Semi-nörttinä pitää tietty antaa piste PS3:lle siitä että siihen saa Linuxin.
Paitsi Slimiin ei enää saa.
Minun ostopäätökseni ratkaisi jokunen vuosi sitten ohjain, hinta, pelit ja se, että Bluraylle en ole vieläkään löytänyt käyttöä. Mass Effect oli järisyttävä kokemus, ja kakkonen tulee olemaan mahtava, vaikka en ole edes pelannut. Se on kokeilematta laatua. Mutta saahan ne PC:llekin.
Jos haluaa painottaa enemmän multimediointia, jossa pelaaminen on satunnaisesti mukana, PS3 on varmasti parempi hankinta. Jos taas itse pelaaminen on pääsasia, kannattaa katsoa tarjontaa ja kokeilla, miltä pelaaminen tuntuu. Niissä ohjaimissa on kuitenkin omasta mielestäni hirmuinen ero Xboxin hyväksi. Joku voi olla toista mieltä.
Mutta oikea vastaus on tietysti Wii. Sekä Sony että Microsoft ovat väsäämäsä omaa huitomisen mahdollistavaa ohjausjärjestelmäänsä, joten kannattaa katsoa, ketä kopioidaan. Nintendoa. Sitä paitsi Wii lienee se aito tyttöjen konsoli, eli siis se, joka on oikeasti saanut houkuteltua naisiakin mukaan ostotalkoisiin. Tämä on tietenkin kaikkien valmistajien tavoite, joten Nintendo voitti. PS ja Xbox ovat "vain miesten kesken".
Minun pelaamisessani ei muuten ole järkeä, koska en pelaa netissä. Pelaaminen onkin minulle tunneasia, eikä järkiasia, joten en oleta teidän ymmärtävänkään.
Tämän sukupolven konsolit muuten osoittivat sen, miten paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan leluistaan. Pleikkari hintaan 500 euroa ei oikein mennyt kaupaksi, vaikka sitä miten yritettiin huipputeknisenä laitteena myydä, vaan teknisesti köykäisemmät tai varustelultaan vähäisemmät konsolit olivat myynnissä edellä. Pleikkari hintaan 300-350 euroa taas myy.