Playoffs-race – kevät 2017

  • 114 161
  • 387

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin esim. Kärpät tuntuu ennakolta pahemmalta kuin HPK, vaikka viimeksi mainittukin on veemäinen (ja tylsä) vastus ollut.
Lihavoin tuon, koska itse haluaisin Ässille jossain määrin minua insipiroivan vastuksen. Silläkin uhalla, että pelillisesti ei olisikaan mikään kevyin vastus. Ottaisin tästä syystä paljon mieluummin vastustajaksi Tepsin tai JYPin kuin vaikkapa KalPan. Tepsiä tai JYPiä vastaan voisi syntyä jonkinlaista rivalriteettia ja pelejä pelin sisällä (ts. taistelupareja). Olkoonkin,että kummatkin olisivat pahoja jengejä.
 

Jäässä

Jäsen
Lihavoin tuon, koska itse haluaisin Ässille jossain määrin minua insipiroivan vastuksen. Silläkin uhalla, että pelillisesti ei olisikaan mikään kevyin vastus. Ottaisin tästä syystä paljon mieluummin vastustajaksi Tepsin tai JYPin kuin vaikkapa KalPan. Tepsiä tai JYPiä vastaan voisi syntyä jonkinlaista rivalriteettia ja pelejä pelin sisällä (ts. taistelupareja). Olkoonkin,että kummatkin olisivat pahoja jengejä.

Itse ottaisin KalPan jotta päästäisiin välieriin. Siellä sitte se mielenkiintoinen vastustaja.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
veemäinen (ja tylsä)

Jäin miettimään tätä. Millainen on veemäinen ja tylsä? Sellainen joka vie joka pelin suvereenisti eikä omille jää mitään sijaa? Vai onko tosiaan jonkun mielestä tasaiset, pienten erojen lopulta jommalle kummalle kääntyvät pelit tylsiä? Koska niin minä veemäisen ymmärrän.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Tuli sitten mikä joukkue tahansa, niin se pitää voittaa.
 

sean

Jäsen
, toivoisinko JYPin edes tuosta nelossijalta enää nousevan. Jotenkin esim. Kärpät tuntuu ennakolta pahemmalta kuin HPK, vaikka viimeksi mainittukin on veemäinen (ja tylsä) vastus ollut.

Minulle aivan sama kuka tulee puolivälierissä vastaan, jos noita Kärppiä, HPK ynnä muita ei pystytä voittamaan, ei ansaita päästä haastamaan kivi kovaa Tapparaa. Välierissä olisi hyvä saada joku muu vastaan kuin Tappara joten 2-3 joukkoon pitää vielä nousta..
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle aivan sama kuka tulee puolivälierissä vastaan, jos noita Kärppiä, HPK ynnä muita ei pystytä voittamaan, ei ansaita päästä haastamaan kivi kovaa Tapparaa. Välierissä olisi hyvä saada joku muu vastaan kuin Tappara joten 2-3 joukkoon pitää vielä nousta..

Tottahan tämä on. Loppupeleissä ihan sama mitä sieltä tulee vastaan, playoff-sarjat on voitettava jos meinaa pojan kanssa saunoa.

Jäin miettimään tätä. Millainen on veemäinen ja tylsä? Sellainen joka vie joka pelin suvereenisti eikä omille jää mitään sijaa? Vai onko tosiaan jonkun mielestä tasaiset, pienten erojen lopulta jommalle kummalle kääntyvät pelit tylsiä? Koska niin minä veemäisen ymmärrän.

No eiköhän jokaisella paljon kotimaista kiekkoa seuraavalla ole ainakin jonkinlainen mielipide kaikista Liigajoukkueista. HPK kuuluu minun silmissäni niihin tylsemmän kategorian vastustajiin, eikä varmasti tule vetämään Jyväskylän latoa täyteen varsinkaan vielä puolivälierissä. Veemäisyydellä puolestaan tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että HPK on ollut hankala vastustaja JYP:lle viime vuosina. Mitä itse mahdolliseen sarjaan tulee, niin kotiedun(kin) myötä vaakakuppi kallistuu lähtökohtaisesti JYP:lle, kun HPK on ollut kotona huomattavasti parempi kuin vieraissa - vaikkakin runkosarja on runkosarjaa.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Tuo lasku ei oikein käy omaankaan päähän. Onhan JYPinkin kotietu varma, joten JYPin saalis on 1-2 pistettä lopuista sinun kaavallasi. TPS:n myös samainen 1-2 pistettä, olettaen Ässillä olevan päätöskierroksella panosta. Ylipäätään on hyvin vaikea arvioida merkityksen perusteella otteluita, koska onko kaikki niin varmoja suorittajia silloin kun heillä on merkitystä ottelussa enemmän?

Jos arvion heittäisin miltä omasta mielestä runkosarja näyttää 60 pelin jälkeen niin:
Tappara
KalPa
TPS
JYP
HPK
Pelicans
Kärpät
HIFK
Ässät
Ilves
Tämä taisi mennä romukoppaan heti kättelyssä, kun Ässät voitti eilen KalPan varsinaisella peliajalla. :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässät on runkosarjassa sijalla 6-8. Ylöspäin ei mahdollisuuksia mutta kova taistelu, että saataisiin pidettyä tuo sija 6. IFK pysyy varmasti takana
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No eiköhän jokaisella paljon kotimaista kiekkoa seuraavalla ole ainakin jonkinlainen mielipide kaikista Liigajoukkueista. HPK kuuluu minun silmissäni niihin tylsemmän kategorian vastustajiin, eikä varmasti tule vetämään Jyväskylän latoa täyteen varsinkaan vielä puolivälierissä. Veemäisyydellä puolestaan tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että HPK on ollut hankala vastustaja JYP:lle viime vuosina. Mitä itse mahdolliseen sarjaan tulee, niin kotiedun(kin) myötä vaakakuppi kallistuu lähtökohtaisesti JYP:lle, kun HPK on ollut kotona huomattavasti parempi kuin vieraissa - vaikkakin runkosarja on runkosarjaa.
On vastustajillakin suuri merkitys tuossa, mutta on siinä jotain vikaa muuallakin, jollei tuon kokoisessa kaupungissa saa tuon kokoista hallia täyteen playoffeissa.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On vastustajillakin suuri merkitys tuossa, mutta on siinä jotain vikaa muuallakin, jollei tuon kokoisessa kaupungissa saa tuon kokoista hallia täyteen playoffeissa.

Vika on menestymiseen tottumisessa. Alkanut olemaan itsestäänselvyys olla puolivälierissä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On vastustajillakin suuri merkitys tuossa, mutta on siinä jotain vikaa muuallakin, jollei tuon kokoisessa kaupungissa saa tuon kokoista hallia täyteen playoffeissa.

Olin jo kirjoittamassa tuosta viestiini mutta jätin pois kun pidin sitä itsestään selvyytenä. Masut täynnä Jyväskylässä jo monen vuoden ajan. Offtopiciksi menee jo.

Jos Kärpät ottaa tänään 3p TPS:ltä Oulussa, niin JYP ja TPS olisivat tasapisteissä. TPS:llä kuitenkin yksi (kolmen pisteen) voitto enemmän plakkarissa. Mukava juttu kuitenkin, että runkosarjan viimeisillä kierroksilla panosta ja jännittävää riittää monessakin suhteessa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä itse mahdolliseen sarjaan tulee, niin kotiedun(kin) myötä vaakakuppi kallistuu lähtökohtaisesti JYP:lle, kun HPK on ollut kotona huomattavasti parempi kuin vieraissa - vaikkakin runkosarja on runkosarjaa.

Ainakin viime kausina Tapparan kohdalla kotiedusta on toisinaan ollut melkein enemmän haittaa kuin hyötyä. Viime kaudella sekä Tappara & Kärpät olivat kovin vieraskoreita kotijoukkueita: Tappara kävi hakemassa Raksilasta 3 vierasvoittoa (game 1, game 5 ja game 7) ja vastaavasti Kärpät haki kaksi vierasvoittoa Hakametsästä ja yhden kotoaan (game 3 voitto kotipelissä, game 4 voitto vieraista ja game 6:ssa voitto vieraista selkä seinää vasten.) Vastaavasti IFK ja Tappara veivät molemmat sarjaa kotona: Tappara haki yhden vierasvoiton ja IFK nolla. :D
 

Ralph

Jäsen
Ainakin viime kausina Tapparan kohdalla kotiedusta on toisinaan ollut melkein enemmän haittaa kuin hyötyä
Miten Tapparan viime kausi liitttyy HPK:n tämän kauden koti- ja vieraspelaamisen eroon? Tappara oli viime kaudella Liigan neljänneksi paras vierasjoukkue runkosarjassa, joten ei se nyt kamala yllätys ole, että pelaavat vieraissa hyvin. HPK:lla on tällä kaudella ollut isoa eroa koti- ja vieras pelaamisessa, joten odotettavaa on, ettei viikon tauko runkosarjan ja pudotuspelien välissä muuta sitä.

HPK lähtee todella isona altavastajaana kaikkiin ottelupareihin, joissa aloittaa vieraissa. Eli luultavasti kaikkiin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten Tapparan viime kausi liitttyy HPK:n tämän kauden koti- ja vieraspelaamisen eroon?

Täytyy varmaan selittää tarkemmin, kun luulin, että kaikki ymmärtäisivät jo kontekstista. Yritin sanoa, että sillä onko joukkue vahva koti- tai vieraspeleissä ei ole sarjassa perinteisesti juurikaan merkitystä. Sitä on jopa tutkittu, että game 7:ssa kotietu on kaikista suurimmillaan, muutoin ei juurikaan.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No eiköhän jokaisella paljon kotimaista kiekkoa seuraavalla ole ainakin jonkinlainen mielipide kaikista Liigajoukkueista. HPK kuuluu minun silmissäni niihin tylsemmän kategorian vastustajiin, eikä varmasti tule vetämään Jyväskylän latoa täyteen varsinkaan vielä puolivälierissä. Veemäisyydellä puolestaan tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että HPK on ollut hankala vastustaja JYP:lle viime vuosina. Mitä itse mahdolliseen sarjaan tulee, niin kotiedun(kin) myötä vaakakuppi kallistuu lähtökohtaisesti JYP:lle, kun HPK on ollut kotona huomattavasti parempi kuin vieraissa - vaikkakin runkosarja on runkosarjaa.

Hmm, nyt tuli sen verran subjektiivinen näkemys, että kai tähän pitää heittää hieman vasta-argumentteja. Taidat olla jokseenkin vähemmistössä näkemyksesi kanssa HPK tylsyydestä. Jos laitetaan objektiiviset faktat pöytään, niin niitä ovat esim. seuraavat:

JYP yleisökeskiarvo kotipeleissä tällä kaudella: 3462
JYPin kotiotteluiden yleisö HPK:ta vastaan:
To 24.11.2016: 3238
Ti 21.02.2017: 3603
Keskiarvo näistä 3405,5

Molemmat pelit Kerhoa vastaan on ollut siis ti ja to -pelejä, kun yleensä pe ja la -pelit ovat eniten yleisöä vetäviä. Ti ja to -pelien yleisökeskiarvo on ainakin Hämeenlinnassa ja luultavasti myös Jyväskylässä joitain satoja alempi kuin pe ja la -pelien, joten ti ja to -pelien yleisökeskiarvossa JYP-HPK -pelit ovat luultavasti reilusti siellä keskiarvon yläpuolella, kun kaikkien päivien yleisöka on ollut tuo 3462 Jyväskylässä, mikä on lähellä tuota Kerhopelien ka:a.

Toiseksi tuo 3462 on kyllä surkea lukema Jyväskylän kokoiselle talousalueelle. Siellä on näköjään kuitenkin tuo 132 000 asukasta itsessään ja lähikunnissa Muurame 10 000 ja Laukaa 19 000. Niin noin 160 000 asukasta lähialueella. Hämeenlinnassa on 68 000 asukasta ja vieruskunnissa Janakkalassa noin 17 000 ja Hattulassa 10 000 eli yhteensä vajaa 100 000 lähialueella ja yleisöka on ollut 3718.
Tämä mielestäni osoittaa, että itse asiassa JYP on tylsä joukkue jopa useiden jyväskyläläisten mielestä poislukien sinut.

Sinäänsä itselleni ei ole mitään merkitystä, että onko HPK tylsä vai ei jyväskyläläisten mielestä. Oikeastaan parempi vaan olisi, että Kerho koettaisiin tylsäksi Jyväskylässä ja halli olisi vain puoliksi täynnä, jos tulee JYP-HPK puolivälierä. Ainakin helpompi vieraspeli Kerholle tuolloin, kun ei ole mitään 6 kenttäpelaajaa, paitsi ehkä Kerhon vierasfanit.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein ymmärrä tätä. Muuallakin on kuitenkin ollut kestomenestystä, mutta väkeä käy huomattavasti enemmän.

No esim 2009 oli aika paljon porukkaa pudotuspeleissä, silloin alettiin menestymään. Toinen tietysti aikansa elänyt halli varsinkin paikkojen suhteen. Väärä topic tähän mutta vastaan tämän vielä.

Edit. Toki nämä on vain osa syistä. Itselleni HPK on kiinnostava missä muutkin, mutta ymmärrän toki että Kärpät saattaisi kiinnostaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Kärpät tipahti taistelusta 6.sijaan, joten kahden kauppahan tuo nyt on (Pelicans vs. Ässät). Näistä veikkaan Ässiä, mutta jännäks menee. Kärpillä ikävä kohtalo kohdata HIFK sääleissä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kärpät tipahti taistelusta 6.sijaan, joten kahden kauppahan tuo nyt on (Pelicans vs. Ässät). Näistä veikkaan Ässiä, mutta jännäks menee. Kärpillä ikävä kohtalo kohdata HIFK sääleissä.
Elä nuolaise ennen kuin tipahtaa! On tuo Pyörälän Mika vain uskomaton sälli.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
IFK passaa mulle. Pääsee näkemään yhden säälittävän pelin tälle keväälle. Ehkä jopa kaksi, jos IFK menee vielä ohi.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Kivasti tuli panoksia lauantain peleihin. Kärpilläkin vielä ohut sauma kuuden joukkoon, mutta varmasti haluavat välttää HIFK:n sääleissä ja nousta pelikaanien ohi.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Nyt Kärpillä sakkasi kauden viimeisissä kotimatseissa ja säälejähän sitä pelataan. Tuo joukkue tulee tippumaan viimeistään puolivälierissä joten Oululaisittain kauden voisi pelastaa vielä naiset ja A-nuoret. Ens kaudella uudestaan.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pinna tänään Pelsulle ja kutospaikka ei ole enää omissa käsissä. Taistelussa ollaan silti tiukasti mukana!

Todella jännäksi menee runkosarjan viimeiset kierrokset!

Toivotaan nyt muilta vähän apuja ja Ässille jotain ylilatautumista tai huonoa pastaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pinna tänään Pelsulle ja kutospaikka ei ole enää omissa käsissä. Taistelussa ollaan silti tiukasti mukana!

Todella jännäksi menee runkosarjan viimeiset kierrokset!

Toivotaan nyt muilta vähän apuja ja Ässille jotain ylilatautumista tai huonoa pastaa.
Oon ollu koko viikon sairaana ja lähettäny Pelsupelaajille fanipostina ekstrahyvin nuolttuja kirjeitä. Toivottavasti näät tekee tehtävänsä.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oon ollu koko viikon sairaana ja lähettäny Pelsupelaajille fanipostina ekstrahyvin nuolttuja kirjeitä. Toivottavasti näät tekee tehtävänsä.
Pitääkin mennä paikalliseen terveyskeskukseen vatsatautiosastolle siis ja pussittaa jotain noroa ja postittaa Ässille. Milläköhän abc:llä Ässät pysähtyy lauantaina...?

Kaikki toivo on IFK:ssa. Tuo lause pelottaa vähän itseäkin ajatellen stadilaisten ailahtelevia otteita tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös