä kokemus, ja kakkonen tulee olemaan mahtava, vaikka en ole edes pelannut. Se on kokeilematta laatua. Mutta saahan ne PC:llekin.

Jos haluaa painottaa enemmän multimediointia, jossa pelaaminen on satunnaisesti mukana, PS3 on varmasti parempi hankinta. Jos taas itse pelaaminen on pääsasia, kannattaa katsoa tarjontaa ja kokeilla, miltä pelaaminen tuntuu. Niissä ohjaimissa on kuitenkin omasta mielestäni hirmuinen ero Xboxin hyväksi. Joku voi olla toista mieltä.

Mutta oikea vastaus on tietysti Wii. Sekä Sony että Microsoft ovat väsäämäsä omaa huitomisen mahdollistavaa ohjausjärjestelmäänsä, joten kannattaa katsoa, ketä kopioidaan. Nintendoa. Sitä paitsi Wii lienee se aito tyttöjen konsoli, eli siis se, joka on oikeasti saanut houkuteltua naisiakin mukaan ostotalkoisiin. Tämä on tietenkin kaikkien valmistajien tavoite, joten Nintendo voitti. PS ja Xbox ovat "vain miesten kesken".

Minun pelaamisessani ei muuten ole järkeä, koska en pelaa netissä. Pelaaminen onkin minulle tunneasia, eikä järkiasia, joten en oleta teidän ymmärtävänkään.

Tämän sukupolven konsolit muuten osoittivat sen, miten paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan leluistaan. Pleikkari hintaan 500 euroa ei oikein mennyt kaupaksi, vaikka sitä miten yritettiin huipputeknisenä laitteena myydä, vaan teknisesti köykäisemmät tai varustelultaan vähäisemmät konsolit olivat myynnissä edellä. Pleikkari hintaan 300-350 euroa taas myy.
 

RDivis

Jäsen
Aika mielenkiintoinen ketju varmasti tämä. Itse en tälläistä olisi koskaan avannut, sillä kaikki toistan KAIKKI ne lukemattomat joita olen nähnyt muilla palstoilla ovat menneet ennen pitkää asiattomuuksiin.

Jo täällä, muissa ketjuissa on tullut vaikeuksia jos on harrastanut pienintäkään vastakkain asettelua.

Hyvänä esimerkkinä, kun kirjoitin tuonne NHL10-ketjuun kokemuksia XBOX360:llä Digiexpossa pelaamastani ottelusta ja siitä miten ohjain oli OMAAN käteen huono, taisin käyttää sanaa paska ja sanoa muutaman valitun sanan Microsoftista. Koska koko Digiexpo oli jokseenkin pettymys. Sitten tulee joku urpo ja vetää herneet nenään tyliin "Vitu provo, pääset mun ignore-listalle"

Niin, että ei tästä näköjään oikein voi mielipiteitä vaihtaa jos ne ovat liian kärkkäitä.

--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Asiaan, itsellä on siis PS3. Ja ehkä 4 pääsyytä, ei välttämättä missään järjestyksessä sinänsä.

1) ohjaimet
2) Microsoftia ei tueta yhtään sen enempää, kuin pakko :D
3) Sellaiset pelit/pelisarjat, joita en voisi pelata 360:llä
4) 360 pitää kuulemma aivan eläimellistä meteliä verrattuna PS3:seen

Pitkän linjan Sony-pelaajna ohjain istuu käteen ja kaikki löytyy heti. Tietysti jos handu on niinkuin pizzalapio, niin tämä Sonyn ohjain kyllä olisi liian pieni. Mutta omaan ja monen muunkin tutun käteen tuo XBOX ohjain on liian iso. Minulla on kaapissa joitakin GamerPadejä PC:lle, jotka ovat muuten nappilayoutiltaan samanlaisia, kuin XBOXin, mutta ne eivät ole aivan niin suuria. Nekin istuvat jo vähän paremmin. En tiedä sitten onko kädet muka normaalia pienemmät.

Vaikka vain MGS-sarjan päätösosan takia olisin valinnut PS3:en, eli no contest :)
 

Jewnaberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Marko Jantunen
Tyhjänpäivästä väitellä kumpi on ultimaattisesti parempi, kyse on täysin maku ja preferenssiasiasta. Mitä priorisoit? Koetko BluRayn tärkeäksi?Ovatko moninpeli ja verkkokäyttö tärkeässä osassa sinulle? Kummalla on mieleisiäsi exclusive-pelisarjoja?

Sinänsä huvittaa huomata kuinka epäobjektiivisesti asioita pystytään tarkastelemaan ja lähes poikkeuksetta koetaan se oma valinta ylivertaiseksi. Itse valitsin xboxin siitä syystä että tykästyin sen live/verkko-tarjontaan ja käyttömukavuuteen. Ohjain on myös mielestäni mukava ja sopivan kokoinen ainakin omille käsilleni. PS3:n selkeä vahvuus on Bluray jota itse en koe tärkeäksi, moni muu kokee ja valitsee siksi Sonyn.

Loppujen lopuksi molemmat ovat loistavia laitteita viihdearvoltaan, pelitarjonta on viimekädessä melko identtinen. Näkisin että se ostopäätöksen tekeminen on hyvin pitkälle riippuvainen siitä mikä on tarpeesi BR-asemalle.

Ei kannata ostaa sikaa säkissä, kokeilkaa ja ostakaa vasta sitten. Eipähän sitten jää kaivelemaan jälkikäteen.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
En tiedä edes onko boxilla samantyylistä ominaisuutta(=kysymys), mutta kova sana on PS3 Media Server. Kunhan kone on päällä niin voi katsella PS3:n välityksellä kaikkia elokuvia ja sarjoja mitä koneen kovalevyltä löytyy.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
4) 360 pitää kuulemma aivan eläimellistä meteliä verrattuna PS3:seen

Pitäähän se dvd-kelkka kovaa meteliä pelatessa, mutta jos vaan on yhtään isompi kovo, niin kandee asentaa pelit sille. sen jälkeen levykelkan ääntä ei edes enää kuule, vaan vaimean kovon äänen.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ihmeellistä vastakkainasettelua, perusköyhäilyä, ostakaa kumpiki niin ei tarvitse tapella.

Itse olen Xbox-mies, aikoinaan se tuli hankittua ja niinkuin Nokian puhelin, ei voi vaihtaa. Ohjain on parempi kuin pleikkarilla tämmöseen räppäkäpälään, pelit omasta mielestä parempia.

Tunnehan se ratkaisee, pleikkari on vaan niin kliininen, jollain vitun PS-blurayasemalla ei tee vittuakaan kun alkaa kunnon vehkeillä hifistelemään, joten siinä mielessä ei niin validi argumentti.

XBOX on 2000-luvun Kärpät ja PS3 on JYP Matti Alatalon aikaan. Aika näyttää kummasta tulee parempi.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ei kannata ostaa sikaa säkissä, kokeilkaa ja ostakaa vasta sitten. Eipähän sitten jää kaivelemaan jälkikäteen.

Näin juuri. Itsekin on vaikea ymmärtää tätä halua tehdä täydellisiä loppupäätelmiä siitä, kumpi on parempi.

Esimerkiksi tämä ohjain asia. Mielestäni molemmissa ohjaimissa on hyviä ja huonoja puolia. Minulla on ollut Xbox 360 yli kaksi vuotta, kunnes kahden valon error koneen korjasi paremmille pelikentille. En silti tullut tuonakaan aikana täysin sinuiksi eri tasossa olevien tattien kanssa. Jos piti vasemmalla sojottaa vasemmalle ja oikealla oikealle niin lopputulos oli hieman jotain vasemman yläviiston ja oikean alaviiston suuntaista. Nimimerkillä "yhden käden rystysuupaisuja siniviivalta". Monoaivoni eivät vain täysin sisäistäneet tuota seikkaa.

Nyt tv-tasolta löytyy PS3. Olen aina ollut PS-miehiä, joten ohjain oli käteeni hyvin tuttu, vähän kuin olisi kotiin palannut. Mutta kun oli päässyt totuttelemaan Xboxin ohjaimen kokoon sekä liipaisinten herkkyyteen ja sijoitteluun, tuntuu ettei tämä nextgen PS-ohjain täysin tavoita tältä osin Xboxin ohjaintuntumaa. Ote on hyvin hataran tuntuinen etenkin silloin, kun kaikilla liipaisimilla yrittää pitää sormia yhtä aikaa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Totta vitussa PS3 on parempi hankinta !

Kotoa löytyy niin alkuperäinen kuin Slim-mallikin ja sorruin äskettäin hankkimaan myös xboxin cittarin tarjousmyynnissä valmiiksi Alan Wakea ja Mass Effect 2 varten.

1. Xbox pitää ihan törkeen kovaa meteliä(malli uusi Elite 120gb) verrattuna pleikkariin(sekä uusi että vanha). Lisäksi tuo ulkoinen virtalähde on aika arsesta.

2. Xboxissa ei ole WLAN:ia, vaan siihen joutuu ostamaan erillisen ruman ja hintavan mokkulan

3. Xboxin ohjaimet toimivat pattereilla ja se play&charge-kit ei kestä kovin kauaa ennenkuin akku on käyttökelvoton

4. Ei blue-ray asemaa

Paremmat pelit väittelyyn en lähde...molemmilta löytyy hyviä exclusive pelejä

Xboxin eduksi pitää mainita nopea softapäivitys.

Jos on pakko valita jommankumman väliltä niin en pysty kyllä suosittelemaan mitään muuta kun PS3:sta
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
3. Xboxin ohjaimet toimivat pattereilla ja se play&charge-kit ei kestä kovin kauaa ennenkuin akku on käyttökelvoton

Oma kommentti tuohon, eli akut kahdessa ohjaimessa ovat kestäneet yli 2 vuotta ja pelaan kohtuullisen paljon. Ääntähän tuosta vehkeestä kyllä lähtee :D
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Oma kommentti tuohon, eli akut kahdessa ohjaimessa ovat kestäneet yli 2 vuotta ja pelaan kohtuullisen paljon. Ääntähän tuosta vehkeestä kyllä lähtee :D

Mitkä akut käytössä ? Tuo kommenttini perustui kaverin kokemuksiin ja ei sekään kovin paljoa pelaa mutta joutuu pelaamaan nykyään latauspiuha kiinni ohjaimessa kun akku ei kestä 10 minuuttia pitempään ilman.
Itse olen hankkimassa tuollaista charge-kit:iä ja sen takia kiinnostaa mikäli niissä on noin suuria toiminnallisuuseroja
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
1. Xbox pitää ihan törkeen kovaa meteliä(malli uusi Elite 120gb) verrattuna pleikkariin(sekä uusi että vanha). Lisäksi tuo ulkoinen virtalähde on aika arsesta.

Tämä melutaso taitaa olla ihan pelikohtaista. Siis sillä oletuksella, että pelaat peliä levyltä etkä kiintolevyltä. Toisia pelejä pelatessa levyasema pitää toisinaan kovaa ääntä, mutta toisissa peleissä ääntä ei lähde läheskään niin häiritsevästi. Kovalevyltä pelattaessa konsoli on lähes äänetön.


2. Xboxissa ei ole WLAN:ia, vaan siihen joutuu ostamaan erillisen ruman ja hintavan mokkulan

Anteeksi, että viilaan pilkkua, mutta Xboxiin joutuu ostamaan erillisen wlan-sovittimen. Ei sentään mokkulaa. Eikä tuo minun silmiini mitenkään rumalta näytä, mutta makuasioitahan nämä. Hintaahan siihen menee 40-50 euroa (ainakin silloin, kun itse aikanani ostin sen). Siitä miinukset tosiaan.


3. Xboxin ohjaimet toimivat pattereilla ja se play&charge-kit ei kestä kovin kauaa ennenkuin akku on käyttökelvoton

Ainakin minulla on ohjaimen akku toiminut moitteetta. Pattereita en ole "ykkös" ohjaimessa käyttänyt olleenkaan. Toiseen ohjaimeen minulla on patterit, sillä tuolle ohjaimelle on harvemmin käyttöä, niin en ole hankkinut. Tuosta play&charge-kitistä minulla ei omakohtaista kokemusta ole, mutta sen mitä olen kuullut, niin hyvin pelittää.

Noin yleisesti ottaen sanoisin, että jos joku harkitsee näiden kahden konsolin väliltä, niin valitsee sen pelitarjonnan perusteella. Itse olen todella tyytyväinen ollut tähän X360:iin ja pelitarjontaan. Live-ominaisuus on loistava ja toimiva. Kyllä siitä hyvillä mielin maksaa sen vajaa 7 €/kk.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensinnäkin on sanottava, että yksinoikeuspelit vituttaa ihan järkyttävän paljon, sillä ei kauheasti kiinnostaisi molempia ostaa. Meikäläisen plussat ja miinukset tähän mennessä pleikan omistuksesta:
+BluRay
+paremmin käteen sopiva ohjain (tähän vaikuttaa mulla ainakin jo ohjaimen koko, en osaa edes pelata kunnolla johdon kanssa)
+WLan
+ulkonäkö
+hiljaisuus

-XBoxilla tähän mennessä paremmat lisenssipelit
-hinta

mutta kuten sanoin, mun mielestä on hyvinkin perseestä tämä lisenssipeleillä rahastus. Kaikki pelit kaikille mahdollisille alustoille vaan. Tulkoon erot sitten siitä itse laitteesta eikä tällaisesta keplottelusta.
 

Fiiu

Jäsen
Mielipideasioita, ja omankin mielipiteeni ajattelin ilmoittaa sen kummemmin bashaamatta.

Ensinnäkin vastaus kysymykseen: PS3 Media Server toimii myös XO:n kanssa.
Sitten se mielipide: aikoinaan ostin ensimmäisen Xboxin NHL 2k5:n takia, olin kaverilla pelannut sitä jonkin verran (meillä oli usein usean ihmisen turnauksia), sitä ennen tuli pelattua samaisella kaverilla PS1:n jotain NHL Faceoff 2000 tjsp.-tekelettä. Ensimmäiselle Xboxille sitten ei juuri muita pelejä ollutkaan ja sitten tulikin hankittua videotykki ja sehän kaipasi tietysti kaverikseen HD-kuvaa näyttävää laitetta. Ei muuta kuin markkinoita katsastamaan: PS3 ei vielä saatavilla, Xbox 360 löytyy ja NHL 07 tulee kylkiäisenä (skill stickit sun muut herkut, ooh!). Osto, kotiin ja laitteet kiinni sekä pelaamaan. (Ooh, wau, huikeeta, HD:ta jne.)

Xbox 360:n ohjaimet tuntuvat sopivan hyvin omaan käteeni ja Live tuli kuvioihin vasta myöhemmin, noin vuosi oston jälkeen. Nyt konsoli on ollut kolmisen vuotta omistuksessa ja kerran RRoD:n kärsittyäni se on toiminutkin hyvin. En ole PS3:a kokeillut mutta jos ohjain on samankokoinen kuin aiemminkin, se ei sovi omiin käsiini. En myöskään näe tarvetta kahdelle pelikonsolille ellei se toinen ole Wii. Xbox 360 ja PS3 tarjoavat niin paljon "samanlaisia" pelejä vaikka molemmille yksinoikeustuotoksiakin tulee. Jos/kun aika tuosta Xboxista jättää, ostan tilalle uuden. Livestä on löytynyt uutta sosiaalista verkostoa normaalien kaverien lisäksi ja ei minusta 30-40e/v ole mikään paha hinta pelaamisesta. Ei tämäkään ole ainoa maksullinen online-pelipalvelu.

Ohjeeksi siis pelikonsolia hankkivalle: jos kavereilla ko. konsoleita löytyy niin tuppaudu nurkkiin ja kokeile molempia. Kirjaa vaikka ylös mitä tarvitset, katso mitä konsolit tarjoavat ja kierrä kaupan kautta kotiin. Valitsit kumman tahansa, olet tehnyt oikean päätöksen riippumatta siitä kuinka paljon foorumeilla kinastellaan laitteiden paremmuudesta.

SINÄ teet päätöksen. Oletko valmis ottamaan vastuun? ;)
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mitkä akut käytössä ? Tuo kommenttini perustui kaverin kokemuksiin ja ei sekään kovin paljoa pelaa mutta joutuu pelaamaan nykyään latauspiuha kiinni ohjaimessa kun akku ei kestä 10 minuuttia pitempään ilman.
Itse olen hankkimassa tuollaista charge-kit:iä ja sen takia kiinnostaa mikäli niissä on noin suuria toiminnallisuuseroja

Noi perusakut mitkä siinä play & charge-kitissa tulee mukana. Ostin boksin ja ton setin tammikuussa 2008 ja ei ole ollut mitään ongelmaa kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös