Playoffs 2025 1. kierros: SaiPa (5.) – TPS (12.)

• 117 122
  • 1 433

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse veikkasin ennen sarjan ensimmäistä sekuntia, että TPS veisi ottelusarjan niukin naukin. Väärässä olin, vaikka hyvin lähelle TPS pääsi tilastollisesti. Pelillisesti SaiPa oli mielestäni selvästi edellä, enemmän kuin jopa tulos antaa osoittaa. SaiPalta on nostettava Mikko Petmanin lisäksi Mark Pysyk. Molemmat olivat todellisia härkiä ottelusarjassa. Ville Petmania olisin kritisoinut, mutta kun tekee ratkaisevassa ottelussa jatkoajalla ratkaisevan maalin, niin silloin ei enää pysty.

Sen sijaan Otto Kivenmäki ja Antti Kalaputaan on herättävä HIFK-sarjassa. Piiroinen oli epävarma sarjan alussa, mutta kolmessa voitossa pelasi paljon paremmin.

Tsepteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ilves
Veikkaan että tää menee samalla tavalla miten SaiPa on tottunut nyt muutamassa pelissä aloittamaan. Eli annetaan kaverille 2 eteen ja tullaan lopussa tasoihin ja ohi. Eli 3-2 Keltamustalle tämä sarja.
Näin kirjoittelin ennen sarjan alkua ja kuinkas kävikään…. Harmittaa ettei tullut lyötyä kivitaloa tälle. Nooo… hieno sarja ja parempi jatkoon.

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nämä ovat niin vitun väsyneitä. Toivottavasti osaat hävetä. Epäilen ettet.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Vittuilu loppuu sarjan jälkeen, varsinkin kun foorumilla ja kaukalossa oli rehtiä menoa. Huonon häviäjän ymmärtää muttei huonoa voittajaa.
Kiitos TPS, vittumaisen sitkeä vastus vaikka meinaa ukot loppua kesken. Itse hieman ihmettelin tänään Valin valintaa maaliin, kun Turun suunnalta mainittiin jo aiemmin heikkoa suorittamista peräkkäisissä peleissä. Vehviläisellä löytyy myös kokemusta isoista peleistä, mutta eipä voi veskarin piikkiin todellakaan laittaa! Ehkä sille on syynsä etten ole jääkiekkovalmentaja.
Uskomaton tunne tämä jääkiekon seuraaminen keväällä. Moneen vuoteen ole ollut edes vitutusta tarjolla.

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Kiitos SaiPa! Ja onnittelut jatkoon, parempi vei, niukimmalla mahdollisella erolla. Kisapuiston voin nyt ruksia omakätisesti koetuksi. Toivottavasti menette pitkälle tuolla aktiivilätkällä!

Kiitos.

Altec

Jäsen
Kiitos sarjasta TPS:n joukkue ja kannattajat.

Pääasiassa varsin hyvämielistä naljailua puolin ja toisin. Nyt taisto on tauonnut ja unohdetaan kettuilut ilman mielipahaa.

Oli hieno sarja!

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
V. Petman hakkasi koko sarjan paikoissaan päätä seinään, kunnes vihdoin rävähti.

Kiitos TPS-kannattajille sarjasta. Tämähän oli ihan hauskaa.

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Tästä sarjasta teki mieli sanoa jotakin alussa mutta olin hiljaa. Katsoin koutsien haastattelut pelien jälkeen ja ekan jälkeen Miettinen höpisi "että jälkikäteen kurinpito arvioi tms". Silloin tuli vahva tunne että itkevä osapuoli ei tätä sarjaa vie.
Teidän sarjan sitten taas koko kauden itkevä valmentaja vei.

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK
Olipahan Tepsiltä aivan saatanan kova peli. Uskomatonta vääntöä. Ite olin ihan paskana aina kun joku kuti vaan omiin päin tuli. Onneks pelaajat on jo toki muissa ajatuksissa, mutta ite on ihan puhki ja voi ajatellakaan vielä mitään seuraavaa vastustajaa.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jösses mikä biljardisyöttö Mikko Petmanilta velipojalle tuohon voittomaaliin! Iiro Järvi laittoi aikoinaan Joel Salosen läpiajoon laidan kautta, mutta se syöttö lähti naama menosuuntaan. Mikko pisti tuon omaa maalia päin pelatessaan, eikä vain yhden vaan kahden laidan kautta. Huikea!

Luulin että Tepsi ois kaatunu helposti, mutta ei. Sit luulin että SaiPa tippuu, mutta ei. Nyt luulen että Hifki vie, eli hyvältä näyttää!

Edit: eiku katos vaan, yhden laidan kautta se menikin, katoin eka että Mikko heitti sen oman päätylaudan kautta mutta ei nyt sentään. Hieno se oli silti!

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
TPS:llä oli kaksi ottelupalloa. Kävi kuten usein tenniksessä eli omat ottelupallot jäi käyttämättä ja vastustaja SaiPa käytti omansa…
Kyllä TPS:llä oli kolme ottelupalloa. Ei tässä vaadita mitään kahden pisteen eroa kuten tenniksessä, joten tämä viimeinen peli oli TPS:n kolmas ja SaiPan ensimmäinen ottelupallo.

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ilta pimenee joten ei pelkkää pahaa ettei jotain hyvääkin.
Aamulla Mustolan peltolan isännällä on ihmeteltävää kun kostona vein Raisiosta varastetun kolmen kuution paskakasan korvauksena neljä kuutiota sitä itseensä.
Juuri saavutan Itä-Turun, eli Lohjan, nimismiesalueen joten pidätysmääräyksetkään eivät enää päde.
Vatralla kohti saaristoa.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kolme olen laittanut merkille. Tänään yhden kun ne kaksi muuta kärsivät pelikieltoa.
Ja yksi taisi lentää jo pihalle.

Ihan oikea joukkue voitti. Kiekkoromantiikkaa vielä parhaimmillaan kun Petmanin veljekset ratkoivat kaksi viimeistä peliä. Toivon mukaan TPS saisi samanlaisia omia poikia ensi kaudeksi. Se seurasydän saattaa puskea yllättävänkin pitkälle tiukoissa peleissä.

Idänkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa / Ketterä
3-1 sarja saipalle olisi ollut ihan ansaittu, mutta käy tämä tälleen tiukemman kauttakin. Pikkusen rupesi kiristelemään 2 ekan pelin jälkeen pomput ja niitähän riitti. Etiäpäin.

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kiitos Turkuun sarjasta! Harmi homma että Lindrothin kaltainen hieno pelaaja oli aivan puolikuntoisena mukana, eikä taida siellä ilmeisesti olla jatkamassa.
Olihan tuo Max Lindrothin sairastuminen harmillinen takaisku kuten myös Casimir Jürgensin loukkaantuminen. Pitää kuitenkin muistaa, että tällaiset vastoinkäymiset kuuluvat lajiin ja Tepsin kapea materiaali oli ihan itse otettu tietoinen riski, joten minkäänlaiseksi tekosyyksi häviölle pelaajien poissaolot eivät käy. Ei SaiPakaan ymmärtääkseni ihan parhaalla kokoonpanollaan päässyt pelaamaan. Tässä vaiheessa kautta poissaoloja on yleensä kaikilla joukkueilla, vaikka kaikki kynnelle kykenevät raahataankin kaukaloon.

Oli ilo seurata tasaista ja jännittävää pudotuspelisarjaa. Sarja oli tasainen nimenomaan tuloksen puolesta, vaikka pelillisesti SaiPa olikin enimmän osan ajasta kuskin paikalla. SaiPa oli kokonaisuutena parempi joukkue ja ehdottomasti ansaitsi jatkopaikkansa. Ei tässä Tepsin kannattajana kovin pettynyt kauden päättymiseen osaa olla senkään takia, että vielä jokin aika sitten oltiin sijalla 15 matkalla kohti playoutia. Kaksi viime kauden mitalijoukkuetta jäi taakse.

Onnea ja menestystä SaiPalle puolivälieriin ja vaikka pidemmällekin!

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy