jos joku Iltasanomat tekee jutun Savonlinnan ämpäreistä, eikä IPKta mainita.
Ei taida olla pelkoa, että IS tekisi muita juttuja Mestiksestä kuin luottotoimittajan kertomukset kuinka erään seuran rahoitusneuvottelut ovat vielä kesken.
@Linnankundi Ei tarkoitukseni ollut sentään tuomita. Valitettavasti nykyään pitää ihmisillä olla kättä pidempää kannustuksessa. Itse en käytä muuta kuin kättä ja suuta, mutta jos joku haluaa läpsyttimiä tai muuta käyttää niin en ala häntä osoittelemaan ja kertomaan ettei noin kuulu tehdä. Ainoa apuväline minulla vuosien varrella on ollut talvipakkasilla nahkahanskat.
Sarjaan palatakseni, kun nyt on aikaa ennen avauskiekon pudotusta. TuTo (mielensäpahoittajat pahoittakoot mielensä kirjoitusasusta) on loistava vastustaja ja pudotuspeli historiaakin löytyy. Tosin silloin oli hieman eri tilanne, kun TuTon ykkösketju taisi olla muotoa Virpiö - Forsell - Vuorisalo, Syväsalmi - Järvinen, mikä on yksi parhaista viisikoista Mestishistoriassa ja muutenkin joukkue oli täysin ylivoimainen.
Palatakseni tähän päivään SaPKo lähtee ennakkosuosikkina sarjaan, mutta pudotuspeleissä korostuvat ratkaisunavaimet kääntyy ainakin maalivahtipelin osalta Turkuun. Erikoistilanteista on vaikea sanoa muuta kuin SaPKon puolesta. IPK-sarjan edetessä varsinkin ylivoima parantui eikä vähiten Hämäläisen ansiosta. Alivoima on mielestän liian seisovaa, mutta enhän ole penkin takana.
Sarjassa SaPKon pitää saada viisikkopuolustus playoffien edellyttämälle tasolle. SaPKo on oikeastaan pelannut hyvää playoffkiekkoa n 10 minuuttia kuudessa ottelussa ja yleensä sillä saldolla oltaisiin jo leikkimässä rantaleluilla, mutta näin tällä kaudella. Vaikka edellisessä sarjassa kohtuullisesti painettiin maaleja niin liikaa jäi varmoja maalipaikkoja käyttämättä, koska uskon niiden saamisen vähenevän huomattavasti. Kun aiemmin saattoi sen 10-15 hyvää maalipaikkaa saada erässä niin nyt on hyvä jos saa sen 10 koko ottelussa.
TuTo on aiemmin tällä kaudella saatu ihan kohtuullisesti sekaisin ja jäähyilemään niin hyvässä playoff hengessä voi jatkaa löylyn lyömistä ilman mitään vahingoittamisia tai muita hölmöilyjä. Penkin takana uskon edun SaPKolla, kun minua Elomon persoona ei oikein vakuuta. Tosin eniten vaikuttaa TPS-aika, mutta ehkä siitä voi kasvaa.
Sarjan uskon kääntyvän SaPKolle. Suoraan 4-0 en usko. TuTon mahdollisuus on siinä, että maalivahtipelissä voittavat joka ilta, saavat SaPKon pidettyä poissa kiekosta ja pitämällä pään kurissa. Jos SaPKon päästää myllyttämään hyökkäysalueelleen ja pelit ovat maalinteko kisoja niin TuTo tuskin sillä tiellä pitkään perässä pysyy.
Let's play good old school hockey.
ps. Huomiselle ottelusiirrolle suuri plussa, kun satoi minun laariin täydellisesti. Tosin saatan joutua kiroamaan junan wifin, mutta murehditaan sitä huomenna. Ja on muutenkin hienoa, että edes jonkin seuran kanssa onnistuu kikkailu.