Ilmoitukset

Rasistiset viestit eivät ole tälläkään palstalla sallittuja. Tämän vuoksi nimimerkit Tkachuk7 ja San Jose Shark #50 ovat seuraavan viikon ajan pelikiellossa.

Nimimerkki bunghole on saanut viikon pelikiellon keskityttyään Ässien osiossa offtopiciin ja provosointiin.

"Moi X!" viestit ovat paitsi turhia, myös rikkovat sääntöjen 10§:ää, sillä emme hyväksy nimimerkin ja oikean nimen yhdistämistä edes huumorin varjolla. Tämän vuoksi nimimerkki Matza187 on passitettu viikon ajaksi pelikieltoon.

Nimimerkit Styge ja hokijone ovat puolestaan saaneet viikon pelikiellon "Suomi 101 vuotta"-ketjun mauttomista ja hyvän maun vastaisista viesteistään.

Nimimerkki hammer lynx on seuraavat kaksi viikkoa katsomon puolella kirjoitettuaan toistuvasti henkilökohtaisuuksia ja rasismia sisältäviä viestejä.

Sulje ilmoitus

Playoffs 2018 puolivälierät: SaPKo – IPK

Viestiketju osiossa 'Mestis' , aloittajana Murkula, 07.03.2018 klo 23.19.

1. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Jaahas, katsoin tuossa eilisen maalikoosteen ja sanoisin, että SaPKo voisi pistää huomenna Toivosen maaliin. Ei nyt varsinaisesti mitään emämunauksia, mutta voittava maalivahti olisi ottanut IPK:n 2. ja 4. maalin kiinni. Tuo kuva tulee Iisalmessa jotenkin kaukaa niin en ihan hahmota mihin Katosalmen laukaus menee mutta äkkiseltään näyttää että melkolailla keskelle maalia suhahtaa. Vaikka tulee poikkisyötöstä niin tulee hyvin pitkän poikkisyötön jälkeen ja kaukaa. Pitää pystyä liikkumaan eteen kun laukaus pamahtaa about keskelle verkkoa.
    Jos joku näkee että kiekko menee tarkemmin maaliin niin saa korjata.

2. LL90 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    En kyl uskaltais laittaa Toivosta maaliin huomisessa pelissä kun viimeks pelannut joku pari viikkoo sitten ?? Vai olikos toivonen maalissa viime ke ketterä matsisa? En nyt satu muistamaan. Minun mielestä maaleja ei kyll voi laittaa Upin piikkiin. Mut tämä nyt vaa miun mielipide.

3. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Saisi tuo Mestismestaruuksien taemies alkaa suorittamaan vähän terävämmin mutta olen sitä odottanut koko kauden. Kahteen peliin +1 -4 ei ole sitä mitä laatupakin sarakkeissa pitäisi näkyä. Nuo on koko joukkueen heikoimmat lukemat.
    Lönroos on pelannut vain pelin ja 0 -2 niin se peliaikaan suhteutettuna on heikompi.

4. Anttiii Jäsen

Pelipäivä game 3!

Fofanov sai kovan tuomion ja neljän pelin kakku luvassa. Harmi SaPKon kannalta, sillä tätä miestä olisi kannattanut kuumentaa. Itse en tänään pääse paikan päälle Talvisaloon, mutta pitääpä kotisohvalla katsoa kun Mestiksen puolueellisin selostaja hoitaa hommaa Fanseatin puolella ;)

Jännä peli luvassa ja mikäli IPK tänään ryöstön nappaa niin se olisi kova kolaus kotijoukkueelle.

Veikkaan, että Urpolahti jatkaa maalillaan ja että Hämäläinen, Lantta ja Pulli ovat kokoonpanossa. Katsotaan miten veikkaus osuu...

5. Big Bear Jäsen

Kova oli tuomio, siis tuo neljän pelin kakku Fofanoville. Eipä siinä, mennään niillä ketkä saadaan jalkeille. Tekisi mieli lähteä tänään Savonlinnaan, mutta sen verran pyryttää että tyydyn Fanseatin lähetykseen. Olisko se nyt RYÖSTÖN paikka?

6. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Lainaus:
    Jaahas, selostaakohan itse toimitusjohtaja tänään. No onneksi olen hallilla niin ei tarvitse sitä kuunnella ;)

SaPKo voittaa tänään 5-1

7. Näkökulma Jäsen

Jep...Knap

Jotkin asiat olivat "väärinkäsityksiä" ja tarkoitan IPK:n isokokoista joukkuetta, luisteluvoiman riittämistä, kun iso mies palautuu usein pienempää hitaammin. Ottelusarjan venyessä, kapea materiaali, niin silloin voi olla mm. Huttusella kiire.

Mestistuomarit ovat nuoria, aloittelevia tuomareita ja Suomen ongelma on, kun puuttuu ammattituomarit Liigastakin. Jokunen, mutta ymmärrät mitä tarkoitan. Kyllä molemmat valmentajat pystyvät, ehkä jotkin pelaajatkin ja se kuuluu asiaan. En enää kirjoita valmentajien toiminnasta, en tuomareiden ja katselen pelin muuten.

Galinin tilanne mennyt ja korjaan sen verran, että päähän kohdistunut taklaus menee automaattisesti kurinpidon käsiteltäväksi. Ryntäys ei välttämättä, mutta niistä tuomarit tekevät pöytäkirjaan raportin. Siinä oli turhautuminen ja tilanteeseen tulo myöhään, hiukan ulkopuolisena, jne...Unohdan ja en ole kirjoittanut IPK:n tarkoituksellista vahingoittamista. Repiä, riistää, taklata ja taistella...Siinä on mahdollisuutenne.

Neljä ottelua Fofanoville?! Se on paljon ja lainaus kurinpitopäätöksestä:

1. Fofanov asettaa vastustajan pelaajan erittäin suureen loukkaantumisvaaraan viedessään taklauksensa loppuun asti tilanteessa, jossa vastustajan pelaaja on erittäin huonossa asemassa ottaakseen taklauksen vastaan ja suojatakseen itseään.

2. Tilanteessa puuttui vastustajan kunnioittaminen.

3. Vastustaja myös loukkaantuu tilanteessa.

Olen kyllä sitä mieltä, että rangaistus on kova. Vaikka olisi voinut jättää taklaamatta ja näin kunnioittaa vastustajaa, niin kyllä vastuu on taklattavallakin. Pulli ei pelaa tänään ja ei varmasti filmannut. Yleisönne on hieno, mutta huudot "filmaajaksi" tuossa tilanteessa olivat typeriä. Ei kai kukaan halua vahingoittaa toista? Tai nauttia vastustajan loukkaantumisista? En minä nauti ainakaan ja en anna poikanikaan nauraa, "ilakoida" vaan selitän asian sille. 7-vuotias ymmärtää, pelaa itse kiekko-koulussa ja ensi kaudella F2-junioreihin, niin vastustajan kunnioittaminen opetellaan meillä jo nyt!

Tiukka matsi tänään(kin) ja SaPKo:n on otettava kotivoitto. Sitten ryöstö sieltä, niin ottelusarja menisi, kuten veikkailin. Mutta, ne voitot on kaivettava. Lantan paluu kipeänä olosta on SaPKo.lle iso apu. Pulli pois kokoonpanosta ja Väinölä onneksi voi pärjätäkin IPK:n tyylistä joukkuetta vastaan. Vahva, hyvä hyökkäyspäässä ja kun käyttäisi voimaa, kokoaan omassa päässä, niin hyvä tulee. Silti, isompi menetys Pulli on kuin Fofanov, vaikkei olekaan ollut kauden aikana ihan tasollaan.
    Tsempit Iisalmeen, sinulle ja jännitetään ilta...

8. Linnankundi Jäsen

Hämäläinen näyttää puuttuvan edelleen kokoonpanosta. Loukkaantui Savonlinnan pelissä. Mikä lie syynä?

9. sorza Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
    Lainaus:
    Näistähän ei playoffien aikana puhuta. Ylä-/alavartalo vamma ja todennäköisin status on päivä kerrallaan. Varmaan pelaisi jo tänään, jos olisi 7 peli tai IPKlle sarja katkolla.

Tänään alkaa paras viidestä sarja ja siinä on vielä vähemmän varaa odotella ja katsella kaverin tekemisiä. Ehkä helpohkon ja numeroillisesti mairittelevan avausottelun jälkeen hienoinen hyvänolontunne hiipi puseroon, mutta eiköhän se tuntemus ole karissut toisessa näytöksessä pois.

Tänään seuraan pelin ohessa, jos vain järki pysyy eikä tunne vie liikaa täällä päässä, kuinka IPK aikoo pelata Talvisalossa HAPPn. Avausottelussa useamman kerran SaPKo sai kiekon "paineen" alta pois kahdella-kolmella syötöllä hyökkäysalueelleen, kun ykköspaine oli myöhässä, josta johtuen kakkonen oli hieman enemmän myöhässä. Monta 3-3, 2-2 ja jopa 1-1 hyökkäystä tuon takia saivat vastaanottaa. Iisalmessa pienemmän? kaukalon turvin se onnistui paremmin. Tai mistä minä tiedän Iisalmen kaukalon kokoa.

10. Knap Jäsen

Suosikkijoukkue:
    IPK, Bruins
    Lainaus:
    IPKn HAPP ei ole edes ollut kummoinen kauden aikana, oikeastaan paineen pito hyökkäyspäässä on opittu vasta nähiin tärkeimpiin peleihin. Esimerkiski SaPKo pelissä olisiko 2. erässä vai kolmannessa oli komea pyöritys, jossa yhdessä vaiheessa lähti peräti neljä jätkää vaihtoon, ja saatiin paine pidettyä. PAPP puolestaan ollut se IPKn juttu ja erityisesti keskustan pito, ja se on rakoillut kyllä niin huolella pudotuspeleissä, että ei näytä yhtään siltä IPKlta, mihin minä olen tottunut. IPKn hitaimmat pelaajat ovat vahvoja pitämään tuon paineen yleensä, mutta taas heidän paineen kun saa rikottua, niin SaPKo pääsee lähes aina hyökkäämään ylivoimalla, ja ne on vaarallisia tilanteita SaPKon kaltaisella hyökkäysosaamisella.

Iisalmessa joo sarjan pienin kaukalo, ja se on ehkä isoin syy hyvään kotimenestykseen, mutta vastapainoksi heikkoon vierasmenestykseen.

11. LL90 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Olipas huono peli. Mutta jos nyt miettii, että noin sysipaskalla pelillä pystyttiin voittamaan. Niin jos peli saadaan edes runkosarjan tasolle, niin helposti pitäisi mennä jatkoon. Mutta joo ei nyt mennä asioiden edelle.. Tänään olisi IPKlla ollut tosiaan mahdollisuus tehdä ryöstö, sillä SaPKo oli todella huono. Itse povasin että Lantta-Koivunen kaksikko ratkaisee, sillä olivat ylivoimaisesti parhain kaksikko SaPKolta tänää.

12. Sven Tuuva Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Iisalmen pelikarhut, Kalevan pallo & Jokerit
    Ei ollut pudotuspelin arvoinen suoritus tänään kummaltakaan tämä läpsyttely. Fyysisyys ja tunne puuttui kokonaan.

Ensi kesänä vähemmän punttia tälle ipk:n rotta-osastolle, ei vaan tällä tasolla voi pelata
    noin kovaa.

13. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Olen tietysti tyytyväinen, että SaPKo voitti, mutta se ei suinkaan ollut illan paras asia. Ylivoimaisesti paras ja hienoin asia tuossa ottelussa oli ja on se, että se on nyt loppunut. Käännyin oikeasti kerran paikallani ja löin pään siihen istumakarsinan väliseinään kun sen verran kyrsi ottelun huonous.

Jos nyt en sen enempää tästä kirjoittele kun ei ole mitään viisasta sanottavaa.

E: tai lisään sen tähtikohdan, IPK:lle tulossa minuutteja, IPK pitää kiekkoa kuitenkin siihen saakka, että Paven ottaa kiinnipitämisestä jäähyn. Uskomatonta, mutta totta. Hämmennyin jopa kun mietin mistä SaPKon ensimmäinen jäähy tulee. Olin nimittäin vihellyksen aikaan valmis 3 vs 5 alivoimaan.

14. Hanibal Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo, Ketterä
    Hyvä tärkeä voitto tiukassa paikassa SaPKolle. YVstä, mielestäni ei malteta pyörittää sitä hetken ja rauhoittaa tilannetta.

15. LL90 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Toisalta taas kiekkoa siirrellään liikaa ja liian hitaadti yvllä. Ei päästä kunnon paikasta laukomaan koska aina IPK pelaaja peittämässä kun hitaat syötöt ei aiheuta av nelikolle liikettä..

16. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Lainaus:
    Just näin, ja sitten sekin hidas siirtely loppuu Pavenin paskasyöttöön tai jonkun muun ihme neppiin. Koko ylivoimasta puuttuu laukaukset. Kun ylivoima on noin luokattoman huonoa niin pitäisi vaikka ylimiehittää maalin edus ja pelata pakki pakilla laukaus sinne ruuhkaan.
    Vielä hidasta kiekonliikuttelua enemmän haittaa, että miehet eivät liiku. Ainostaan kiekollinen pelaaja liikkuu hakemassa syöttlinjaa laukaisevaan lapaan, mutta se laukaiseva pelaaja ei liiku itse etsiäkseen syöttölinjaa kiekolliselle pelaajaalle.
    Eilen oli ylivoimia joilla ei saatu yhtään laukausta veskarille, ja oliko peräti yksi YV millä ei saata edes yritettyä laukausta. Siinä kolmen peräkkäisen IPK jäähyn aikana ei varmasti saatu yhtä laukausta yhtä ylivoimaminuuttia kohti.

17. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Yksi osa-alue missä IPK on varmuudella parempi, on yleisö. Savonlinnasta tai paremmin SaPKon kannattajista huomenna Iisalmeen on lähdössä kokonainen 12 hengen joukkue euroopan suurimmalla bussilla. Nämä on jokaisen omia asioita ja perjantai on kuitenkin työpäivä, mutta kyllä nämä "fani"joukkojen koot pyrkivät väkisinkin vähän naurattamaan. Kyllä porukka sitten liikkuu kun finaalissa ollaan jos ollaan ja näille kannattajillehan on se ihan oma varsin kaunis yhteinen nimike. GH.

Tämmönen oksennus tähän väliin, mutta huomenna on taas pelipäivä. See ya.

18. essulu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Lainaus:
    Pääasia, että lähtevät kannustamaan. Eihän Iisalmestakaan viime pelissä ollut kun kuin muutama henki. Toki Iisalmella ovat nyt fanit hyvin heränneet, mutta onhan playofssit siellä ihan uutta.

19. LL90 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Lainaus:
    Itse ihmettelin samaa, mut toisaalta tuon työpäivä homman kyllä ymmärtää. Yhtä mitä en ymmärrä on se, että kotiottelussa istutaan ku kirkossa. Eikö voitaisi oikeesti sopia että jonkinlainen ydinporukka kokoontuisi tiettyyn osaan katsomosta ja pistäisi tuulemaan. Niin asiat on kuitenkin periaatteessa muuallakin, että on se ydinporukka joka kannustaa kokoajan ja sitten muu yleisö läjhtee siihen mukaan jos lähtee. Nyt tällä hetkellä katsomosta kuuluu sieltä täältä kannustusta ja kaikki kannustaa eri huudoilla tai muuten vaan eri tahdisssa jne. Nyt kun uusi faniklubi on perustettu niin sieltä joku asiaa hoitamaan. Jos itse asuisin savonlinnassa niin voisin olla mukana hommassa. Toki miun on nyt helppoi huudella etäfanina. Mutta lähinnä että faniporukassa mietittäisiin asiaa. Toisekseen faniklubi vois hieman mainostaa itsestään. Itse en olisi varmaan koskaa kuullut asiasta, jos joku ei olisi siitä maininnut joskus joulukuussa täällä jatkoajassa.

Viimeksi muokattu: 16.03.2018 klo 08.40
  20. Murkula Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jääkiekko!
    Rasmus Hämäläinen palaa kaukaloon ja se tietää hyvää SaPKolle sekä ei niin hyvää IPK:lle. Nyt varmoista avauskokoonpanon pelaajista puuttuu vain Pulli, mutta se ei mielestäni yhtään heikennä joukkuetta. Hienoa, että Koivunen pelaa ja Viljanen ei. Koivusen peli on ottanut valtavia loikkia parempaan ja toisaalta IPK on ainakin kaksi maalia rankaissut Viljasen merkkausvirheistä, vaikka onkin kokonaisuudessaan ollut ihan ok suorittaja. En vahingossakaan sano ketää hyväksi, koska koko joukkueen peli on ollut niin heikkoa.

21. Näkökulma Jäsen

Lainaus:
    Joo, arvelit ihan oikein ja ruhjevammasta kuulin itsekin ohimennen. Vaarana kylkiluut, kun sinne suuntaan mailalla löi, mutta onneksi taisi osua alemmaksi. Hienoa, SaPKo:llahan on lähes paras mahdollinen kokoonpano ja nyt ottelusarjalle tulee ratkaiseva käännös. SaPKo luistelee jalat alta ja lauantaina katkeaa...

Viljanen on pelannut muuten todella hyvin, mutta juurikin pari virhettä ja omiin maali. Muuten vahva, mutta Koivusesta olikin jo aiemmin puhe, miten paljon kehittynyt. Piitulaista vaille, no Pulli, mutta Väinölä suoriutui, parantaa ja repaleista kautta katsoen kokoonpano on lähes paras mahdollinen.

22. Jone29 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Se olisi allekirjottaneenkin hypittävä sitten neljän tienoilla fanibussin kyytiin Kuopiosta, jotta saadaan täysi tusina täyteen.

Iisalmessa ei ole tullut ikinä käytyä missään merkeissä. Tuntuu kiekkobuumia olevan ja olen itse asiassa tyytyväinen, että voittivat maanantaina, jotta tämän illan peli on entisestäänkin jännempi. Olisiko jopa loppuunmyyty halli?

23. Sven Tuuva Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Iisalmen pelikarhut, Kalevan pallo & Jokerit
    Lainaus:
    Maanantaina oli vajaa 900 katsojaa ja tänään luultavasti +1200 silmäparia eli loppuunmyyty. Varmasti hieno ilta luvassa kankaan montussa!

24. LL90 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaPKo
    Lainaus:
    Mahtava homma Iisalmelle! olen hieman SaPKon kannalta kateellinen kun teillä on hallitäynnä. Okei SaPKolla toki sen verran isompi halli että täyteen sitä ei oikein ennen finaaleita voi saada. Ja toki kankaan montun pieni koko edesauttaa sitä, että tunnelma on todella kova! tunnelma välittyy hyvin Fanseatin kautta. Odotellaan iltaa. Varmasti tiukka peli kyseessä.

25. Big Bear Jäsen

Hieno ilta tulossa, toivottavasti. Nyt ei ole enää varaa tyhmiin 3-4 sekuntia myöhässä oleviin taklauksiin, joita Savonlinnassa esittivät Pihlajamäki ja Nevalainen. Pienessä kaukalossa on toki saatava pässit ahtaalle, mutta kuitenkin järki mukana. Sellainen kutka on että 2-2 tilanteessa painellaan huomenna Savonlinnaan, tuonne äitini maille!