Nojoo, ehkä tuo oletus oli väärä, että itse pitäisit JYPin nykypeliä kiinnostavana, tosin sinun mieltymyksesi ei ollut viestini pääpointti. Eli siis et pidä nyky-JYPiä kiinnostavana etkä myöskään nyky-HPK:ta. Itse taas pidän molempia kiinnostavina ja pidän tätä kiinnostavana poff-pariehdokkaana, mutta mielipideasioita nämä tietty on. Pidin kyllä myös Ahon ja Dufvan aikaista JYP:iä kiinnostavana sen verran mitä nyt seurasin. Joo, menee kyllä vähän off-topiciksi.. Mun osalta loppuu viestit tästä aiheesta tähän. :)
Minä en oikeastaan koskaan ole ymmärtänyt joukkueiden leimaamista seuran menneisyyden perusteella. Tällä kaudella ei ole kovin paljoa kiinnostaneet pelit SaiPaa ja Lukkoa vastaan, viime kaudella sen sijaan kumpaistakin vastaan pelatut pelit olivat useimmiten todella viihdyttäviä. Toisin sanoen: minusta HPK pelaa tällä hetkellä todella hyvää kiekkoa, ja on siitä syystä erittäin mielenkiintoinen vastus tällä kaudella - pelottavakin.
Playoffsien amazing raceen tämä kuuluu tietysti siten, että oletan kaikesta huolimattta JYPin pysyvän neljännellä sijalla. KalPalla on suht heppoiset (kautensa runkosarjaan lopettavat) vastustajat enää vastassa, TPS:n toki pitää voittaa vielä viimeisenä Ässät, joka taistelee kynsin hampain kutossijasta. Ässien pelejä olen pari tässä viime aikoina katsellut, ja ihan vakuuttavaa on ollut touhu, joten uskon kutossijan menevän Poriin.
Eli JYPa saa vastaansa HPK:n puolivälierissä. Tässä tapauksessa JYPinkylässä tulee paljonkin jännättävää.
Jukurien ja Ipan kisaan toivoisin dramaattisia käänteitä. Ipan pitää tietysti hävitä ensimmäinen ratkaisuottelunsa huomenna Lukkoa vastaan. Maanantaina Sport avaa ketsuppipullon ekassa erässä ja peli on Vaasassa 3-0 Sportille. Red Army sytyttää punasoihdut ja hoilaavat Juhani Tammisen nimeä, never forget liigakarsintoja sekä erätauolle mentässä aloittavat Islannin lanseeraaman "HU" -hässäkän. Toinen erä päättyy maalittomana. Kolmannen erän alussa Ipa saa ylivoimalla kaivatun kavennuksen, ja Red Armyn Jonny Pedersörestä juoksee alasti kentälle ja kaataa Antti Lehtosen punaisen kortin arvoisesti. Ipa nysvää suurimman osan erästä, mutta kaksi minuuttia ennen loppua kaventaa 3-2:een. Lehtonen maalilta pois. Riskan pojista toinen antaa poikkaria Keräselle, jäähy. 6-4 ylivoimalla Aalto lataa kiekon maalivahdin suojuksiin, mutta kiekko ei pysy Vehviläisen hallussa, ja vetää lankkurusifiksit jäissä. Mennään videotarkistukseen ajassa 59:56.
Jukurit voittaa 3-1 Pelsut.