No eiköhän jokaisella paljon kotimaista kiekkoa seuraavalla ole ainakin jonkinlainen mielipide kaikista Liigajoukkueista. HPK kuuluu minun silmissäni niihin tylsemmän kategorian vastustajiin, eikä varmasti tule vetämään Jyväskylän latoa täyteen varsinkaan vielä puolivälierissä. Veemäisyydellä puolestaan tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että HPK on ollut hankala vastustaja JYP:lle viime vuosina. Mitä itse mahdolliseen sarjaan tulee, niin kotiedun(kin) myötä vaakakuppi kallistuu lähtökohtaisesti JYP:lle, kun HPK on ollut kotona huomattavasti parempi kuin vieraissa - vaikkakin runkosarja on runkosarjaa.
Hmm, nyt tuli sen verran subjektiivinen näkemys, että kai tähän pitää heittää hieman vasta-argumentteja. Taidat olla jokseenkin vähemmistössä näkemyksesi kanssa HPK tylsyydestä. Jos laitetaan objektiiviset faktat pöytään, niin niitä ovat esim. seuraavat:
JYP yleisökeskiarvo kotipeleissä tällä kaudella: 3462
JYPin kotiotteluiden yleisö HPK:ta vastaan:
To 24.11.2016: 3238
Ti 21.02.2017: 3603
Keskiarvo näistä 3405,5
Molemmat pelit Kerhoa vastaan on ollut siis
ti ja
to -pelejä, kun yleensä
pe ja
la -pelit ovat eniten yleisöä vetäviä. Ti ja to -pelien yleisökeskiarvo on ainakin Hämeenlinnassa ja luultavasti myös Jyväskylässä joitain satoja alempi kuin pe ja la -pelien, joten ti ja to -pelien yleisökeskiarvossa JYP-HPK -pelit ovat luultavasti reilusti siellä keskiarvon yläpuolella, kun kaikkien päivien yleisöka on ollut tuo 3462 Jyväskylässä, mikä on lähellä tuota Kerhopelien ka:a.
Toiseksi tuo 3462 on kyllä surkea lukema Jyväskylän kokoiselle talousalueelle. Siellä on näköjään kuitenkin tuo 132 000 asukasta itsessään ja lähikunnissa Muurame 10 000 ja Laukaa 19 000. Niin noin 160 000 asukasta lähialueella. Hämeenlinnassa on 68 000 asukasta ja vieruskunnissa Janakkalassa noin 17 000 ja Hattulassa 10 000 eli yhteensä vajaa 100 000 lähialueella ja yleisöka on ollut 3718.
Tämä mielestäni osoittaa, että itse asiassa JYP on tylsä joukkue jopa useiden jyväskyläläisten mielestä poislukien sinut.
Sinäänsä itselleni ei ole mitään merkitystä, että onko HPK tylsä vai ei jyväskyläläisten mielestä. Oikeastaan parempi vaan olisi, että Kerho koettaisiin tylsäksi Jyväskylässä ja halli olisi vain puoliksi täynnä, jos tulee JYP-HPK puolivälierä. Ainakin helpompi vieraspeli Kerholle tuolloin, kun ei ole mitään 6 kenttäpelaajaa, paitsi ehkä Kerhon vierasfanit.