Playoffs 2018 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (5.)

  • 169 173
  • 1 162

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Parempi voittakoon. Näin se on ajateltava. Sen verran tasainen sarja on ollut, ettei kuolemanottelun voida sanoa olevan huutava vääryys. Tuomarilinja on johdonmukaisesti sallinut kulmissa painia. Vaikka muutama kyseenalainen jäähy on tullutkin ja vaikka muutama tilanne on jätetty puhaltamatta, ei tuomarilinjaa voi syyttää. On nää seiskapelit on vaan raadollisia.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hyvää keskustelua ollut täällä ja huikeita otteluita sisältänyt tämä sarja. Tiukka ottelu tulossa tänään taas ja molemmat joukkueet varmasti jättävät kaiken jäälle.

Tänään korostuu ottelun alku, jossa Kärpät nukkui viimeksi Helsingissä ja IFK rokotti siitä. Toinen asia on erikoistilanteet: molempien ylivoima on ollut mielestäni surkeaa, mutta tänään saatetaan nähdä onnistumisia silläkin osa-alueella. Maalivahtipeliin tuskin kumpikaan joukkue tänään kaatuu, niin hyviä otteita ovat molemmat maalivahdit esittäneet.

Tämän illan jälkeen parempi joukkue etenee finaaliin, ja ottelun jälkeen paiskataan rehdisti kättä niin jäällä, kuin tällä palstalla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hyvää pelipäivää kaikille. Kaunis ilma, ja sellainen kutina on, että illasta tulee vielä kauniimpi. Palataan ottelun jälkeen.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Hyvää pelipäivää kaikille. Kaunis ilma, ja sellainen kutina on, että illasta tulee vielä kauniimpi. Palataan ottelun jälkeen.

Toiselle ilta on kaunis, toiselle hieman harmaampi. Kummankaan leirin ei silti tarvitse päätä painaa pensaaseen. Tämä on ollut hieno sarja ja selvästi pelien edetessä palstallekin on löytynyt se vastustajan kunnioitus, joka näiden kahden leirin välillä on ollut tulehduksissa runkosarjapelien jälkeen.

Tänään ei provoilla, enkä henkilökohtaisesti aio edes avata otteluseurantaketjua. Tänään nautitaan ottelusta ja matsin jälkeen paiskataan reilusti tassua. Toivon koko sydämestäni, että tämän illan voittaja nostaa kannua.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toden totta, paras voittakoon. Hieno sarjahan tästä tuli, vaikka osa peleistä onkin ollut vähän sellaisia nyhjäyksiä. Mutta niinhän se pudotuspeleissä usein käy. Viimeisin ottelu oli viihdyttävän vauhdikas.

Seiskapeli on aina hieno asia. Jotenkin ei edes jännitä ainakaan vielä. Molemmissa lopputuloksissa on puolensa, kuten olen todennut. Suurella todennäköisyydellä voittajalle on hopeaa tarjolla, mikä nyt on oikeastaan se paskimmalta maistuva lopputulos. Mutta en toki mene enempää asioiden edelle.

Pienet kommentit vielä tähän pohjoinen-vääntöön mitä lähinnä tuolla IFK-osiossa on käyty. Olen mielestäni aika helposti provosoitavissa mutta esimerkiksi tämä Kärppä-kannattajien tapa huutaa se pohjoinen Maamme-laulun päälle on mielestäni jollain tavalla ihan hauska. Turha siitä on enempää mieltään pahoittaa. Ja isänmaallisena henkilönä olen sitä mieltä, että koko kyseisen laulun voisi näistä kekkereistä jättää pois.

Kärpistä vielä totean, että edes ns. pahimpina dynastia-aikoina ei ole kyseinen seura minua tippaakaan ärsyttänyt. Vaakakupissa on aina enemmän painanut muun muassa maukkaat voitot entisestä paikalliskilpailijasta pudotuspeleissä. Lisäksi se pääsääntöisesti vauhdikas peli on aina jotenkin vedonnut meikäläiseen.

Finaaleissa kannatan ehdottomasti tämän sarjan voittajaa, vaikken tätä miksikään moraaliseksi finaaliksi väitäkään.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Kärpät aika paljon edellä tässä sarjassa ja suuri suosikki viimeiseen peliin.

Ihmeitä sattuu ja yksittäisen pelin voi voittaa, vaikka olisi pelillisesti pahastikin purjeessa. Keijolta vaaditaan huippupeli ja Kärpiltä pitää tulla niitä tuttuja puolustusalueen nukahduksia, niin siinä se pieni sauma on.

Hieman tunnelmaa latistaa se, että taidetaan hopeasta pelata tässä sarjassa. Mitä pidemmälle on menty, niin varmasti IFK:ssa näkyy se, että tässä on väännetty kivikovia pelejä mestarisuosikkeja vastaan jo 12 matsia. Selittelyä se ei ole, vaan jos runkosarjassa on viides, niin yleensä saa pelata ylemmäs sijoittuneita vastaan koko pleijarit. Kannattaisi olla korkeammalla, koska kyllähän IFK:n eväät on syöty, jos se selviää tästä levännyttä ikifinalistia vastaan.

Kyllähän sitä silti toivoo, että oma joukkue sinne finaaleihin pääsisi. Tappiolla kausi käytännössä on ohi, koska pronssi tai neljäs sija ei tunnu miltään.

Ei muuta kuin kovaa taistelua ja käy miten käy, niin kaikkensa kun jättää kentälle niin voi jatkaa ylpeänä eteenpäin.
 
Esitän näin ennakkoon jo kiitokset HIFK:n kannattajille hienosta sarjasta. Pelin taso ei valitettavasti noussut ihan odottamalleni tasolle johtuen osin lügan surkeasta tuomarilinjasta ja osin Selinin ajamasta pelitavasta, mutta kyllä tässä ihan viihtynyt on. Onnea jatkoon, on se jatko sitten paras yhdestä tai paras seitsemästä sarja.

Mukavaa, että myös keskustelu saatiin hyvälle tasolle näin sarjan loppupuolella. Itsellä tuli ainakin pieni turtuminen kaikkeen pelistä vittuuntumiseen loppua kohden, kun noita matseja on niin vitusti ja koko ajan. Vedetään kunnialla loppuun asti ja lopussa parempi voittaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tänään ei provoilla, enkä henkilökohtaisesti aio edes avata otteluseurantaketjua. Tänään nautitaan ottelusta ja matsin jälkeen paiskataan reilusti tassua. Toivon koko sydämestäni, että tämän illan voittaja nostaa kannua.

Täsmälleen sama. Tänään keskitytään vain itse asiaan, sitten matsin jälkeen katsotaan tilanne ja heitetään virtuaaliset töpö-töpöt. Toki otteluseurantaketju lienee nyt siistimpi, kun Veli Rooslind lähti katsomon puolelle.

Hyvää matsia kaikille!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jännitys myös kotikatsomossa täälläkin tapissaan ja suunnilleen minuutteja tulee laskettua siihen, kunnes kiekko putoaa jäähän. Kaksi hienoa jengiä vastakkain ja molemmat olisi ansainnut paikan finaaleihin, mutta niin vain toisen kohtaloksi on joutua tyytymään pronssiotteluun. Salilla käyty, pastat syöty ja seuraavaksi viinakauppaan. Mukavaa peli-iltaa kaikille, toinen voittakoon.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jännä nähdä kyllä, kumpi joukkue uskaltaa hyökätä rohkeammin. Mielestäni Kärppäin karvaus on saanut HIFK-pakit aika suuriinkin vaikeuksiin ajoittain, ja niiden seurauksena on nähty peräkkäisiä avopaikkoja aika paljon. Tiettyjen pakkien pelikuorma on ihan valtava, joten mielenkiintoista on seurata, miten se vaikuttaa mihinkään.

Laatukiekkoa vai tarkkaa neppailua? Vauhtiin pystyy molemmat, mutta jotenkin uskon aktiivisuudessa olevan HIFK:n mahdollisuuden. Tarkan kyttäilykiekon Kärpät hoitaa kyllä, ja toki on muutenkin nähdäkseni suosikki tähän legendaarisen Game Seveniin.

Kyl vaan kevään pelit ovat hienoa aikaa.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Hmm, vähän siipirikkoinen kokoonpano Kärpillä. Ykkös- ja kakkosketjuille lienee tulossa isot minuutit tänään?

Tänään on kovien pelimiesten ilta! Kumpi vie maalivahtien taiston? Nouseeko ratkaisijaksi Junttila, Ruohomaa vai Hakanpää? Vai kenties Heiskanen, Tyrväinen tai Thorell? Joku haalariosastom kaveri? Erittäin mielenkiintoinen kamppailu on tänään seiskapelin muodossa luvassa.

Jotenkin haiskahtaa IFK:n voitolta. Kärpät on toki näyttänyt mielestäni raikkaammalta niissä peleissä, mitä olen nähnyt ja IFK:lla on tuntunut väsy painavan otteluiden lopuissa. Silti veikkaan, että Lankinen pelaa tänään huippupelin ja leveämmän ratkaisuvoiman ansiosta IFK finaaliin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Pelipäivä!

Näitä pelejä sitä aina oottaa niinä marraskuun pimeinä iltoina.. Mannerin sanoin nautitaan pelistä, niin kentällä kuin katsomossa. Kohta mennään!
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelipäivä!

Näitä pelejä sitä aina oottaa niinä marraskuun pimeinä iltoina.. Mannerin sanoin nautitaan pelistä, niin kentällä kuin katsomossa. Kohta mennään!
Ei tässä pysty nauttimaan. Ravinteliin matsia katsomaan ja pää täyteen viinaa siinä sivussa.

Kiitos Hifkin kannattajille hyvistä keskusteluista, joita nyt etenkin sarjan loppupuolella on nähty. Kiitetään näin etukäteen, huomenna voi olla liian hapokas olo.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei tässä pysty nauttimaan.

Itsellä tuntuu, että kun on jo pari finaalien GAME7:niä alla paikan päältä seurattuna niin tämä ei tunnu siihen verrattuna vielä miltään.

Muutenkin olen huomannut, että paikan päältä seurattuna peliä ei jännitä läheskään niin paljoa kuin TV:stä katsottuna. Luulen, että tänään pystyy ihan hyvin nauttimaan pelistä.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se voittaa, joka uskaltaa ja jaksaa pelata. Kärpät on tässä pieni ennakkosuosikki edellisten pelien perusteella.

Lisäksi vaikuttaa kuitenkin mun vedonlyöntini. HIFKn kannalta näyttää sikäli hyvältä, että kotivoitolle parikymppiä laitoin.

Muutama jatkoerä olisi paikallaan.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Se voittaa, joka uskaltaa ja jaksaa pelata. Kärpät on tässä pieni ennakkosuosikki edellisten pelien perusteella.

Lisäksi vaikuttaa kuitenkin mun vedonlyöntini. HIFKn kannalta näyttää sikäli hyvältä, että kotivoitolle parikymppiä laitoin.

Muutama jatkoerä olisi paikallaan.
Ite laitoin mottipäisen HIFK:n voitolle (ratkaisuun saakka). Eli tasotellaan puntteja tälläkin rintamalla.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä tuntuu, että kun on jo pari finaalien GAME7:niä alla paikan päältä seurattuna niin tämä ei tunnu siihen verrattuna vielä miltään.

Muutenkin olen huomannut, että paikan päältä seurattuna peliä ei jännitä läheskään niin paljoa kuin TV:stä katsottuna. Luulen, että tänään pystyy ihan hyvin nauttimaan pelistä.
Näinhän se on. Tänään on henkilökohtaisesti ensimmäinen Playoff-peli 2000-luvulla mitä ei näe paikan päältä, joten voit kuvitella fiilikset. Hallilla ei tosiaan niin jännitä kun voi eläytyä kunnolla peliin ja huutaa jännityksen ulos, mutta TV:stä seurattuna..
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muutenkin olen huomannut, että paikan päältä seurattuna peliä ei jännitä läheskään niin paljoa kuin TV:stä katsottuna. Luulen, että tänään pystyy ihan hyvin nauttimaan pelistä.

Saman olen huomannut itsekin. Ja erityisesti pettymys on paljon helpompi käsitellä hallilla. Kotona joutuu huonolla menestyksellä esittämään aikuista.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kaikkemme annettiin. Oon helvetin ylpeä meijän jätkistä!

Onnittelut voittajalle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Parempi meni jatkoon siitä ei ole epäilystäkään. HIFK pelasi antilätkää pääsääntöisesti läpi sarjan ja pisti Kärpät oikeastaan niin tiukille kuin mahdollista, mutta rajat tulivat nyt vastaan. Onnittelut Ouluun.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos IFK. Huikea sarja, ja saappaat jalassa kaaduitte. Luulisi ainakin Selinin saavan työrauhan organisaatiossa. Todella tiukkaa oli, mutta kotiedun verran oltiin parempia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onnittelut Kärpille. Mielestäni hyvä ja rehti sarja oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös