Playoffs 2024 puolivälierät: Tappara (1.) – TPS (9.)

  • 85 019
  • 934

Kumpi painelee välieriin?

  • Tappara

    Ääniä: 217 53,3%
  • TPS

    Ääniä: 190 46,7%

  • Äänestäjiä
    407

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Hiukan hävettää, mut olen Tuttisuun kanssa samaa mieltä.
Ehdottomasti linja tiukemmaksi, ja sitä kautta kiekottoman estämiset, roikkumiset ja kiinnipitämiset pois.
Myös tohon mailalla hakkaamiseen täytyy puuttua, vai osaako joku sanoa et mikä on kriteeri, että huitomisesta saa 2min? Viimeks Turussa siihen riitti sivulta tullut isku mailaan. Eilen siihen ei riittänyt isku käsille, kunnes toises tilanteessa riittikin. Sit yhtäkkiä käsille lyömisest tuleekin 5+20 tai pelikieltoa vaikka pelissä mennyt läpi. Entäs poikittaisen käyttö? Jäähyi annetaan täysin mielivaltaisesti.
Toki täytyy saada kamppailla, mut sitä voi tehdä puhtaastikin.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Grönborg haluaa voittaa, ja hän tekee kaikkensa manipuloidakseen asetelmaa itselleen ja joukkuelleen suotuisaksi. Ei hän missään nimessä millään suomalaisen jääkiekon asialla ole kesken kevään tärkeimpien otteluiden joissa vain ja ainoastaan tulos ratkaisee.

Kyllä tässä on kyse vain ja ainoastaan siitä että hän haluaa joukkueelleen enemmän ylivoimia ja uskoo pelaajistonsa hyötyvän lisätilasta jäällä. Hän ei vain ota huomioon sitä että se oma joukkue itse asiassa kärsi sillä oletuksella että tähän suuntaan mentäisiin ja vihellykset eivät suosisi kumpaakaan.

Grönborghan vastasi Iltalehden kysymykseen asiasta hänelle johdonmukaisella tavalla koko kautta ajatellen. Vaikea tuossa on sen suurempaa mediapeliä nähdä. Tietysti hän kokee, että hänen tavalleen valmentaa sopisi se, että taito tulisi paremmin esille tiukemmalla tuomarilinjalla.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tottakai se on ollut yllätys niin Tapparalle, TPS:lle kuin kiekkoa seuraaville puolueettomille suomalaisillekin että TPS on pelillisesti ollut tässä sarjassa edellä. Sen ei pitäisi olla mahdollista.
En tiedä, mistä oikeastaan purkaisin tätä näkemystä. En tiedä, onko tuo viimeinen "sen ei pitäisi olla mahdollista" ehkä kulunein juttu playoffeissa vuodesta toiseen. Joka vuosi joku tai useampi ennakkosuosikki kompuroi. Itse asiassa se, mitä Tappara on tehnyt 2022 & 2023 ei pitäisi olla mahdollista. Koko maailma ympärillä tuntuu tottuneen siihen, minkä ei oikeasti pitäisi olla mahdollista, eli noiden kahden vuoden täysin ylisuvereenit esitykset, joissa vastustajat on yksi toisensa jälkeen riisuttu täysin aseista.

Tällä kaudella tilanne Tapparan suhteen on täysin toinen. Vaikka Tappara voitti runkosarjan, niin pelillisesti se ei ole ollut missään vaiheessa kautta etumatkalla. Ennakkosuosikki Tappara on lähes jokaista joukkuetta vastaan, mutta sellainen 2023 teräsnippu ei tämän kauden Tappara ole, joka puhtaalla rutiinilla vie vastuksen kuin vastuksen.

Minä en ole itse ollut lainkaan yllättynyt siitä, että TPS on ollut pelillisesti edellä. Tapparalla on parempi maalivahti ja taitavampi kärki, joten myöskään se, että Tappara johtaa sarjaa ei ole mikään yllätys. Jo runkosarjassa nähtiin, että Tapparaa vastaan riittää hyvin, jos joukkue osaa laittaa keskialueen kiinni ja omalla alueellaan sulkea keskustan Tapparalta. Tappara pyrkii jatkuvasti kolmella pelin taakse, joka hyödyttää tässä Liigassa ihan mielettömästi vastuksia. Hyökkäyksessä Tapparalla on aivan yksittäisiä pelaajia, jotka pystyvät pitämään painetta vastuksen päässä. Pelillisesti kiekon pitäisi liikkua nopeasti, mutta jopa TPS:n valmennus on keksinyt, että lyödään paine kahdella niin sen Tapparankin on pakko pysähtyä hautomaan kiekkoa kulmaan.

Tappara on tehnyt filosofisen valinnan sen suhteen, ettei se oikeastaan pelaa itse minkäänlaista keskialueen ohjauspeliä. Ihan samalla tavalla koko kauden TPS, Lukko, Kärpät, Ilves jne. ovat kävelleet Tapparan keskialueen ylitse. Eilen ensimmäisessä erässä TPS oli jotenkin heikosti keskittynyt ja ajoitukset eivät toimineet, jolloin tämän kauden myrkyllinen Tappara pääsi hyvin iskemään. Tuon puolustuspelaamisen täytyy osua koko ajan, jotta nuo vastahyökkäyksen paikat realisoituu, ja kun TPS ei tässä pelin alussa onnistunut niin Tappara ratkaisi siinä heti pelin sitten.

Tämä filosofinen taistelu tulee jatkumaan Turussa. On oletettavaa, että TPS ei tule muuttamaan yhtään mitään, mutta pyrkii pitämään tahtinsa sellaisena kuin eilen toisessa erässä. Tapparan täytyy realisoida YV:t nopeasti ja paremmin, jos se haluaa Turusta pisteitä.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuomarit olivat valitettavasti jälleen vetäneet mustavalkoista yllensä. Koomisimpina nuo Camperin ja Halloranin jäähyt.

Mainittakoon, että hallilla nähtynä Nurmi ja Vittasmäki paiskasivat hymyssäsuin kättä ennen kuin luistelivat nujakointinsa jälkeen jäähyaitioon.

Itselleni kelpaa, että TPS vie maaliodottamat, kunhan Tappara vie maalit. Sellaista se on koko kauden ollut Röönporin alaisuudessa. Saas nähdä minne asti riittää.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Saatan itsekin sortua harhaan, josta @peterra ylhäällä puhuu. Tapparaa tulee verrattua helposti viime kausien Tapparaan, vaikka vertauskuva tulisi olla tämän kauden Tappara. Ensimmäinen peli Tampereella oli monelta osin samanlainen kuin runkosarjan viimeinen kohtaaminen. Oltiin alussa pitkään parempi, mutta ei käytetty paikkojamme ja loppua kohden Tappara pääsi paremmin mukaan ja vei pelin. Toisessa kohtaamisessa oltiin todellisesti parempia, mutta siinäkin Tappara nousi maalin päähän. Peli voi edelleen mennä poikki vaikka 4-1 ja ei kukaan muista vuosien päästä kuinka "lähellä" oltiin. Vaikka sijoilta 7-10 harvoin noustaan finaaliin, on tuolta haastettu ennenkin. Aika vain helpolla kultaa muistot ja vaikka TPS onkin ollut hyvä, ei tämä nyt vielä mikään sensaatio ole. Kyllä se vaatii sen sarjan voiton, että todellisesta paukusta voidaan puhua.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Ei tänä päivänä haeta mitään asetelmia, eikä tarvi näyttää näillä tempuilla mitään "tullaan vielä haastamaan" juttuja. Kaikki tuolla tietää, missä mennään ja kukaan ei ole luovuttamassa.

Tuo lopun pelleily ei ole mitään muuta, kun oman vitutuksen purkamista, kun on tullut pelissä turpaan.
Näinhän se on. Olen aina pitänyt näitä ihan turhana energian tuhlauksena. Siitäkin huolimatta näitä näkee suunnilleen jokaisessa pelissä änärissäkin, jossa kaikki pelaajat on huippuammattilaisia. Ehkäpä näillä näytetään omille kannattajille, ettei olla luovutettu. Suurin osa lienee kuitenkin mainitsemaasi vitutusta.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
En tiedä, mistä oikeastaan purkaisin tätä näkemystä. En tiedä, onko tuo viimeinen "sen ei pitäisi olla mahdollista" ehkä kulunein juttu playoffeissa vuodesta toiseen. Joka vuosi joku tai useampi ennakkosuosikki kompuroi. Itse asiassa se, mitä Tappara on tehnyt 2022 & 2023 ei pitäisi olla mahdollista. Koko maailma ympärillä tuntuu tottuneen siihen, minkä ei oikeasti pitäisi olla mahdollista, eli noiden kahden vuoden täysin ylisuvereenit esitykset, joissa vastustajat on yksi toisensa jälkeen riisuttu täysin aseista.

Tällä kaudella tilanne Tapparan suhteen on täysin toinen. Vaikka Tappara voitti runkosarjan, niin pelillisesti se ei ole ollut missään vaiheessa kautta etumatkalla. Ennakkosuosikki Tappara on lähes jokaista joukkuetta vastaan, mutta sellainen 2023 teräsnippu ei tämän kauden Tappara ole, joka puhtaalla rutiinilla vie vastuksen kuin vastuksen.

Hyvä kirjoitus. Mielestäni Tappara jos joku on teräsnippu, ja ehkä korjaan omaa kommentointiani siten että mielestäni etukäteen sen haastamisenkaan ei pitänyt olla mahdollista, toisaalta sen peli ei näytä sille mitä odotin. Paperilla kuitenkin teräsjoukkue ja tässä sarjassa ylivoimainen sellainen.

Mutta tämän osalta keskustelun jatkaminen on hedelmätöntä ja ymmärrän näkemyksesi hyvin.

Tuo Halloranin jäähy nyt oli selvä ylähanskaan lyönti ja näkyi hallilla toisessa hidastuksessa.

Lisäksi useita aivan helvetin typeriä huitaisuita esim. Tanukselta ja Camperilta. Fröbergillä ei helposti keitä yli, mutta eilen se melkein minuutin vääntö Camperin kanssa lähti tosiaan tällaisesta aivan idioottimaisesta käsille lyönnistä. Joten huutonaurua käyttäjälle @Eeyore.

Tappara hyötyy linjasta massiivisesti, mutta ei se nyt ole mitään ottelua vielä ainakaan ratkaissut joten sen isommin tarvetta siihen mennä paitsi että Grönborgin avautumista en ymmärrä. Edelleen en millään usko että hän minään suomikiekon pelastajana tässä on liikkeellä vaan hakee sitä edgeä jota pleijareissa monesti yritetään saada manipuloimalla tuomareita median kautta. Kauden jälkeen jos avaa tämän keskustelun niin se on eri juttu.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tuomarit olivat valitettavasti jälleen vetäneet mustavalkoista yllensä. Koomisimpina nuo Camperin ja Halloranin jäähyt.

Mainittakoon, että hallilla nähtynä Nurmi ja Vittasmäki paiskasivat hymyssäsuin kättä ennen kuin luistelivat nujakointinsa jälkeen jäähyaitioon.

Itselleni kelpaa, että TPS vie maaliodottamat, kunhan Tappara vie maalit. Sellaista se on koko kauden ollut Röönporin alaisuudessa. Saas nähdä minne asti riittää.

Tuo Halloranin teko nyt oli päivänselvä jäähy.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Nauran kippurassa. Tepsin puolella jota tulee itse luettua on kauhea ulina tuomareista. Jatkuvasti tuomarit tekee Tepsille väärin ja jättävät jäähyjä viheltämättä ja antavat meille helppoja ja vielä hylkäävät kaikki maalitkin.

Tulen yleiselle puolelle sarjaketjuun, niin Tapparan kannattajat itkee miten heitä kohdellaan väärin tuomareiden toimesta.

Onko kukaan miettinyt, että ketään ei kohdella väärin vain tuomarit ovat vain huonoja?
 

KIakkoniilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara SPORT MUIK PANTHERS
Provosoiva kokonaisuus on huomioitu viikon pelikiellolla.
Tepsin kesäloma alkaa torstaina. Uliskaa Turkulaiset nyt oikeen urakalla siihen asti.
Turkulaisena olisin siitä, että pelaako Tps vielä parin vuoden päästä liigassa. Talous ei meinaa kestä tuollaisia tappioita mitä viime vuosina tullut.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Tepsin kesäloma alkaa torstaina. Uliskaa Turkulaiset nyt oikeen urakalla siihen asti.
Turkulaisena olisin siitä, että pelaako Tps vielä parin vuoden päästä liigassa. Talous ei meinaa kestä tuollaisia tappioita mitä viime vuosina tullut.
Ohhoh ihanko totta? Ihan hyvää keskustelua täällä pääosin ollut ja joitakin tämmösiä sitten.

Ihan odotetusti sarja toistaiseksi mennyt, tai en nyt odottanut että TPS pystyy olemaan pelillisesti näin hyvin mukana. Tapparalla loistava maalivahti ja on tyly noissa maalipaikoissa. Tiistaina pakko voittaa muuten sarja alkaa olla paketissa.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Sehän on jompikumpi mistä ulvotaan:
-liikaa estopeliä tms
TAI
-pelit ratkotaan ylivoimilla kun linja tarkka

Pelaajat itse tykkää kyllä tästä reippaammasta linjasta missä ei joka kaatumista puhalleta ja odotella vaan sitä tulevaa ylivoimaa pyörimällä kaukalon kulmissa edes takas jäähyn toivossa.
Tää on sitä hmm miesten peliä.. Naisten peli on vähä puhtaampaa ja rullakiekko. (Yleisöä ei nimeksikään)
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuten tuossa jo huomautettiin, niin en ihan puhuisi RG:n ”avautumisesta”. Toimittaja tuon lypsi kysymällä lopussa, että ”olet puhunut aiemmin Liigan sallivasta tuomarilinjasta, ootko edelleen samaa mieltä”. Olisiko pitänyt sanoa että en, nyt playoffeissahan on tosi jämäkästi otettu kaikki pois?

Itse olen tämän myötä asiaa myös miettinyt, päätynyt vähän pohtimaan että mahdetaanko me katsojatkaan nyt aina ihan sitä haluta mitä väitämme haluavamme. Itse olen aina tykännyt nimenomaan pudotuspelijääkiekosta joka on hieman erilainen laji kuin runkosarja. Kuvittelen kyllä olevani taitokiekon kannalla ja toivovani vauhtilätkää jossa ei roikuta jne. Mutta jos mä nyt nimenomaan tästä tykkään, jossa kaikkien mielestä eniten roikutaan ja estetään, niin ehkä mä tykkään siitä roikkumisesta ja estämisestä? Kuten monasti todettua, niin tätä haluavat myös erittäin monet nykyiset ja entiset pelaajat ja valmentajat.
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
En kyllä näe että kumpikaan olisi linjasta tässä sarjassa mitään hyötynyt/kärsinyt. Ihan kohdillaan tuo omaan makuun on ollut ja puolin toisin joku nopea tilanne varmasti mennyt ohi.

Enemmän ketuttaa kun kaverilla on Heljanko. Piti ihan hillityt taputukset antaa eilen kun kuuluttivat palkitun parhaana pelaajana.
 

Kukko

Jäsen
En niin anna arvoa sille, kumpi on ollut pelillisesti hallitsevampi. Voitto tai tappio.

Tässä sarjassa ei ole vielä päästy edes hetkeen, jolloin väännetään ratkaisusta.

Voit hävitä useita taisteluita, silti voittaa sodan.

Kiva pisteitä on nyt jaeltu vuosikymmenen verran vastustajille. Nyt voittakaa se Tappara, tai hävitkää viime aikojen keskineräisimmälle Tappara projektille. Kiva pisteitä ei enää heru.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Itse olen tämän myötä asiaa myös miettinyt, päätynyt vähän pohtimaan että mahdetaanko me katsojatkaan nyt aina ihan sitä haluta mitä väitämme haluavamme. Itse olen aina tykännyt nimenomaan pudotuspelijääkiekosta joka on hieman erilainen laji kuin runkosarja. Kuvittelen kyllä olevani taitokiekon kannalla ja toivovani vauhtilätkää jossa ei roikuta jne. Mutta jos mä nyt nimenomaan tästä tykkään, jossa kaikkien mielestä eniten roikutaan ja estetään, niin ehkä mä tykkään siitä roikkumisesta ja estämisestä? Kuten monasti todettua, niin tätä haluavat myös erittäin monet nykyiset ja entiset pelaajat ja valmentajat.
Hyvin sanottu, mutta mailahäirinnän ja kaiken sellaisen mailalla koukkimisen/huitomisen voisi ottaa tarkemmin pois. Muuten saisi vääntää ja kamppailla ilman että on heti estäminen tai kiinni pitäminen. Tuskin tää nykyinen linja kenelläkään yllätyksenä tuli, kun joka vuosi sama juttu.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Vääntää saa ja pitääkin saada. En itsekään oo ihan fani sille, että vihelletään kaikki mukakoukut ja väännöt tyyliin Rafkinin aiheuttama rankkari tässä taannoin. Enemmän näissä peleissä on jätetty ihan selviä jäähyjä viheltämättä ja ne kyllä vaikuttaa peliin. Kampit nyt ainakin on sellaisia jotka tulisi kitkeä pois vaikka kuinka olisi vahinkoja. Jos nyt oikein suurennuslasilla katsotaan niin esimerkiksi Lukko-sarjan ratkaisuhetkillä laitettiin pilli taskuun ja TPS hyötyi juuri siinä kohtaa. Sitten taas Sport mielestäni kärsi täysin päinvastoin ratkaisevassa Kalpa-matsissa.

Voisi sanoa, että menee tasan pitkässä juoksussa, mutta jossain kolmen pelin sarjassa ei tasan mene. Siltikin oikeat joukkueet meni sarjoistaan jatkoon.

Parempi olisi kun vihellettäisiin tiukemmin, joka sitten ajan kanssa vähentäisi kahvaamista. Tätä tukee jo ihan Grönborgin väite siitä, että harjoittelua on jouduttu linjan vuoksi muuttamaan. Sama onnistuu varmaan toisinpäinkin.

Olipa aika nollatason viesti tämä. No ehkä joku sai tästä jotain kiinni.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika yksinkertaista tämä loppupeleissä on. Tappara ollut tähän mennessä parempi maalinteossa sekä maalinestossa. Vaikka Palloseuralle paikkoja väkisinkin aukeaa tuolla hallintamäärällä niin suurinosa paikoista tulee juuri sieltä josta Heljanko haluaa niiden tulevan. TPS hieroo ja hieroo vs Tapparan eilinen avausmaali. Laadukas one-timer. Missä TPS:n vastaavat? Toisessa maalissa TPS:n laituri nukkuu sellaista ruususen unta joita ei Tapparan kaltaisessa joukkueessa vaan yksinkertaisesti tapahdu. TPS pystyy edelleen parantamaan hyökkäyspeliään ja vaikeuttamaan Heljangon työtä mutta pari valitettavaa faktaa jotka eivät tule muuttumaan. Tapparalla on parempi maalivahti ja paremmat maalintekijät. Sarja kuitenkin vasta 2-1 ja kaikki on mahdollista.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Nauran kippurassa. Tepsin puolella jota tulee itse luettua on kauhea ulina tuomareista. Jatkuvasti tuomarit tekee Tepsille väärin ja jättävät jäähyjä viheltämättä ja antavat meille helppoja ja vielä hylkäävät kaikki maalitkin.

Tulen yleiselle puolelle sarjaketjuun, niin Tapparan kannattajat itkee miten heitä kohdellaan väärin tuomareiden toimesta.

Onko kukaan miettinyt, että ketään ei kohdella väärin vain tuomarit ovat vain huonoja?

Tämä on totta, mutta toisaalta aivan inhimillistä ja niin sen kuuluu mennäkin. Itse lähinnä oudoksun RG:n Save Finnish Liiga Hockey- jyrinän ajankohtaa. Ja tottakai täällä annetaan bäkkiin jos joku mouhiksesta huutelee että porkkanaa on sorsittu. Sitä tirskuin aamulla itse. Ihan normaalia kannattajafoorumin vääntöä sellainen eikä siitä mitään mieltä tarvitse pahoittaa.

Unohdit mainita otteluseurantaketjut. Siellä olen joskus törmännyt dumariulvontaan sellaiseltakin nimimerkiltä jonka kolme ekaa.. ei vaan kaikki kirjaimet ovat tismalleen samat kuin sulla! Että sinällään hiukka hupsua tämä tyylipinnojen, tai nimimerkkiä @Kukko lainaten - kiva pisteiden kalastelu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Tappara hyötyy linjasta massiivisesti, mutta ei se nyt ole mitään ottelua vielä ainakaan ratkaissut joten sen isommin tarvetta siihen mennä paitsi että Grönborgin avautumista en ymmärrä. Edelleen en millään usko että hän minään suomikiekon pelastajana tässä on liikkeellä vaan hakee sitä edgeä jota pleijareissa monesti yritetään saada manipuloimalla tuomareita median kautta. Kauden jälkeen jos avaa tämän keskustelun niin se on eri juttu.
Voisiko olla vain niin ettei pidä liigan sääntötulkinnoista ja haluaisi tähän muutosta? Kuitenkin koko kauden antanut samanlaisia lausuntoja.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sarja on 2-1 Tapparalle ja tiistaina Palloseuralla tilaisuus pistää homma tasoihin äänekkään kotiyleisön edessä.
Ennakkoon Tepsillä ei pitänyt olla mitään jakoa, mutta niin vain mustavalkoiset olleet pelillisesti edellä 4 miltsin Tapparaa, taitaa puntti jo tutista nääsvillen pojilla että mitenkähän tässä loppujen lopuksi käy..
 

12961

Jäsen
Sehän on jompikumpi mistä ulvotaan:
-liikaa estopeliä tms
TAI
-pelit ratkotaan ylivoimilla kun linja tarkka

Pelaajat itse tykkää kyllä tästä reippaammasta linjasta missä ei joka kaatumista puhalleta ja odotella vaan sitä tulevaa ylivoimaa pyörimällä kaukalon kulmissa edes takas jäähyn toivossa.
Tää on sitä hmm miesten peliä.. Naisten peli on vähä puhtaampaa ja rullakiekko. (Yleisöä ei nimeksikään)

Nojoo, se suurin ongelma mistä pelaajatkaan eivät tykkää on se linjattomuus josta ei varmastikaan millään toimenpiteellä päästä irti. Mahdollisimman tarkalla linjalla ehkä parhaiten.

Huitomis/estämisjäähyt voivat tulla vähän mistä sattuu kun todetaan että linja on sallivampi. Jokunen niitä bokseja pitää kuitenkin antaa jottei lähde lapasesta, jolloin ne ovat helposti irti linjasta.

Annetaan jäähyt suunnilleen tasan tai rikkeiden kokonaissuhteessa, mutta ei se silti niin mene, että yksittäiset tilanteet olisivat keskenään verrattuna ollenkaan samalla tavalla käsiteltyjä.

Mitä pidemmälle kevättä mennään, sitä kovempi paine on myös tuomareille siinä mielessä, että eivät halua toimia ratkaisijan asemassa, vaikka niin joskus kuuluisikin olla. Mitä ratkaisevammassa vaiheessa peliä/sarjaa/kautta ollaan, sitä enemmän pilli jää taskuun ja tuomarilinjasta tulee varovaisuuden kautta sallivampi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös